سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


در سال 2014 آژانس امنیتی اسرائیل انجام عملیات جاسوسی توسط ایران را تأیید نموده و طی گزارشی اعلام کرد ایران در تلاش است تا برنامه‌ای را برای حمله طرح‌ریزی کند، چرا که ایران می‌داند پس از دستیابی‌اش به سلاح هسته‌ای واقعی چه اتفاقی خواهد افتاد.
مرکز مطالعات آمریکایی ژئواستراتژیک دایرکت در گزارشی با عنوان «افزایش جاسوسی ایران از اسرائیل» به نقل از مقامات اسرائیلی، ادعا کرد: ایران جاسوسی خود را از این کشور افزایش داده است.  
بر اساس این گزارش ، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل گفته‌اند که تهران در سال‌های اخیر در میان تهدیدات علنی و بی هدف و ناکارآمد صورت گرفته مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ایش، عملیات جاسوسی خود را علیه این رژیم افزایش داده است. 
 
سپاه پاسداران، عملیات‌ جاسوسی در اسرائیل، کرانه باختری و نوار غزه را با هدف شناسایی اهداف اسرائیلی برای حملات آتی، هدایت کرده است.
در سال 2014 آژانس امنیتی اسرائیل انجام عملیات جاسوسی توسط ایران را تأیید نموده و طی گزارشی اعلام کرد ایران در تلاش است تا برنامه‌ای را برای حمله طرح‌ریزی کند، چرا که ایران می‌داند پس از دستیابی‌اش به سلاح هسته‌ای واقعی چه اتفاقی خواهد افتاد. 
 
همچنین ایران مرکزی را در منطقه تحت نظارت حماس در نوار غزه ایجاد نموده و به همراه حزب‌الله در توسعه و افزایش موشک و راکت و هرگونه تولیدات نظامی به منظور جنگ آینده با اسرائیل کار می‌کند. 
 
موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل نیز می‌گوید: عوامل حزب‌الله از طریق مرزهای لبنان، سودان و مصر پس از عقب‌نشینی اسرائیل از مرزهای فلسطین در سال 2005 وارد نوار غزه شده‌اند و این به معنای غافلگیری کامل  اسرائیل است. 





عضو فراکسیون اصوگرایان مجلس شوای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم بخاطر پرونده بورسیه ها نبود گفت: متاسفانه مشاوران رئیس جمهور به وی اطلاعات اشتباه می دهند.
 به گزارش مشرق، اساعیل کوثری با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص بورسیه ها و مطرح کردن این موضوع به عنوان علت اصلی استیضاح فرجی دانا گفت: رئیس جمهور اعلام می کنند که گزارشی در مورد بورسیه ها در اختیار دارند، چرا شعار می دهید؟ بیایید و با اعلام گزارش متخلفان را معرفی کرده و آنها را از این امتیاز محروم کنید.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما شجاعت این را هم داشته باشید که اگر تخلفی صورت نگرفته، به ملت اعلام کنید که اشتباه کرده اید.
وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم بخاطر بورسیه ها نبود، تصریح کرد: مشاورانی که اطراف رئیس جمهور هستند اطلاعات غلط به ایشان می دهند و متاسفانه فقط از این کانال ها اطلاعات به رئیس جمهور می رسد.منبع: مهر


منابع خبری از درگیری مرزی بین ایران و پاکستان خبر داده‌اند.
 به گزارش مشرق، سایت شبکه سماء پاکستان مدعی شد:  نیروهای پاکستانی و ایرانی امروز جمعه در مرز مشترک میان دو کشور تبادل آتش کردند.
این شبکه پاکستانی به نقل از نیروهای امنیتی این کشور اعلام کرد: نیروهای ایرانی 5 خمپاره به مرز شهر مشخیل در استان بلوچستان شلیک کرده‌اند و در پاسخ به این آتش نیروهای امنیتی پاکستان نیز 2 خمپاره شلیک کرده‌اند.
در روزهای اخیر تنش‌ها در مرز دو کشور افزایش یافته است.
این شبکه ادعا کرد که یکی از پرسنل نیروهای پاکستان بر سر این حمله کشته شده است. استان بلوچستان پاکستان در جنوب غربی این کشور قرار دارد که 800 کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد.ایران هواره اعلام کرده است که تروریست‌ها از مرز پاکستان وارد کشور شده و اقدام به اعمال تروریستی می‌کنند و بارها از مقامات پاکستانی خواسته‌اند کنترل مرزهای خود را افزایش دهند. 


فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان بروز درگیری میان ایران و پاکستان در نقاط مرزی را تکذیب کرد.
 به گزارش مشرق، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس هر گونه درگیری در مرز ایران و پاکستان را تکذیب کرد.
لازم به ذکر است پیش از این برخی رسانه‌ها و سایت‌های غربی از آغاز درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان و تبادل آتش خبر داده بودند.




رییس جمهور هیات وزیران را مامور کرد که در جلسه یکشنبه بررسی گزارش دستگاه‌های مسوول را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور پس از استماع گزارش دستگاه‌های مسوول درباره موضوع اسیدپاشی در اصفهان، با ابراز تاسف شدید از وقوع این اعمال غیرانسانی و ابراز همدردی با مصدومان و مردم شریف، متدین و غیور اصفهان، خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از این در دستورالعملی سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری را برای پیگیری مجدانه موضوع اسیدپاشی در اصفهان و شناسایی عامل یا عاملان و تامین امنیت شهروندان به عنوان مهمترین نیاز جامعه، مامور کرده بود.

رییس جمهور همچنین هیات وزیران را مامور کرد که در جلسه یکشنبه بررسی گزارش دستگاه‌های مسوول را در دستور کار خود قرار دهد.منبع: ایسنا




سفیر ایران در ترکیه در گفتگو با مشرق مطرح کرد؛
سال گذشته مقام معظم رهبری در ملاقات یکی از مسولین ترکیه هنگامی که وی از یک رسانه ایرانی برای طرح نسبتی نامربوط به یک مقام کشورش گلایه می کرد، فرمودند من به مقامات هر دو دولت توصیه می کنم از طرح موضوعاتی که موجب دلخوری طرف دیگر و سوء استفاده دشمنان می شود پرهیز نمایند.
توصیه رهبری به اردوغان/توقع دولت ترکیه از غرب در تحولات اخیر/برنامه غرب برای ترکیه و جهان اسلام از زمان سقوط استانبول/رقابت ایران و ترکیه باعث اتلاف انرژی دو کشور میشودگروه بین الملل مشرق-  تحولات در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) هر روز ابعاد تازه ای به خود میگیرد و همین مساله باعث سردرگمی و بعضا دستپاچگی برخی مقامات منطقه در موضع گیری هایشان شده است. علی رضا بیکدلی سفیر ایران در ترکیه در خصوص شایعه احضار سفیر کشورمان و اظهارات تند رئیس جمهور ترکیه علیه ایران توضیحاتی را می دهد که قابل تامل است. مصاحبه خبرنگار مشرق با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به شرح زیر است:

- 25 مهر رسانه های ترکیه خبری را منتشر کردند که بسیاری آن را آغاز تنش جدی میان دو کشور ترکیه و ایران قلمداد می کردند. خبر احضار سفیر ایران توسط وزارتخارجه ترکیه توسط رسانه های ترکیه منتشر شد و به سرعت در رسانه های داخلی ترجمه و بازنشر داده شد. فردای انتشار این خبر، احضار سفیر ایران در ترکیه توسط سفارت ایران و وزارتخارجه ترکیه تکذیب شد.- بالاخره این خبر واقعا شایعه بود؟ انگیزه منتشر کنندگان این خبر چه بود؟

ترکیه و ایران دو کشور مهم منطقه هستند که مناسبات آنها بر منافع کشورهای منطقه و فرامنطقه تاثیر گذار است. وارد ساختن ایران و ترکیه به فضای مقابله و رقابت، موجب هدر رفتن توان و انرژی دو کشور می شود و بازیگران منطقه با فرصت طلبی و در راه تأمین اهداف و برنامه های خود، از آن بهره گیری می کنند. همین دستها تلاش کردند که روابط ایران و ترکیه را دارای تنش نشان دهند. شایعه در شرایط پرتنش ایجاد و پراکنده می شود. علت اصلی این شایعه سازی زمینه ای بود که به دنبال تحولات اخیر شمال سوریه در افکار عمومی ایران و ترکیه ایجاد شده بود. چنین وضعیتی باعث شد شایعه سازان هم وارد ماجرا شوند. البته مواردی از وارونه جلوه دادن اخبار و برجسته کردن اظهار نظرهای منفی هم دیده شد که در ادامه همان خط بود. متاسفانه در چنین شرایطی عجله برای پاسخگویی متقابل کار را پیچیده تر می کند.


- سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در تاریخ 22 مهر  طی کنفرانس خبری با همتای آلمانی خود در جده گفت: در بسیاری از بحران‌های منطقه ایران خود بخشی از مشکل است، نه راه حل. وی همچنین ایران را به اشغالگری و تعمیق بحران در سوریه متهم کرد و از تهران خواست تا برای حل بحران سوریه نیروهای خود را از سوریه خارج کند. وی اینگونه ادامه داد که اگر ایران بخواهد بخشی از راه حل بحران‌های منطقه‌ای باشد ما از آن استقبال می‌کنیم. اما اگر بخواهد همچنان بخشی از مشکل باقی بماند، این کشور نمی‌تواند نقشی در تحولات منطقه‌ای بازی کند.
- دو روز بعد یعنی در تاریخ 24 مهر اردوغان در سخنرانی خود گفت: یک رهبر دینی در برابر سوال ما مبنی بر اینکه "در سوریه 250 هزار نفر کشته شده است، چرا در برابر آن نایستادید؟" میگوید که "تنها کسی که در برابر ظلم اسرائیلی ها ایستاده، بشار اسد است". بهش این را میگویم، افرادی که در آنجا کشته شده اند خودشان در برابر حملات خود اسرائیلی ها ایستادگی نکردند؟ آیا بشار اسد یکبار در برابر اسرائیل مقاومت کرده است؟ 250 هزار نفر را کشته است، ولی شما هنوز از او حمایت می کنید. هنوز برای این ها سلاح و پول ارسال می کنید. 
- به فاصله کوتاهی از سخنان سعودی‌ها، رئیس‌جمهور ترکیه نیز در مراسم شروع سال تحصیلی در دانشگاه مرمره در استانبول با ادبیاتی توهین‌آمیزتر سخنانی مشابه سعودالفیصل بر زبان رانده است. چرا چنین سخنانی توسط اردوغان صورت میگیرد؟

با توجه به علاقه ای که آقای اردوغان به ایران و مقامات عالیه کشورمان همواره نشان می دهند واقعا پاسخ این سوال دشوار است. محیط روابط بین الملل محیط پیچیده ای است. اظهار نظر افراد به ویژه اگر دارای جایگاه رسمی باشند بر روابط تاثیر می گذارد و به همین دلیل هر گونه اظهار نظری در این سطوح بایستی با مراقبت و حساسیت مطرح شود. مشکل این است که برای هر اقدام و اظهار نظری تحلیل های متعددی ارائه می شود و هر کسی از ظن خود اقدام به پاسخ متقابل می کند. با گسترش نقش رسانه ها و موتورهای جستجوگر این مطالب ماندگار می شوند. برای همین اصل احترام متقابل در روابط دولت ها جایگاه مهمی دارد. خاطرم هست که سال گذشته مقام معظم رهبری در ملاقات یکی از مسولین ترکیه هنگامی که وی از یک رسانه ایرانی برای طرح نسبتی نامربوط به یک مقام کشورش گلایه می کرد، فرمودند من به مقامات هر دو دولت توصیه می کنم از طرح موضوعاتی که موجب دلخوری طرف دیگر و سوء استفاده دشمنان می شود پرهیز نمایند. اعتقاد دارم این محور حکیمانه بایستی خط مشی مورد عنایت هر دو طرف باشد.

- فکر نمی کنید آقای اردوغان با عجله و دستپاچگی تمام پل های پشت سر خود را خراب میکند؟

البته ما نیز در قضاوت نبایستی دچار عجله شویم. روابط بین الملل دوران گذار را سپری می کند. از ویژگی های این دوران سرعت و پیچیدگی تحولات است. طولانی شدن دوران گذارهزینه های زیادی را به کشورها تحمیل کرده است. اغلب بازیگران منطقه ای خود را برای نقش های کوتاه مدت و گذرا آماده کرده بودند. با این وجود هر حکومتی بر اساس ذهنیت خود نسبت به اهداف و منافع ملی اش اقدام می کند. معلوم است که هیچ حکومتی قصد خراب کردن پل های پشت سر خود را ندارد. به هر حال حزب عدالت و توسعه با توفیقات بیش از یک دهه اخیر خود در عرصه حیات سیاسی ترکیه نشان داده است که حزب بی برنامه ای نیست . با این حال در بین سیاستمداران ترکیه هم نسبت به عملکرد ودستاورد سیاست خارجی این کشور ارزیابی های متفاوتی وجود دارد. تاثیر مستقیم تحولات حوزه سیاست خارجی ترکیه مانند تحولات خاورمیانه ، بالکان و مدیترانه با مسائل داخلی ترکیه به علاوه رقابتهای حزبی داخل ترکیه و تلاش بازیگران خارجی برای مداخله شرایطی را ایجاد می کند که دولت ترکیه مرتبا در معرض اتخاذ سیاست و اعلام موضع قرار بگیرد.

- "یالچین آکدوغان" معاون نخست وزیر ترکیه در تاریخ 26 مهر در نشستی حزبی گفت: به جز ترکیه هیچ کشور دیگری به مردم کوبانی کمک نکرده است. وی با اشاره غیر مستقیم به انتقادات غرب علیه ترکیه گفت: آنهایی که جار و جنجال در این زمینه به راه انداخته اند، به جای تشکر از ترکیه نمک نشناسی می کنند.
 معاون رئیس جمهور ترکیه نیز در اظهاراتی تند غربی ها را نمک نشناس خطاب کردند و اعلام کردند که در مساله کوبانی غربی ها هیچ کمکی به ترکیه نکردند. آیا شاهد تنش و فاصله گرفتن ترکیه با غرب و آمریکا هستیم؟

عرض کردم در محیط بسیار پیچیده مناسبات بین المللی بویژه درتحولات اخیر شاهد اختلاف و تعارض میان اولویتهای کشورها، حتی کشورهای متحد و همسو هستیم. نیازها ، نگرانیها و اولویتهای مقامات ترک الزاما با برنامه های مدنظر قدرتهای فرامنطقه ای هم پوشانی کامل ندارد. دولت ترکیه از غرب توقع داشت در تحولات اخیر شرایط این کشور را بر اساس منطق و اولویت بندی آنکارا درک کند و ابتکارات آنها در مورد سوریه را بپذیرد. اما غربی ها دنبال این بودند که ترکیه سهم بیشتری در هزینه های امنیتی و سیاسی این تحولات متقبل شود و به جای منافع صرف خود ، به فکر تأمین منافع ائتلاف باشد. با این وجود غرب و ترکیه ممکن است در سیاستها دچار اختلافات نظر و شکاف شوند اما غرب هیچگاه ترکیه را به عنوان کشور و بازیگر قابل محاسبه در منطقه نادیده نمی گیرد. بخش مهمی از مشکلات ترکیه هم از این منظر است. غرب از زمان سقوط استانبول در زمان سلطان محمد فاتح تا کنون برای عثمانی و ترکیه و جهان اسلام برنامه دارد.

- اوضاع منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟ تاثیر تقابل ترکیه با کردها را در بر دولت اردوغان و منطقه چکونه ارزیابی می کنید؟
سرنوشت منطقه و اوضاع آن تا حد زیادی به وضعیت ترکیه و ایران و کیفیت مناسبات دو کشوربستگی دارد. برای همین روابط این دو کشور با یکدیگر از اهمیت خاصی درمنطقه برخوردار است. تحولات منطقه متأسفانه مولد تهدیدهای حیاتی است. احزاب و تحلیلگران مهم ترکیه صراحتا نسبت به کشیده شدن دامنه این تهدیدات به خطوط قرمز ترکیه هشدار می دهند. در حالی که ترکیه با مشکلاتی به جا مانده از گذشته مثلا از زمان فروپاشی عثمانی دست و پنجه نرم میکند مشکلات جدیدی مثلا آوارگان سوریه دامن این کشور را فراگرفته که ابعاد سیاسی - اجتماعی و ابعاد اقتصادی دارد. 
جواب سوال شما در مورد تقابل کردها و ترکیه روشن است. ترکیه هم با کردها همسایه است و هم بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور را کردها تشکیل می دهند معلوم است که هر کشوری چنانچه با بخشی از مردم خود دچار تقابل شود آثار مخربی بر آن کشور و محیط پیرامون آن خواهد داشت. دولت ترکیه برنامه ای را برای تقویت پیوندهای شهروندی تعریف کرده که برای این کشور حایز اهمیت است و آقای داووداوغلو آن را یکی از اولویت های دولت خود عنوان کرده است و هدف آن خارج شدن ترکیه از فضای تقابل با کردهاست. اخیرا در جریان تحولاتی که در مرزهای جنوبی ترکیه اتفاق افتاد این برنامه محک جدی خورد. اما دیده شد که دولت و برخی از جریانهای موثر بلافاصله برای تنظیم این روند و بازگرداندن آن به ریل اصلی دست به کار شدند. این روند که به «روند راه حل» معروف شده است بی شک دارای آثار منطقه ای نیز می باشد.



معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: بهترین فرصت برای ایران برای کاهش تحریم ها، دست یابی به توافق با قدرت های بزرگ تا قبل از پایان مهلت تعیین شده است که تضمین می کند برنامه هسته ای برای ایران وجود داشته باشد که نمی تواند بمب اتمی تولید کند.
وندی شرمن: الان زمان توافق هسته ای است/ پیشنهادات جدیدی به ایران ارائه کرده ایم
معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: بهترین فرصت ایران برای دور شدن از مجازات های (تحریم های) اقتصادی، دست یابی به توافق قبل از مهلت تعیین شده یعنی سوم آذر ماه آینده است.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن که در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 نمایندگی آمریکا را برعهده دارد افزود: گروه 1+5 که در حال گفتگو با ایران است پیشنهاداتی منصفانه و قابل اجرایی را به این کشور ارائه کردند. این پیشنهادات با تمایل تهران برای داشتن برنامه هسته ای غیرنظامی و قابل اجرا همخوان است.
شرمن  مدعی شد: به طور گسترده این نگاه وجود دارد که اگر توافق هسته ای با ایران به دست نیاید؛ تهران، مسؤول این وضعیت خواهد بود.
وی افزود: آمریکا و قدرت های جهانی آماده دست یابی به توافق هسته ای با ایران هستند. در صورتی که این اتفاق روی ندهد در نهایت اینگونه تفسیر خواهد شد که تقصیر ایران است.
شرمن گفت: امیدورایم سران ایران با گام های ضروری برای اطمینان بخشی به جهان درباره اینکه برنامه هسته ای شان صلح آمیز است و سپس پایان دادن به انزوای اقتصادی، دیپلماتیک و بهبود سطح زندگی شهروندانشان موافقت کنند.
معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: بهترین فرصت برای ایران برای کاهش تحریم ها، دست یابی به توافق با قدرت های بزرگ تا قبل از پایان مهلت تعیین شده است که تضمین می کند برنامه هسته ای برای ایران وجود داشته باشد که نمی تواند بمب اتمی تولید کند.
وی که در نشست یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن سخن می گفت ادامه داد: هدف ما هم اکنون دست یابی به توافق دائمی و همه جانبه ای است که به صورت تاثیرگذاری همه راه های ممکن در برابر ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای را ببندد. چنین توافقی، ایران را از تولید مواد لازم برای تهیه بمب اتمی با استفاده از اورانیوم یا پلوتونیوم جلوگیری می کند و روند بازرسی و نظارت را برقرار می کند. این اقدامات بهترین فرصت برای جلوگیری از پردازش مخفیانه این مواد هستند.
وندی شرمن اضافه کرد: اگر ایران واقعا خواهان حل اختلافات خود با جامعه بین الملل و تسهیل کاهش تحریم های اقتصادی است فرصتی بهتر از الان تا 24 نوامبر آینده (3 آذرماه) نیست. این زمان انجام کار است.
وی این سؤال را مطرح کرد: آیا به توافق می رسیم؟ نمی دانم اما می توانم به شما بگویم که همه بخش های متن توافق، از سوی همه افرادی که در پشت میز مذاکرات قرار دارند مورد پذیرش قرار گرفته است.
معاون وزیر خارجه آمریکا توضیح داد: هدف مثل آفتاب روشن است: ایران بمب اتمی به دست نخواهد آورد و نباید به دست آورد.



یکی از اهالی طرابلس لبنان که از خطرناک‌ترین تروریست‌های تکفیری عضو داعش در شمال لبنان محسوب می‌شود به دام ارتش افتاد.
 به گزارش مشرق،  ارتش لبنان در یک عملیات امنیتی در منطقه «الضنیه»، «احمد سلیم میقاتی»، ملقب به "ابو الهدی" یکی از مهم‌ترین عناصر تروریست را دستگیر کرد.

احمد سلیم میقاتی متولد ۱۹۶۸میلادی از اهالی شهر طرابلس در شمال لبنان است که با گروه تروریستی تکفیری داعش بیعت کرده است و از خطرناک‌ترین تروریست‌های تکفیری در شمال لبنان محسوب می‌شود.

وی اقدام به تشکیل باندی تروریستی تکفیری در منطقه شمال لبنان کرده و درصدد اجرای یک عملیات بزرگ تروریستی با هماهنگی و همدستی «عمر میقاتی» پسرعموی خود بوده است.

عمر میقاتی در بلندی‌های شهرک عرسال بسر می‌برد و با گروه داعش همکاری می‌کند و با سرکردگان اصلی این گروه در داخل سوریه در تماس است.

احمد سلیم میقاتی، که خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرده بود عامل بریدن سرنظامیان لبنانی بوده است با فریب دادن جوانان لبنانی شهرهای شمالی لبنان آن‌ها را به بلندی‌های القلمون سوریه برای پیوستن به گروههای تروریستی تکفیری می‌فرستاد.

این تروریست تکفیری که سر «علی السید» و «عباس مدلج» دو نظامی ربوده شده لبنانی توسط گروه تروریستی تکفیری داعش را بریده است در یکی از خانه‌های پناهجویان سوری در شمال لبنان پنهان شده بود.

ارتش لبنان اعلام کرده در این درگیری یک تروریست سوری کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند. همچنین مقادیری سلاح، مهمات و کمربندهای انفجاری کشف و ضبط شد.

میقاتی در سال ۲۰۰۴ به اتهام برنامه ریزی و شرکت در حملات تروریستی به چند مرکز دیپلماتیک و منافع خارجی‌ها بازداشت شده بود.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرده است که احمد سلیم میقاتی همچنین در انفجار رستوان مک دونالد بیروت در سال ۲۰۰۳ مشارکت داشته و در نبردهای سال ۱۹۹۹ علیه ارتش لبنان در شهر الضنیه دست داشته است.



یک هفته پس از اینکه چند محموله هوایی کمک تسلیحاتی برای کردهای عین العرب توسط هواپیماهای آمریکایی در اختیار داعش قرار گرفت، یک نماینده عراقی فاش کرد که یک فروند هواپیمای ترابری دیگر نیز چند محموله تسلیحاتی را برای داعش در شهر جلولای عراق پرتاب کرده است.
 به گزارش مشرق، شبکه العالم اعلام کرد: "ستار غانم" نماینده عراقی تاکید کرد که هواپیماهای آمریکایی، تجهیزاتی برای گروه تروریستی داعش در منطقه محاصره شده "جلولا" در استان دیاله پرتاب کردند.
"ستار غانم" به خبرگزاری "الرای العالم" گفت: هواپیمای نظامی از نوع" 341 " سه محموله برای داعش از هوا پرتاب کرده است. این نوع هواپیما در اختیار آمریکا، ترکیه و نیروهای ناتو قرار دارد.
این درحالی است که اخیرا یک فایل ویدیویی در شبکه های اجتماعی در اینترنت منتشر شده که نشان می دهد هواپیماهای آمریکایی بر فراز شهر عین العرب در شمال سوریه، محموله های سلاح و مهمات و تجهیزات امدادرسانی را اشتباها برای عناصر داعش پرتاب کرده اند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرده بود که در این خصوص تحقیق می کند. گفته می شود در آن حادثه چند محموله دیگر نیز اشتباها پرتاب شده است. در ویدئویی که حامیان داعش منتشر کرده اند نشان داده شده که دست کم یک محموله از این کمک ها شامل نارنجک و گلوله های آر پی جی به دست داعش رسیده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد