سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار و تحلیل های سیاسی و اقتصادی

  

 

 

 

رهبر انقلاب پس از ترخیص از بیمارستان:
رهبر انقلاب پس از گذراندن دوره درمان و کسب سلامتی کامل، صبح امروز از بیمارستان مرخص شدند.
رهبر انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان درباره رد درخواست آمریکا برای همکاری علیه داعش سخنان مهمی بیان و تاکید کردند: هدف آمریکا از طرح مبارزه علیه داعش حضور نظامی در منطقه است.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب ، رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره‌ی درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.

ایشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان‌دهنده‌‌ی تأکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانایی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند، به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است، به خود می‌بالد و افتخار می‌کند.

ایشان در بخش دیگری از این مصاحبه، نکته‌ی دیگری را نیز مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود.

رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته‌جمعی مأیوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.

ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله‌ی داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما در عراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم، در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آنها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکتر ظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.

ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نیز درخواست وی را رد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.

ایشان با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند در عراق و سوریه انجام دهند.

ایشان تاکید کردند: آمریکایی‌ها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز، صحبت‌های مقامات آمریکایی یک تفریح بر روی تخت بیمارستان بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع کادر درمانی و پرستاران از نزدیک از آنان تشکر کردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین پیش از ترک بیمارستان، از آیت‌الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان نیز عیادت کردند.

 

 

 

 

 

 

کری گفت که آمریکا مایل است با ایران درباره عراق و سوریه رایزنی و تبادل نظر کند و این مساله می تواند حتی در گفت و گوهای هسته ای در در نیویورک برگزار شود.
جان کری وزیر خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد کشورش از گفت و گو با ایران بر سر بحران امنیتی جاری در عراق استقبال می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز کری که ساعاتی پس از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در خصوص ادعاهای آمریکا درباره داعش سخن می گفت بدون اشاره به محتوای بیانات رهبر ایران گفت که کشورش از گفت و گو با ایران بر سر بحران جاری در عراق استقبال می کند.

کری گفت که آمریکا مایل است با ایران درباره عراق و سوریه رایزنی و تبادل نظر کند و این مساله می تواند حتی در گفت و گوهای هسته ای در پیش رو ایران و گروه 1+5 در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک برگزار شود.

وزیر خارجه آمریکا در توجیه عدم دعوت از ایران برای نشست پاریس گفت که این اقدام به این معنا نیست که آمریکا با ایده برقراری تماس و ارتباط با ایران برای تغییر شرایط کنونی در عراق مخالف است.

کری پیشتر اعلام کرده بود ایران را به کنفرانس 26 کشور عربی و غربی برای مقابله با داعش در پاریس دعوت نمی کند.

پس از این اظهارات کری، روز گذشته مقام معظم رهبری در اظهاراتی به هنگام مرخصی از بیمارستان با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی از جمله کری پیشتر بارها از ایران خواسته بودند درباره داعش در عراق با ایران مذاکره کنند و ایشان با این مذاکرات مخالفت کرده بودند، بر دروغ بودن ادعای کری تاکید کردند.

رهبرانقلاب همچنین با زیر سوال بردن نیت واقعی آمریکا در مبارزه با داعش ، اعلام کردند هدف اصلی واشنگتن از تشکیل ائتلاف جهانی علیه داعش در عراق، تبدیل این کشور به پاکستان دوم برای انجام اقدامات نظامی و حملات هوایی است.

اظهارات رهبر انقلاب بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشته است.

همزمان با اظهارات روز گذشته رهبر انقلاب برخی گروه های شیعه عراقی نیز اعلام کردند در صورتی که آمریکا بخواهد به بهانه تشکیل ائتلاف جهانی مبارزه با داعش به عراق حمله نظامی کند، با نیروهای آمریکایی وارد نبرد خواهند شد.

برخی ناظران می گویند دولت اوباما به دو دلیل از دعوت از ایران برای نشست پاریس و ائتلاف شکل داده شده برای مبارزه با داعش منصرف شده است: نخست اینکه این اقدام می توانست مخالفت برخی کشورهای عربی حاضر در ائتلاف را  برانگیزد و دلیل دوم مخالفت جمهوریخواهان و لابی طرفدار اسراییل با این اقدام در آستانه آغاز دور جدید گفت و گوهای هسته ای با ایران بوده است.

اما به گمان برخی دیگر از ناظران و تحلیلگران هدف غایی آمریکایی ها از تشکیل ائتلاف جهانی علیه داعش ، تشکیل ائتلافی تازه و احیای ائتلاف ناکام پیشین برای به زیر کشیدن حکومت بشار اسد در سوریه است.

 

 

گروهک تروریستی داعش در واکنش به تشکیل ائتلاف آمریکایی-عربی ضد داعش، اعلام کرد که همه کشورهای جهان را مورد هدف حملات تروریستی قرار می‌دهد.
به گزارش مشرق، گروهک تروریستی داعش که اخیرا کمتر در شبکه‌های اجتماعی حاضر شده بود و برخی کم شدن فعالیت این گروهک در فضای مجازی را سکوت داعش توصیف کرده بودند، در تازه ترین بیانیه‌ای که در صفحه خود در منتشر کرده به ائتلاف ضد داعش واکنش نشان داده است.
روزنامه مصری «الدستور»، گزارش داد که گروهک تروریستی داعش در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این گروهک رشته‌‌ای از عملیات‌ها را در کشورهایی که حمایت خود از ائتلاف آمریکا علیه داعش را اعلام کرده‌اند به ویژه کشورهای عربی اجرا خواهد کرد.
این گروهک مدعی شده که با وجود همه ائتلاف‌ها باقی خواهد ماند و وعده داده که نبرد بزرگ با مسیحیان در شام (سوریه) به زودی آغاز می‌شود.این بیانیه با یک طرح اینفوگرافیک ادامه پیدا کرده که پرچم داعش در مقابله با بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا، آلمان و عربستان قرار گرفته است.هفته گذشته در پی اعلام طرح «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، ائتلافی برای مقابله با داعش تشکیل شد که تعدادی از کشورهای عربی و اروپایی برای همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با داعش اعلام آمادگی کرده‌اند.
در همین راستا نیز نشستی در پاریس برای بررسی ساز و کارهای اجرای این طرح امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود.
منبع: فارس 
 
 
  
یک منبع امنیتی کویتی می گوید: وزارت کشور ضمن استمرار تدابیر احتیاطی علیه داعش از ورود 800 عضو غیر کویتی این گروه به داخل کشور جلوگیری کرده است.
به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "الانباء" چاپ کویت، نوعی هماهنگی امنیتی میان این کشور و عربستان سعودی در تبادل اطلاعات و فهرست اسامی افراد تحت پیگرد و مظنون به فعالیت های تروریستی به وجود آمده است.  
منبعی مطلع به این روزنامه گفت: وزارت کشور از 2 روز پیش برای جلوگیری از ورود افراد مشکوک به عضویت در گروه داعش، کنترل گذرگاه های مرزی را تشدید کرده بود. مبدا حرکت این افراد ترکیه و سوریه ذکر شده است.
بر اساس قوانین جدید در کویت برای مقابله با حمایت های مالی از گروه های تروریستی، به همراه داشتن بیش از 3 هزار دینار کویتی برای هر مسافر ورودی یا خروجی از عراق، سوریه و ترکیه ممنوع شده است.
منبع: العالم
 
 
 
شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی از شکست آمریکا و اسرائیل در ساخت ضد موشک برای مقابله با موشک های دوربرد جمهوری اسلامی ایران، خبر داد.
به گزارش مشرق، شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که وزارت جنگ با همکاری آژانس ضد موشک آمریکا در تلاش برای بهبود سامانه ضد موشکی حیتس 2 برای مقابله با موشک های بالستیک بودند تا بتوانند موشک های دوربرد ایران نظیر شهاب را در خارج از سپر جوی هدف قرار داده، نابود کنند.

بر پایه این گزارش، سامانه ضد موشک حیتس 2، از پایگاه نظامی بلماحیم شلیک شد اما در ماموریت خود شکست خورد.
"یائیر رمتی" رئیس واحد "حوما" در وزارت دفاع رژیم صهیونیستی گفت: در دو سال اخیر، آزمایش های موفقی داشتیم؛ اما اکنون تنها چیزی که می توانم بگویم این است که دیگر نباید انتظار موفقیت های متوالی داشته باشیم، ما به شکست نزدیک شدیم.
دکتر "نزیه منصور" نویسنده و پژوهشگر سیاسی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه خبری العالم درباره شکست آزمایش سامانه ضدموشکی حیتس گفت: پس از شکست رژیم صهیونیستی در لبنان، انتظار می رفت این رژیم، با پیروزی در غزه، تجربه تلخ شکست خود را از بین ببرد، اما در غزه هم شکست خورد و اکنون در تولیدات نظامی خود نیز دچار شکست شد و این توالی ناکامی ها، سبب سرشکستگی این رژیم شده است.
منصور افزود: شکست رژیم صهیونیستی در ساخت سامانه های ضد موشک و موشک های قاره پیما، موجودیت این رژیم را به خطر می اندازد به همین سبب دست به دامن آمریکایی ها، فرانسوی ها و دیگر کشورهای غربی شده است تا بتواند هاله شکست را که بر عرصه های سیاسی و اکنون نظامی این رژیم سایه انداخته اند را برطرف کند.
منبع: العالم 
 
 

 

این هواپیماهای نظامی از پایگاه فرانسه در ابوظبی امارات به سمت عراق پرواز می کنند. ارتش فرانسه در ابوظبی دارای یک پایگاه نظامی کوچک است. هم اکنون 6 فروند جنگنده رافائل فرانسه در پایگاه نظامی فرانسه در ابوظبی مستقر هستند.
هواپیماهای نظامی ارتش فرانسه وارد آسمان عراق شدند.

به گزارش عصرایران، این اقدام مقدماتی برای مشارکت جنگنده های فرانسه در بمباران مواضع داعش در شمال عراق است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه گفت: هواپیماهای فرانسوی از امروز دوشنبه ماموریت های شناسایی در آسمان عراق را آغاز می کنند.

این هواپیماهای نظامی از پایگاه فرانسه در ابوظبی امارات به سمت عراق پرواز می کنند.

ارتش فرانسه در ابوظبی دارای یک پایگاه نظامی کوچک است. هم اکنون 6 فروند جنگنده رافائل فرانسه در پایگاه نظامی فرانسه در ابوظبی مستقر هستند. جان ایو دریان وزیر دفاع فرانسه نیز امروز دوشنبه به امارات سفر می کند.
فابیوس که قبل از برگزاری نشست بین المللی مبارزه با داعش در پاریس با رادیو اروپا وان مصاحبه می کرد گفت: به عراقی ها گفتیم ما آماده هستیم. ما از عراقی ها خواستیم مجوز پرواز در آسمان عراق را صادر کنند.
نست بین المللی مقابله با داعش با حضور نمایندگان 30 کشور در پاریس گشایش یافت.
هم اکنون جنگنده های آمریکایی در حال بمباران مواضع داعش در شمال عراق هستند. جنگنده های آمریکایی در این ماموریت از ناوهواپیمابر این کشور در خلیج فارس و فرودگاه اربیل مرکز کردستان عراق استفاده می کنند.
نیروهای نظامی کردستان عراق (پیشمرگه)، ارتش و گروه های داوطلبان مسلح عراقی نیز در جبهه های زمینی در حال جنگ با نیروهای داعش هستند.
جنگنده های فرانسه قبل از این در ماموریت های مشابه از جمله حمله به مواضع حکومت قذافی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در لیبی و حمله به مواضع افراط گرایان اسلامی در شمال مالی مشارکت داشته اند.
دولت استرالیا هم اعلام کرده است تعدادی از نیروها و هواپیماهای نظامی خود را برای مشارکت در جنگ علیه داعش در پایگاه نظامی آمریکا در امارات مستقر می کند.
600 نظامی استرالیا شامل 400 عضو نیروی هوایی و 200 نیروی ویژه ارتش استرالیا در پایگاه نظامی آمریکا در امارات مستقر می شوند.استرالیا علاوه بر این، 8 فروند هواپیمای نظامی برای جنگ علیه داعش اعزام می کند.

 

  

ارتش آمریکا هم اعلام کرد جنگنده های این کشور برای نخستین بار مواضع داعش در جنوب غربی بغداد را مورد هدف قرار داد. این موضوع نشان دهنده نزدیک شدن داعش به بغداد از مناطق جنوب غربی این شهر است.
ترکیه برای مقابله با تهدید داعش، به دنبال ایجاد منطقه حائل در مرز عراق و سوریه است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که ارتش این کشور در حال برنامه ریزی برای ایجاد منطقه حائل در مرزهای جنوبی ترکیه است.

این اقدام برای مقابله ترکیه با تهدیدات داعش در عراق و سوریه در انجام خواهد گرفت.

اردوغان این سخنان را در گفتگو با شماری از خبرنگاران همراه در هواپیما به هنگام بازگشت از دوحه به آنکارا مطرح کرد.
وی توضیح داد: دولت ترکیه این برنامه ها را بررسی می کند و تصمیم خواهد گرفت که آیا اجرای این برنامه ها ضروری است یا خیر.

گروه افراط گرای خلافت اسلامی موسوم به داعش هم اکنون کنترل مناطقی در شمال سوریه و عراق را در دست دارد. در حال حاضر جنگ میان افراد مسلح داعش از یک سو و نیروهای نظامی کردستان عراق (پیشمرگه)، ارتش عراق و داوطلبان شیعه از سوی دیگر ادامه دارد. داعش برای گسترش مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه در حال جنگ است.

یک مقام مسؤول در ریاست جمهوری ترکیه هم گفت: اردوغان هنوز مکان دقیق ایجاد منطقه حائل مرزی را تعیین نکرده است.
ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) قبل از این گفته بود که خواهان نقشی در ائتلاف نظامی علیه داعش نیست.

شماری از مقامات دولتی ترکیه هم گفته اند وجود 46 گروگان از شهروندان ترکیه از جمله شماری از دیپلمات ها، نظامیان و کودکان در دست داعش هستند. این موضوع مانع از حرکت آزادانه آنکارا علیه داعش می شود.
 
داعش در حمله به شهر موصل در ماه ژوئن، اعضای کنسولگری و شماری از شهروندان ترکیه را به گروگان گرفت.

همزمان ارتش آمریکا هم اعلام کرد جنگنده های این کشور برای نخستین بار مواضع داعش در جنوب غربی بغداد را مورد هدف قرار داد. این موضوع نشان دهنده نزدیک شدن داعش به بغداد از مناطق جنوب غربی این شهر است.

این اقدام به عنوان گسترش عملیات های هوایی آمریکا علیه داعش در عراق توصیف شده است.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: حمله هوایی به جنوب غربی بغداد نخستین حمله از این نوع در راستای گسترش فعالیت ای ما برای حمایت از شهروندانمان و هیات های فعالیت انسانی است. 

 

 

 

 

در حرف و عمل ثابت کردیم که مانند همه کشورها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم که دانش آن در ایران بومی شده است و در جنگ تحمیلی نشان دادیم که از کاربرد سلاح کشتار جمعی متنفر هستیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صداقت را شرط موفقیت مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 دانست و گفت: احتمال دسترسی ایران به سلاح هسته ای بهانه قدرت های جهانی برای کارشکنی در مذاکرات است.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و امور اروپایی جمهوری اسلواکی درباره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اظهارداشت: با تحلیل مجموع اتفاقات به ویژه در دوره جدید، ایران در اهداف طرف های مذاکره تردید دارد، چرا که راه حل این مساله مذاکره است و تشدید تحریم ها در میانه راه مذاکرات، هیچ توجیه سیاسی ندارد.

وی با بیان این که اقدامات ایران برای جلب اعتماد جهانی است، یادآور شد: در حرف و عمل ثابت کردیم که مانند همه کشورها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم که دانش آن در ایران بومی شده است و در جنگ تحمیلی نشان دادیم که از کاربرد سلاح کشتار جمعی متنفر هستیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، راستی آزمایی را یکی از اهداف ایران در مذاکرات دانست و گفت: آنها به تعهدات خویش در قبال تحریم ها عمل نکردند و انتظار دارند ایران در مسایلی که هیچ تعهدی ندارد، کوتاه بیاید.

هاشمی رفسنجانی، احتمال دسترسی ایران به سلاح هسته ای را بهانه قدرت های جهانی برای کارشکنی در مذاکرات دانست و خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده ایم که استفاده و ساخت سلاح هسته ای را براساس مبانی اسلامی و انسانی حرام می دانیم، اما حفظ دستاوردهای علمی فرزندان خود را در دانش و فناوری هسته ای حق خود می دانیم و از آن کوتاه نمی آییم.

وی با ارایه تحلیلی از نگاه متفاوت کشورهای اروپایی به اتحادیه اروپا، رأی مخالفان گسترش اتحادیه در پارلمان، نقش مسایل اوکراین در آینده اروپا، مشکلات امنیتی لیبی و عراق و عمق ناراحتی مردم اروپا از مسایل اقتصادی، گفت: عقل دیپلماتیک حکم می کند که اروپایی ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و منابع غنی انرژی ایران و نقش این کشور در مبارزه با گروه های تروریستی، در سیاست های خود با جمهوری اسلامی ایران تجدیدنظر کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اوضاع کشورهایی که در دهه اخیر تحت اشغال قدرت های جهانی قرار گرفته اند و هنوز هم نیرو های نظامی آنها در قالب ناتو حضور دارند، یادآور شد: دستاورد حضور تجاوزگرانه و نسنجیده غرب در کشورهای منطقه، بروز پدیده زشت و خشن تروریسم است که سلاح و منابع مالی خود را از عوامل غرب تهیه می کنند.

هاشمی رفسنجانی، حمایت های غرب و به خصوص آمریکا از طالبان در افغانستان و داعش در سوریه را چراغ سبز آنها به این گروه های تروریستی خواند و یادآور شد: متأسفانه غرب تروریسم را به دو گروه خوب و بد تقسیم می کند و براساس منافع خود از بعضی ها حمایت و با بعضی ها مبارزه می کند که این سیاست متناقض، موجب خشم و انزجار مردم آزادی خواه و به ویژه تحت ستم و ظلم تروریست ها شده است.

وی، رژیم اشغالگر صهیونیستی را مظهر تروریست های دولتی در جهان دانست و خاطرنشان کرد: وقتی از جنایات رژیم اسراییل در حق مردم مظلوم و بی دفاع غزه حمایت می کنند، بدیهی است که افکار عمومی جهانی در ادعاهای دروغ آنها تردید کرده که اوضاع پیچیده تر می شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور تروریست های ایرانی در مجالس و مراکز غرب را نمونه ای دیگر از سیاست یک و بام دو هوا و سردرگمی سیاسی قدرت های جهانی خواند و تصریح کرد: ایران قربانی تروریسم است و در هر مبارزه ای علیه این پدیده زشت حضور دارد، اما از مدعیان جهان انتظار داریم که تفاوت های گفتاری و رفتاری خود را حل کنند.

خوشحالیم که ایران راه مذاکره را برای حل مسایل برگزیده است
میرو سلاو لایچاک معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و امور اروپایی جمهوری اسلواکی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از اوضاع اقتصادی اتحادیه اروپا و کشور اسلواکی، گفت: کشور ما هم متاثر از مشکلات اقتصادی بود که در اتحادیه اروپا ایجاد شد.

وی به تاریخچه مناسبات ایران و اسلواکی اشاره کرد و افزود: سوابق روابط دو کشور به زمانی برمی گردد که اسلواکی بخشی از کشور چکسلواکی بود.

وی با اعلام آمادگی برای گسترش روابط در مسایل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: حضور در ایران چراغ سبزی برای اعلام آمادگی توسعه همکاری ها در همه زمینه ها، به ویژه مذاکرات هسته ای است که حل مسایل آن شرط گسترش روابط ایران با همه کشورها به ویژه مجموعه اتحادیه اروپا است.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و امور اروپایی جمهوری اسلواکی به استفاده کشورش از انرژی صلح آمیز هسته ای اشاره کرد و گفت: استفاده از این انرژی را حق همه کشورها می دانیم و خوشحالیم که دولت ایران راه مذاکره را برای حل مسایل برگزیده است.

میرو سلاو لایچاک با ابراز نگرانی از گسترش پدیده تروریسم، ائتلاف بین المللی برای مبارزه با آن را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات ارزنده و امکانات و مقبولیت ایران در کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران می تواند در ائتلاف کشورها برای مبارزه با تروریسم مؤثر باشد.

وی با تأکید بر عزم خانم کاترین اشتون برای حل مسایل هسته ای ایران، گفت: بهترین راه، پرهیز از ورود به مسایل سیاسی و توجه به مسایل فنی است.

میرو سلاو لایچاک در توضیح دورنمای اقتصادی اتحادیه اروپا اظهارداشت: به دلیل عدم آینده نگری در زمان انتخاب یورو به عنوان پول واحد، دچار مشکلات بانکی و به تبع آن اقتصادی شدیم و امیدواریم همه کشورها به تعهدات و مقررات اتحادیه عمل کنند تا دامنه مشکلات گسترش نیابد.

وی در بخش پایانی سخنان خویش خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: تا به حال از خردمندی شما در مسایل سیاسی مطالب زیادی شنیده و خوانده بودم و امروز مشاهده کردم که واقعاً تفکرات شما راهکار واقعی حل مسایل داخلی، منطقه ای و جهانی است.

 

 

 

وی در ادامه این بیانیه با تکیه بر ادعاهای غرب مبنی بر همکاری نکردن کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متذکر شد: ما هنوز در مورد پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش و پاسخگو نبودن این کشور به نگرانی‌های جامعه‌ی بین‌الملل نگران هستیم
سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت: انگلیس متعهد است تا از طریق مذاکرات به یک راه‌حل صلح‌آمیز درباره برنامه‌ی هسته‌ای ایران دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سفیر انگلیس در سازمان ملل در بیانیه‌ای خطاب به شورای امنیت این کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 یاد آور شد: مذاکرات ایران و گروه 3+3 به منظور دستیابی به توافقی جامع در مورد برنامه‌ی هسته‌یی ایران به لحظه‌ی حساسی رسیده است. این گروه متعهد است تا پیش از 24 نوامبر به توافقی جامع دست پیدا کند و مذاکرات طی روزهای آینده در نیویورک از سر گرفته خواهد شد.

او در ادامه این بیانیه آورده است: پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده و دستیابی به توافق محتمل است. اما اکنون ضروری است که ایران به ویژه در مواجهه با ظرفیت غنی‌سازی‌اش از خود انعطاف نشان دهد. ایران هم‌چنین باید بیش از گذشته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه‌ی تحقیقاتش همکاری کند.

سفیر انگلیس در سازمان ملل درادامه بیانیه‌ی خود به کاهش بخشی از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران پس حصول توافق اولیه ژنو اشاره کرد و گفت: ما باید مشخص کنیم که بخش اعظم تحریم‌ها شامل تحریم‌های سازمان ملل و محدودیت‌های اعضای این سازمان که در ارتباط با قطعنامه‌های شورای امنیت صادر شده به قوت خود باقی است.

وی در ادامه این بیانیه با تکیه بر ادعاهای غرب مبنی بر همکاری نکردن کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متذکر شد: ما هنوز در مورد پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش و پاسخگو نبودن این کشور به نگرانی‌های جامعه‌ی بین‌الملل نگران هستیم. هم‌چنین ایران تاکنون در مورد کشف یک کشتی حامل سلاح‌های ساخت ایران در دریای سرخ که سازمان ملل تایید کرد نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است، پاسخ درستی نداده است ما از ایران می‌خواهیم تا به سوالات ما در این زمینه پاسخ دهد.

او در پایان تاکید کرد: انگلیس متعهد است تا در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران از طریق رایزنی به یک راه حل صلح‌آمیز برسد. ادامه مذاکرات که به منظور دستیابی به یک توافق جامع انجام می‌شود بهترین فرصت در طول سال‌های اخیر برای دستیابی به این هدف بوده است.

وی افزود: ما به تلاش‌های‌مان برای رسیدن به یک توافق جامع ادامه می‌دهیم و از ایران نیز می‌خواهیم که این‌گونه رفتار کند.

 

 

 

 

لاوروف افزود: روسیه از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در صورتی حمایت می‌کند که این ائتلاف در چارچوب سازمان ملل باشد و ایران و سوریه هم در آن مشارکت کنند.
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، کشورش پیشنهاد داده است کنفرانس بین‌المللی با هدف بررسی و مطالعه همه‌جانبه تروریسم و افراط‌گرایی در خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما این پیشنهاد را به تمامی قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای می دهیم که کنفرانسی بین‌المللی با هدف مطالعه عمیق و همه‌جانبه مشکلات ناشی از تروریسم و افراط‌گرایی در خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه با بیان این که دلایل اصلی و بنیادین تروریسم باید مورد بررسی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: این کنفرانس می‌تواند با میانجی‌گری شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خواستار دوری جستن از معیارهای دوگانه در مبارزه با داعش شد.

لاوروف افزود: روسیه از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در صورتی حمایت می‌کند که این ائتلاف در چارچوب سازمان ملل باشد و ایران و سوریه هم در آن مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس پاریس، مسئول قدرت گرفتن داعش هستند.

 

 

 

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، خبر دعوت از سناتورهای امریکایی در نمایشگاه هوایی این جزیره را رد کرد.
 
 به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی نژاد گفت: این سازمان برگزار کننده نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران است و تاکنون دعوتی  از سناتورهای امریکایی نداشته است.
 
بی بی سی دیشب در بخش خبری خود  از سفر دو سناتور امریکایی به جزیره کیش ، هنگام  برپایی نمایشگاه بین المللی هوایی ، خبری پخش کرده بود.
 
رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی ویژه کیش به نقل از منابع امنیتی این جزیره هم گفت: اساسا ورود سناتورهای امریکایی حتی اگر به دعوت مقامات جزیره کیش هم باشد  امکان پذیر نیست.
 
سروان شعبانیان با کذب خواندن این خبر افزود: این گونه دعوتها  فقط از کانال وزارت امور خارجه امکان پذیراست.
 
هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی  و  هوانوردی ایران  اواخر آبان در جزیره کیش برگزار می شود.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اوایل شهریور در نشستی با  علی اصغرمونسان ، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ، هدف از برگزاری این نمایشگاه را سرمایه گذاری بیشتر در صنعت هوایی کشور دانست.
 
منوچهرمنطقی گفت:  15  کشور در نمایشگاه  صنایع هوایی شرکت  خواهند  کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد