سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز


نتانیاهو: ایران به دنبال توافقی است که در آن تحریم‌هایی که شما با زحمت موفق به وضع آنها شده‌اید، برداشته شوند و در عین حال آنها در آستانه بدل شدن به قدرتی اتمی بمانند. جدا امیدوارم که در دوره ریاست جمهوری شما این اتفاق نیافتد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.نتانیاهو در دیدار با اوباما: امیدوارم ایران در دوره ریاست جمهوری شما اتمی نشود
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز این دیدار که روز گذشته و پس از 8 ماه از آخرین دیدار دو طرف و نخستین دیدار پس از جنگ اخیر غزه بود، تحت الشعاع دو مساله صلح در فلسطین و نیز مساله هسته ای ایران بود.نتانیاهو در این دیدار با هشدار به اوباما درباره توافق هسته ای با ایران، مدعی شد :" ایران به دنبال توافقی است که در آن تحریم‌هایی که شما با زحمت موفق به وضع آنها شده‌اید، برداشته شوند و در عین حال آنها در آستانه بدل شدن به قدرتی اتمی بمانند. جدا امیدوارم که در دوره ریاست جمهوری شما این اتفاق نیافتد."
در مقابل طبق اعلام کاخ سفید اوباما بدون اشاره به برنامه هسته ای ایران در دیدار با نتانیاهو از نخست وزیراسراییل خواسته است تا به تدابیری بیندیشد که دیگر تراژدی کشتار غیر نظامیان به ویژه کودکان فلسطینی در جریان حملات اسراییل به غزه تکرار نشود.
اوباما از نتانیاهو خواسته است تا وضعیت کنونی بین فلسطینی ها و اسراییل تغییر کند.
با این حال همزمان با این دیدار ،رژیم صهیونیستی از ساخت 2500 خانه مسکونی جدید در قدس شرقی خبر داده است. اقدامی تحریک برانگیز که همواره مورد انتقاد آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است.
اوباما و نتانیاهو در جریان کنفرانس خبری کوتاه خود پس از این دیدار به هیچ یک از موارد اختلافی دو طرف به ویژه در مورد مساله هسته ای ایران اشاره ای نکردند.نتانیاهو برای سخنرانی در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد به آمریکا سفر کرده است.

وی درباره چگونگی مقابله اتحادیه عرب در برابر آن‌چه «خواسته‌های منطقه‌ای ایران» خوانده شد، گفت: ایران باید این خواسته‌ها را متوقف کند. ما با این کشور دراین‌باره حرف زدیم همچنان که با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور و دوست 25 ساله‌ام صحبت داشتم و به او گفتم که باید سیاست‌های‌تان را تغییر دهید.

دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی واهی ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

به گزارش ایسنا نبیل العربی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگو با روزنامه الحیات چاپ لندن در اظهاراتی ضدایرانی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما حضور ایران در ائتلاف علیه داعش امری ضروری است؟، تهران را بخشی از مشکل در سوریه توصیف کرد و مدعی شد که این کشور به جای این که بخشی از مشکل باشد باید بخشی از راه حل در سوریه باشد اما مشکل واقعی این است که ایران دخالت‌های بی‌اجازه‌ای در کشورهای عربی دارد.

وی درباره چگونگی مقابله اتحادیه عرب در برابر آن‌چه «خواسته‌های منطقه‌ای ایران» خوانده شد، گفت: ایران باید این خواسته‌ها را متوقف کند. ما با این کشور دراین‌باره حرف زدیم همچنان که با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور و دوست 25 ساله‌ام صحبت داشتم و به او گفتم که باید سیاست‌های‌تان را تغییر دهید. او به من گفت که می‌خواهیم روابط را بهبود بخشیم. فقط حرف‌ها زده می‌شود. اما ایران بخشی از مشکل است و باید نقش مشخصی در راه حل داشته باشد و این ایفای نقش باید بعد از توقف دخالت‌های این کشور باشد تا مورد قبول اتحادیه عرب واقع شود اما این کاری است که این کشور هنوز آن را انجام نداده است.وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این سخنان شما، عربستان معتقد است که اعطای نقش به ایران در میز ایجاد راه حل‌ها موجب آغاز دخالت‌های تهران در عراق خواهد شد، موضع شما در این باره چیست؟ گفت: نمی‌گویم که دور میز جایی برای آن باشد بلکه این کشور (ایران) اگر خواهان بهبود روابط با کشورهای عربی است باید از اقداماتی که انجام می دهد، دست بردارد.وی در پاسخ به ادعای دیگری مبنی براین‌که برخی معتقدند تحولات یمن ایران را بعد از تنگه هرمز در باب‌المندب قرار می‌دهد، گفت: این مساله ما را بسیار نگران می‌کند اما کشورها باید بدانند که چه کاری می‌خواهند انجام دهند ما نمی‌توانیم. کشورها باید تصمیم بگیرند.به گزارش ایسنا این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که ایران هیچگونه دخالتی در امور داخلی هیچ کشوری نداشته و همواره اقداماتش در راستای ایجاد آرامش در منطقه بوده است.

اگر مقامات حزب عدالت و توسعه واقعا می خواهند با داعش مقابله کنند باید نخست مانع فعالیت های داعش در خاک خود شوند که البته این کار را نخواهند کرد چون از داعش حمایت می کنند. آنها از یک گروه تروریستی حمایت می کنند و همه دنیا این را می داند.
کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه (CHP) اعلام کرد ، حزب متبوع او به لایحه ارسالی دولت ترکیه به پارلمان به منظور گرفتن مجوز مجلس برای اقدام احتمالی نظامی علیه داعش ، رای منفی خواهد داد.رهبر مخالفان حکومت ترکیه: دولت اردوغان به بهانه داعش می خواهد به سوریه لشکر بکشد

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک قلیچدار اوغلو با اشاره به اینکه این لایجه بهانه ای برای مداخله نظامی احتمالی ترکیه در سوریه است، افزود: تنها اسم داعش را روی آن گذاشته اند و به بهانه آن می خواهند برای اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه از مجلس مجوز بگیرند.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق با اشاره به اینکه حزب حاکم عدالت و توسعه از داعش حمایت می کند، افزود: برای مقابله با داعش نخست باید از داخل ترکیه شروع کرد. اگر مقامات حزب عدالت و توسعه واقعا می خواهند با داعش مقابله کنند باید نخست مانع فعالیت های داعش در خاک خود شوند که البته این کار را نخواهند کرد چون از داعش حمایت می کنند. آنها از یک گروه تروریستی حمایت می کنند و همه دنیا این را می داند . در تمامی رسانه های دنیا این مساله انعکاس یافته است.

قلیچدار اوغلو در ادامه تصریح کرد: ما مخالف درگیر کردن سربازان ترکیه در  باتلاق خاورمیانه هستیم. ما خود از زبان اردوغان بارها شنیده ایم که خاورمیانه را به باتلاق تشبیه کرده است، حالا می خواهند از مجلس مجوز وارد کردن سربازان ارتش ترکیه در این باتلاق را بگیرند. ما با این کار مخالفیم."

قلیچدار اوغلو با اشاره به اینکه سخنان و سیاست های دولت اردوغان در قبال سوریه غیر قانونی و مغایر با عرف و حقوق بین الملل است ، گفت: اردوغان و داوود اوغلو بارها گفته اند دولت سوریه مشروعیت خود را از دست داده است.شما به چه حقی این حرف را می زنید ومی خواهید نظام حاکم بر یک کشور مستقل عضو سازمان ملل را تغییر دهید؟ مگر آقای اردوغان و داوود اوغلو نمی دانند سوریه عضوی از سازمان ملل است و در این سازمان نماینده دارد! پس چگونه به خودشان اجازه می دهند در امور یک کشور دیگر عضو سازمان ملل دخالت کرده و حکومت آن را غیر مشروع اعلام کنند و سیاست تغییر رژیم را در قبال آن در پیش گیرند!

رهبر مخالفان حکومت ترکیه افزود: ترکیه را تبدیل به پل ارتباطی داعش با جهان خارج کرده اند و گزارش های مربوط به همکاری و حمایت دولت ترکیه از این گروه تروریستی بارها در رسانه های جهان منتشر شده است. شما اگر واقعا می خواهید با داعش مقابله کنید راه آن مشخص است . باید نخست پایگاه های داعش را در ترکیه از بین ببرید. باید نگذارید داعش از طریق خاک ترکیه نیرو جذب کرده و تجارت کند.

گفتنی است مجلس ترکیه قرار است روز پنج شنبه درباره لایحه مجوز نظامی اقدامات نظامی احتمالی ترکیه در قبال داعش رای گیری کند. همچنین روز گذشته صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب کردی صلح و دموکراسی پس از دیدار با داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه گفت : "آقای نخست وزیر اعلام کرد این لایحه به معنای وارد کردن ارتش ترکیه در جنگ نیست، اما ما به این لایحه رای منفی خواهیم داد." پیش بینی می شد  با توجه به بحرانی بودن اوضاع برخی مناطق کرد نشین شمال عراق در اثر حملات داعش ، حزب کردی صلح و دموکراسی  به این لایحه رای مثبت دهد اما با سخنان روز گذشته دبیر کل این حزب، مشخص شد که کردها نیز به این لایحه دید مثبت ندارند.


شبکه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی مدعی شد که کمپین ۶ کارگردان ایرانی تحت عنوان «نه به عدم توافق هسته‌ای»، نشان‌گر رشد نگرانی از ادامه تحریم‌ها در ایران است.
به گزارش مشرق، کمپین ۶ کارگردان ایرانی که این روزها تحت عنوان «نه به عدم توافق هسته‌ای» مطرح شده است، فضای مناسبی برای برخی رسانه‌های غربی فراهم آورده تا مدعی نگرانی ایرانیان از ادامه تحریم‌های یک‌جانبه غرب شوند. یکی از این رسانه‌های غربی، طبق معمول بی‌بی‌سی است.
بنابراین گزارش، بی‌بی‌سی در این گزارش ضمن نام بردن از کارگردان‌های ایرانی مزبور، آنها را کسانی دانسته که عموما فیلم‌هایشان در ایران مجوز پخش نمی‌گیرند اما جایزه‌های معتبر بین‌المللی دریافت می‌کنند.
به نوشته بی‌بی‌سی، «خبرنگار ما می‌گوید که این کمپین – که به نظر می‌رسد مورد حمایت وزارت خارجه ایران است – انعکاس‌دهنده «بی‌قراری رو به رشد» در میان بسیاری از ایرانی‌هاست که می‌ترسند تحریم‌های گزنده بین‌المللی ادامه یافته و حتی در صورت عدم حصول توافق تا ۲۴ نوامبر، تشدید شوند.»
گزارش بی‌بی‌سی در حالی منتشر می‌شود که وزارت امور خارجه دولت یازدهم روز گذشته از این کمپین تمجید به عمل آورد. مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ همچنان در حال ادامه است و آخرین دور آن در نیویورک برگزار شد. این که چه توافقاتی در نیویورک حاصل شده، به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.    منبع: فارس
نشریه آمریکایی نوشت که ایران علی‌رغم برتری‌های مادی رقبایش در آستانه دستیابی به یک پیروزی خیره کننده دیپلماتیک بر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای است.
به گزارش مشرق، تسنیم نوشت:
نشریه آمریکایی نوشت که ایران علی‌رغم برتری‌های مادی رقبایش در آستانه دستیابی به یک پیروزی خیره کننده دیپلماتیک بر آمریکا در مذاکرات هسته‌ای است.
نشریه آتلانتیک آمریکا در مقاله‌ای با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی و مقاومت کشورمان در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب نوشت: "مجبورید در برابر قوانین ایران تعظیم کنید. آنها در آستانه دستیابی به یک پیروزی دیپلماتیک خیره‌کننده در برابر آمریکا هستند: آنها تمام این کار را با بلوف زدن انجام دادند. رقبای آنها دارای برتری‌های مادی در حوزه پول، تکنولوژی، قدرت نظامی و ... بودند. اما رهبران ایران دارای شفافیت هدف و اراده پیروزی بودند. بدون این خصلت‌ها، مزیت‌های مادی رقبا فایده‌ای ندارد."



سپری که پوتین به روحانی هدیه داد
پوتین آخرین جمله ای که با خنده گفت، این بود: «ظاهرا این سپر بدست حریف افتاده، اما ایران برنده آن نبرد بود.»
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور در صفحه فیسبوک خود نوشت:
پایان دیدار گرم پوتین - روحانی خاطره انگیزشد. رئیس جمهور روسیه دستور داد کارکنان کاخ کرملینِ آستاراخان (قلعه تاریخی تسیخ هاوس که در جنگ جهانی اول دژ و انبار مهمات بوده است) قابی را برای هدیه به رئیس جمهور ایران بیاورند. آوردند. سنگین و با ابهت بود. کمی هم ضربه خورده بود. درون قاب، سپر رزمی یکی از سربازان شاه عباس اول (قرن هفدهم) از جنس برنز و طلا، و مربوط به جنگی بوده که در آن دوره (1603 تا 1618 میلادی) میان ترکیه و ایران رخ داده است.
پوتین آخرین جمله ای که با خنده گفت، این بود: «ظاهرا این سپر بدست حریف افتاده، اما ایران برنده آن نبرد بود.»
جلسه با صمیمیت و خرسندی حاضران پایان یافت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد