سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار بزرگ برای ایران

برای اولین بار
سوریان در مسابقات جهانی کشتی فرنگی موفق شد با غلبه بر سیمینوف روس ششمین مدال طلای خود در مسابقات جهانی را به دست آورد تا به رکوردی تاریخی دست یابد.
تیم ملی کشتی فرنگی جهان موفق شد با کسب یک طلا،یک نقره و دو برنز برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به گزارش عصر ایران،در این رقابت ها حمید سوریان قهرمان جهان شد،نوروزی نقره گرفت و بیابانگرد و قاسم رضایی مدال برنز کسب کردند.

 حمید سوریان در مسابقات جهانی کشتی فرنگی موفق شد با غلبه بر سیمینوف روس ششمین مدال طلای خود در مسابقات جهانی را به دست آورد تا به رکوردی تاریخی دست یابد.

سوریان فرنگی کار وزن 59 کیلوگرم تیم ملی ایران عصر امروز یکشنبه در دیدار فینال رقابتهای جهانی رودر روی "سیمینوف" روسی قرار گرفت که موفق شد با برتری 2 بر یک برابر این حریف قدرتمند روسی، مدال طلای این وزن را بر گردن آویزد.

حمید سوریان پیش از این در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد "آلکس آنچتی" از رومانی گذشت. وی در دور بعد مقابل "فهمی" از مصر با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد. سوریان در این دور "اسماعیل بورو" از کوبا نفر اول پان آمریکن را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز "ممداف" از آذربایجان را 3 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و در این دیدار نیز"المرات تسمرادوف" از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به فینال رسید.

نابغه کشتی فرنگی ایران و جهان که پیش از این 5 مدال طلای رقابتهای جهانی و یک مدال طلای المپیک را در کارنامه داشت، با قهرمانی در رقابتهای جهانی ازبکستان ششمین طلای جهانی خود را نیز به چنگ آورد و رکوردی جاودانه از خود باقی گذاشت.

پیش از این عبدالله موحد با کسب 5 مدال طلای رقابتهای جهانی و یک مدال طلای المپیک، پر افتخارترین کشتی‌گیر ایران بود.

همچنین نوروزی موفق شد مدال نقره را به گردن آویزد و افشین بیابانگرد و قاسم رضایی نیز با غلبه بر حریفانی از بلاروس بر سکوی سوم جهان ایستادند تا ایران بر سکوی نخست جهان تکیه بزند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد