سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



رئیس سازمان بهزیستی خبر داد
خوزستان، پاک‌ترین استان عاری از اعتیاد در کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: خوزستان از نظر کاهش مصرف اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان استانی پاک از اعتیاد در کشور شناخته شده است.

خبرگزاری فارس: خوزستان، پاک‌ترین استان عاری از اعتیاد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همایون هاشمی ظهر امروز در همایش فقرزدایی و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی به صورت خوشه‌ای مانند وارد کشور شده و برای مقابله با آن رویکرد افق مناسب زمانی به عنوان یک استان پاک از اعتیاد در کشور مطرح شد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های موجود در هر استان، طرح در قالب مفهوم آسیب‌های اجتماعی برای رفع چالش‌های اجتماعی در کشور اجرا شد.

معاون وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی ادامه داد: این طرح نیاز به تدابیری با همکاری نهاد مردم و بهزیستی دارد و امروز با اجرای مطلوب آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان هستیم.

هاشمی با بیان اینکه آمار موجود ما را در ساماندهی کردن هر چه سریع‌تر برنامه‌ها یاری می‌دهد اضافه کرد: نهادهایی که با جامعه و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی تعامل دارند را می‌توان والدین، اولیا در مدارس و مهدکودک‌ها و دانشگاه‌ها و مربیان خوشه‌های تاثیرگذار در استان به عنوان مروجین و مربیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نام برد.

این مقام مسئول همچنین از کاهش مصرف اعتیاد در استان خوزستان ابراز امیدواری کرد و گفت: با آمارهای ارائه شده توسط رؤسای بهزیستی و کمپ ترک اعتیاد، در یک بازده زمانی مناسب به نتیجه بهتری در کاهش هر چه تمام مصرف مواد مخدر علاوه بر سطح استان‌ها، در کشور خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: نتایج ارائه شده توسط رؤسای بهزیستی، نمایندگان مردم نهاد و کمپ‌های ترک اعتیاد بسیار نتایج خوبی بوده زیرا اطلاع‌رسانی از اقدامات اجرایی توسط این نهادها بسیار بالا است.

هاشمی، اطلاع‌رسانی عمومی را بهترین روش برای پیشگیری مواد مخدر در کشور عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی عمومی از رسانه‌های ملی و سایت‌های معتبر خبری و تبلیغاتی، بهترین و مؤثرترین روشی است که می‌توان برای پیشگیری از اعتیاد مطرح کرد و البته این اطلاع‌رسانی باید بیشتر از قبل تبلیغ شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930714000846#sthash.gjOw5REZ.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد