سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان


استاندار خوزستان:

خوزستانی‌ها نگران انتقال آب کارون نباشند

خبرگزاری تسنیم: استاندار خوزستان به نگرانی شهروندان خوزستانی اشاره کرد و افزود: مردم نگران توزیع آب از سرشاخه‌های استان نباشند زیرا مدیریت استان با تعامل با وزارت نیرو دغدغه‌های مردم را پیگیری کرده و توافقاتی نیز با وزارت نیرو انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان در یک برنامه تلویزیونی در سیمای جمهوری اسلامی مرکز خوزستان چشم انداز توسعه این استان را تشریح کرد.

وی در این برنامه، استان خوزستان را مستعد توسعه و پیشرفت دانست و گفت: این استان یک استان مظلوم و نه محروم است که باید به سرعت رشد کرده و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

مقتدایی به چند طرح مهم در حال انجام و یا در شرف افتتاح در خوزستان اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح‌های مهم اقتصادی بسیاری از مشکلات استان در زمینه‌های اقتصادی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به طرح مهم احیای 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان بیان کرد: این طرح که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان و از طرح‌های مهم اقتصادی است که در بازه زمانی سه ساله انجام می‌شود و در صورت اجرای آن بیش از 300 هزار شغل مستقیم برای مردم خوزستان ایجاد می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در طول اجرای این طرح هم 13 تا 15 هزار نفر برای اجرا مشغول کار هستند، عنوان کرد: 16 پیمانکار در این زمینه فعالیت دارند که 12 شرکت آن مربوط به شرکت‌های استان خوزستان است.

وی اذعان کرد: برای استفاده از توان و قابلیت‌های خوزستان در این بخش مصوب شده است که تمامی تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح از داخل استان تامین شود تا در این بخش نیز سود آوری متوجه مردم خوزستان شود.

مقتدایی گفت: خوشبختانه کل اعتبار اجرای این طرح تامین شده است به طوریکه بازه زمانی دریافت اعتبار برای هر صورت وضعیت از وزارت جهاد کشاورزی کمتر از 24 ساعت است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح بسیار مهم‌تر از طرح‌های هفت شرکت نیشکر در خوزستان است زیرا مردم متولی بهره برداری از آن خواهند بود و بخش وسیعی از استان را شامل می‌شود.

رئیس شورای اداری خوزستان در ادامه به منطقه آزاد اروند خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: منطقه آزاد اروند قلب تپنده استان خوزستان است که باید محور توسعه استان قرار گیرد و مزایای اقتصادی این منطقه باید به تمامی استان تسری یابد، به همین منظور در نخستین روز از هفته دولت طرح آزاد سازی خودروهای پلاک اروند در تمامی استان به اجرا درآمد.

وی گفت: در این راه مشکلاتی هم به وجود می‌آید ولی تیم مدیریتی استان خوزستان فعال شده تا مشکلات احتمالی این طرح را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف نماید.

استاندار خوزستان همچنین به وضعیت آب‌های استان و نگرانی برخی از شهروندان خوزستانی اشاره کرد و افزود: مردم نگران توزیع آب از سر شاخه‌های استان نباشند زیرا مدیریت استان با تعامل با وزارت نیرو دغدغه‌های مردم را پیگیری کرده و توافقاتی نیز با وزارت نیرو انجام شده است.

وی بیان کرد: در این بخش هیچ چیز و هیچ کس مقدم بر مردم استان خوزستان نیست و مردم اطمینان داشته باشند که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و بحرانی پیش روی مردم نیست.

مقتدایی به مشکلات آموزشی استان هم اشاره کرد و گفت: درست است که استان خوزستان در رتبه 31 کشور قرار دارد ولی با برنامه ریزی مدون استان خوزستان در سال تحصیلی جدید به رتبه مطلوب خواهد رسید.

وی انجام کارهای فرهنگی در استان خوزستان را لازمه توسعه استان دانست و گفت: باید به صورت تیمی و منسجم در زمینه فرهنگی عمل و از کارهای جزیره‌ای در این زمینه اجتناب کرد.

رئیس شورای اداری خوزستان بیان کرد: خوشبختانه تیم مدیریتی استان بصورت منسجم و همدل با نگاهی کاملا عادلانه تنها با هدف توسعه متوازن عمل می‌کند و نگاه بخشی و غیر عادلانه را از دستور کار خود خارج کرده است.

استاندار خوزستان به وضعیت راههای استان هم اشاره کرد و یادآور شد: تکمیل آزاد راه اندیمشک - اهواز در اولویت کاری راه در استان است که برای تکمیل آن 800 میلیون دلار در استان تصویب و به شورای اقتصاد کشور پیشنهاد شده که در صورت تصویب این طرح نیز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تامین امنیت جانی مسافران در جاده‌های خوزستان از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان است که در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری برنامه‌هایی برای آن تدوین شده است و از مهرماه بحث کنترل خودروهای سنگین در تمامی محورهای استان با محور سرعت محدود و سبقت ممنوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مقتدایی به آغاز سفرهای استانی خود به منظور بررسی مشکلات مردم خوزستان از نزدیک هم اشاره کرد و گفت: این سفر‌ها از آبان ماه سالجاری آغاز می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: 1350 میلیارد تومان برای توسعه صنعت گردشگری در استان اختصاص یافته تا با ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری زمینه حضور گردشگران در استان فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد