سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز










رویترز:
شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد برای اولین بار از سال ۱۹۷۹ با ایران تبادل تجاری داشته است.
به گزارش مشرق، شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز چهارشنبه اعلام کرد به شرکت هواپیمایی «ایران‌ایر» اطلاعات فنی مرتبط با هواپیما فروخته است. به نوشته رویترز، این اولین مبادلات اعلام شده بین یک شرکت هواپیماسازی آمریکایی و ایران از سال 1979 است.

ایران و شرکت‌های هواپیماسازی آمریکایی از 13 آبان‌ماه سال 1358، یعنی از زمان اشغال لانه جاسوسی آمریکا با یکدیگر مرودات تجاری نداشته‌اند.

این شرکت هوافضا و دفاعی مستقر در ایالت شیکاگو در اسناد خود در روز چهارشنبه اعلام کرده به منظور کمک به شرکت ایرانی «ایران‌ایر» به این شرکت دفترچه‌های راهنمای هواپیما، نقشه، نقشه‌های ناوبری و اطلاعات فروخته است. 
محصولات فروخته شده به ایران قطعات یدکی هواپیما را شامل نبوده است. این در حالی است که به نوشته رویترز، گمان آن می‌رفت که فروش این قطعات یدکی در دستور کار شرکت بوئینگ قرار داشته باشد زیرا هواپیماهای قدیمی بوئینگ و هواپیماهای ایرباس که در سال 1978 به ایران تحویل داده شده در در ناوگان هوایی ایران وجود دارند. 
دو شرکت‌ بزرگ هواپیماساز، موتور و قطعه‌ساز «بوئینگ» و «جنرال الکتریک» آمریکا در ماه آوریل اعلام کردند که از اداره کنترل دارایی وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز صادرات قطعات هواپیماهای تجاری به ایران را دریافت کرده‌اند.
شرکت بوئینگ گفته ممکن است در آینده به ایران قطعات یدکی هم بفروشد اما از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرده است.منبع: تسنیم


من اساسا نمی دانم این شهر چه اهمیت استراتژیکی برای آمریکایی ها دارد که ان قدر برای عدم سقوط آن تلاش می کنند. این شهر خالی از سکنه شده است و هیچ شهروندی آنجا نیست.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که اهمیت شهر کوبانی برای آمریکایی ها را درک نمی کند.اردوغان: اهمیت کوبانی را برای آمریکا درک نمی کنم

به گزارش عصر ایران اردوغان روز چهارشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران پیش از ترک آنکارا به مقصد یک سفر رسمی به لتونی با اشاره به این موضوع گفت؛ پیشنهاد اعزام پیشمرگه های کرد عراقی به کوبانی را او در گفت و گوی تلفنی به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ارایه داده است.

اردوغان گفت:" در گفت و گوی تلفنی با اوباما من این پیشنهاد را به او ارایه دادم. ما به آمریکایی ها گفته بودیم که مخالف تسلیح همزمان کردهای کوبانی و پ.ک.ک برای جنگ با داعش هستیم اما اعلام کرده بودیم از نظر ما کمک به پیشمرگه های کرد عراقی و سوریه برای جنگ با داعش و یا کمک به ارتش آزاد سوریه برای جنگ با داعش موردی ندارد.

اردوغان افزود:" چند روز از تصمیم جدید درباره کوبانی گذشته است، اما این شهر سقوط نکرده است. من اساسا نمی دانم این شهر چه اهمیت استراتژیکی برای آمریکایی ها دارد که ان قدر برای عدم سقوط آن تلاش می کنند. این شهر خالی از سکنه شده است و هیچ شهروندی آنجا نیست. نزدیک به 200 هزار نفر از جمعیت این شهر و روستاهای اطراف آن به ترکیه پناه آوردند و ما با آغوش باز آنها را اسکان دادیم. هم اینک حدود 2 هزار نفر در این شهر در حال جنگ هستند و ما هم اعلام کردیم به آنها کمک می کنیم و کمک کردیم.

اردوغان با انتقاد از اقدام اخیر آمریکا در ارسال سلاح از طریق هواپیماهای سی 130 به کردهای کوبانی گفت :" بخشی از این سلاح ها به دست کردها در کوبانی رسید و بخشی هم به دست داعش افتاد . فیلم آن هم منتشر شده است . خب این کمک به چه منظوری بوده ؟ بخشی به دست کردها افتاده و قسمتی هم به دست داعشی ها افتاده است. آیا این اقدام درستی بوده است؟

دم خروس اسرائیل بیرون زد:
هم اکنون حداقل 30 تبعه رژیم صهیونیستی در صفوف گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه در حال نبرد با دولت و ارتش این کشور هستند.
هلاکت پزشک اسراییلی – داعشی در سوریه
گروه بین الملل مشرق- سازمان امنیت داخلی رژیم غاصب صهیونیستی موسوم به "شاباک" روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک پزشک تبعه این رژیم ماه گذشته در درگیریهای سوریه در صفوف گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده است. این گزارش می افزاید که "عثمان ابوالقیعان" از ساکنین سرزمینهای اشغالی سال 1948 میلای (موسوم به عربهای اسراییلی) اهل و ساکن روستای حوره از توابع صحرای نقب بود که سال گذشته پس از اتمام دوره تحصیلی پزشکی در کشور اردن ، در بیمارستانهای رژیم اشغالگر قدس شریف مشغول طبابت بوده است.وی چند ماه پیش به بهانه مسافرت و گذراندن تعطیلات در ترکیه به این کشور سفر کرده و سپس از طریق مرزهای این کشور با سوریه وارد مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش شده و به آنها پیوسته بود.

نیروهای امنیتی شاباک بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع برادر وی را به اتهام تشویق عمان ابوالقیعان برای پیوستن به داعش در سوریه دستگیر و بازجوبی کرده اند.

هلاکت پزشک اسراییلی – داعشی در سوریه

به گزارش شین بت، هم اکنون حداقل 30 تبعه رژیم صهیونیستی در صفوف گروههای تروریستی تکفیری فعال در سوریه در حال نبرد با دولت و ارتش این کشور هستند.

گفتنی است که هم اکنون بیش از 1.4 میلیون نفر عرب ساکن مناطق اشغال شده در سال 1948 (توسط صهیونیستها) هستند که حدود 20 درصد جمعیت رژیم اشغالگر قدس شریف را تشکیل می دهند
 و دارای شناسنامه و پاسپورت اسراییلی هستند. این جمعیت بازماندگاه حدود 160 هزار فلسطینی ساکن در سرزمینهای فلسطینی در سال 1948 هستند که در طی دهها سال جمعیت آنها به این میزان بالغ شده است.
پیش از این شاباک و سایر نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به بازگشت این تروریستها به اراضی اشغالی و احتمال دست زدن آنها به اعمال تروریستی ابراز نگرانی کرده بودند. این درحالی است که به گواهی اسناد معتبر ، رژیم صهیونیستی خود از بزرگترین حامیان مالی – سیاسی – تسلیحاتی گروههای تروریستی تکفیری در سوریه و عراق است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:70 درصد کشفیات مواد مخدر درکشور در مرزها و حاشیه مرزها انجام می شود.
 قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:طی شش ماه نخست امسال 340 تن مواد مخدر از قاچاقچان و توزیع کنندگان کشف و ضبط شد.  
به گزارش ایرنا، علیرضاجزینی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال وبختیاری گفت:سال گذشته 840 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد.  
وی اضافه کرد:کاهش تقاضا و مصرف و مبارزه قاطع با مافیای مواد مخدر بدون مشارکت و کمک مردم امکانپذیر نیست.  
جزینی اضافه کرد:ایران در همسایگی افغانستان به عنوان یکی از تولید کنندگان مواد مخدر قرار دارد و این مشکل، تهدیدی برای امنیت کشور در زمینه ورود موادمخدر است.  
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:70 درصد کشفیات مواد مخدر درکشور در مرزها و حاشیه مرزها انجام می شود.  
وی با هشدار در خصوص افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی، در دسترس بودن و تهیه آسان این مواد صنعتی را از مهم ترین عوامل گسترش مصرف و تولید این مواد بیان کرد.  
جزینی بیان کرد:اقدامات آموزشی این ستاد برای افزایش آگاهی مردم از جمله تهیه و پخش 48برنامه تلویزیونی در رسانه ملی بوده که امید است با گسترش این برنامه ها درشبکه های استانی بتوان در زمینه پیشگیری از گسترش مواد مخدر گام برداشت. 


رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: با روند کاهش قیمت نفت این نوع فشار اقتصادی سومین بار در تاریخ انقلاب اسلامی علیه ایران اعمال شده است،
به گزارش مشرق، حسن عباسی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان‌ اظهار داشت: طی چند هفته اخیر تلاش‌های گسترده آمریکا و عربستان مبنی بر کاهش قیمت هر بشکه نفت به زیر 85 دلار آغاز شده است.وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی قیمت هر بشکه نفت را در سال جاری بنا به بودجه امسال 100 دلار پیش‌بینی کرده بود، اما با کاهش قیمت بشکه‌های نفت فشارهای اقتصادی علیه ایران را افزایش داد.
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه این نوع فشار اقتصادی سومین بار در تاریخ انقلاب اسلامی علیه ایران اعمال شده است، گفت: در دفاع مقدس سال 65 هر بشکه نفر را پنج تا هفت دلار کاهش دادند و برای دومین بار در سال 70 و امسال نیز سومین بار این نوع فشارهای اقتصادی را بر ایران تحمیل کردند.
عباسی بیان کرد: مسئولان عقیده دارند، اگر قیمت نفت را با همین شتاب استمرار دهند در مشکلات بودجه سال آینده تاثیر جدی به موازات روند تحریم‌ها در پیش رو داریم، سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا نیز عنوان کرده که تحریم‌ها را فقط تعلیق می‌کنند نه لغو و این یعنی خلاف آن چه در مذاکرات ادعا می‌کنند.
وی با بیان اینکه این سازوکار نیاز به رفتارشناسی مطابق با مدل‌های خودشان دارد، افزود: داشتن فهم اینکه ایالات متحده و غرب از چه منطقی تبعیت می‌کنند، برای تحلیل روند پدیده‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... ضروری است.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه آشنا شدن نسل جوان با بازی‌های غرب سبب جرقه‌های مطالعاتی در ذهن و فکر آنها می‌شود، تصریح کرد: رفتارشناسی آمریکا نسبت به اساس چشم‌انداز و ماموریت است که در این زمینه گپ و فاصله‌ای وجود دارد.
وی افزود: در نوع گپ فزاینده شکاف بیشتر می‌شود و زمانی که ما آرمانی را مشخص کردیم، شکاف بیشتر می‌شود که به این نوع گپ فزاینده می‌گویند، گپ پارالل نیز (دو خط موازی که هیچ‌گاه به هم نمی‌رسند) فاصله را بیشتر می‌کند.عباسی بیان داشت: در نوع سوم نیز ماموریت و چشم‌انداز انطباق و همسویی به ‌وجود می‌آورند که این وضعیت سه‌گانه را باید در مدل آمریکا و شوروی مقایسه کنیم.

وی افزود: ماموریت آمریکا این بود که شوروی مقابل آمریکا زانو بزند و نوعی رابطه خصمانه را در استراتژی‌های خود دنبال کنند در سال 1930 یک نوع استراتژی را پی گرفته بودند و 30 سال بعد به رابطه همزیستی مسالمت‌آمیز تن دادند.
این پژوهشگر تصریح کرد: در نهایت آمریکا که خط کرسی پایه بود، شوروی را به وضعیتی رساند که چشم‌انداز و ماموریت در گپ فزاینده یکی شد و شوروی را از هم پاشاند که همین روند را علیه چین و سایر کشورها انجام دادند.عباسی اظهار داشت: اکنون 35 سال است که این استراتژی را در مورد ایران اجرا می‌کنند، اما دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا بالا است.

وی افزود: از سال 85 تاکنون 114 روز ایران و آمریکا در سرزمین اشغالی با یکدیگر جنگیدند، لبنان به نیابت از ایران و رژیم صهیونیستی به نیابت از آمریکا که نمونه‌ای از تقابل ایران و آمریکا را به نمایش گذاشتند.
این استاد دانشگاه با اشاره به کمک‌های موشکی ایران به لبنان در حدود 10 هزار راکت موشکی خاطرنشان کرد: زمانی حزب‌الله با سنگ به جنگ می‌رفت و امروز پاسخ حملات رژیم صهیونیستی را با موشک می‌دهد.

وی ادامه داد: جنگ میان ایران و آمریکا تنها یک جنگ نرم نیست، بلکه یک جنگ تمام عیار است که در ابعاد مختلف نمود پیدا می‌کند، آمریکا سعی دارد با دولت‌های ایران همچون دوران دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و دولت بعد از آن بازی کند.عباس بیان داشت: در این مذاکرات هسته‌ای نیز زمانی متوجه شدند به وضعیت دلخواه نمی‌رسند به اعمال فشار اقتصادی از طریق کاهش قیمت بشکه‌های نفت روی آوردند.

وی افزود: اما استراتژی نظام ما ایستادگی مانند سرو با رویکرد استقامت‌مدار است و در این بازی آن کسی که باید به زانو در بیاید آمریکا است نه ملت ایران، زیرا ایران در تئوری بازی‌ها یک استراتژی متفاوت دارد.
رئیس اندیشکده یقین بیان داشت: رهبر ما نیز استراتژی روحیه سازش‌ناپذیر را در مذاکرات دنبال می‌کند، زیرا ما در استراتژی آنها مدل همزیستی مسالمت‌آمیز را دنبال نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: بدهی امروز اقتصاد جهان 52 تریلیون دلار است که در گزارش جدید 2.5 تریلیون دلار به آن افزوده شده، آمریکا 17.8 تریلیون دلار بدهی دارد و این چهار برابر بودجه سالانه آنها است.منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد