سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر



در شش ماه نخست سال جاری

چهار هزار و 200 دستگاه خودرو در منطقه آزاد اروند ترخیص شد

آبادان - ایرنا - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ترخیص 196 دستگاه خودرو در شش ماه نخست پارسال گفت: چهار هزار و 200 دستگاه خودرو در شش ماه نخست سال جاری در منطقه آزاد اروند ترخیص شده است.

به گزارش ایرنا 'سید علی موسوی' روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات ترخیص خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در فرمانداری خرمشهر افزود: سازمان منطقه آزاد اروند برای تسهیل در امور ترخیص خودرو، دو نفر را در اختیار پلیس راهور قرار داده و بخش خودرویی را از بخش کالایی جدا کرده است.

وی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند در صورت واگذاری فضای مورد نیاز از سوی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر قطعا خدمات بهتری برای ترخیص خودرو ارائه می دهد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند راه اندازی سامانه ثبت نام، ترخیص و مرخصی خودرو را یادآور شد و افزود: راه اندازی این سامانه از تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند بود که اخیرا انجام شد.

وی با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد اروند برای اضافه کردن شرکت های بیمه گفت: مشکلی در خصوص نصب GPS بر روی خودروهای وارداتی وجود ندارد و پیمانکار مربوطه بر اساس تعهدات، کار خود را انجام می دهد.



** فرماندار آبادان: تلاش دولت تدبیر و امید برای خدمت رسانی به مردم آبادان و خرمشهر ستودنی است

'عزیزاله شهبازی' نیز در این نشست گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با طرح های راهبردی خود شروع بسیار خوبی داشته و خدمات مطلوبی به مردم آبادان و خرمشهر ارائه داده است.

وی اظهار کرد: طرح هایی نظیر جزیره شادمانی با تخصیص یکهزار و 300 میلیارد ریال از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در دل رودخانه بهمنشیر است که می تواند در اشتغالزایی و نشاط و شادابی مردم منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: دولت تدبیر و امید برنامه ای راهبردی برای توسعه کل استان خوزستان تدوین کرده است که این توسعه از شهرهای آبادان و خرمشهر شروع می شود.

وی گفت: خوشبختانه نمایندگان دولت در منطقه آزاد اروند تاکنون همگرایی بسیار خوبی داشته اند و امید است این انسجام و اتحاد برای خدمت رسانی به مردم ولایتمدار منطقه ادامه داشته باشد.



** فرماندار خرمشهر بر لزوم سرعت بخشیدن به ترخیص خودروهای منطقه آزاد اروند تاکید کرد

'ولی اله حیاتی' نیز در این نشست اظهار کرد: در صورت نیاز باید اقدامات لازم را برای افزایش نیروهای ارزیابی، شرکت های بیمه، نیروهای راهور و GPS انجام دهیم.

وی در خصوص فضای نگهداری خودروهای منطقه آزاد اروند گفت: در نظر گرفتن فضای دوم برای نگهداری خودروها لازم است.

فرماندار خرمشهر افزود: اگر روند ترخیص خودرو در قالب یک پنجره واحد باشد و تمام دستگاه های مربوطه، کار ترخیص خودروها را زیر یک سقف انجام دهند، سرعت کار بیشتر می شود.

وی با تاکید بر همگرایی تمام نیروها در فرآیند توسعه افزود: توسعه نیازمند وحدت و همدلی است لذا تمام نیروها اعم از مدیران اجرایی، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و نخبگان باید همسو با یکدیگر گام بردارند.

حیاتی گفت: امید است در راستای رفع مشکلات آبادان و خرمشهر که دین بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند، گام های بلندی برداشته شود.



** چهار هزار و 200 خودروی منطقه آزاد اروند در سال جاری شماره گذاری شد

جانشین رییس پلیس راهور خوزستان نیز در این نشست با اشاره به توسعه بندری و افزایش ورود خودروهای منطقه آزاد اروند گفت: احداث یک مجتمع که دارای بخش های مختلف شامل شعب مختلف بیمه، کارشناس راهور، امور بندری و راه اندازی GPS باشد برای رسیدگی به کار ارباب رجوع لازم است.

سرهنگ 'مهران بابایی' با تاکید بر روان سازی مراحل قبل از شماره گذاری خودروها افزود: توسعه شرکت های بیمه و صدور ضمانت نامه های اجرایی برای بازگشت خودروها به منطقه باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور مشکلی در خصوص شماره گذاری خودروها ندارد، اظهار کرد: چهار هزار و 200 خودرو در سال جاری شماره گذاری و کار نقل و انتقال هفت هزار و 200 خودرو انجام شده است.

جانشین رییس پلیس راهور خوزستان بر نصب تابلوهای راهنمایی برای راهنمایی مراجعه کنندگان به داخل محوطه بندر تاکید کرد و افزود: متاسفانه ارباب رجوع برای ترخیص خودروهای خود سرگردان می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد