سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



تکذیب درگیری با تروریست‌های داعش در مرز ایران

یک منبع مطلع در مرزبانی ایران تاکید کرد که امکان نزدیک شدن عناصر تروریست داعش به مرزهای کشورمان کاملا محدود شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع مطلع در مرزبانی شما‌ل‌غرب کشور با تکذیب برخی اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های بیگانه درباره درگیری میان عناصر گروهک تروریستی داعش با مرزبانان ایران اظهار کرد: به‌دلیل اشراف کامل اطلاعاتی و اقدامات تامینی چند لایه که در مرزهای جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق انجام شده است، امکان نزدیک شدن عناصر تروریست به مرزهای کشورمان کاملا محدود شده است.
 
وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده میان مرزبانی دو کشور ایران و عراق برای ایمن‌سازی مرزهای مشترک اظهار کرد: هرگونه اقدام مشکوک تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران در عمق تعریف شده و مورد توافق در خاک عراق از سوی نیروهای این کشور و با پشتیبانی کامل جمهوری اسلامی ایران سرکوب خواهد شد.
 
کارشناسان امنیتی معتقدند با توجه به شکست‌های گسترده گروهک بعثی – تروریستی داعش در نبردهای جاری در مناطق شمالی و شمال‌غرب عراق و باز پس گرفتن بخش مهمی از مناطق تحت تصرف داعش از سوی ارتش عراق، انتشار اخباری از این دست از سوی داعش اقدامی انفعالی به منظور تقویت روحیه از دست رفته عناصر این گروهک است.





بازاجرای آثار نوازنده منافقین در قلب تهران!

در گزارشی به بررسی سوابق "عماد رام" خواننده و نوازنده عضو سازمان منافقین، که بنا است آثارش در تالار وحدت تهران اجرا شود می‌پردازد

 به گزارش «نسیم»، قطار بی توجهی ها و سوءمدیریت در نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایستگاه تالار وحدت رسید تا ما شاهد نمونه ای دیگر از خواب آلودگی یا خواب زدگی مسئولان دولتی در حفظ و حراست از فرهنگ ملی این مرز و بوم باشیم.
 
تا دیروز دعوایمان با مدیران ارشاد بر سر این بود که وظیفه دولت جمهوری اسلامی حمایت از هنرمندان حامی انقلاب و جوانان دغدغه مند ارزش ها در مقابل جریانات وابسته و منحط شبه روشنفکری است؛ اما ظاهرا امروز دعوایمان به این سطح رسیده که شما حق ندارید در برابر خودی ها، از ضدانقلاب و منافقین حمایت کنید!
در تازه ترین اقدام معاونت هنری وزارت ارشاد، تالار وحدت در روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریور ماه میزبان گروه موسیقی چکاوک است که بنا بر اعلام قبلی، بنا دارند آثار "عماد رام"، را اجرا کنند.
اما عماد رام کیست؟ وی نوازنده و خواننده ایرانی است که سال 1357 همزمان با انقلاب شکوهمند اسلامی، ایران را ترک گفت و صراحتا به حمله علیه نظام اسلامی، امام راحل(ره) و بنیادهای اندیشه انقلابی اسلامی پرداخت و برای مقابله با اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی، شرکت "طنین صدا" را تاسیس کرد؛ در سال 1373 بود که رسما به عضویت سازمان تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) در آمد و تا زمان مرگ به خیانت علنی و حمایت از اقدامات جنایتکارانه این گروهک پرداخت.
 
عماد رام، پس از عملیات ظفرمند "مرصاد" و در هم کوبیده شدن منافقین خلق در عملیاتی که آن را "فروغ جاویدان" نامیده بودند به نوحه سرایی در رثای تروریست های دست پرورده صدام که در این عملیات کشته شده بودند پرداخت و ضدیت خود با مردم مظلوم ایران اسلامی را بیش از پیش عیان کرد.
 
این تروریست عضو منافقین، در سال 1382 بود که به علت بیماری سرطان، در آلمان فوت کرد.
 
و اکنون، در سال 1393 هجری شمسی، در قلب پایتخت جمهوری اسلامی ایران، جایی که سازمان منافقین، جای جای آن را به وسیله اقدامات تروریستی خود، با خون شهدای مظلوم ایران اسلامی رنگین کرده است، آثار عماد رام که صراحتا حامی و عضو این سازمان جنایتکار بوده است، بازخوانی می شود.
 
داستان مکرر سهل انگاری وزارت ارشاد در اعطای مجوز اکران و انتشار به آثار فرهنگی و هنری، تبدیل به قصه ای مکرر و ملال آور شده است؛ هر چند روز یک بار رسانه های دغدغه مند با انتشار گزارش یا یادداشتی به انتقاد از این رویه وزارت تحت امر علی جنتی می پردازند و سر و صدایی به پا می شود، از آن سو هم معاونت های مختلف ارشاد، پس از شنیدن فریادهای دردمندانه اهالی رسانه، چشم های بر هم نهاده شان را به زور باز کرده و چیزکی در جواب می گویند و برای ساکت کردن صداها به شیوه مألوفشان پاسخ هایی می دهند که به قول معروف "نه سیخ بسوزد و نه کباب"؛ خبری خاص از برخورد یا عدم برخورد با آثار مساله دار منتشر نمی کنند تا این که قضیه مشمول مرور زمان و به فراموشی سپرده شود و این روند ملال آور باز هم تکرار می شود؛ مشخص هم نیست که چه زمانی ارشاد بنا دارد نقطه پایانی بر این شیوه مذبذبانه بگذارد تا تکلیف همگان را روشن کند.




جزییات تازه از هلاکت عبدالرئوف ریگی

عبدالرئوف ریگی و محمدظاهر بلوچ که پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و هلاکت وی گروه جیش‌العدل را تشکیل دادند، بلافاصله بعد از مرگ سرکرده خود دچار اختلافات عمیقی شدند.

به گزارش جهان نیوز، در کنار اختلاف برای اینکه چه کسی به جای عبدالمالک ریگی باید رهبری تروریست‌ها را در دست داشته باشد، اختلافات بر سر نحوه مدیریت مالی گروه نیز ریشه کینه، بین این دو نفر را بیشتر کرد.
 
بخش جدی از این اختلاف به ماجرای کمک مالی کلان در بانک‌های اماراتی برمی‌گردد که جیش‌العدل، معتقد بوده که عبدالرئوف این پول‌ها را با نام این گروه از سرویس‌های اطلاعاتی و شیوخ وهابی دریافت کرده و بدون بازگرداندن پول به "جیش‌العدل" با نام خود در دوبی سرمایه‌گذاری شخصی کرده است!
 
محمد ظاهر معتقد بوده که بخشی از همین پول‌ها سبب شد که "عبدالرئوف" فرصتی را برای تشکیل یک گروه جدید با عنوان "جیش‌النصر" پیدا کند.
 
با این وجود "عبدالرئوف ریگی" حاضر به بازگردادن پول‌ها به "جیش‌العدل" نمی‌شود و "محمد ظاهر" نیز در مقابل، وی را تهدید به قتل می‌کند!
 
در چند ماه اخیر نیروهای "جیش العدل" چند بار علیه "عبدالرئوف" عملیات می‌کنند که موفق به ترور وی نمی‌شوند تا اینکه چند روز قبل محل اختفای رئوف را در پاکستان پیدا و وی را به همراه خواهرزاده‌اش به قتل می‌رسانند.

چرا باقیمانده‎های جندالشیطان به دنبال عبدالمالک‎زدایی از گروه‎های ترویستی هستند؟/ عبدالرئوف چرا باید ترور می‎شد؟

گروه سیاسی – رجانیوز: انتشار خبر ترور مولوی عبدالرئوف ریگی توسط اعضای گروه جیش العدل که تیم فرماندهی آن همان اعضای اصلی شورای مرکزی گروهک متلاشی شده جندالله و یاران سابق عبدالمالک ریگی بوده‎اند، حاکی از یک تغییر کلان در راهبرد گروه‎های تروریستی است که هدفگذاری خود را ناامنی مناطق شرقی کشور قرار داده‎اند.

به گزارش رجانیوز، آنچه در این میان اهمیت پیدا می کند ، این است که گروه جیش‎العدل و یا همان بقایای ناقص، جندالله سابق در حالی اقدام به ترور مولوی خود عبدالرئوف ریگی کرده‎اند، که در گذشته به فتوای عبدالرئوف ریگی چشم بسته دست به هر جنایتی می زدند چگونه اینک خود به قاتلان این فرد تبدیل شده اند.

جایگاه عبدالرئوف در گروه جندالشیطان بگونه ای بود که عبدالمالک ریگی سرکرده این گروه نیز دلیل اصلی جنایات خود را پیروی بی چون و چرا  از فتواهای عبدالروف برادر بزرگترش عنوان کرده بود.

در این میان عبدالمالک ساختار قدرت را در جندالشیطان بگونهای طراحی کرده بود که نهایتا همه تصمیمات اصلی و مهم توسط خانواده وی گرفته میشد و عملا هم مسئولت فتوا و گروه علمای جندالشیطان و هم مسئولت فرماندهی و  اجرایی عملیاتها به خانواده ریگی ختم میشد.

پس از هلاکت عبدالمالک جریان نزدیک محمد ظاهر – فرمانده جیش العدل – تلاش کرد فرماندهی تروریستها را از خانواده عبدالمالک ریگی خارج کند. وی در این راه با همراهی تعدادی از اعضای شورای مرکزی موفق به این کار میشود.

در حالیکه انتظار می رفت اعضای شورای مرکزی عبدالرئوف را به عنوان جانشین عبدالمالک معرفی کنند ولی محمد ظاهر بلوچ به عنوان فرمانده جدید معرفی شده و نام گروه را از جندالله به جیش العدل تغییر میدهد. اما محمد ظاهر به صورت کامل موفق به حذف عبدالرئوف از روند تصمیمگیری و تاثیر گذاری در میان باقیماندههای گروه عبدالمالک نمی شود.

عبدالرئوف پس از این ماجرا همچنان تلاش میکند در جایگاه مفتی شرعی این گروه باقی بماند و زیرکانه خود را به عنوان  سخنگوی رسمی جیش العدل به محمد ظاهر تحمیل میکند.

صلاح الدین فاروقی ( اسم مستعار محمد ظاهر) و عبدالرئوف

عبدالرئوف پس از مدتی با مصاحبههای خودسرانه با رسانههای عربی و جریان فتنه در خارج از کشور عملا تبدیل به شخصیتی میشود که در رسانههای عربی و منطقهای جیشالعدل را به نام وی میشناسند. همین مسئله سبب احساس خطر بیشتر  محمد ظاهر از رئوف میشود.

وی در ابتدا تلاش می کند با معرفی سخنگوی دوم نقش عبدالرئوف را تعدیل کند ولی در عمل عبدالرئوف جای پای خود را آنقدر در سخنگویی تحکیم کرده که محمدظاهر چارهای بجز حذف وی از جیش العدل برایش باقی نمیماند. به همین دلیل طی یک پروسه چند هفتهای به سرعت از اعتبار شرعی عبدالرئوف در میان تیم فرماندهی جیش العدل کاسته شده به گونه‎ای که در علمیات ها و تمصیمات مهم چند ماه گذشته عملا به نظرات عبدالرئوف هیچ توجهی نشده است.

 موضوعی که در قضیه تصمیم گیری درباره تعیین سرنوشت جمشید داناییفر مرزبان ربوده شده حتی بدست خود عبدالرئوف در گفتگو با العربیه نیز بیش از پیش آشکار می گردد.

نکته مهم دیگر اینکه ظاهر که متوجه شده بود که نزدیکی نسبی به عبدالمالک سبب گرایش و جذب برخی اعضای گروههای تروریستی به آنها میشود، پروژه عبدالمالک زدایی و نابودی اعضای خانواده ریگی تنها راه فرار از این مشکلات می بیند.

همچنانکه در چند هفته اخیر برخی اعضای جیش العدل از این گروه جدا شدند و به گروه جیش النصر که تماما بوسیله خانواده ریگی اداره می شود، پیوسته‎اند.

 بر همین اساس برخی تحلیلگران امنیتی معتقدند روند ترور چهرههای موثر در خانواده ریگی همچنان از طرف جیش العدل و گروهها و شخصیت های رقیب ادامه پیدا خواهد کرد هر چند که این اقدامات از جانب طرف مقابل هم بی جواب باقی نخواهد ماند.






اسناد ساخت بمب‌های بیولوژیک در لپ‌تاپ داعش

یک نشریه آمریکایی خبر داد که در لپ تاپی به غنیمت گرفته شده از داعش اطلاعاتی درباره تسلیحات کشتار جمعی و بیولوژیک وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فارن پالیسی خبر داد که یک دستگاه لپ تاپ متعلق به تروریست‌های داعشی، حاوی اطلاعاتی درباره سلاح‌های کشتار جمعی و بمب‌های شیمیایی دارای ویروس طاعون به دست ماموران امنیتی آمریکایی افتاده است.
 
این لپ تاپ توسط ابو علی یکی از فرماندهان مخالفان مسلح دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد به نمایش درآمده و وی اعلام کرد که این لپ تاپ از نیروهای دولت اسلامی عراق و شام به دست آمده است.
 
این فرمانده ارتش آزاد در تشریح چگونگی به دست آوردن این لپ تاپ گفته که نیروهایش وارد یک ساختمان محل اختفا تروریست‌ها در استان ادلب در نزدیک مرز با ترکیه شدند، درحالی که داعشی‌ها از این ساختمان عقب نشینی کرده بودند.
 
ابو علی در ادامه مدعی شد که در این لپ تاپ 146 گیگا بایت اطلاعات در خود داشته که شامل 35347 فایل در 2367 پوشه بوده است.
 
در این لپ تاپ متون مشوق ایدئولوژی افراط گرایی، فیلم‌هایی از تمرینات در اردوگاه‌های نیروهای تکفیری، ویدئوهایی از سخنرانی‌های اسامه بن لادن و آموزش‌هایی درباره چگونگی ربودن خودرو و ساخت بمب وجود داشته است. 
 
فارس پالیسی در ادامه این گزارش تصریح می‌کند که در این لپ تاپ اطلاعاتی درباره سلاح‌های بیولوژیک هم وجود داشته است و می‌افزاید: اسناد نشان می دهد که صاحب لپ تاپ یک دانشجوی تونسی بود که به داعش پیوسته است. وی دانشجوی شیمی در دانشگاهی در شمال تونس بوده است.
 
براین اساس، این تروریست تونسی تبار در اسنادی 19 صفحه‌ای به تحقیقاتی درباره سلاح‌های بیولوژیک پرداخته و در آن تحقیقاتی درباره ساخت سلاح‌های بیولوژیک از ویروس طاعون پس از آزمایش بر روی حیوانات مطرح شده است.
 
همچنین در این گزارش نتایجی از آزمایشات بیولوژیک بر روی موش‌ها وجود دارد.
 
پیش از این نیز بارها رسانه‌های بین المللی اخباری از سلاح های خطرناک کشتار جمعی ادر اختیار تروریست‌ها خبر داده بودند ولی امریکایی‌ها بدون توجه به این مسئله تنها دولت سوریه را به دلیل مقابله با تروریست‌ها تحت فشار قرار می داد.





در نشست «جمعیت، توسعه و پیشرفت کشور» عنوان شد؛
روایت برژینسکی از «بمب جمعیت»: لازم نیست به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنید؛ تغییرات جمعیتی بر علیه رژیم است و خود مشکلات را حل می‌کند/ محمدزاده: انجام عمل وازکتومی مردان در ایران، سه برابر میانگین جهانی است

گروه اجتماعی - رجانیوز: با همت «موسسه طلوع حق»، نشست یک روزه با عنوان «جمعیت، توسعه و پیشرفت کشور» با حضور اساتید برجسته کشور از جمله دکتر حسن عباسی، دکتر محمدجواد محمودی و دکتر خلیل محمدزاده، صبح روز چهارشنبه پنجم شهریورماه در محل سابق سفارت آمریکا در تهران برگزار شد.

علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی سخنرانی‌های این نشست، می‌توانند به آدرس سایت این موسسه به نشانی Toluehagh.ir مراجعه نمایند.

 

حسن عباسی: در رشدی حیرت آور امروز نیمی از کودکان کشورهای غربی زنازاده هستند این فرجام مسیر علوم و تمدن غربی است که برخی تازه در داخل در آرزوی آن هستند 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رجانیوز، حسن عباسی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک سخنران نوبت عصر همایش جمعیت توسعه و پیشرفت کشور بود، وی با اشاره به خطرهای کاهش جمعیت در کشور گفت: اگر اشراف درستی به روند تحولات در این رابطه نداشته باشیم مشکلات جدی حادث می‌شود و باید در این رابطه به درستی عمل کنیم.

طبق اسناد منتشر شده توسط نهادهای امنیتی و آینده پژوهی غرب، از افزایش جمعیت جوامع غیر غربی کشورهای آسیایی و آفریقایی به عنوان تهدید امنیت ملی آمریکا یاد شده است . سالهاست که با این رویکرد آمریکا و غرب با طراحی ساز و کارها و فرآیندهای مختلف درصدد رفع این تهدید برای خود هستند . هر چند غرب در خصوص جمعیت  کشورهای خود با توسعه جمعیت و سیاستهای تشویقی وارد شده است اما در خصوص کشورهای رقیب خود سه راهبرد و مسیر  کلی را طراحی و طی می‌کند. 

راهبرد اول آنکه با توصیه هایی در ظاهر علمی و خیرخواهانه کاری کنند که جوامع دیگر به سمت فرزند آوری نروند. همانند آنچه در سالهای گذشته در کشور خودمان اتفاق افتاد که خودمان تحت سیاستهای مدنظر غرب به عنوان تنها حکومت شیعی جهان به تغییر ترکیب جمعیتی خود و کاهش رشد جمعیت دست زدیم . توصیه هایی دیگر نظیر عمل های وازکتومی و .. که بصورت ناراحت کننده ای در کشورمان رواج دارد تکمیل کننده این راهبرد هستند.

 

400 میلیون دختر گم شده در چین

راهبرد دوم شان این است که بچه ها بدنیا نیاید . یعنی با ترویج سقط جنین که امروز بصورت وحشتناکی در جهان در حال قوع است افراد با قتل نفس جلوی بدنیا آمدن بچه ها را بگیرند .

 ترویج سقط جنین در کشور خودمان و کشورهای مختلف بطرز نگران کننده ای امروز در حال وقوع است . امروز اتفاقی که در این خصوص در چین افتاد ، آینده چین را در هاله ای از ابهام قرار داده است . 

ماجرا این بود که بدلیل اعلام سیاست تک فرزندی در کشور چین از سوی حکومت ، مردم برای داشتن فرزند پسر دست به سونوگرافی میزدند و در صورت مشخص شدن جنس مونث بچه، آن را سقط می کردند. طبق آمارها در سال های آینده کشورهای چین و اطرافش بدلیل پیگیری این سیاست حدود 400 میلیون دختر برای ازدواج کم خواهند داشت. امروز این بحران تحت عنوان دختران گم شده(Missed Girls) در جهان مطرح است .

راهبرد سوم شان این است که بچه هایی بدنیا بیایند که کیفیت نداشته باشند و به قولی زنازاده باشند و پدر و خانواده شان مشخص نباشد.

 

 

هدف غرب از پروژه عقیم سازی!

در گذشته با عقیم کردن گوسفندان آنان را پروار می‌کردند. یعنی بسرعت گوسفندان وزنشان افزوده می‌شد و مهیا می‌شدند برای فروش و استفاده. امروز هم غرب بدنبال کارگران و جوامع پرواری است که فقط برایش کار کنند و هیچ چیز مثل خانواده و .. مانع این بهره کشی اش نباشد.

 

فعالیت های دانشکده علوم اجتماعی تهران بسیار مرموز است

عباسی گفت؛ به هر جهت حوزه ما نه مباحث جمعیت شناسی از آن گونه مطالعاتی است که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دارد صورت می گیرد که بسیار هم مرموز است! نه آنگونه است که در وزارت بهداشت و درمان از منظر پزشکی به آن نگاه می شود، منظر نگاه وزارت بهداشت مسئله بهداشت و درمان است.

وزارت بهداشت صلاحیت مشخص کردن این را ندارد که آیا ما از لحاظ مسائل جمعیتی در موقعیت مثبتی هستیم یا نه؟

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و حوزه‌هایی که مسئله آنها مردم‌نگاری است صلاحیت این را ندارند که مشخص کنند آیا نرخ جمعیت امروز در کشور ما کافی است یا خیر، ادامه داد: وزارت بهداشت اهلیت و صلاحیت بررسی استراتژیک مناسبات ملی را ندارد یک استراتژیست از این منظر که کلیت و کل نگری کند مسائل اقتصادی مسائل سیاسی فرهنگی اجتماعی امنیتی و غیره را در کنار هم ببیند در یک کلان نگری و همه جانبه نگری نسخه ای که تجویز می شود آنجا مسئله ای است که مشخص می کند که آیا کاهش جمعیت در واقع در کلیت اقتدار ملی موثر بوده یا نه؟ و الا یک در واقع وزیر و یک شخصیت پزشک در مورد پیکره انسان و بقاء انسان می تواند نظر بدهد  حالا یک قسمتی از بدن متخصص است و در مورد بقیه بدن  می تواند نظر جامع بدهد. اما وزارت بهداشت صلاحیت مشخص کردن این را ندارد که مشخص کند که ایا ما از لحاظ مسائل جمعیتی در موقعیت مثبتی هستیم یا نه؟ این است که دوستان وزارت بهداشت را ما تحذیر می دهیم از این حوزه. 

 

گزارش سازمان سیا از وضعیت جمعیتی ایران در سال 2009

عباسی گفت؛ مراکز اصلی آینده شناسی دنیا عمدتاً دست سازمان های اطلاعاتی جهان است چون بالاخره آنها برآورد اطلاعات استراتژیک دارند، در واقع آینده شناس های اصلی در کشورهای غربی عمدتاً وابسته به سازمان های امنیتی شان هستند، چون هر کدام از اینها معاونتی دارند به نام معاونت اطلاعات استراتژیک که آنها در گام های کوتاه میان و بلند مدت برنامه ها را برآورد می کنند. 

وی افزود؛ در فضای سایبر می توانید پیدا کنید گزارش 2015 و 2025 سازمان CIA را در اوائل سال 2009 و اواخر سال 2008 که آنجا وضعیت جمعیتی ایران را به عنوان پیشتازترین کشوری که توانسته نرخ رشد جمیعت را کاهش بدهد آمده و آنجا اظهار نگرانی کرده که اروپا و کشورهای غربی باید نرخ رشد باروری شان را روی 2 و 2/2 نگه دارند و ارتقا بدهند و پیش بینی کرده بود که چین و  آمریکای لاتین دنباله روی ایران خواهند بود و مشکلات عدیده ای خواهند داشت. از این منظر حتی گزارش دو ماه گذشته DCDC  (مرکزتبیین دکترین و نظریه های توسعه در ارتش انگلیس) که یکی از مراکز اصلی است که در فضای سایبر در معرفی آن آمده که طرح ها و این طرح های سازمان ملل را از اینجا طراحی می کنند.

عباسی با بیان اینکه همه نهادهای بین‌المللی زیرنظر سازمان ملل به نوعی توسط ارتش ایالت متحده هدایت می‌شوند، ادامه داد: سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن به هر کس به خاطر تخصصی جایزه بدهد این فرد باید به خودش شک کند زیرا سازمان ملل برخاسته از ارتش آمریکا است.


پدیده کاهش جمعیت یک موضوع مرتبط با امنیت ملی است

عباسی با اشاره به اهمیت نگاه استراتژیک در بحث جمعیتی ایران گفت؛ پدیده امنیتی کاهش جمعیت اگر مواجه شد با نظر کارشناسانی در کمیسون بهداشت و درمان مجلس که پزشک هستند، من به پزشکان در حیطه پزشکی احترام می گذارم همان طوری که اجازه می دهیم قلب ما را بشکافند سینه ما را بشکافند قلب ما را جراحی کنند جمجمه سر ما را بشکافند مغز ما را جراحی کنند، اینها هم اجازه بدهند! که اگر آن پزشکان عزیز ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در وزارت بهداشت متولی بقاء جسم ما هستند، اجازه بدهند استراتژیست ها که متولی بقاء جامعه و تمدن هستند، یعنی علوم پزشکی مسئله آن بقاء جسم است علوم استراتزیک علوم آن بقاء تمدن است ما تخصص مان شناخت سرطان های اجتماع است.شناخت در واقع بیماری های یک تمدن است . علوم استراتژیک علم بقاء تمدن و جامعه است علوم پزشکی علم بقا جسم انسان است.

 

 

 کلیت بقاء جامعه و تمدن به حوزه علوم استراتژیک بر می گردد آنها هستند که طرح های استراتژیک را به نهاد های بین المللی می دهند، نه این که تعدادی دوست پزشک ما در وزارت بهداشت و در مجموعه کمیسیون درمان و بهداشت بنشینند طرح‌هایی را تشکیل بدهند یک گروهی دموگراف هم هستند که اسمشان شده جمعیت‌شناس و مشخصه آن‌ها در جمعیت‌شناسی دموگرافی است! مردم نگاری خب حالا ببینیم کیفیت جمعیت چون بحث‌هایی که می‌شود عمدتاً در رابطه با نرخ جمعیت است زاد و ولد و غیره کیفیت جمعیت و نقش آن در اقتدار ملی چه ابعادی دارد و دشمن کجا را بی‌سروصدا هدف گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک با اشاره به نقش زنان در اسلام خاطرنشان کرد: در قرآن به نقش و جایگاه زنان اشاره شده است، امروزه می‌بینیم در برخی مواقع نقش زنان در مادری و فرزند‌آوری نادیده گرفته می‌شود.

 

جریان رادیکال فمینیسم بدنبال نابود کردن شان مادری زنان است

وی ادامه داد: موقعیت و شان مادر یک نیاز فطری است و جریان رادیکال فمینیسم تلاش دارد این نیاز را نابود کند، نادیده گرفتن نقش مادری زنان توهین به ساحت زنان است اما این جریان فمینیستی به نوعی توانسته در این راه موفق شود.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت باید با کیفیت همراه باشد، افزود: اینکه یک کودک چگونه به دنیا می‌آید و چگونه زندگی می‌کند و موارد از این دست بسیار مهم است، تلقی ما این است که نظام سلطه می‌خواهد جمعیتی را درست کند که فقط نیروی کار باشد و عاقبت این جمعیت مهم نیست ولی در اسلام کیفیت جمعیت بسیار اهمیت دارد.

 

قریب نیمی از کودکان در اتحادیه اروپا زنا زاده هستند

عباسی با اشاره به نقشه خانواده 2014 که توسط نهادهای وابسته به سازمان ملل منتشر می شود گفت؛ این نقشه نشان می‌دهد درصد زنا زادگی در بیرون از ازدواج رسمی و میزان زادوولد در جهان افزایش یافته است. در رشدی حیرت آور امروز نیمی از کودکان کشورهای غربی زنازاده هستند این فرجام مسیر علوم و تمدن غربی است که برخی تازه در داخل در آرزوی آن هستند .

عباسی گفت؛ در بین کشور اسلامی، کشور ترکیه با 3 درصد بالاترین آمار را دارد و در منطقه جنوب غرب آسیا رژیم صهیونیستی با 5 درصد زنا زاده بالاترین عدد را داراست. 

وی افزود؛ در خود آمریکای شمالی این وضعیت بسیار خطرناک و نامناسب است. آمریکا حدود 42% کودکان آن زنا زاده هستند، در اروپا وضعیت بسیار بسیار خطرناک است و به این دلیل است که ما اساساً غرب و علوم انسانی غرب و مناسبات اجتماعی غرب را الگوی خود نمی‌دانیم. در فرانسه 56% از کودکان آن زنا زاده هستند. در کشور سوئد 55% از کودکان زنازاده هستند. در انگلیس 48٪ چهل و هشت درصد ، به هر جهت قریب نیمی از کودکان در اتحادیه اروپا زنا زاده هستند.


یک سوم کودکان جهان زنازاده هستند!

عباسی با بررسی آمارهای موجود در زمینه تولد کودکان نامشروع گفت؛ از 7٬000٬000٬000 نفری که روی کره زمین زندگی می‌کنند، بیش از یک‌سوم کودکان آن زنازاده هستند و این‌ها بعداً می‌خواهند خودشان پدر و مادر بشوند.

وی ضمن اشاره به نقش سریال‌های ماهواره‌ای در کیفیت جمعیت، افزود: متاسفانه بسیاری از این سریال‌ها پیامدهای منفی دارند، برخی از سریال‌هایی که در کلمبیا ساخته می‌شوند مانند ویکتوریا در کشور ما از طریق رسانه‌های ماهواره‌ای دیده می‌شود و این سریال‌ها اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که می‌تواند کیفیت جمعیت را در کشور به خطر بیاندازد.

 

رهبری هم گفتند مبنای علوم انسانی غربی غیر توحیدی است

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با علوم انسانی اشاره کرد و گفت: چرا غرب به اینجا رسیده است ؟ آیا این نقطه ای که غرب ایستاده است نقطه مطلوبی است؟ 

چقدر باید گفته شود که علوم انسانی غربی به درد ما نمی‌خورد تا برخی از اساتید و مسئولان در رابطه با این حوزه یک حرکت جدی انجام دهند. غرب را امروز این علوم انسانی به اینجا کشانده است . 

عباسی گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که مبنای علوم غربی غیرتوحیدی است، رهبری هم فرمودند مبنای علوم انسانی غربی غیرتوحیدی است. با این حال برخی از اساتید، علوم انسانی غربی را با آب و تاب در کلاس‌های خود درس می‌دهند.

عباسی در ادامه به شهید تهرانی‌مقدم، رضایی، احمدی‌ روشن و ... اشاره کرد و افزود: لقمه آنها حلال و پاک بوده و اینگونه افراد حتی پس از شهادت نیز به مردم خدمات می‌رسانند و زمانی به جمهوری اسلامی به اقتدار می‌رسد که آحاد جامعه مثل این شهدا باشند و جمعیت کیفیت داشته باشد.

وی ادامه داد: نرخ بالای جمعیت باید همزمان با کیفیت بالا برود و کیفیت هم بنا بر شرایطی به دست می‌آید، جمعیت بالا و بی‌کیفیت به درد نمی‌خورد.

 

 

کودکی که حاصل نظام ربوی پدر و مادرش باشد، به درد جامعه نمی‌خورد

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افزود: کودکی که حاصل نظام ربوی پدر و مادرش باشد به درد جامعه نمی‌خورد و مانند کسی می‌شود که دستش در دست داعش و امثال آنهاست. در سال 91 آیت‌الله جوادی آملی به رئیس مجلس گفت: 80 درصد مردم با وام و ربا به سر می‌برند و خواست تا فکری برای این موضوع شود ولی متاسفانه هیچ اقدامی نشد.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی باید از هر 100 نفری که از دنیا می‌روند 99 نفر رستگار شوند، گفت: اگر ما می‌گوییم مردم باید به بهشت بروند به خاطر این است که مردم به سعادت برسند، وقتی به فکر بهشت و جهنم مردم نباشی مطمئنا به دنبال این نیستی که لقمه مردم هم حلال باشد.

عباسی در خاتمه اظهار داشت: سر نسل انقلاب نمی‌شود کلاه گذاشت. ما از پشت خاکریز‌هایی آمدیم که در آنجا افرادی با قلب سلیم شهید شدند و ما نیز از خون آنها دفاع خواهیم کرد و تا زمانی که جمهوری اسلامی در بهداشت به قلب سلیمی نرسد و سیستم بانکی اصلاح نشود دست بردار نخواهیم بود.

 

***

دکتر محمودی: افزایش جمعیت باعث افزایش تولید ملی خواهد شد/علاوه بر شهرها، در روستاها نیز باروری به شدت کاهش یافته است/ما به دنبال افزایش جمعیت نیستیم، بلکه به دنبال افزایش فرزند هستیم/ مهم افزایش تعداد دختران است، پس باید سعی کنیم که تعداد زنان بین 15 تا 49 سال کم نشود/آمریکا در بحث افزایش جمعیت، نگران الگو شدن ایران برای کشورهای اسلامی است

 

 

در ادامه این نشست، محمدجواد محمودی دکترای اقتصاد توسعه با ابراز خورسندی از حضور در این نشست گفت:  مشکل ما بیشتر این است که افرادی که ازدواج کرده اند، نمی خواهند فرزند دار شوند و ما باید بیشتر آنها را تشویق کنیم، تا تشویق به افزایش ازدواج. وی افزود؛ ما به دنبال افزایش جمعیت نیستیم، بلکه به دنبال افزایش فرزند هستیم و در این موضوع، مهم افزایش تعداد دختران است، پس باید سعی کنیم که تعداد زنان بین 15 تا 49 سال کم نشود.

محمد جواد محمودی اقتصاددان و ریاست اسبق مرکز مطالعات جمعیت شناسی آسیا و اقیانوسیه با اشاره به موضوع جمعیت و تولید ملی گفت: در صورتی که اقتصاد کشور در وضعیتی باشد که بازدهی نهایی نیروی انسانی مثبت باشد، افزایش جمعیت باعث افزایش تولید ملی خواهد گشت.

دکتر محمودی گفت: بر اساس گزارش توسعه انسانی که هر ساله توسط سازمان ملل منتشر می گردد، مردم (مردان و زنان) ثروت واقعی هر ملتی را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به ساختار جمعیتی ایران گفت؛ ساختارکلی جمعیت همانند یک اندام‌واره است که باید بین تمام بخش‌های آن نوعی تعادل پویا و تجدید شونده برقرار باشد و نمی‌توان یک وضعیت جمعیتی ثابت و مفروضی را به عنوان یک وضعیت ایده‌آل در نظرگرفت. 

محمودی افزود؛ تغییرات جمعیتی علاوه بر اینکه از پارامترهای جمعیتی ناشی می شود از بسیاری از عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که به مرور زمان در مسیر تحول کشورها رخ می‌دهد تأثیر می‌پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف سیاست های جمعیتی گفت؛ هدف از اجرای سیاست‌های جمعیتی، «حفظ تعادل پویای ساختارکلی جمعیت» و «جهت حفظ تعادل پویای جمعیتی » است.

محمودی افزود: تغییرات جمعیت باید بطور مداوم مطالعه و دورنمای تحولات جمعیتی ترسیم شود، در صورتی که مطالعات، احتمال خارج شدن جمعیت ازحالت تعادلی خود را نشان دهند‌، سیاست‌های جمعیتی لازم باید اعمال شود.

محمودی گفت: کاهش در سطح باروری در ایران همة طبقات و گروه‌های اجتماعی را در بر گرفته است. این کاهش به شهرها محدود نشده بلکه در روستاها نیز باروری به شدت کاهش یافته است.  لازم به ذکر است که بر اساس داده های سرشماری سال 1390 میزان باروری کل برای کل کشورحدود 1.7 فرزند به ازاء هر زن محاسبه شده است.

 منابع انسانی پایه اصلی ثروت ملت‌ها را تشکیل می دهند

وی با اشاره به نظریه اندیشمندان غربی، از جمله هاربیسون نظریه پرداز توسعه که می گوید؛ «منابع انسانی پایه اصلی ثروت ملت‌ها را تشکیل می دهند. سرمایه و منابع طبیعی عوامل تبعی تولیداند. درحالی که انسان‌ها عوامل فعالی هستند که سرمایه ها را متراکم می سازند،‌ از منابع طبیعی بهره برداری می کنند، سازمان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را می سازند، و توسعه ملی را به جلو می برند».افزود؛ کشوری که نتواند مهارت ها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن به نحو موثری در اقتصاد ملی بهره برداری کند، به وضوح قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد.

 

این استاد دانشگاه با مرور «نمودار گذار جمعیتی اول و دوم ایران»، به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های گذار دوم جمعیتی پرداخت و این چالش ها را چنین برشمرد:

الف) چالش های جمعیتی 

ب) چالش های فرهنگی – اجتماعی

 ج) چالش های اقتصادی 

د) چالش های سیاسی – امنیتی

رئیس اسبق مرکز مطالعات جمعیت شناسی آسیا و اقیانوسیه، مهم ترین چالش های  جمعیتی را «کاهش میزان باروری و تجدید نسل» ،«کاهش حجم کل جمعیت ملی»، «کاهش نیروی در سن کار»، «افزایش سالمندی جمعیت» و «افزایش مهاجرت‌های بین‌المللی و تغییرات هویتی و فرهنگی» دانست.

محمودی همچنین «چالشهای ساختاری خانواده»، «شکاف های نسلی در اثر بهم خوردن توازن جمعیت نسل ها»، «جمع شدن چترهای حمایتی خانواده از سالمندان» و «کاهش تدریجی سرمایه اجتماعی» را مهم ترین چالش‌های فرهنگی– اجتماعی موضوع جمعیت دانست.

این اقتصاددان در تشریح علل کاهش میزان باروری و تجدید نسل در ایران گفت؛ از جمله عوامل کاهش سریع میزان باروری کل و رسیدن آن به 1.7 فرزند برای هر مادر  سال 1390 ، «اخذفتوی و نظر موافق برخی از علمای مذهبی بر جواز کنترل و کاهش جمعیت»، «دخالت دولت وتصویب قوانین مشوق کاهش جمعیت و جریمه فرزند چهارم و بیشتر»، «افزایش میزان باسوادی زنان  (52% در سال 1365 و 80% در سال 1385 ، و 81% در سال 1390)»، «توسعه شهرنشینی (60% در سال 1365 و 68% در سال 1385 ، و71.4 %در سال 1390)»، افزایش سن ازدواج به ترتیب برای مردان و زنان(24  و 19/7 در سال 1365و 26/5 و 23/1 در سال 1385و26/7و23/4درسال90)»، «توسعه اشتغال زنان  (6/1 درصد در سال 1365 و 9/5 درصد در سال 1385)»، «گرایش زنان به تحصیلات و آموزش عالی( 4/7درصد در سال 1375 و 18/5 درصد در سال 1390)»، «تعداد جمعیت با تحصیلات عالی نسبت به هر 1000 نفر (1189 نفر در سال 1365 و 6143 نفر در سال 1385 برای زنان)»، «تغییر در کارکرد خانواده (گسترش نهادهای دولتی و نیمه‌دولتی و غیرانتفاعی در عرصه رفاه اجتماعی که برخی از کارکردهای سابق خانواده را عهده‌دار شده‌اند)»، «کاهش صله ارحام(کاهش روابط، حمایتها و روابط بین نسلی خانوادگی)»، «فرد گرائی»، «کاهش فاصله طبقاتی (توزیع بهتر درآمد)» دانست.

 

کاهش فراگیر باروری در کشور

 محمودی با اشاره به کاهش نرخ باروری در سال های اخیر در کشور گفت؛ نتایج سرشماری سال 1385 بیانگر این است که میزان باروری کل به حدود 1.8 فرزند کاهش یافته و شاخص باروری پایین تر از حد جانشینی (باروری کل پایین تر از2.1 فرزند) در کشور فراگیر شده است و حتی برخی از استانهای کشور باروری خیلی پایینی را تجربه نموده‌اند .

در سال 1385، چهار استان کشور میزان باروری بین 1.2 و 1.6 فرزند (تهران، گیلان، اصفهان و سمنان) و 13 استان نیز باروری بین 1.7 و 1.2 فرزند داشته‌اند.

میزان باروری کل در 12 استان بین 1.2 و 2.4 فرزند بوده و تنها استان‌های هرمزگان با میزان باروری کل 2.5 و سیستان بلوچستان با باروری کل 3.7 فرزند بالاترین باروری در کل کشور را دارا بوده‌اند و میزان باروری کل در سال 1390 به حدود 1.7 فرزند برای هر مادر رسیده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به تغییرات حجم جمعیت ایران بر اساس سناریوهای سازمان ملل افزود؛ سناریوهای سازمان ملل تا 100 سال آینده نشان می دهد که درصورت ادامه روند کنونی کاهش باروری  بر اساس سناریوی حد پایین ، جمعیت ایران تا سال1430 به حدود73 میلیون نفر با شاخص سالخوردگی 38.5 درصد، در سال 1445 به حدود 61 میلیون نفر با شاخص سالخوردگی 47.5 درصد و تا سال1480 به حدود 31 میلیون نفر با شاخص سالخوردگی 47.4 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین در صورت تحقق الگوی رشد متوسط جمعیت ایران تا سال 1445به حدود 79 میلیون نفر با شاخص سالخوردگی 36/9درصد، سپس تا سال 1480 به 62 میلیون نفر (با شاخص سالخوردگی 34/7درصد) کاهش خواهد یافت.

 

 آمریکا در بحث افزایش جمعیت، نگران الگو شدن ایران برای کشورهای اسلامی است 

محمد جواد محمودی در پایان سخنان خود گفت؛ آمریکا به دنبال مقابله با «الگو شدن ایران برای کشورهای اسلامی» در بحث افزایش جمعیت است. آمریکا نگران این است که اگر جمعیت ایران به 150 میلیون نفر برسد، منابع اش را خودش استفاده کند!

برژینسکی استراتژیست آمریکایی در خصوص وضع فعلی تغییرات جمعیتی در مصاحبه ای می‌گوید لازم نیست به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنید تغییرات جمعیتی ایران بر علیه رژیم است و با کمی صبر خود مشکلات را حل می‌کند. این یعنی اینکه اگر جمعیت پیر شد خود محافظه کار می‌شود .

سازمان های بین اللملی می گویند اگر در ایران به دنبال افزایش جمعیت باشید، شما را محکوم خواهیم کرد!

هر چند مشکل ازدواج در جای خودش در خصوص افزایش جمعیت اهمیت دارد اما مشکل ما بیشتر این است که افرادی که ازدواج کرده اند، نمی خواهند فرزند دار شوند و ما باید بیشتر آنها را تشویق کنیم برای فرزندآوری .

وی افزود؛ ما با وضعیت کنونی تا سالها بدنبال افزایش جمعیت نیستیم، بلکه با افزایش فرزند بدنبال حفظ وضع ترکیب جمعیتی جوان امروز هستیم و در این موضوع، مهم افزایش تعداد دختران است، پس باید سعی کنیم که تعداد زنان بین 15 تا 49 سال کم نشود .

همانطوری که در گذشته مدرسه های غیر انتفاعی خیلی سودمند بودند، در آینده خانه های سالمندان خیلی سودمند خواهد بود.

 

***

محمدزاده: آقایان با افتخار گفته اند حدود 400نفر کارشناس وازکتومی تربیت کرده ایم/ یکی از این مربی ها با افتخار می گوید بیش از 14000 وازکتومی انجام داده است! / انجام عمل وزاکتومی مردان در ایران 3 برابر میانگین جهانی است

 

خلیل علی محمد زاده متخصص درمان و مدیریت استراتژیک در نظام سلامت دیگر سخنران این مراسم بود که مطالب مهمی درباره سزارین و وازکتمی و ارتباط موثرش با کاهش جمعیت در ایران بیان کرد. محمدزاده در ابتدا به پیامی که مقام معظم رهبری به همایش جمعیت در موسسه امام خمینی برپاشده بود، کار را شروع کرد. رهبری در این پیام فرموده بودند که تمام عواملی که موجب کاهش جمعیت در ایران می شود را شناسایی کرده و هرچه زودتر جلوی این عوامل گرفته شود.


بیشتر زایمان ها در ایران به روش سزارین انجام می شود

این متخصص مدیریت استراتژیک در نظام سلامت یکی از این مشکلات را عمل سزارین به جای زایمان طبیعی بیان کردند و گفت؛ حدود 50-60درصد زایمان ها در ایران به روش سزارین انجام می شود و این در حالی است که از نظر مالی هزینه سزارین بیش از 6-7 برابر هزینه زایمان به صورت طبیعی است. همچنین عمل سزارین سلامت مادر و فرزند را نیز تا حدود زیادی به خطر می اندازد. ازجمله این بیماری ها این است که در بچه هایی که به صورت سزارین متولدشده اند، اختلالات تنفسی 4 برابر بچه هایی است که به صورت طبیعی متولد می شوند. 

 

عقیم سازی خانم ها بعد از سزارین دوم

محمدزاده در ادامه افزود؛ متاسفانه سزارین بصورت یک فرهنگ در خانواده ها مطرح شده و هم خانواده و هم پزشکان بسیار در این زمینه مشتاق هستند. نکته مهم در خصوص ارتباط سزارین و کاهش جمعیت وجود دارد این است که پزشکان به مادر هایی که دو یا سه فرزند به صورت سزارین متولد می کنند پیشنهاد می دهند که دیگر لوله های رحم خود را ببندند و این یعنی همراه با سزارین دوم، عقیم سازی خانم ها انجام می شود.

 

30 هزار وازکتومی در مردان، عقیم سازی مردان!

بخش بعدی سخنان وی مربوط به عقیم سازی آقایان بود. محمدزاده گفت؛ در این چند سال که سیاست های کنترل جمعیت دنبال می شد حدود سی هزار عمل وازکتومی در مردان اتفاق افتاد و نامش هم بی تعارف عقیم سازی مردان است. وی با اشاره به آمار موجود جهانی در زمینه وازکتومی مردان گفت؛ در کشور ترکیه عمل وازکتومی یک دهم درصد است، یعنی از هر هزار نفر یک نفر این کار را انجام می دهد و در کشور ژاپن چهاردهم درصد است. اما در کشور ما پنج درصد. یعنی از هر هزار نفر پنجاه نفر این کار را انجام می دهند و این یعنی آمار انجام عمل وازکتمی مردان در ایران حدود سه برابر نرخ جهانی است.

وی افزود این در حالی است که؛ کشورهای پیشرفته روزبه روز درحال کاهش آمار وازکتمی هستند و فرانسه و انگلیس جزو کشورهایی هستند که در جهان کم ترین وازکتمی در انجا صورت می گیرد و تقریبا حدود صفراست.

 

یک مربی در 15 سال، 14 هزار وازکتومی انجام داده است

محمدزاده گفت؛ حتی اجازه صحبت در کمسیون پزشکی مجلس داده نشد که آقایان (یکی از اعضای کمیته هشت نفره وازکتومی در ایران) علناً کتاب چاپ کرده و بیان کرده اند که پنج درصد روش های پیشگیری از بارداری از طریق وازکتومی صورت می گیرد و تا سال 86 نیز 400 مربی وازکتومی در ایران تربیت نموده ایم که یکی از این مربیان که از بردن نام او معذوریم به صراحت گفته که از جمله افتخارات او این است که در این حدود 15سال، 14 هزار عمل وازکتومی انجام داده است.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد؛ پس باتوجه به این آمارها این دو عامل در جهت کاهش و پیری جمعیت بسیار نقش اساسی داشته و باید با توجه به منابع فقهی و منویات مقام معظم رهبری قوانین در این خصوص اصلاح شده و نظارت ها هم دراین حوزه بسیار قوی تر شود. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد