سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش تاسف آور



یک متخصص قلب با بیان اینکه نباید تمام دردهای قفسه سینه را مرتبط با قلب دانست، تاکید کرد: لازم است جهت تشخیص منشاء درد با پزشک متخصص مشورت شود.

دکتر منوچهر قارونی با اشاره به این مطلب که برخی از مشکلات گوارشی و دردهای اعضای سیستم گوارش علایمی مشابه مشکلات قلبی دارند، گفت: دردهای ناشی از مشکلات گوارشی عوارض متفاوتی از درد قلب را به دنبال دارند.

وی در ادامه بیان کرد: دردهایی در قفسه سینه که با تنفس عمیق تشدید شود و به هنگام فعالیت صورت گیرد، تنگی نفس، سرگیجه و تعریق سرد را به دنبال داشته باشد، می‌تواند از علایم ناشی از التهاب پرده قلب باشد که در صورت مشاهده این علایم مراجعه به پزشک الزامی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خاطرنشان کرد: در دوره جوانی دردهایی در قفسه سینه وجود دارد که مرتبط با فشار روانی افراد است. اضطراب و تنش در دوره جوانی می‌تواند باعث بروز فشار در عضلات یا بی‌نظمی ضربان قلب شود و دردهایی را ایجاد کند که با درد قلب اشتباه گرفته می‌شود.

وی افزود: افرادی که از اضطراب رنج می‌برند، اغلب به سرعت تنفس می‌کنند که این خود موجب احساس ناراحتی در قفسه سینه، بی‌حسی و درد در پهلو می‌شود.

قارونی با اشاره به اینکه افراد در دوره جوانی ناراحتی‌هایی در قفسه سینه مانند تیر کشیدن و سوزش احساس می‌کنند، اظهار کرد: تیرکشیدن و سوزش در قفسه سینه اغلب مرتبط با حالت روحی و روانی جوانان است و جای نگرانی ندارد، اما می‌تواند با کاهش خواب شبانه، مصرف چای با غلظت بالا، نوشابه‌های گازدار، غذای چرب و کشیدن سیگار و قلیان تشدید شود.

این متخصص قلب در پایان بیان کرد: با توجه به شیوع مصرف قلیان میان جوانان کشور که موجب بروز عوارضی مانند تنگی عروق و بروز سکته‌های قلبی در سن میانسالی می‌شود، توصیه آن است که از استعمال آن خودداری شود. 
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد