سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



استاندار خوزستان خبر داد
تحول بزرگ ترافیکی تا پایان سال آینده در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: تا پایان سال آینده خوزستان در بحث ترافیک تحول بزرگی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: تحول بزرگ ترافیکی تا پایان سال آینده در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرایی شهرداری اهواز، اظهار کرد: هماهنگی مسئولان و مردم موجب تأثیر مثبت در فعالیت‌های مسئولان می‌شود.

وی افزود: مسئولان استان نیز عزم دارند که عقب‌ماندگی‌های باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس و دوران بازسازی در خوزستان را جبران کنند.

مقتدایی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید تعهدات خود را نسبت به یکدیگر انجام دهند، گفت: در قبال انتظار کار از مسئولان، از شهروندان نیز انتظار می‌رود که مالیات و عوارض خود را بپردازند که خدمات بهتری دریافت کنند.

استاندار خوزستان در خصوص پروژه تعریض پل سوم اهواز تصریح کرد: این پروژه برای پیشگیری از وارد شدن صدمه به سازه پل به دلیل بار ترافیکی سنگین روی آن، اجرا شده است.

*افزودن یک پل جدید به پروژه تعریض پل سوم

مقتدایی با بیان اینکه در پروژه تعریض پل سوم، پل جدیدی به این پل افزوده می‌شود گفت: تعریض پل سوم، با توجه به وضعیتی که پل نهم دارد، باید ساخت یک پل جدید نامیده شود که به این دلیل این پل به نام شهید دقایقی تغییر نام می‌شود.

وی یادآور شد: پروژه پل سوم به لحاظ اهمیتی که دارد، حتی اگر تا پایان سال هم تحویل داده نشود، کار بسیار با ارزشی است؛ البته تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

مقتدایی با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های اجرایی شهرداری با رویکرد روان‌سازی ترافیک هستند، عنوان کرد: با تکمیل این پروژه‌ها و اجرای دو طرح اساسی در زمینه ترافیک در سطح استان، که در حال تدوین هستند، تا پایان سال آینده خوزستان در بحث ترافیک تحول بزرگی خواهد داشت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در طرح‌های ترافیکی استان، 14 ضرورت مشخص شده که این طرح‌ها باید در مدت شش ماه انجام شوند افزود: سرعت محدود و سبقت ممنوع، دو فاکتور در حوزه جاده‌ای برای کامیون‌ها و کامیونت‌ها هستند که نقاط جاده‌ای با شرایط خاص، در این طرح‌ها مشخص و میزان سرعت محدود تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح کیانپارس از موارد مهمی است که باید اجرا شود ولی از آنجا که روگذرها و زیرگذرهای مهمتری در نقاطی مانند چهارشیر، میدان جواد الائمه(ع) و خلیج فارس در حال اجرا هستند، این تقاطع در اولویت بعدی انجام می‌شود.

* بهره‌برداری از بندر شادگان/ یک اقدام عمرانی و اقتصادی سنگین در مرز چذابه

مقتدایی با اشاره به اینکه قرار است برای بهره‌برداری از بندر شادگان، روز چهارشنبه هفته‌جاری یکی از معاونت‌های گمرک کشور به استان سفر کند اضافه کرد: برای هندیجان باید شرایطی فراهم کنیم تا تأثیر این بندر بر شهرهای بهبهان، امیدیه، رامشیر و آغاجاری محسوس باشد و منافع آن به این شهرها نیز برسد که این اقدامات در راستای امنیت در مرز و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یک اقدام عمرانی و اقتصادی سنگین در مرز چذابه در حال انجام است که 32 کیلومتر راه و کل بازارچه ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار برای جاده چزابه ابلاغ شد که قصد داریم در این اقدام پایانه چذابه را از بازارچه آن جدا کنیم.

*سازمان‌ها ملزم به خرید 60 تا 70 درصد خریدهای خود از محصولات و تولیدات درون 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ‌در زمینه خرید از داخل استان به پیشرفت خوبی دست یافتیم ولی هنوز مطلوب نیست خاطر نشان کرد: همه شرکت‌ها و سازمان‌ها ملزم هستند 60 تا 70 درصد خریدهای خود را از محصولات و تولیدات درون استان انجام دهند، همچنین باید از بنکدارانی که در استان فعالیت می‌کنند و مالیات می‌پردازند، خرید کنند و این الزام است.

مقتدایی تصریح کرد: با اجرای طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، در نخستین اقدام نزدیک به 5 هزار نفر در بخش‌های مختلف مشغول به‌کار شدند و از اشتغال صورت گرفته، 11 درصد مربوط به غیربومی‌ها بوده که دلیل آن نبود نیروی متخصص‌ مورد نیاز در استان است و امید می‌رود تا پایان سال جاری آمار اشتغال در این طرح به 10 هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه قرار است در استان کارهای عمرانی بسیاری انجام شود که بحث جذب یک‌هزار و 300 میلیارد تومان سرمایه در بخش‌های مختلف استان یکی از این کارها است گفت: زمینه‌ جذب 10 برابر این مبلغ از سوی سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود، ولی امنیت در رأس همه این‌ها است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930728001564#sthash.DG3pk9j0.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد