سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان


معاون استاندار خوزستان: مقوله زیست محیطی کارخانه الکل رازی درست رعایت نشده است

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مقوله زیست محیطی کارخانه الکل رازی و برخی شاخص ها در این بخش رعایت نشده است.

ˈاحمد سیاحیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار تمام مزیت هایی که فعالیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن برای خوزستان داشته معایب موجود هم باید دیده شده و برطرف شود.

وی اظهار کرد: این شرکت نیازمند حمایت است تا ایرادهای موجود را که باعث آزار و اذیت شهروندان شده را رفع کند و به یقین اگر توسعه نیشکر شرایط را به نوعی دیگر رقم می زد حامی جدی و اساسی آن مردم می بودند.

سیاحی گفت: فعالیت کارخانه الکل رازی در مقاطعی باعث انتشار بوی نامطبوعی در مناطق مختلف استان شده و این مساله برای فعالیت چنین کارخانه عظیمی که منافع بسیاری برای کشور دارد توجیه پذیر نیست.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی باید هر چه سریعتر فکری به حال این کارخانه کرده و مسایل زیست محیطی مخرب آن را برطرف کند.

سیاحی یادآوری کرد: وارد کردن آب شور توسط شرکت توسعه نیشکر به داخل رودخانه کارون در سال 79 و سوزاندن نیشکر پس از برداشت آن مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: بحث جدی و اساسی در ارتباط با نیشکر راه اندازی کارخانه های وابسته به آن مانند کاغذسازی است که باید هر چه سریعتر احداث شوند.

وی اظهار کرد: تولید تخته های نئوپان و MDF شرکت هم باید رونق یابد؛ چرا که برای تولید از باگاسی استفاده می کند که در پروسه تولید شکر از تفاله نیشکر باقی می ماند.

سیاحی گفت: کارخانه تولید کود بیولوژیک هم از این باگاس استفاده می کند و باید از چنین فعالیت هایی حمایت تا شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ایرادهای خود را برطرف کند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با کشت و صنعت های هفتگانه شامل امام خمینی(ره)، دهخدا، امیر کبیر، سلمان فارسی، فارابی، دعبل خزاعی و میرزاکوچک خان بزرگترین شرکت تولید کننده شکر، الکل و خمیرمایه در خاورمیانه بوده و بزرگترین کارخانه تولید ام.دی.اف از باگاس نیشکر در جهان را هم در خود جای داده است. 

فعالیت کارخانه الکل و خمیرمایه رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که در 30کیلومتری اهواز واقع شده به دلیل انتشار بوی ویناس که در پروسه تولید الکل به دست می آید وضعیت نامطلوبی ایجاد کرده است.

ویناس(vinasse) به پساب صنایع الکل سازی گفته می شود که پس از تقطیر الکل برجای می ماند. 

ˈعلی احتشامیˈ مدیرعامل کارخانه الکل و خمیرمایه رازی یک ماه پیش در زمینه مشکلات ناشی از انتشار بوی بد منتسب به ویناس این کارخانه گفته بود: به موازات مشخص شدن دقیق علت بو، اقدام های پیشگیرانه با هماهنگی دیگر سازمان های مرتبط و واحدهای تحقیقاتی به عمل می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد