سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



معاون حفاظت محیط زیست خوزستان:
شکارچیان پرندگان باارزش را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌فروشند

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز فصل شکار پرندگان از اوایل مهرماه، گفت: شکارچیان پرندگان باارزش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌فروشند.

خبرگزاری فارس: شکارچیان پرندگان باارزش را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌فروشند

عادل مولا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شکار بی‌رویه پرندگان همیشه وجود دارد و شکارچیان مقررات و قوانین را رعایت نمی‌کنند. اوایل مهر و آبان‌ماه سال جاری فصل ساخت کوخه توسط شکارچیان و شکار پرنده‌های قمری و کبوتر و پرندگان شکاری است.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه شهرستان‌های ماهشهر، شادگان، امیدیه، آبادان، خرمشهر و هندیجان شهرستان‌های هدف ما هستند، گفت: برای کنترل شکار در این مناطق و دستگیری شکارچیان، نیرو به این شهرستان‌ها اعزام شد.ماه‌های نخست پاییز فصل شکار پرندگان شکاری نایاب و باارزش است که افراد سودجو برای به دام انداختن این پرندگان، با ایجاد تله و یا همان کوخه اقدام به شکار این پرندگان می‌کنند.

وی ادامه داد: تله پرندگان شکاری معمولا از نوع کبوتر و گونه‌های همسان آن هستند که با استفاده از تله‌های زنده و تور و بند، پرندگان شکاری را به دام می‌اندازند.این شیوه به دام انداختن پرندگان شکاری یک شیوه سنتی است که برای شکار پرندگانی همچون قرقی، شاهین، بحری و پیغو به کار می‌رود.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه شکارچیان این پرنده‌های باارزش شکاری را به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌فروشند، گفت: در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تکثیر این گونه پرندگان، گونه‌های اصلی را نیاز دارند که تکثیر نسل آنها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با کنترل مناطق شکار، کوخه و دام شکار تخریب می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. محل‌های شکار و کوخه‌های شکارچیان به عنوان یک نقطه بحران شناخته می‌شود و برای دوره‌های بعدی مورد کنترل قرار می‌گیرد؛ البته شکارچیان محل‌های شکار را تغییر می‌دهند که معمولا نقاط صعب‌العبور و دوری را انتخاب می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم که نقاط مختلف و جدید شکارچیان را شناسایی و تخریب کنیم، یادآور شد: در سال گذشته حدود 60 کوخه تخریب شد و در سال جاری نیز تا این مدت حدود هشت کوخه شناسایی و تخریب شد و شکارچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930708000200#sthash.m0nTkasv.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد