سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



هم کدسازی و هشت رقمی شدن خط تلفن ثابت در خوزستان انجام می شود

اهواز- ایرنا- مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: با توجه به مصوبه سازمان رادیویی هم کدسازی وهشت رقمی شدن شماره تلفن های ثابت در استان خوزستان از 30مهر ماه جاری انجام می شود.

به گزارش ایرنا ' علیرضا ملکی جهان' سه شنبه درحاشیه نشست کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات مدیریت بحران استان در محل مرکز ارتباطات رادیویی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از پایان مهرماه پیش کد شماره های ثابت استان خوزستان هم سان سازی شده و به '061' تغییر می یابد.

وی گفت: همچنین از پایان مهر ماه خوزستان برای هشت رقمی شدن شماره های تلفن ثابت به سه منطقه تقسیم بندی می شود که در مرکز خوزستان که شامل شهرهای اهواز، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، گتوند و شوشتر است شماره 3 به پیش شماره اضافه می شود.

ملکی جهان در ادامه بیان داشت: در شهرهای شمالی استان شماره چهار به پیش شماره ها اضافه می شود و در شهرهای جنوبی شماره پنج به پیش شماره ها اضافه شده و شماره های ثابت هشت رقمی می شوند.

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب افزود: در روند اجرایی شدن این کار به احتمال یک درصد ممکن است در خط های مراکز عمومی چون اورژانس، هواپیمایی و یا بانک ها اختلالاتی به وجود آید.

وی با بیان این که تمهیداتی برای اطلاع رسانی به مردم از شماره های جدید آن ها مهیا شده است افزود: شهروندان می توانند با تماس گرفتن با شماره 3121 و زدن شماره یک، شماره جدید خود و با زدن شماره دو، شماره جدید دیگران را دریافت کنند.

ملکی جهان با اشاره به تعیین تعرفه های تلفن های ثابت و همراه با در نظر گرفتن طرح عدالت اجتماعی تصریح کرد: هر دقیقه صحبت با تلفن ثابت درون استانی خوزستان 30 ریال در نظر گرفته شده است، این در حالی است که این رقم درگذشته بر اساس ثانیه محاسبه می شد.

وی افزود: در صورتی که با خط ثابت با استان های دیگر تماس گرفته شود هزینه هر دقیقه 330 ریال در نظرگرفته شده است و هزینه تماس تلفن همراه با ثابت در هر دقیقه 625 ریال تعیین شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد