سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

علم و زندگی



علایم دیسک کمر را بشناسید


کد مطلب: 5844
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰
بازدید:32
پرینت
ایمیل

سلامت نیوز: یک متخصص و جراح مغز و اعصاب در خصوص دیسک‎ کمر گفت: پیشگیری‎ها در زمینه دیسک کمر باید از سنین نوجوانی صورت گیرد و آداب صحیح نشستن، راه‌رفتن و خوابیدن رعایت شود.

"دکتر احمد ایروانی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری دیسک کمر با افزایش سن بیشتر مشاهده می‌شود و از سن 20 سالگی به بعد در ورزشکارانی که ورزش‎های سنگین انجام می‌دهند، افراد دارای مشاغل سنگین و کسانی که علل زمینه‎ای یا ارثی دارند دیده می‌شوند.

وی در خصوص علایم این بیماری، تصریح کرد: اگر بنا به هر دلیلی دیسک از قسمت عقبی دچار بیرون‎زدگی شود سبب بروز درد در ناحیه کمر با انتشار به پاها می‌شود که این دردها معمولاً به صورت یک طرفه هستند و با علایمی همچون احساس خواب‌رفتگی، گزگز، مورمور و احساس ضعف و درد در ناحیه کمر، باسن، پشت یا جلوی ران همراه است.

این جراح با اشاره به نحوه تشخیص این بیماری، عنوان کرد: تشخیص به وسیله MRI صورت می‎گیرد اگر این بیماری در حد خفیف یا متوسط باشد درمان به صورت دارویی، انجام ورزش‌‏های خاص و توانبخشی خواهد بود اگر درمان‌‏های دارویی جواب ندهد که معمولاً در 5 تا 10 درصد افراد این گونه است که نیاز به جراحی به وجود می‌آید. ناگفته نماند که شیوع این بیماری در بین مردان و زنان یکسان است، ولی در مردان در کشور ما چون بیشتر به مشاغل و ورزش‏های سنگین می‎پردازند بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر ایروانی یادآور شد: از سنین نوجوانی پیشگیری‏‌ها باید لحاظ، از افزایش وزن جلوگیری و همچنین از انجام کارهای سنگین حتی‎الامکان پرهیز شود، قوانین احتیاطی در رانندگی و مشاغل رعایت شود و مراقبت‎های لازم صورت گیرد و نحوه صحیح نشستن، خوابیدن و راه‎رفتن فراموش نشود؛ چرا که در طولانی مدت باعث بروز دیسک‎های کمر می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد