سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار بهداشت استان



پناهی زاده خبر داد:
کمبود ویتامین دی در زنان و سالمندان خوزستانی/ کمبود پزشک عمومی در خوزستان
اهواز ـ خبرگزاری مهر: مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان از کمبود ویتامین دی در زنان و سالمندان این استان خبر داد.

داریوش پناهی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان های بیمه گر داروهای بیشتری از بیماران خاص و سرطانی را تحت پوشش خود قرار داده و در حال حاضر 450 قلم دارو جدید به لیست داروهای بیمه ای افزوده شده است. همچنین پوشش بیمه ای در سطح استان تغییر کرده است.

وی افزود: پوشش داروهای صعب العلاج و سرطانی افزایش قابل توجهی داشته که سازمان های بیمه گر هزینه های زیادی را متحمل شده اند ولی با این حال این سازمان ها تمام پرداختی های خود را انجام داده اند. حتی پرداختی پزشکان که در گذشته با تاخیر صورت می گرفت هم اکنون کاملا پرداخت و از تمامی مراکز درخواست شده تا اسناد خود را جهت پرداخت ارسال کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت تجهیزات پزشکی که در عمل برای بیماران استفاده می شود را بیمارستان به علت عدم آشنایی بیماران با قیمت ها و کیفیت ها توسط کارشناسان سازمان خریداری و در اختیار بیمار قرار می دهد که این امر باعث می شود تا بیمار تحت پوشش بیشتری از سوی سازمان قرار گیرد.

پناهی زاده خاطرنشان کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد کثیری از  بیماران مجبور بودند به دلیل ضعف مالی  از انجام عمل های خود منصرف شوند که این طرح مراجعه این بیماران را نیز تسهیل کرده است.

وی تاکید کرد: از آغاز طرح تحول سلامت در این چند ماه اخیر اعزام بیمار به خارج از استان کاهش پیدا کرده است. در اعزام به خارج از استان مشکلاتی چون مراجعه چندباره  برای پیگری ها، مساله هتلینگ و استقرار همراه بیمار برای او پیش می آمد که هم اکنون با کاهش مراجعه بیماران دیگر به هزینه کردن بای این مسائل نیازی ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به افزوده شدن تجهیزات جدید به مراکز درمانی گفت: هشت دستگاه آمبولانس و تجهیزات بیمارستانی جدید خریداری شده و همچنین بازسازی ساختمان بیمارستان های قدیمی و ساخت مراکز درمانی در این طرح صورت گرفته که در نهایت موجب افزایش کمی و کیفی درمان می شود. اجرا و تغییر ساختار درمان احتیاج به یک برنامه منتظم دارد که در آن هم حق پزشک داده و هم نسبت به محرومیت های موجود فشاری بر اقشار ضعیف مردم وارد نشود.

پناهی زاده بیان کرد: باید جاذبه های پرداختی به پزشک با توجه به محرومیت های موجود در خوزستان نسبت به سایر استان ها بیشترشود. در استان حتی در بخش پزشکان عمومی کمبود وجود دارد که با تلاش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و سایر دانشکده ها این نقص ها در حال حل و بررسی است.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان در استان دو میلیون 500 هزار است و این آمار نشان می دهد که 50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به برنامه های طرح تحول نظام سلامت در جلوگیری از بیماری هایی چون دیابت و فشار خون گفت: عدم تحرک، ورزش و تغذیه نامناسب در میان مردم بیماری های زیادی را ایجاد کرده که در این طرح سعی داریم برنامه ی غذایی سالمی به مردم معرفی کنیم تا در پی آن سکته های مغزی و قلبی، دیابت، فشار خون و بیماری های سرطانی کاهش پیدا کند.

پناهی زاده در پایان گفت: در استان خوزستان با وجود گرما و نور کافی درصد ویتامین دی در زنان و سالمندان بسیار پایین است و مردم خود را در معرض آفتاب قرار نمی دهند. نهادینه کردن ورزش و تغذیه سالم در برنامه طرح تحول سلامت پیش بینی شده است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد