سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



نخستین شرکت هواپیمایی خارجی فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرد

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت 'ایر عربیا' در ایران از فعالیت این شرکت هواپیمایی در خوزستان برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

'محسن مسیبی' سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اهواز افزود: پروازهای این شرکت از 23مهرماه سال جاری از فرودگاه آبادان که در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده به مقصد شارجه در کشور امارات متحده عربی انجام خواهد شد.

وی گفت: پروازهای آبادان - شارجه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به صورت رفت و برگشت و منظم انجام می شود و همه شهروندان خوزستانی می توانند بلیت خود را برای این پروازها از آژانس های خدمات مسافرتی استان خوزستان تهیه کنند.

وی با اشاره به اقدام های این شرکت برای برقراری پروازها در استان خوزستان افزود: استان خوزستان به لحاظ برخورداری از صنایع عظیم نفت و گاز ، پتروشمی و منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و هم جواری با کشورهای حوزه خلیج فارس دارای پتانسیل های بالا برای پروازهای خارجی است.

بنا به این گزارش'رحیم جلالی عزیزپور' رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی استان خوزستان نیز دوشنبه شب در همایش مسوولان و دست اندرکاران آژانس های خدمات مسافرتی که به منظور هماهنگی برای پروازهای شرکت ایر عربیا در هتل پارس اهواز برگزار شد از شروع فعالیت شرکت هواپیمایی ایر عربیا در استان خوزستان ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: پروازهای این شرکت در مسیر آبادان - شارجه در کشور امارات متحده عربی با هواپیمای ایرباس 320با 168نفر ظرفیت انجام می شود.

وی با اشاره به این که قیمت بلیت این مسیر هوایی خارجی به صورت رقابتی و در حد چهار میلیون و 520 هزار ریال خواهد بود افزود: مسافرانی که از خوزستان(فرودگاه بین المللی آیت الله جمی )آبادان) عازم شارجه می شوند می توانند از همان جا(شارجه) به 70نقطه جهان از جمله بحرین، کویت، مسقط، بمبئی، کیف، استانبول، کلمبو (سریلانکا) ، کراچی، دهلی نو و چین سفر کنند و این یکی از مزیت های مهم در توسعه تجارت خارجی استان خوزستان با کشورهایی آسیایی و حوزه خلیج فارس است.

'وحید خادمی' نایب رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی استان خوزستان در این همایش نیز گفت:با توسعه پروازهای خارجی در استان خوزستان می توان این استان را به قطب اول گردشگری کشور تبدیل کرد.

وی با بیان این که با فعالیت شرکت هواپیمایی ایر عربیا متعلق به کشور امارات متحده عربی شاهد تحول و اتفاق خوبی در استان خواهیم بود افزود: این انجمن تلاش خواهد کرد در راستای توسعه اقتصادی استان و صنعت گردشگری ، مجوز پروازهای خوزستان به کشورهای اروپایی را دریافت کند. 

وی با بیان این که تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران در حال رفع شدن است ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم ها شاهد فعالیت گسترده شرکت های هواپیمایی در استان خوزستان و رسیدن استان به جایگاه واقعی در صنعت گردشگری باشیم.

وی خواستار کمک و حمایت مسوولان خوزستان به ویژه استاندار خوزستان برای توسعه پروازهای خارجی استان و جذب سرمایه گذار برای انجام این پروازها شد.

خانم'محرا مهندس نیا' مدیر فروش شرکت هواپیمایی ایر عربیا در ایران در این همایش با اشاره به این که فروش بلیت پروازهای آبادان - شارجه در استان خوزستان شروع شده است ابراز امیدواری کرد با تداوم و پایداری این پروازها که با تلاش آژانس های مسافرتی و حمایت مسوولان ارشد استان امکان پذیر خواهد بود بتوان سطح خدمت رسانی به مردم خوزستان را ارتقا داد.

وی گفت: شرکت هواپیمایی ایر عربیا تاکنون از تهران، شیراز، لار و مشهد پرواز مستقیم به شارجه داشته است گفت: آبادان پنجمین شهر ایران است که پروازهای این شرکت به صورت رفت و برگشت و به صورت منظم انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این که آبادان در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده کالای همراه مسافر با 30درصد تخفیف گمرکی ترخیص خواهد شد و این یکی از جذابیت های اقتصادی پرواز شارجه به آبادان است.

وی گفت: شارجه با بندر دبی 14کیلومتر فاصله دارد و همه مسافرانی که به شارجه می روند قادر خواهند بود به دبی نیز سفر کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد