سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شادگان



استاندارخوزستان :با موافقت وزیرکشور مجوز فعالیت بندرشادگان صادر گردید

اهواز- ایرنا - استاندار خوزستان روز سه شنبه در نشست معاونین حوزه استانداری اعلام کرد : با پیگیریهای بعمل آمده و موافقت وزیرکشور، مجوز فعالیت و راه اندازی بندرشادگان در استان خوزستان صادرشد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی با اعلام این خبرافزود: با استقرار واحدهای ذیربط ، حداکثر ظرف 10 روز آینده فعالیت اقتصادی بندرشادگان آغازمی شود. 

وی افزود: مقررشده است که اسلکه شادگان مطابق ضوابط و مقررات گمرکی و گذرنامه تحت مدیریت و سرپرستی مرز مجاز دریایی بندرامام خمینی ( ره ) شروع به فعالیت نماید.

استاندار خوزستان تامین معیشت مرزنشینان درطول ساحل و مرزهای خشکی استان خوزستان درشادگان، رونق کسب و کار دراین منطقه محروم و نیز ارتقاء سطح امنیت مرزی منطقه که دارای 55 کیلیومتر مرز دریایی با عراق است ازهداف مهم راه اندازی بندرشادگان عنوان کرد.

مقتدایی افزود: تامین معیشت مردم این منطقه محروم همواره مورد اهتمام مدیران بوده است که خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته مجوز فعالیت گمرک دراین منطقه اخذ گردید.

استاندار خوزستان گفت : مقدمات کار با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، نیروی انتظامی اعم از مرزبانی و اداره گذرنامه ،اداره کل گمرک و سایردستگاهها با بهره گیری ازامکانات موجود فراهم شده است .

استاندار خوزستان ابرازامیدواری کرد که با راه اندازی این بندر شاهد رونق کسب و کار دراین خطه ازمیهمن اسلامی و ارتقا سطح معیشت مردم عزیزشادگان باشیم .

با راه اندازی این بندر ورونق کسب و کار درمنطقه استاندار خوزستان شادمانی به کانون گرم خانواده های شادگانی هدیه خواهد کرد.

بندرشادگان که با صرف 400 میلیارد ریال اعتبار(اعم از ابنیه و راهسازی ) احداث شده است .

عملیات احداث ابنیه و زیرساخت های بندرشادگان سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون فعالیت های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین المللی آغازنشد.

فاز اول بندر شادگان دارای بیش از 3 هکتار مساحت است . کل مساحت زمین تملک شده این بندر حدود 30 هکتاربالغ می شود. .

بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن درسال است که ظرفیت شناورآن پس از لایروبی به 500 تن می رسد.

شهرستان شادگان دارای بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال وبیش از 650قایق صیادی فعال دارد . دو رودخانه عظیم کارون و جراحی ازکنارآن می گذرند . 

همچنین دارای 2 خور متصل به دریا به نام های ابوخضیرو دورق است که قابل کشتیرانی است . شادگان دارای تالاب بین المللی به نام 'شادگان ' با 537هزار هکتار وسعت است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب های کشور را شامل می شود.

این شهرستان با داشتن حدود 2 میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما , رتبه اول کشور را ازاین حیث داراست و سالانه 60 هزارتن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس ازطریق بندرعباس و دیگربنادر صادر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد