سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی به خوزستانی عزیز


قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
سرطان معده رتبه نخست کشور را در انواع سرطان‌ها دارد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سرطان معده رتبه نخست در کشور و رتبه ششم در جهان ششمین سرطان را داراست که انگشت اتهام به سوی رژیم غذایی، نوع رژیم غذایی و اضافه وزن است.

خبرگزاری فارس: سرطان معده رتبه نخست کشور را در انواع سرطان‌ها دارد

با توجه به نگرش آکادمیکی که در بحث سلامت غذا در کشور وجود دارد، لازم است جایگاه غذایی کشور به سوی جایگاه مطلوب‌تر ارتقاء یابد.

علی خدادادی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا که در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، یا بیان این مطلب گفت: طرح تحول نظام سلامت از چند ماه گذشته با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امیدی را در جامعه ما ایجاد کرده و به تدریج در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح، بحث درمان و در مرحله دوم، بحث بهداشت مطرح و پیگیری شد و مرحله سوم اجرای طرح، با ارایه کتاب جدید ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت کلید خورد، افزود: این امر می‌تواند میثاقی برای جامعه پزشکی و سرمنشا گام‌های موثری برای اجرای طرح باشد.

خدادادی گفت: بیش از دو دهه بحث بر سر تعرفه‌های خدمات سلامت مطرح بود که اکنون این مسئله با جدیت وزارت بهداشت، به سرانجام رسید و اجرایی شدن ارزش‌گذاری تعرفه‌های سلامت و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت قطعا می‌تواند در اجرایی شدن سیاست کلی نظام سلامت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و تحقق اهداف برنامه‌های دولت در این زمینه، نقش اساسی داشته باشد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: یکی از بندهای برنامه پنجم توسعه، تایید و بازنگری تعرفه‌هایی است که اکنون اعمال می‌شود که قطعا توسط مجموعه‌های تخصصی این امر انجام می‌شود و واحدهای بخش خصوصی و بخش دولتی باید به این بازنگری در تعرفه‌ها تن دهند.

خدادادی افزود: این امر می‌تواند باعث ایجاد توازن و تعادل در ارزش خدمات تخصصی شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سلامت می‌تواند محور توسعه پایدار باشد. تخصیص منابع دولتی به حوزه سلامت، صرف هزینه‌ها نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است که می‌تواند موجب توسعه پایدار جامعه شود.

وی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مطرح در کشور که هزینه‌های بسیاری را صرف آن می‌کنیم، درمان انواع سرطان‌هاست که بسیاری به عنوان سونامی سرطان از آن یاد می‌کنند. این بحث هم از نظر تشخیص و هم از نظر درمان نیاز به توجه بیشتری دارد.

خدادادی تصریح کرد: در حال حاضر سرطان معده در کشور ما دارای رتبه نخست است و در جهان ششمین سرطان شایع به شمار می‌رود که انگشت اتهام به سوی رژیم غذایی، نوع رژیم غذایی و اضافه وزن است و نیاز است با ابداع روش‌های بیولوژیکی مناسب، شرایط سلامت تغذیه و افزایش کیفیت غذا را فراهم کنیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930722001186#sthash.2Qv2dTpk.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد