سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجد سلیمان

 

پرنوشته» پر!
فرهنگی و هنری  12:34:6 1393/06/26

936-14680-5 کد خبر
   
 

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان از زیر آب رفتن روستای تاریخی «پرنوشته» خبر داد.

 غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ ‌منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: این روستای تاریخی در اثر آب پشت سد گتوند زیر آب رفته است. پیش از این نیز روستای تاریخی آب ماهیک زیر آب رفته بود. وی با اشاره به این که «پرنوشته» روستایی گردشگری است گفت: متاسفانه این مشکل در زمان مدیریت قبلی ایجاد شده بود و ما نیز مکاتباتی را با آن‌ها داشته‌ایم اما آن‌ها توجهی به این وضعیت نداشتند.

 جلیلی‌نیا توضیح داد: ‌البته مدیریت فعلی تلاش‌های زیادی را برای نجات این روستا داشت اما مقداری دیر شده است.وی بیان کرد: از ویژگی‌های این روستای تاریخی می‌توان به وجود شیرهای سنگی و بناهای قدیمی آن اشاره کرد. همچنین در زمینه گردشگری بسیار مورد توجه بود.

 این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ‌زیر آب رفتن این روستای تاریخی و گردشگری فقط بر اثر بی‌توجهی مدیریت سابق بوده است.

 وی ادامه داد: متاسفانه این روستا در حالی زیر آب رفت که حتی مورد کاوش هم قرار نگرفته بود.

 جلیلی‌نیا عنوان کرد: در حال حاضر آقای حیدری (مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان) هنوز پیگیر امور این روستای تاریخی است اما به نظر من دیگر کار از کار گذشته است و دیگر نمی‌توان برای آن کاری کرد. نجات این روستا می‌بایست در زمان مدیریت سابق صورت می‌گرفت.

 «پرنوشته» روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان است. این روستا در دهستان جهانگیری قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵جمعیت آن ۱۶ نفر (پنج خانوار) بوده ‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد