سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز



سید خلف موسوی، شهردار اهواز:
برای هفته دولت در طول هفته جاری حدود پنج طرح عمده را با اعتبار بیست میلیارد و پانصد میلیون تومان کلنگ زنی می کنیم و هم چنین 12 میلیارد و پانصد میلیون تومان برای طرح های فضای سبز، آسفالت و بهسازی معابر و روشنایی پارک ها تخصیص می یابد / طرح هایی که کلنگ زنی خواهد شد عبارت است از مسیر دسترسی پل صیاد شیرازی به جاده پدافند یا سی متری کیان شهر با پنج و نیم میلیارد تومان؛ باغ موزه ایران زمین با 2 و نیم میلیارد تومان؛ پارک بانوان ...
خوزنیوز: شهردار اهواز گفت: حدود 18 متر به عرض پل سوم شهر اهواز که 12 متر است افزوده می شود و این پل در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

سید خلف موسوی در گفت و گو با خوزنیوز بیان کرد: استاندار خوزستان طی یک توافق هزار و 300 میلیارد تومانی، طرح های توریستی، فرهنگی و تفریحی را برای احیاء رودخانه کارون و جذب گردشگر در مقطع رودخانه کارون شهرستان اهواز و دیگر نقاط خوزستان پیش بینی کرده است که جلسات مختلفی با حضور مشاوران ویژه این طرح برگزار شد و مننتج به ایجاد یک تفاهم نامه و سپس تقدیم لایحه ای به شورای اسلامی شهر اهواز گردید.

وی افزود: این لایحه به این صورت تعریف شده که هر مقدار اعتبار تا سقف 400 میلیارد تومان که شهرداری صرف کند، استانداری نیز به همان مقدار اعتبار هزینه خواهد کرد تا طرح های فرهنگی، تفریحی، توریستی و زیربنایی تعریف شده در ساحل کارون اجرا شود.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: مشاوری نیز برای این کار تعیین شده که قرار است فازهای مختلف طرح های مطالعاتی خود را ارائه دهد و ما نیز متناسب با این طرح ها تعیین اعتبار خواهیم کرد.

موسوی یادآور شد: مشاور ازسوی سازمان عمران کارون انتخاب شده و مشغول تهیه طرح های اجرایی ساحل کارون است و به طور قطع با هماهنگی شهرداری اهواز این کار را انجام خواهد داد. پس از اعلام موافقت شورای اسلامی شهر اهواز، جزئیات طرح مزبور مشخص خواهد شد.

وی هم چنین به انجام عملیات در چندین نقطه دارای گره ترافیکی اهواز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه  کار اجرایی زیرگذر خیابان جمهوری به خیابان شریعتی آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

شهردار اهواز گفت: پروژه روگذر جوادالائمه نیز پروژه ای 15 ماهه است که تیرماه امسال با اعتبار 20 میلیارد تومان کلنگ زنی شده و هم اکنون تجهیز کارگاه آن به طور کامل انجام شده است و ممکن است در صورت تامین اعتبار پیمانکار آن را زودتر به اتمام برساند.

او ادامه داد: هم چنین زیرگذر خلیج فارس نیز مهرماه امسال افتتاح خواهد شد که با افتتاح آن، یکی از گره های ترافیکی اهواز برطرف خواهد شد. 

موسوی یادآور شد: هم چنین قرار است حدود 18 متر به عرض پل سوم شهر اهواز که 12 متر است افزوده شود یعنی تقریبا بیش از یک و نیم برابر تعریض خواهد شد؛ در نتیجه می توان آن را یک پل جدید و نخستین پلی که دارای زمان بندی یک ساله است نامید. این پل در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

شهردار اهواز گفت: از مهرماه مشکلاتی که در اثر کار بر روی این پل برای شهروندان اهواز به وجود آمده افزایش می یابد که البته چاره ای جز این نیست، زیرا تعریض پل در راستای خدمت رسانی به مردم است. وجود دو مسیر رفت و برگشت چهار بانده یکی از مزیت های این پل آن است که از خود عرشه پل، راست گردی به سمت ساحل وجود دارد و زیبایی خاصی به شهر می بخشد.

وی در ادامه سخنان خود به روند آسفالت معابر شهر اهواز اشاره کرد و گفت: نهضت آسفالت را از ابتدای سال آغاز کرده و حدود یک میلیون متر مربع در 200 خیابان فرعی و اصلی شهر یعنی معادل 2 و نیم برابر سال گذشته آسفالت شده است که امیدواریم تا پایان امسال، دیگر خیابان خاکی در شهر اهواز نداشته باشیم.

موسوی افزود: برای هفته دولت در طول هفته جاری حدود پنج طرح عمده را با اعتبار بیست میلیارد و پانصد میلیون تومان کلنگ زنی می کنیم و هم چنین 12 میلیارد و پانصد میلیون تومان برای طرح های فضای سبز، آسفالت و بهسازی معابر و روشنایی پارک ها تخصیص می یابد.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: طرح هایی که کلنگ زنی خواهد شد عبارت است از مسیر دسترسی پل صیاد شیرازی به جاده پدافند یا سی متری کیان شهر با پنج و نیم میلیارد تومان؛ باغ موزه ایران زمین با 2 و نیم میلیارد تومان؛ پارک بانوان در محل پارک شهروند با  2 و نیم میلیارد تومان، سرای محله در مناطق یک و هفت با پنج میلیارد تومان؛ و مجتمع فرهنگی تفریحی الغدیر با پنج میلیارد تومان درمنطقه کوی علوی.

وی افزود: سرای محله شامل ساختمان هایی است که در این مناطق برای استفاده عموم ساخته می شود تا مردم این مناطق در آن از نظر فرهنگی آموزش هایی ببینند. این مقوله پدیده بسیار خوبی است و تاکنون مردم اهواز نیز از آن استقبال خوبی نموده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد