سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



فرد دیگری مستقر در نزدیکی یکی از خودروهای زرهی پلیس عراق نیز به زبان فارسی سخن می گفت. او اظهار داشت که برای ارائه کمک به آموزش پلیس به عراق آمده است. یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه هم با تایید نقش ایران در حملات به داعش گفت: ایرانی ها در این موضوع نقش داشتند. آنها در ارائه سلاح و برنامه ریزی نظامی کمک کردند.
رویترز در گزارشی نوشت: ایرانی ها در جنگ علیه داعش در عراق حضور دارند. 

به گزارش عصرایران ، نیروهای پیشمرگه کرد و شبه نظامیان شیعه یک روز پس از شکستن محاصره داعش بر شهر امرلی در مناطق مختلف این شهر در حال ابراز خوشحالی و پایکوبی هستند. شهر 15 هزار نفری "امرلی" به مدت 2 ماه در محاصره نیروهای داعش بود. 

رویترز اضافه کرد: مشاهدات در شهر امرلی و منطقه "سلیمان بیک" عراق نشان دهنده همکاری میان نظامیان کرد، اعضای ارتش عراق و شبه نظامیان شیعه  در کنار نقش آفرینی ایران در ارائه کمک های مستقیم به آنها برای حمله به مواضع داعش است. 

خبرنگار رویترز گفته است که یک مشاور ایرانی در نیروی پلیس عراق در مسیر نزدیک به شهر امرلی دیده است. همچنین یک افسر کردی هم گفت که ایرانی ها به نظامیان عراقی در زمینه حملات به مواضع داعش مشاوره می دهند. 

شادی نظامیان شیعه به هنگام ورود در شهر آمرلی عراق

رویترز: کمک ایرانی ها به جنگ علیه داعش در عراق

خبرنگار رویترز اضافه کرد: شهر امرلی پس از شکسته شدن محاصره داعش، مملو از نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه)، گروه های شبه نظامی شیعه شامل سازمان بدر، عصائب اهل الحق، گردان های حزب الله عراق و هواداران مسلح مقتدی صدر است.

شبه نظامیان شیعه درباره ائتلاف با نظامیان کرد سخن می گویند که در نتیجه آن محاصره شهر امرلی شکسته شد. 

تاثیر ایران در منطقه سلیمان بیک عراق کامل واضح بود. گروه عصائب اهل الحق به ایران نزدیک است.
در میان نیروهای "عصائب اهل الحق" دو نفر به زبان فارسی سخن می گویند و لباسی متفاوت با دیگر اعضای این گروه پوشیده اند.
یکی از افرادی که به زبان فارسی صحبت می کرد در پاسخ به این سؤال که آیا شما ایرانی هستید گفت: "ما سلیمان بیک را آزاد می کنیم." 

فرد دیگری مستقر در نزدیکی یکی از خودروهای زرهی پلیس عراق نیز به زبان فارسی سخن می گفت. او اظهار داشت که برای ارائه کمک به آموزش پلیس به عراق آمده است. 

یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه هم با تایید نقش ایران در حملات به داعش گفت:  ایرانی ها در این موضوع نقش داشتند. آنها در ارائه سلاح و برنامه ریزی نظامی کمک کردند. وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: ایرانی ها نیروهای نظامی شیعه را آموزش دادند. ایرانی های دیگری در پایگاه دیگری حضور دارند. سه یا چهار نفر. آنها در شلیک گلوله توپخانه سنگین توسط نیروهای کردستان عراق به آنها کمک و راهنمایی می کنند. ایرانی ها کردی حرف نمی زدند بلکه در کنار آنها مترجم وجود دارد.

معاون امنیت هسته ای سازمان انرژی اتمی گفت: اینها تنها یک نمونه از تلاش برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران است ، که موفق به کشف و خنثی کردن آن شده ایم.
خبرگزاری آسوشیتد پرس از بازدید خبرنگاران این خبرگزاری از سازمان انرژی هسته ای ایران در تهران و دیدار آنها با اصغر زارعان معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی هسته ای ایران خبر داد.
به گزارش عصر ایران بر اساس گزارش این خبرگزاری زارعان در این دیدار با نشان دادن پمپ ها و مودم هایی گفته است: اینها تنها یک نمونه از تلاش برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران است ، که موفق به کشف و خنثی کردن آن شده ایم.
اشاره زارعان به خبر اخیری است که مسئولان سازمان انرژی هسته ای از خرابکاری برخی کشورهای آسیایی و غربی در تاسیسات هسته ای ایران، داده بودند.
زارعان به جزییات بیشتر اشاره نکرده است اما گفته است علی رغم مذاکرات ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای در ماه های گذشته، برنامه هسته ای ایران همچنان به عنوان یکی از اهداف جاسوسی سازمان های اطلاعاتی غربی است. او می گوید، ماموران سازمان های اطلاعاتی غربی به هنگام سفر کارشناسان و کارکنان سازمان انرژی هسته ای به خارج سعی در تماس گرفتن یا تخلیه اطلاعاتی آنها می کنند و کارکنان سازمان به هنگام بازگشت به کشور مافوقان خود را در جریان این تلاش ها قرار می دهند.
 زارعان به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته است که علی رغم تلاش های آژانس های اطلاعاتی دشمن برای خرابکاری در تاسیسات هسته ای کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ایران از این تاسیسات به خوبی مراقبت می کند. 
او در این زمینه به هدف قرار دادن هواپیمای بدون سرنشین اسراییل در نزدیکی تاسیسات هسته ای نطنز اشاره می کند.زارعان می گوید: با تسلط ، مقاومت و هوشیاری نیروهای مسلح ما هر چیزی که در نزدیکی تاسیسات هسته ای ما به پرواز در آید هدف قرار می گیرد. ما در این زمینه شوخی نمی کنیم و عملکرد ما نشان داده توان پاسخ دهی ما به تهدیدات بسیار جدی بوده است.
در ویدئوی جدید که " دومین پیام به آمریکا " نام دارد یک فرد نقاب دار عضو گروه داعش سر " استیون ساتلاف" را می برد. جلاد داعش در این ویدئو در پیامی خطاب به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید: مادامی که موشک های شما مشغول کشتار مردم ما هستند چاقوهای ما نیز گلوی شهروندان شما را خواهد برید.
گروه تروریستی داعش امروز (سه شنبه) با انتشار یک نوار ویدئویی جدید تصاویر سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی کروگان این گروه را نیز منتشر کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان داعش پیشتر تهدید کرده بود اگر آمریکا به حملات هوایی خود به داعش پایان ندهد سر دومین خبرنگار آمریکایی گروگان این گروه را هم خواهد برید.
در ویدئوی جدید 3 دقیقه ای که " دومین پیام به آمریکا " نام دارد یک فرد نقاب دار عضو گروه داعش سر " استیون ساتلاف" را می برد.
داعش در این ویدئو تهدید کرد اگر حملات به این گروه پایان نیابد این گروه سر " دیوید هینز" خبرنگار بریتانیایی گروگان این گروه را نیز خواهد برید.
داعش دومین خبرنگار آمریکایی را هم سر برید

در این ویدئو خبرنگار آمریکایی پیش از بریده شدن سرش سخن می گوید و می گوید : او دارد بهای مداخله جویی آمریکا در عراق را می پردازد.جلاد داعش در این ویدئو در پیامی خطاب به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید: مادامی که موشک های شما مشغول کشتار مردم ما هستند چاقوهای ما نیز گلوی شهروندان شما را خواهد برید.

داعش دومین خبرنگار آمریکایی را هم سر برید

استیون ساتلاف در آگوست سال گذشته میلادی (یک سال پیش) هنگامی که مشغول تهیه گزارش از سوریه بود از سوی گروه تروریستی داعش به گروگان گرفته شد. خانواده او تا مدت ها گروگان بودن او را از بیم جانش خبری نکرده بودند.
هفته گذشته و پس از انتشار ویدئوی سر بریدن " جیمز فولی" 40 ساله نخستین خبرنگار آمریکایی از سوی داعش، مادر ساتلاف با انتشار یک پیام ویدئویی خطاب به ابوبکر بغدادی سر کرده دولت خود خوانده اسلامی در عراق و سوریه ، از او خواسته بود تا فرزندش را نکشد.ساتلاف 31 ساله ساکن ایالت فلوریدا آمریکا بود و با مادر ، پدر و خواهر کوچکترش  زندگی می کرد.او به زبان عربی تسلط داشت و به صورت خبرنگار آزاد در رسانه ها و مجلاتی چون تایم، فارن پالسی، ورلد افیرز و  کریستین ساینس مانیتور گزارش می نوشت.
برخی رسانه ها گزارش داده اند داعش علاوه بر این دو خبرنگار آمریکایی ، خبرنگارانی دیگر را نیز در سوریه به گروگان گرفته است اما دولت ها، رسانه های متبوع آنها و نیز خانواده های این خبرنگاران از بیم جان آنها از انتشار اسامی آنها خودداری می کنند.
مرگ ساتلاف می تواند فشارهای افکار عمومی  را روی اوباما برای مقابله جدی و سریع تر با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق بیشتر کند. اوباما روز جمعه اعلام کرد دولت او هنوز برای مقابله با گروه داعش در سوریه استراتژی خاصی ندارد. رییس جمهور آمریکا در عین حال تاکید کرد به فرماندهان نظامی دستور داده گزینه های اقدامات احتمالی علیه داعش در سوریه را بررسی کنند.

داعش دومین خبرنگار آمریکایی را هم سر برید

سخنان اوباما درباره نداشتن استراتژی برای مقابله با تحرکات گروه داعش در سوریه با انتقاد محافل داخلی آمریکا حتی از سوی برخی چهره های دموکرات کنگره مواجه شد.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید امروز (سه شنبه) در میانه کنفرانس خبری روزانه خود بود که خبر انتشار دومین ویدئوی داعش به صورت فوری در رسانه ها منتشر شد. این مقام کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دومین ویدئوی منتشره داعش گفت : کاخ سفید نخست باید این ویدئو را ارزیابی و تایید کند. او در عین حال افزود در صورت صحت خبر مرگ ساتلاف، کاخ سفید به خانواده اش تسلیت می گوید.

ساتلاف(نفر سمت چپ تصویر) در حال تهیه گزارش از شهر مصراته لیبی در سال 2011

داعش دومین خبرنگار آمریکایی را هم سر برید
در گفتگو با عصرایران
مقامات ایرانی اعلام کرده اند که از مبدا پهپاد مطلعند اما هنوز نام کشور مبدا اعلام نشده است هرچند یکی از مقامات نظامی ایران عنوان کرده بود که پهپاد اسرائیلی از یکی از کشورهای شمالی وارد مرزهای ایران شده است.
سفیر ایران در باکو با رد خبرهای منتشر شده درباره نقش جمهوری آذربایجان در ورود پهپاد اسرائیلی به ایران گفت: مقامات آذری این ادعا را رد کرده اند.
محسن پاک آئین در گفتگو با خبرنگار عصرایران با اشاره به ملاقات های صورت گرفته با مقامات آذری اظهار داشت: دیروز با وزیر اقتصاد آذربایجان ملاقات داشتم و ایشان نیز قویا ادعا های مطرح شده را تکذیب کرد.
وی افزود: در مجموع مقامات آذربایجان و رسانه های این کشور قاطعانه این موضوع را تکذیب کرده اند .
سفیر ایران یادآور شد: مقامات ایرانی نیز اسمی از آذربایجان نیاورده اند.فقط یک پایگاه صهیونیستی این ادعا را مطرح کرده است.گفتنی است هفته گذشته یک فروند پهپاد اسرائیلی در حوالی نطنز توسط موشک های پدافندی ایران سرنگون شد که پایگاه خبری اسرائیلی مدعی شد این پهپاد از پایگاهی در آذربایجان وارد ایران شده است.
مقامات ایرانی اعلام کرده اند که از مبدا پهپاد مطلعند اما هنوز نام کشور مبدا اعلام نشده است هرچند یکی از مقامات نظامی ایران عنوان کرده بود که پهپاد اسرائیلی از یکی از کشورهای شمالی وارد مرزهای ایران شده است.
جمهوری آذربایجان تنها همسایه ایران است که روابط نزدیک نظامی - امنیتی با اسرائیل دارد.
در میان همسایگان ایران، 4 کشور ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و ترکمستان، رابطه رسمی و دیپلماتیک با اسرائیل دارند.


سودان تربیون نوشت: این اقدام ناگهانی با نزدیکی روابط میان تهران و خارطوم در تعارض است. نزدیکی روابط ایران و سودان باعث نگرانی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات شده است.
شماری از رسانه های سودانی خبر داده اند مقامات سودان دستور تعطیلی مرکز فرهنگی ایران در پایتخت سودان و دیگر استان های این کشور را صادر کردند. 

به گزارش عصر ایران، سایت خبری سودان تربیون نوشت: دولت سودان همچنین از کارکنان مرکز فرهنگی ایران خواستند در مدت 72 ساعت خاک سودان را ترک کنند. 
وزارت خارجه سودان تاکنون درباره این اقدام هنوز به طور رسمی موضع گیری نکرده است. 
"سودان تربیون" از منابع آگاه مطلع شد وزارت خارجه سودان با احضار سفیر ایران در روز دوشنبه، این تصمیم مقامات سودانی را به وی اطلاع داد. سودان تربیون نوشت: این اقدام ناگهانی با نزدیکی روابط میان تهران و خارطوم در تعارض است. نزدیکی روابط ایران و سودان باعث نگرانی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات شده است.
شماری از رسانه های سودانی مدعی اند تصمیم دولت سودان درباره تعطیلی دفتر رایزنی فرهنگی ایران در خارطوم و اخراج کارکنان آن به دلیل نگرانی و هشدار مراکز دینی و رسانه ای سودانی در برابر گسترش و تبلیغ مذهب شیعه است. آنها سفارت و مرکز فرهنگی ایران در سودان را به تلاش برای تبلیغ تشیع و شیعه سازی مردم سودان متهم می کنند.
آمارهای غیررسمی می گویند هم اکنون تعداد شیعیان در سودان به 12 هزار نفر می رسد. 

واکنش وزارت خارجه ایران


معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با بیان این که برخی جریان ها درصدد تخریب روابط خوب ایران و سودان هستند، گفت: سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی و اقتصادی تهران و خارطوم در دو کشور فعالیت عادی خود را ادامه می دهند.«حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با یادآوری انتشار اخباری در برخی رسانه ها مبنی بر تعطیلی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان اظهارداشت: اطمینان دارم رهبری این کشور اجازه خدشه دار شدن ضوابط تاریخی دو کشور را نخواهد داد.وی، اقداماتی از این دست را در راستای تخریب روابط خوب تهران ـ خارطوم توصیف کرد.
روز گذشته برخی رسانه های عربی اعلام کردند که وزارت امور خارجه سودان از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و کارکنان مرکز فرهنگی کشورمان در خارطوم خواست در مدت سه روز از این کشور خارج شوند. 
وزارت خارجه سودان هم در بیانیه ای رسمی، تعطیلی مرکز فرهنگی سفارت ایران در خارطوم و سایر استان های سودان و اخراج رایزن فرهنگی ایران از این کشور را اعلام کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد