سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول



غرق شدن 3 عضو یک خانواده در رودخانه دز؛
فرماندار دزفول: اجساد هنوز پیدا نشده‌اند/ شهردار باید پاسخگو باشداجتماعی  13:57:17 1393/06/29
936-12614-5 کد خبر
    

فرماندار دزفول در خصوص حادثه غرق شدن سه نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه دز گفت: جستجو برای یافتن اجساد همچنان ادامه دارد؛ دز یک رودخانه خروشان است و غواصان برای جستجو در این رودخانه با مشکل مواجه هستند.

 

حبیب آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: به منظور سهولت کار جستجوی اجساد این حادثه، سد دز بسته می‌شود تا آب کمی پایین بیاید و غواصان بتوانند راحت‌تر در مسیر رودهانه جستجو کنند.

 

وی با اشاره به نقص فنی قایق‌های غریق نجات که موجب مختل شدن امداد و نجات حادثه‌دیدگان شد،  درباره وضعیت امکانات نجات غریق در این رودخانه گفت: امکانات وجود دارد ولی در خصوص مشکلاتی که امکانات در این حادثه داشتند، من اظهارنظر نمی‌کنم. باید کارشناسان مربوط بگویند مشکل قایق‌های موتوری چه بوده است. یکی از قایق‌های موتوری نیز در مسیر دچار نقص فنی و خاموش شده بود.

 

فرماندار دزفول با بیان این که شهردار دزفول باید در خصوص این حادثه پاسخگو باشد، عنوان کرد: همه قایق‌های تفریحی باید به جلیقه نجات مجهز باشند و اگر هیچ یک از سرنشینان این قایق حادثه‌دیده جلیقه نجات بر تن نداشته‌اند، مسئول قایق تخلف کرده است که باید جوابگو باشد.

 

آصفی اظهار کرد: تاکنون اجساد این حادثه پیدا نشده‌اند و همه ارگان‌های امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی بسیج شده‌اند که غرق‌شدگان را بیابند.

 

به گزارش ایسنا؛ شامگاه پنج‌شنبه 27 شهریورماه، یک خانواده 6 نفره که از اهواز به منطقه تفریحی علی‌کله در دزفول رفته بودند، با سوار شدن بر قایق تفریحی، دچار حادثه شده و قایق در آب واژگون شد. از این خانواده، سه نفر نجات یافتند ولی سه نفر دیگر در رودخانه غرق شدند و تاکنون اجساد آن‌ها یافت نشده است.

 

در این حادثه حسن نواصر 33 ساله به همراه دو دختر خود به نام‌های یاسمین 6 ساله و سیما 2 ساله غرق شدند. هیچ‌کدام از 6 عضو این خانواده هنگام سوار شدن به قایق جلیقه نجات بر تن نداشتند و همین امر هم موجب غرق شدن سه عضو از خانواده شد.

 

علاوه ‌بر این، پس از وقوع حادثه قایق‌های موتوری نجات غریق مستقر در محل نیز دچار نقص فنی شده و امدادرسانی به غرق‌شدگان مختل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد