سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

 

 

نمایندگان خوزستان در این 25 روز تعطیلی مجلس چه کرده اند؟ 

     
رهیاب نیوز : از روز چهارشنبه پنجم شهریور به مدت 25 روز یعنی تا روز 30 شهریور تعطیل شد برخی معتقدند تعطیلات مجلس زیاد است چون هر سه هفته کاری یک هفته مجلس تعطیل می شود و نمایندگان به حوزه انتخابیه خود و در ایام تابستان هم یک ماه تعطیل می شوند در همین رابطه سراغ چند تن از نمایندگان استان رفتیم تا هم نظرشان را در این خصوص بدانیم هم از آنها بپرسیم در این 25 روز چه کرده اند


به گزارش رهیاب نیوز مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه پنجم شهریور به مدت 25 روز یعنی تا روز 30 شهریور تعطیل شد برخی معتقدند تعطیلات مجلس زیاد است چون هر سه هفته کاری یک هفته مجلس تعطیل می شود و نمایندگان به  حوزه انتخابیه خود و در ایام تابستان هم یک ماه تعطیل می شوند در همین رابطه سراغ چند تن از نمایندگان استان رفتیم تا هم نظرشان را در این خصوص بدانیم هم از آنها بپرسیم در این 25 روز چه کرده اند

 

من فقط چهار روز توانسته ام خانواده ام را ببینم

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت این تعطیلات می گوید"دستگاه های مختلف برای کارکنان خود در طول سال تعطیلاتی در نظر می گیرند چون کار مجلس به نحوی نیست که نماینده ها هر وقت خودشان تشخیص بدهند مرخصی بروند قاعدتا  مجلس مرخصی سالانه را سازماندهی کرده است" پاپی زاده معتقد است چیزی به نام تعطیلات مجلس وجود ندارد بلکه نامش سرکشی به حوزه انتخابیه است.

نماینده مردم دزفول به رهیاب گفت:اگر شما با اکثر نمایندگان مجلس تماس بگیرید خواهید دید این سه هفته تعطیلی را در حوزه انتخابیه گذرانده اند و کمترین اوقات فراغت را داشته اند و بسیار بیشتر از خانواده دور بودند و در اختیار مردم بوده اند.

پاپی زاده می گوید"من فقط چهار روز توانسته ام خانواده ام را ببینم حتی یک روز هم مسافرت نرفته ام" او گزارشی از این چند روز می دهد از سزکسی به روستاها تا جلسه با چند وزیر برای حل مشکلات مردم.

 

چیزی به نام تعطیلات وجود ندارد

نماینده دیگری که به این سوال پاسخ می دهد اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل است وی می گوید:وقتی ما در مجلس هستیم دو شیفت کار می کنیم اما وقتی تعطیلات هستیم سه شیفته کار می کنیم پس در واقع تعطیلات مجلس نام ندارد"

دکتر جلیلی در پاسخ به این سوال که  شما در طول سه هفته تعطیلی مجلس چه کار کردید؟ کجا رفتید؟ می گوید:ما از روزی که تعطیل شدیم مجلس دو ماموریت به ما داد یکی رسیدگی به لایحه های خروج از رکود و قانون تنظیم مقررات مالی دولت که دو کمیسیونی که بنده عضوشان هستم در طول 10 روز کار رسیدگی به این دولایحه را انجام داده است و تا روز جمعه که این کار تمام شد.

وی ادامه می دهد:از طرفی چون کمیسیون ها سفرهای استانی دارند و هر ماه وضعیت بودجه ایی یک استان را بررسی می کنند سه روز هم آذربایجان شرقی برنامه داشتیم این هفته هم که در حوزه انتخابیه خواهیم بود اکثر دوستان نماینده هم یا در جلسات هستند یا در منطقه خود برای رفع مشکلات حضور دارند و چیزی به نام تعطیلات وجود ندارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل با خنده کنایه ایی هم به دوره های قبل می زند و می گوید: در مجلس نهم نماینده یا در مجلس است یا در ماموریت و یا در حوزه انتخابیه ایش می باشد و حالت چهارمی وجود ندارد و الا در دوره های قبل وضعشان بهتر بود!

 

 

نماینده ای این سه هفته را در حوزه انتخابیه خود نباشد اجحاف است

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به رهیاب می گوید:تعطیلات فرصتی است تا نمایندگان  در حوزه انتخابیه خود بیشتر حضور داشته باشند و مشکلات استان و شهرستان را مرتفع کنند.

وی  ادامه داد:حالا ممکن است از این سه هفته یک هفته را هم به خانواده خود اختصاص دهند تا کمی رفاه و آسایش آنان را هم فراهم کنند که این بد نیست اما اگر نماینده ای این سه هفته را در حوزه انتخابیه خود نباشد این اجحاف است.

نوری تاکید کرد:آنچه که من از نماینده ها خبر دارم بیشتر آنها در حوزه انتخابیه خود بوده اند پس بد یا خوب بودن تعطیلات مجلس به استفاده نمایندگان از آن بر می گردد اگر کار استان و شهرستان را پیگیر هستند که تعطیلات به حق است ولی اگر سه هفته دنبال کارهای شخصی خود باشند بی شک تعطیلات خوب نیست.

 

 نماینده مردم شوش تصریح کرد: بنده در این مدت تعطیلات دنبال مشکلات استان و شهرستان بودم مدیران مختلفی را به شهرستان دعوت کردیم در جلسات مختلفی در تهران و استان شرکت کردیم و کمتر از یک هفته ایی را هم در خدمت خانواده خود بوده ایم.

 

تعطیلات مجلس بیشتر شود/از 24 ساعت 4 ساعت بیشتر استراحت نمی کنم

صید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با رهیاب در خصوص  انتقاد بعضی ها نسبت به زیاد بودن تعطیلات مجلس اظهار داشت:اینها اشتباه می کنند اصلا مجلس تعطیل نیست وقتی جلسات مجلس بر پاست در هفته که سه روز کار می کنیم ساعت 8 صبح تا 12 و از ساعت 2 تا 5 کار می کنیم ولی در ایام مرخصی 24 ساعته کار انجام می دهیم.

وی ادامه داد: اصلا چیزی به نام مرخصی نداریم اینکه می گویند مرخصی نمایندگان، این یک اشتباه است ممکن است یک نماینده با زن و بچه اش یک هفته مسافرتی برود ولی همه اینگونه نیستند.

دارایی تاکید کرد: تعطیلات مجلس پرکارترین اوقات نمایندگان است چرا که آنها با حضور در حوزه انتخابیه خود با مردم دیدار دارند بازدیدهای گوناگون،جلسات مختلف و ملاقات های فراوان را در دستور کار دارند من خودم در حوزه انتخابیه که هستم از 24 ساعت 4 ساعت بیشتر استراحت نمی کنم وبقیه وقتم را دنبال کارهای مردم هستم.

وی افزود:به نظرم اگر تعطیلات مجلس بیشتر شود تا نمایندگان بیشتر در حوزه انتخابیه خود حضور پیدا کنند بهتر است و خیلی از گره های زندگی مردم به این واسطه باز می شود.

نماینده مردم اندیمشک تصریح کرد:در طول یک سال نهایتا 7 روز رفت و برگشت مشهدی رفته ام و بیشتر در اندیمشک بوده ام و پیگیر  کارهای شهرستان و مردم بوده ام و استراحتی نداشته ام.

 

نظر شما در این رابطه چیست؟آیا واقعا تعطیلات مجلس زیاد نیست؟یا آنگونه که نماینده ها می گویند باید این تعطیلات بیشتر شود تا فرصت بیشتری برای حل مشکلات مردم در حوزه انتخابیه داشته باشند؟قضاوت با شماست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد