سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان




سال آینده قرار است جشن 60 مین سال تأسیس دانشگاه را برگزار کنیم.
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص داستان دنباله‌دار "تعرض" به حریم دانشگاه که در روزهای اخیر هم پرده‌های دیگری از آن درحال رونمایی است، اعلام کرد: اخیرأ نامه‌ای از شورای تأمین شهر دریافت کردیم مبنی براینکه باید از وقوع این اتفاق پیشگیری کرد.

دکتر رعایایی‌اردکانی  با یادآوری حادثه 28 اسفندماه 92 و تعرض به دانشگاه، بیان کرد: در این حادثه بخش عمده‌ای از دیوار دانشگاه توسط فردی که مدعی زمین‌های دانشگاه بود، به صورت شبانه تخریب شد در حالی که این زمین‌ها حداقل از 50 سال پیش محصور شده و به نام دانشگاه سند خورده‌ و همه مسائل مربوط به تملک این اراضی هم حل و فصل شده‌است.

وی از مطرح‌شدن دو فقره پرونده دیگر علیه دانشگاه و صدور "حکم قطعی" در قلع‌وقمع خبرداد و اظهار کرد: در ظاهر این پرونده‌ها هم توسط همان شخص اول که حادثه 28 اسفند را ایجاد کرد، دنبال می‌شود؛ درحال حاضر این موضوع را در شورای تأمین شهر و استان مطرح کردیم و در حال پیگیری آن هستیم؛ اخیرأ هم نامه‌ای از شورای تأمین شهر دریافت کردیم و نظر آن‌ها این بود که باید از وقوع این اتفاق پیشگیری کرد و هم‌اکنون آن را برای اعلام نظر شورای تأمین استان ارسال کردیم ولی این مسئله دنباله‌دار است.

وی همچنین به صدور یک حکم مشابه علیه دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرأ شنیدم علیه دانشگاه علوم‌پزشکی نیز حکم قضایی صادر شده است که دو میلیارد تومان از حساب دانشگاه بابت دو، سه فقره زمین که مدعی آن هستند به طور مستقیم برداشت شود؛ دیگر برای آنجا نگفتند که بولدوزر بیاورند و تخریب کنند بلکه گفتند پول را مستقیم از حساب برداشت کنند.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز سپس افزود: این زمین‌ها شاید 50 سال پیش تملک شده است؛ سال آینده قرار است جشن 60 مین سال تأسیس دانشگاه را برگزار کنیم یعنی این زمین ها 60 سال است که تملک شده‌اند و حداقل از سال 54 که من دانشجو بودم این دیوارها وجود داشت که یعنی قبل از آن ساخته شده‌بودند.

رعایایی‌اردکانی با طرح این سؤال که این معارضان در این 40، 50 سال گذشته کجا بودند و چه طور اکنون مدعی زمین ها شده‌اند و چرا حکمی را که سال 89 گرفتند اکنون اجرا می‌کنند، ادامه‌ داد: این حکم سه سال مسکوت بود و 28 اسفند 92 اجرا شد. حال اگر بخواهم بدبینانه به این قضیه نگاه کنم می‌گویم دست‌هایی پشت پرده در این حادثه نقش دارد؛ اگر هم بدبین نباشم می‌گویم مسئولان به بعضی مسائل خاص استان بی‌توجه هستند.

وی با هشدار نسبت به غیرقابل کنترل‌شدن دانشجویان و اساتید در صورت تکرار این حادثه، تصریح کرد: دانشگاه محل آموزش و فراگیری علم و دانش و تحقیق و تتبع و مکان مقدسی است؛ اگر قرار باشد چنین مکانی مورد تعرض قرار گیرد و قوه قضاییه بدون توجه به تبعات آن مرتب علیه دانشگاه حکم صادر کند، بعید نمی‌دانم اگر این اتفاق بخواهد تکرار شود، بتوانیم دانشجویان و اساتید را کنترل کنیم زیرا روی این قضیه عصبانی، ناراحت و حساس شده‌اند بنابراین می‌تواند تبعات ناخوشایندی داشته باشد.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز با بیان این توصیه به مسئولان استان که نسبت به این موضوع واقعأ به فکر باشند و از احتمال تکرار آن پیشگیری کنند، اظهار کرد: از مسئولان انتظار می رود واقعأ دانشگاه را از این وضعیت نجات دهند زیرا مرتب همه فکر و ذکر هیأت رئیسه و شورای دانشگاه پیشگیری از وقوع این حوادث است.

رعایایی‌اردکانی با بیان این که دو فقره حکم صادره دیگر علیه دانشگاه نیز مربوط به سال 89 بوده ولی اکنون در حال اجراست، خاطرنشان کرد: متأسفانه زمانی که باید روی این احکام اعتراض می‌شد، در دوره مدیریت قبلی کسی اعتراض نکرده و حکم همچنان مانده و قطعی شده‌است. پس از آن هم یک فاصله اتفاق افتاده و اکنون مدعی شده‌اند.

وی این پرونده ها را مجزا از پرونده مدعیان اراضی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکی حدود 40، 50 معارض دارد و تعداد معارضان دانشگاه ما نیز حدود 10، 12 نفر است که به طور مرتب به دنبال به دست‌آوردن اسناد قدیمی زمین‌ها هستند و آن را به طریقی از ورثه با قیمت ناچیز و با ترفندهای خاص می گیرند؛ سپس این کاغذنوشته‌ها را دستمایه شکایت قرار می دهند. این افراد در این کار حرفه‌ای هستند و براساس یک کار اشکال‌دار غیرمنطقی باتوجه به وقت زیاد و وکیل های خاصی که دارند و قضات هم متأسفانه به نفع آن‌ها حکم صادر می‌کنند، مدعی زمین‌ها می‌شوند.

سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهوازدر پاسخ به این‌که آیا سال 89 حکم‌های صادره به دانشگاه ابلاغ شده و دانشگاه در آن زمان چه پیگیری داشته است، گفت: احکام ابلاغ شده و باید دانشگاه مسئله را پیگیری و اعتراض می کرد و موضوع را دنبال و حکم را لغو می‌کردند که این کار انجام نشده است و یا آن قدر مدعی فعال بوده‌است که با پیگیری مداوم حکم را به قطعیت رسانده‌است.

رعایایی‌اردکانی خاطرنشان کرد: حکم هایی را که اخیرأ صادر می شود به سرعت پیگیری می کنیم و بعضی از آن‌ها را هم توانستیم لغو کنیم و برخی دیگر نیز در جریان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد