سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغذیه و سلامتی



4 آب میوه ای که سلامتی تان را تضمین می کند

4 آب میوه ای که سلامتی تان را تضمین می کند
در این گزارش به معرفی چهار آب میوه مفید برای بدن می پردازیم.

اگر تصور می کنید که انواع آب میوه ها می توانند برای سلامتی مفید باشند کاملاً در اشتباه هستید.

به عقیده کارشناسان تغذیه بسیاری از آب میوه ها در کنار اینکه سرشار از ویتامین هستند پُر از شکر هستند و همین عامل آنها را به نوشیدنی نه چندان سالم تبدیل می کند. به عنوان مثال در یک لیوان آب سیب 26 گرم قند و در یک لیوان آب انگور 38 گرم قند وجود دارد. اگر بخواهیم واقع بین باشیم اکثر آب میوه ها خواص خود میوه را ندارند، زیرا کمپانی ها برای فروش بیشتر در تولید آنها از انواع افزودنی ها و طعم دهنده ها استفاده می کنند.علی رغم این موضوع هم چنان آب میوه هایی وجود دارند که می توان با اطمینان کامل آنها را خورد.

در این گزارش به معرفی چهار آب میوه مفید برای بدن می پردازیم:

آب گیلاس ترش

گیلاس یک منبع غنی از آنتوسیانین است که علاوه بر حفظ سلامت قلب و عروق مانع از افزایش وزن می شود و خواص ضد سرطانی نیز دارد. هم چنین ویژگی ضد التهابی آب گیلاس، آن را به یک نوشیدنی برای ورزش کاران بدل کرده است که مصرف آن می تواند از بسیاری دردهای مفصلی که در اثر ورزش به وجود می آید جلوگیری کند.

آب ترشی

بسیاری از مردم بعد از اینکه ترشی های داخل بطری به اتمام رسید آن را دور می اندازند، غافل از اینکه آب ترشی به دلیل وجود الکترولیت های سدیم به بازیابی سریع عضلات فرسوده کمک بسیاری می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده گرفتگی عضلات در فوتبالیست هایی که از آب ترشی می نوشند 45 درصد سریع تر از آنهایی که هیچ نوشیدنی خاصی مصرف نمی کنند و 37 درصد سریع تر از آنهایی که تنها آب می نوشند برطرف می شود.

آب هندوانه

فرقی نمی کند شما جزء علاقه مندان به آب هندوانه باشید یا خود هندوانه، در هر صورت شما می توانید از خواص بیشمار این میوه آب دار و خوش طعم بهره مند شوید. بنا بر یافته های تحقیقات متعدد، آب هندوانه در قوی تر شدن یا بازیابی توان ماهیچه های انسان نقشی مهم ایفا می کند، هم چنین لیکوپین موجود در این میوه خوشرنگ تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

آب خربزه تلخ

شاید در نگاه اول نوشیدن چنین آب میوه ای چندان خوشایند به نظر نرسد، اما آب خربزه تلخ تأثیرات شگفت آوری بر بهبود شرایط سلامت فرد دارد. به عنوان مثال روند پیشرفت سرطان سینه را تا حد بسیاری کُند می کند و از ابتلا به سرطان لوزالمعده جلوگیری می کند. دانشمندان ادعا می کنند که آب خربزه تلخ، راه رشد سلول های سرطانی در بدن را سد می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد