سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر هنری


یک کارگردان حاضر در بیست و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: احساس می‌کنم که سال به سال از مخاطبان و تماشاگران تئاتر کم‌تر می‌شود و امسال جنب و جوش مانند پارسال و سال‌های قبل نیست.

 

فواد عباسی کارگردان نمایش "سعادت لرزان، مردمان تیره روز" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ بیان کرد: به نظر من امسال انتخاب‌های خوبی شده بود و برای هر سلیقه و گروهی کار بود و این یک کار خوب و هوشمندانه‌ای است که تنها قشر خاصی برای دیدن تئاتر نیایند و از همه جور سلیقه‌ای به سالن‌ها بیایند و از نمایش‌ها لذت ببرند.

 

وی افزود: فکر می‌کنم امسال یکی از جشنواره‌های پر خاطره استان خواهد شد و تا سال‌ها از آن یاد خواهیم کرد چراکه سید صادق فاضلی برای این جشنواره سنگ تمام گذاشت.

 

کارگردان نمایش "سعادت لرزان، مردمان تیره روز" اظهار کرد: چیزی که من دارم می‌بینم این است که حضور کم رنگ‌تر شده است چراکه مردم مشکلات خودشان را دارند و خیلی درگیر هستند. ما باید فرهنگ‌سازی کنیم و پای مردم را به سالن‌ها باز کنیم و جشنواره تنها یک بهانه است.

 

عباسی خاطر‌نشان کرد: برای جذب تماشاگر می‌توان اجراهای عموم فاخر برگزار کرد و اجراهای عموم زیاد بگذاریم تا مردم بیایند و از وقت خود لذت ببرند. نمایش لازمه جامعه ما است و این فرهنگ باید میان تمام مردم جا بیفتد که بیاند و نمایش ببینند.

 

این کارگردان حاضر در بیست و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: در اهواز به عنوان مرکز استان باید بازدهی تئاتر آن بیشتر از شهرهای دیگر باشد اما متاسفانه من در مدتی که در اهواز کار می‌کنم می‌بینم که شهرستانی‌ها بیشتر از اهوازی‌ها به بحث تئاتر جدی‌ نگاه می‌کنند و موفقیت آن‌ها را در جشنواره‌های مختلف کشوری شاهد هستیم.

 

وی افزود: باید فکر اساسی کرد که تئاتر اهواز رونق بگیرد چراکه پتانسیل رشد را دارد. ما نویسنده‌ها، کارگردان‌ها و بازیگران خوبی در اهواز داریم و اگر مقداری بهای بیشتری بدهند و توان بیشتری برای تئاتری‌ها گذاشته شود جای ترقی برای اهواز زیاد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد