سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شادگان

 

معاون فرماندار شادگان:
معاون فرماندار شادگان گفت: بیشترین آلودگی‌ این شهرستان ناشی از خشکی تالاب، سوزاندن مزارع نیشکر و وجود شرکت‌های نفت و گاز است.

روز گذشته ، جلسه کارگروه آلودگی هوای شهرستان به ریاست نعمت‌الله آلبوغبیش معاون فرماندار و با حضور اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

معاون فرماندار شادگان در این نشست اظهار کرد: آلودگی هوا تبعات منفی بسیاری زیادی دارد و اثرات آن انواع بیماری‌های پوستی، تنفسی، مرگ زودرس و غیره بوده و حتی بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی تأثیر فراوان دارد.

آلبوغبیش با اشاره به اینکه گرد و غبار زیاد و مستمر استان و شهرستان ناشی از خشک شدن تالاب و سدهایی است که ایجاد شده است افزود: این گرد و غبارها بیشتر از کشورهای عراق، عربستان و شرق اردن و قسمتی از صحرای آفریقا وارد و به کشور ما می‌رسند و دولت جمهوری اسلامی ایران به‌منظور جلوگیری از این پدیده شوم پیگیری‌های زیادی انجام داده و در حال پیگیری مستمر است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های اساسی کاهش آلودگی هوا ایجاد فضای سبز است و اداره‌هایی که در زمینه فضای سبز کار می‌کنند اهمیت ویژه‌ای در کاشت و توسعه و افزایش سطح آن در شهرستان دارند.

معاون فرماندار شادگان با تاکید بر اینکه تالاب‌ها در بحث آلودگی هوا بسیار مؤثر و به منزله شش‌ها در بدن انسان که هوا را تصفیه می‌کنند هستند گفت: باید برای پرآب کردن تالاب شادگان پیگیری جدی انجام دهیم و در حال حاضر طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان در حال تحقق است.

آلبوغبیش در پایان عنوان کرد: مسئله دیگری که هوا را آلوده می‌کند سوزاندن مزارع نیشکر و وجود شرکت‌های نفت و گاز است که در موقع سوزاندن مزارع علاوه بر آلودگی هوا خیابان‌ها و منازل را پر از خاکستر می‌کند و باید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به‌منظور جلوگیری از این مسئله پیگیری‌های مجدانه‌ای اجرایی کند.
مرجع / فـارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد