سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:
چیزی که مسلم است این است که برای هر سازه ای اعم از ساختمان یا پل یک عمر بهره برداری درنظر می گیرند و با نزدیک شدن به زمان پایان این دوره، بررسی تخصصی برروی سازه انجام می شود / حتی در سازمان عریض و طویلی چون شهرداری تهران نیز واحد مجزایی برای بررسی پل وجود ندارد و برای نظارت بر این سازه ها، از مجریان و پیمانکاران استفاده می کند

خوزنیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: وضعیت پل های اهواز به ویژه آن دسته از پل های دارای قدمت باید به طور سالانه از لحاظ استحکام و دوام مورد بررسی قرار گیرد.

سیروس رادکیا در گفت و گو با خوزنیوز دررابطه لزوم ایجاد یک واحد در شهرداری اهواز به منظور نظارت بر وضعیت پل ها اظهار داشت: شهرداری ها لزوما از چنین بستری برخوردار نیستند، اما می توانند با عقد قرارداد با مهندسین مشاور صاحب صلاحیتی که دارای تخصص سازه و پل سازی هستند وضعیت استحکام و دوام پل ها را از لحاظ سیستم سازه ای و باربری بررسی کنند.

وی افزود: سپس مهندسین مشاور مزبور گزارش اولیه خود را به کارفرما ارائه می دهند و سپس همان مشاور می تواند طرح مقاوم سازی و ترمیم را هم به شهرداری بدهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان یادآور شد: پس از انجام این مراحل، شهرداری می تواند در جهت ترمیم پل از پیمانکاران مجری شرکت های دارای تخصص پل سازی استفاده کند.

وضعیت پل های قدیمی اهواز باید سالانه مورد بررسی قرار گیرد

رادکیا تاکید کرد: حتی در سازمان عریض و طویلی چون شهرداری تهران نیز واحد مجزایی برای بررسی پل وجود ندارد و برای نظارت بر این سازه ها، از مجریان و پیمانکاران استفاده می کند.

وی گفت: چیزی که مسلم است این است که برای هر سازه ای اعم از ساختمان یا پل یک عمر بهره برداری درنظر می گیرند و با نزدیک شدن به زمان پایان این دوره، بررسی تخصصی برروی سازه انجام می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به کشورهای پیشرفته دنیا درزمینه پل سازی عنوان کرد: درحال حاضر در این کشورها هنگام ساخت پل، حسگرهایی برای مانیتور کردن وضعیت پل در آن تعبیه می شود و دیگر از شیوه تعیین عمر مفید برای پل استفاده نمی شود.

رادکیا اظهارداشت: برخی پل های اهواز قدمت زیادی دارند و این مستلزم آن است که به طور سالانه مورد بررسی قرار گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد