سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان خبر داد:
استان ما در زمینه برخی جرائم خشن بسیار کنترل شده است و به لطف خدا این نوع جرائم فروکش کرده است. در حوزه آسیب هایی چون طلاق باید کار بیشتری در استان انجام دهیم و میزان آگاهی خوزستانی ها نسبت به ازدواج باید افزایش یابد
خوزنیوز: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: از میان جرایم استان، سرقت، ضرب و جرح عمدی و تهدید بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: امروزه بحث پیشگیری از جرائم و آسیب ها اهمیت فراوانی دارد و کلیه دستگاه ها اعم از دستگاه های فرهنگی و غیرفرهنگی باید دستگاه قضایی را در این امر کمک کنند.

وی افزود: زندان های ما نباید مملو از جمعیت باشد و وجود بین 10 تا 15 میلیون پرونده قضایی سالیانه در کشور، که به معنای درگیر بودن حداقل 30 میلیون نفر در این پرونده هاست آمار بسیار بالایی برای کشور جمهوری اسلامی ایران است.

معاون دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: مسئولان سازمان زندان های کشور زحمت بسیار زیادی می کشند و کارهایی کلیدی انجام می دهند و کار زندانبانی کار بسیار سنگین و هنرمندانه ای است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که از سال گذشته با کمک سازماان های مختلف در معاونت پیشگیری شروع شده آن است که به یاری بزه دیدگان بشتابیم تا بزه دیده به بزهکار تبدیل نشود.
امانت بهبهانی تاکید کرد: امروزه ما در کشور در زمینه های مختلف اعم از علمی و نظامی به پیشرفتهای فراوانی دست یافته ایم و باید از این سرمایه ها در زمینه های دیگر نیز استفاده نمود. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان یاداور شد: یکی از مسائل عمده ای که در پرونده های دادگستری دیده می شود، این است که اطلاعات حقوقی مردم کم است و آگاهی از قانون اساسی جز حقوق مردم است.

وی افزود: اگر رسانه ها به مردم اطلاعات کافی را در زمینه های مختلف بدهند، قطعا از تعداد پرونده ها کاسته می شود. چطور است که ما برای مسائل پزشکی پزشک خانواده داریم اما برای مسائل کلان حقوقی خود، یک مشاور امین حقوقی نداریم.

امانت بهبهانی گفت: امروزه به دلیل وضعیت حقوقی پرونده ها و محاکم قضایی کشور، برخی مسائل فرهنگی هم چون جنگ نرم و ناپاک بودن بخشی از فضای مجازی، یکی از لازم ترین کارها پیشگیری است. هرکس دارای هر وسیله ای باشد که از این طریق بتواند به مردم کمک کند.

امانت بهبهانی ما آمادگی داریم در شهرهای مختلف استان از نطر پیشگیری از وقوع جرم شورایی را متشکل از ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، رؤسای حوزه علمیه، فرماندهان پایگاه های بسیج با عنوان شورای پیشگیری از جرم منطقه مزبور ایجاد کنیم و مکان آن یک مسجد یا حسینیه باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم به عنوان محب اهل بیت قدمی در راه کاهش وقوع جرم برداریم، باید کرامت انسان ها را حفظ کنیم. حیف است حتی یک فرد را به دلیل نداشتن آگاهی به زندان ها بسپاریم.

امانت بهبهانی عنوان کرد: استان ما در زمینه برخی جرائم خشن بسیار کنترل شده است و به لطف خدا این نوع جرائم فروکش کرده است. در حوزه آسیب هایی چون طلاق باید کار بیشتری در استان انجام دهیم و میزان آگاهی خوزستانی ها نسبت به ازدواج باید افزایش یابد. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: سرقت، ضرب و جرح عمدی، تهدید، مزاحمت تلفنی، توهین به افراد عادی، تصادفات، کلاهبرداری، استعمال مواد مخدر و خیانت در امانت جز بیشترین جرائم ارتکابی در استان خوزستان می باشد که باید در زمینه بهبود آمار این جرائم کار بیشتر انجام شود.

امانت بهبهانی گفت: پیشگیری از جرائم و پیگیری آن کار اصلی است که باید در استان انجام دهیم که به اخلاق مداری در کشور نیز کمک می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد