سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آئین زندگی


 ده کاری که باید در زندگیتان تجربه کنید



بیشتر مردم برای زندگی خود هدف‌هایی دارند و بر اساس آن فهرستی از کارهایی که باید انجام دهند را تهیه می‌کنند. اما کارهایی هم هست که شاید در فهرست اساسی زندگی شما نباشد اما انجام آنها آنقدر لذت‌بخش هست که ارزش امتحان کردن داشته باشد.
alt
1.پیاده‌روی با یک کوله‌پشتی: فارغ از اینکه چند سال دارید، مرد هستید یا زن و یا به چه تفریحاتی علاقمندید یک بار هم که شده با یک کوله‌پشتی پرشده از وسایل ضروری به یک پیاده‌روی، گردش و یا سفر کوتاه بروید. لذتی که پس از انجام این کار احساس خواهید کرد با مجلل‌ترین سفرها برابری می‌کند.
 
alt  
2.یادگیری یک حرفه جدید: هر قدر هم که از کارتان راضی هستید باز سعی کنید یک حرفه جدید یاد بگیرید. یاد گرفتن کاری غیر از آنچه انجام می‌دهید علاوه بر اینکه یک تنوع جالب در زندگی محسوب می‌شود افق‌های جدیدی پیش روی شما قرار می‌دهد.
 
alt  
3.شروع یک فعالیت داوطلبانه: انجام فعالیت‌های داوطلبانه حتما شامل کمک‌های مالی نمی‌شود بلکه می‌توانید در جاهایی مانند آسایشگاه‌های معلولین و سالمندان، مراکز پرورش گیاهان و حیوانات و یا مراکز خیریه که به نیروی انسانی نیاز دارند به صورت داوطلبانه عضو شوید و کمک کنید. این کار وجدان شما را بسیار خوشحال و دید شما را نسبت به زندگی مثبت خواهد کرد.
 
alt  
4.آشنایی با یک دوست جدید: ممکن است فکر کنید همیشه در زندگی زمانی پیش می‌آید که با افراد جدید آشنا شوید اما آیا تا به حال پیش آمده خودتان برای دوستی پیشقدم شوید و از کسی که شایستگی او را شنیده‌اید درخواست دوستی کنید؟ داشتن یک دوست اجتماعی جدید می‌تواند همیشه برای انسان مفید باشد حتی زمانی که دوستان زیادی دور و برتان را گرفته‌اند.
 
alt  
5.تجربه یک ورزش مهیج: حتما افرادی را دیده‌اید که ورزش‌های پرخطر و مهیج انجام می‌دهند. فکر می‌کنید آنها چیزی بیشتر از شما دارند؟ نه حقیقتا اینطور نیست. برای یک بار هم که شده یک ورزش هیجان‌انگیز مانند پریدن با طناب از ارتفاع، قایقرانی، شنا در مناطق پرخطر و یا چتربازی را تجربه کنید تا از شدت هیجان آن سرمست شوید. البته این فعالیت‌ها را زیر نظر مربی و با احتیاط انجام دهید.
 
alt  
6.مهمان کردن یک غریبه: یک بار زمانی که در یک کافی‌شاپ نشسته بودم غریبه‌ای برای من یک فنجان قهوه سفارش داد و رفت. من برای خریدن قهوه پول داشتم اما احساس بسیار خوبی در آن لحظه به من دست داد. پس از آن این کار را تجربه کردم و دریافتم مرد غریبه احساسی به مراتب بهتر از من را تجربه کرده است. اگر فکر می‌کنید اتفاق چندان جالبی نیست یک بار آن را امتحان کنید.
 
  alt
7.تماشای طلوع خورشید: افراد زیادی را می‌شناسم که سال‌های زیادی عمر کرده‌اند و سفرهای زیادی داشته‌اند اما حتی یک بار به تماشای طلوع خورشید ننشسته‌اند. برای یک بار هم که شده به یک منطقه کوهستانی یا یک دشت پهناور بروید و طلوع خورشید را با تمام وجود به نظاره بنشینید.
 
alt  
8.مبارزه با ترس‌ها: بسیاری از مردم با ترس‌های خود زندگی می‌کنند بدون آنکه بدانند می‌توانند این ترس‌ها را رها کنند. ترس از دست دادن، ترس از تنهایی، ترس از مردم و ترس‌های دیگری که زندگی را پر از دلهره و استرس می‌کنند. یک بار برای همیشه تصمیم بگیرید ترس‌های خود را قربانی کنید. البته شاید در این کار موفق نشوید اما حتما ارزش تلاش کردن را دارد.
 
alt  
9.سفر کردن با تور: با تورهای مسافرتی به یک جای ناشناخته بروید. ممکن است تا به حال به جاهای زیادی سفر کرده باشید و برخی مناطق را چند بار دیده باشید. اما تجربه تازه در سفر لذت بسیار زیادی دارد. یک تور مسافرتی انتخاب کنید و با چند همسفر جدید به یک جای جدید سفر کنید.
 
alt  
10.نوشتن کتاب: همه ما در طول زندگی کتاب‌های زیادی خوانده‌ایم. از کتاب‌های درسی گرفته تا رمان و آموزش آشپزی. اما کدام‌یک از ما تا به حال یک کتاب نوشته است؟ آیا فکر می‌کنید افرادی که کتاب می‌نویسند انسان‌های خاصی هستند؟ شروع به نوشتن یک کتاب کنید تا جواب این سوال را دریابید. حتما لازم نیست یک رمان بنویسید بلکه می‌توانید از تجربیات خود در زمینه‌های مختلف کمک بگیرید و یک کتاب آموزشی یا فنی بنویسید. این کار ضمن فراهم کردن فرصت یک تجربه تازه و مهیج، سبب می‌شود به یکی دیگر از توانایی‌های خود پی‌ببرید و اعتماد به نفس‌تان بالاتر برود.
 
منبع: ایران‌نیدز
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد