سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت آب در خوزستان



مدیرکل محیط زیست خوزستان:

۱۳.۵ میلیون تن از محصولات کشاورزی به آب کارون وابسته هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اداره محیط زیست استان خوزستان گفت: هنوز کسی ارزش اقتصادی رودخانه کارون را محاسبه نکرده اما ۱۳.۵ میلیون تن از محصولات کشاورزی به آب کارون وابسته هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست علمی رودخانه کارون بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و جمعی از اساتید دانشگاه در اهواز برگزار شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در این نشست اظهار کرد: هنوز کسی ارزش اقتصادی رودخانه کارون را محاسبه نکرده اما می‌توانیم به طور تخمینی بگوئیم که سالانه 50 هزار میلیارد تومان از طریق محصولاتی که به آب کارون وابسته هستند به درآمد کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 سال گذشته قرار بود خانم ابتکار در جلسه شورای کیفی حفاظت از رودخانه کارون شرکت کند، گفت: نبود دیدگاه و گوش شنوا در گذشته سبب مشکلات امروز در حوزه کارون شده است.

مدیرکل اداره محیط زیست خوزستان عنوان کرد: اگر بخواهیم از نظر کشاورزی رودخانه کارون را قیاس کنیم سالانه 13 و نیم میلیون تن از محصولات کشاورزی از آب رودخانه کارون حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: البته به غیر از کشاورزی می‌توان به دیگر کاربردهای صنعتی آب رودخانه کارون از قبیل صنایع پتروشیمی، نفت و پتروشیمی‌ها هم اشاره کرد.

لاهیجان‌زاده درباره آلاینده‌های شرکت توسعه نیشکر بیان کرد: در بحث زه آب از سوی شرکت توسعه نیشکر در حال انجام است که یکی از آن‌ها 7 تا 12 هکتاری است.

وی افزود: مشکل اصلی نیشکر آلودگی اب نیست بلکه آتش زدن مزارع نیشکر و دود حاصل از ان مهم‌ترین معضل نیشکر است که در این باره احکام بسیاریاز سوی مراجع قضایی صادر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد