سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان


افشین نوروزی، ملی پوش خوزستانی تنیس روی میز ایران در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات آسیایی کره جنوبی حذف شد. 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقابت های تنیس روی میز انفرادی مردان بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی در مرحله یک شانزدهم نهایی پی گیری شد که افشین نوروزی مقابل حریف ژاپنی خود 4 بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.افشین نوروزی (رنکینگ 216 جهان) مقابل کوکی نیوا نفر 15 رنکینگ جهان مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. نوروزی گیم اول بسیار خوب کار کرد و 11-8 برنده شد اما گیم های بعدی را با نتایج 5-11، 7-11، 9-11 و 11-13 واگذار کرد و در نهایت 4 بر یک مغلوب شد.



مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که می خواهیم یک باب جدید در ورزش به نام "درآمدزایی و درآمد اقتصادی" ایجاد کنیم، گفت: ورزش هیچ راهی ندارد مگر این که به درآمد باثبات و پایدار برسیم.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- فرامرز کیانی زاده در اولین نشست تخصصی بررسی راهکارهای کسب درآمد ثابت و پایدار در ورزش که روز گذشته، چهارشنبه در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد با تبریک موفقیت کشتی گیران خوزستانی در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی، اظهارکرد: در این رقابت ها فرنگی کاران خوزستانی به یک نشان طلا و سه مدال برنز دست پیدا کردند. اگرچه انتظار داشتیم در ووشو و وزنه برداری نیز توسط ملی پوشان خوزستانی به مدال برسیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. ما ملی پوشان دیگری نیز در تیم های دو و میدانی، بسکتبال و والیبال داریم که امیدواریم آن ها نیز توسط تیم های ملی شان به مدال برسند. امیدوارم با برنامه ریزی که برای چهار سال آینده می شود، بتوانیم توسط خوزستانی ها در رشته های مختلف به مدال های بیشتری دست پیدا کنیم.

 

وی در ادامه گفت: می خواهیم یک باب جدید در ورزش به نام "درآمدزایی و درآمد اقتصادی" ایجاد کنیم. به هر حال هر کسی که بخواهد برنامه ریزی کند، نیاز به پول دارد تا بتواند برنامه هایش را محقق و عملیاتی کند و وقتی این گونه شد، می توان ایده های جدیدی داشت و ضعف ها را نیز شناسایی و بررسی کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: اگر گام اول را که برنامه ریزی و پول است، نداشته باشیم به گام های بعدی نمی رسیم که حتی بخواهیم برای آن ها برنامه ریزی کنیم. اعتقاد من این است که در کشور ما استعدادهای بسیاری در رشته های مختلف ورزشی وجود دارد و این توانایی را داریم که در بازی های آسیایی دوم و یا سوم هم شویم، در صورتی که با وجود این همه جوان مستعد تاکنون این اتفاق نیفتاده است. اعتقاد من بر این است که ورزش استان و کشور باید از این حالت خارج شود.

 

وی گفت: باتوجه به آیین نامه ها و مقرراتی که وجود دارد و تجاربی که داریم، ورزش هیچ راهی ندارد مگر این که به درآمد باثبات و پایدار برسد و اگر به این صورت شود، می توانیم برنامه ریزی کنیم و قطعا رشد و پیشرفت نیز حاصل می شود. در ورزش خوزستان اراده مان بر این است که این کار را عملیاتی و محقق کنیم و البته ممکن است برخی اقدامات ما یک سال و برخی دیگر دو سال دیگر به نتیجه برسند ولی شک و تردیدی ندارم که اگر در تصمیماتی که گرفته می شود، اراده ای برای ادامه دادن آن باشد، قطعا بخش اعظمی از پیشنهادها عملیاتی می شود و برای سال های آینده آن افرادی که جایگزین ما می شوند، خیلی راحت تر و بهتر می توانند برای ورزش خوزستان برنامه ریزی کنند و نتیجه بگیرند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: در جلسه ای که قبلا در این زمینه داشتیم دو پیشنهاد بود که طبق آن ها کارمان را آغاز کرده ایم. یکی از پیشنهادها این بود که از ابتدای سال به روسای هیات ها و ادارات شهرستان ها اعلام کردیم که هر جایی که اماکن ورزشی متعلق به ورزش و جوانان وجود دارد و در آن جاها امکان احداث مغازه هست، درخواست این کار را به ما بدهند که من هم موافقت می کنم. در ادامه خود دوستان باید اقدامات بعدی را انجام دهند. برخی از همکاران مان این کار را انجام داده اند. یعنی درخواست را داده اند و موافقت آن را هم گرفته اند و اکنون در حال انجام کارهای بعدی هستند.

 

وی بیان کرد: وقتی یک دهنه مغازه احداث شود آن هیات می داند هر ماه 100 هزار تا یک میلیون تومان را به صورت ثابت دارد. در اهواز نیز چند روز پیش پنج شش منطقه را در این زمینه پیش بینی کردیم تا مجوز احداث هفت، هشت مغازه را بگیریم. اگر این کار صورت گیرد، حداقل بخش اعظمی از درآمدهای ورزشی اهواز تامین می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به پیشنهاد دوم اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دوم نصب بیلبوردهای تبلیغاتی بود. در چند نقطه از اهواز شروع به نصب این بیلبوردها کرده ایم که منبع درآمد است. به هر حال ما این دو اقدام را آغاز کرده ایم و در جلسات بعدی نیز پیگیر هستیم تا بدانم روسای هیات های شهرستانی چه اقداماتی در این دو زمینه انجام داده اند. پس در نتیجه روسای هیات های شهرستانی هم باید در این راستا تلاش کنند.

 

کیانی زاده عنوان کرد: در بند هشت ماده 14 آیین نامه هیات های ورزشی به راه های درآمدزایی اشاره شده است که یکی از آن راه ها، انجام کارهای اقتصادی و تجاری است. یعنی هیات های ورزشی استان و شهرستان ها می توانند به راحتی کارهای اقتصادی و تجاری انجام دهند و هیچ منع قانونی هم وجود ندارد و این بند و ماده ای است که هیچ وقت به دنبال آن نرفتیم و امیدوارم که این موضوع اتفاق بیافتد و ما به دنبال کارهای اقتصادی و تجاری هستیم.

 

وی افزود: همچنین در بند 10 ماده 2 آیین نامه معاملات فدراسیون های ورزشی به اخذ وام های دریافتی از موسسات اعتباری و ورزشی اشاره شده است و هیات های ورزشی می توانند با مجوز فدراسیون های خود وام دریافت کنند ولی باید این موضوع مد نظر باشد که کاری که قرار است برای آن وام بگیریم، سوددهی داشته باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که در ورزش کارهایی انجام دهیم و درآمدهایی به دست آوریم که تاکنون به دنبال آن نرفته ایم. در کنار هر هیات هم می شود یک کمیته اقتصادی باشد و البته قرار نیست خود رییس هیات وارد کار اقتصادی شود، بلکه می توان برای آن مشاور و مدیر اقتصادی گذاشته شود. در هر صورت نباید به دنبال کارهای کوچک بود و می توان به تعداد هیات هایی که هست، شرکت تعاونی داشته باشیم و این کار می تواند در شهرستان ها نیز اتفاق بیافتد. به طور مثال از 20 پیشنهادی که داده می شود اگر اراده کنیم تا سال آینده می توانیم پنج شش پیشنهاد عملیاتی داشته باشیم و سود خوبی برای ورزش باشد.




سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان را برای هر دو تیم حساس دانست.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، حمید استیلی در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال خوزستان اظهار کرد: این بازی برای ما و حریف‌مان بسیار حساس است. استقلال خوزستان تیم خیلی خوبی است که ویسی، سرمربی آن است و تیمش به خوبی فوتبال بازی می‌کند.

 

وی بیان کرد: در بازی فردا مانند دیدارهای گذشته‌مان به دنبال فوتبال پاک و سالم هستیم و امیدوارم بتوانیم امتیازهای لازم را بگیریم.

 

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: استقلال خوزستان مقابل پرسپولیس در هفته گذشته نیز بازی خوبی را ارائه داد و در کل تیم‌های ویسی تیم‌های خوبی هستند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: تیم ما هفته به هفته شرایطش بهتر می‌شود و مشکلی که داریم در خط دفاع است که به علت آسیب چند بازیکن‌مان در این خط موفق نبوده‌ایم و ان‌شاءالله فردا بازی خوبی را ارائه دهیم.

 

استیلی درخصوص تعطیلی دو هفته‌ای لیگ بیان کرد: لیگ دو هفته تعطیل است که می‌توانیم روی نقاط ضعف‌مان کار و خودمان را برای بازی‌های آینده‌مان آماده کنیم.

 

وی گفت: ما کمی نوسان داشته‌ایم که این هم به دلیل این است که تیم‌مان دیر بسته شد و آسیب‌دیدگی چند بازیکن خط دفاع‌مان نیز مزید بر علت شد تا در چند دیدار خوب باشیم و در چند دیدار هم بد نتیجه بگیریم. تیم ما دارای بازیکنان جوان و باانگیزه و باتجربه است که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را دارند.




فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم تیم‌ملی چهارمین مدال برنز کشتی فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، مجتبی کریم‌فر ورزشکار خوزستانی وزن 85 کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز مقابل عزت بیشبکوف از قرقیزستان دارنده دو مدال برنز آسیا قرار گرفت و در پایان موفق شد حریف خود را با حساب 5 بر صفر شکست داده و به مدال برنز برسد.

 

کریم‌فر در وقت نخست توانست یک بار حریفش را خاک کند و یک بار هم او را از تشک بیرون بیندازد و با همین اندوخته کشتی را پیروز شود.

 وی در رقابت‌های صبح امروز ابتدا عیسی شاهین از اردن را 8 بر صفر شکست داد، سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سئول لی از کره جنوبی به روی تشک رفت و در حالی که 5 بر یک از حریف خود پیش بود، بر اثر بی‌تجربگی در ثانیه‌های پایانی سه اخطاره شد و به این ترتیب از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند. 

کریم‌فر در شانس مجدد نیز تایچی اوکا از ژاپن را 2 بر صفر شکست داده بود. 

پیش از این نیز پیام بویری و سعید عبدولی نشان برنز و حبیب‌الله اخلاقی مدال طلای این مسابقات را برای ایران و استان خوزستان کسب کرده بودند.




رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر پیگیری حق‌خوری سعید عبدولی تا رسیدن به نتیجه خبر داد: پرونده این حق‌کشی محرز در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیومرث هاشمی از پیگیری پرونده حق‌کشی دیدار سعید عبدولی مقابل حریف کره‌ای در دادگاه حکمیت ورزش خبر داد و گفت: بعد از ناداوری و اجحاف آشکاری که در حق کشتی‌گیر شایسته ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های آسیایی صورت گرفت اعتراض خود را به ستاد برگزاری، شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه پیگیری‌ها ادامه دارد و امروز توانستیم پرونده را به شورای حکمیت ورزش (CAS) ارجاع دهیم تا ان‌شاءالله حق از دست رفته را بازگردانیم.

 

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر پیگیری جدی این موضوع از سوی شورای المپیک آسیا اظهار کرد: انصافا دست‌اندرکاران شورای المپیک آسیا نیز با توجه به تعدد شکایت‌های اینچنینی از سوی چند کشور دیگر در کشتی، بوکس و تکواندو پیگیر این موضوع هستند و به نتیجه‌بخش بودن این پیگیری‌ها امیدوارم.

 

هاشمی افزود: گرچه ممکن است به دلیل بروز این مشکل در دیدار نیمه نهایی امکان بازگرداندن مدال طلا بسیار ضعیف باشد اما تا زمانی که مسببان این حق‌خوری مسلم محروم و تنبیه نشوند، دست از پیگیری برنمی‌داریم.

 

رییس کمیته ملی المپیک ایران در ادامه خاطرنشان کرد:‌ فیلم کامل کشتی سعید عبدولی با حریف کره‌ جنوبی خود به همراه تمام مستندات لازم امروز توسط شهنازی، دبیرکل کمیته و خانم اسلامیان در اختیار دادگاه حکمیت ورزش قرار گرفت تا بررسی‌ها و قضاوت لازم روی اعتراض ما صورت پذیرد.

 

وی در پایان با تاکید بر این‌که برنز سعید عبدولی برای ما حکم طلا را دارد، گفت: مطمئنم این کشتی‌گیر در میادین بزرگ پیش رو همانند جهانی و المپیک ریو برای ما افتخارآفرینی خواهد کرد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد