سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



هزار نیروی کار خوزستانی به بصره اعزام می شوند


به گزارش خبرنگار مهر، هوشمند صفایی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران یکی از معضلات اصلی مردم استان را اشتغال دانست و افزود: با هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی در استان، موضوع اشتغال در راس برنامه ها قرار گرفته و این اداره کل به عنوان دبیر کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال نسبت به رصد واحدهای صنعتی مشکل دار و نیمه فعال اقدام می کند و در این باره طرح های بسیار مناسبی را برای برون رفت از معضل بیکاری در دست انجام دارد.

صفائی بیان کرد: سعی ما بر این است که فضای کارگری استان فضای آرامی باشد و تعامل بین کارگر و کارفرما برقرار شود.

وی تصریح کرد: به درخواست اتاق صنایع، معادن و تجارت استان بصره عراق، سلسله نشست هایی با هیئت های عراقی داشته ایم و مذاکراتی در طول این زمان صورت گرفته که منتج به امضای تفاهم نامه بین اتاق صنایع بصره و اداره کل تعاون، کار و رفاه خوزستان شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان، مهم ترین هدف و دستاورد این تفاهم نامه را ایجاد نمایشگاه های مشترک در بصره، تامین کالاهای مورد نیاز طرف عراقی از تولیدات تعاونی، صدور نیروی کار در تخصص های مختلف به بصره و همچنین همکاری هایی در زمینه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای دانست و گفت:‌ هیئت عراقی با توجه به تخصص و مهارت بالای نیروی ایرانی، بعد مسافت کم بین ایران و عراق، اشتراکات فرهنگی و همچنین اعتماد به نیروی کار ایرانی تمایل بسیاری به امضای تفاهم نامه با ما دارند.

وی با اشاره به اعزام نیروی کار به خارج از کشور به عنوان یکی از اقدامات ارزنده اداره کار و تعاون خوزستان تاکید کرد: این اقدام برای اولین بار در سطح استان در حال انجام است. در همین زمینه این اداره کل مذاکراتی را با اتاق بازرگانی بصره انجام داده و تفاهم نامه ای به منظور اعزام هزار نفر نیروی کار به کشور عراق منعقد شده است. در گام اول این تفاهم نامه تاکنون صد فرصت شغلی از سوی استان بصره به ما معرفی شده است.

صفائی همچنین از تشکیل تعاونی‌های توسعه عمران در استان خبر داد و تصریح کرد: نمونه بارز تعاونی های توسعه عمران شهری، تعاونی توسعه عمران منطقه ویژه اقتصادی در شوش است که با ایجاد ۲ هزار شغل، کشاورزی منطقه را احیا می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد