سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت آب در خوزستان


مدیرکل سازمان محیط زیست خوزستان:

۱۰ میلیارد متر مکعب آب نیاز کارون برای ادامه حیات است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سازمان محیط زیست استان خوزستان گفت: رودخانه‌های کارون ودز برای ادامه حیات خود به ۱۰ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: رودخانه‌های کارون ودز برای ادامه حیات خود به 10 میلیارد متر مکعب آب نیاز دارند، در غیر این صورت نابود می‌شوند.

وی عنوان کرد: در برنامه چهارم که بحث انتقال آب مطرح شد در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس حضور یافتیم و با بحث کارشناسی نمایندگان را متقاعد کردیم  انتقال آب از سر شاخه‌های رود کارون تا پایان برنامه چهارم ممنوع اعلام شود.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان خوزستان با اشاره به نیاز حیاتی کارون و دز به مقدار مشخص آب افزود: اگر انتقال آب بیش از 1میلیارد متر مکعب در سال تحقق پیدا می کرد تمام خسارت‌هایی که پیش بینی شده بود رخ می‌داد و خسارت جدی به استان خوزستان وارد می‌کرد.

وی به بیان برخی از مشکلات انتقال آب پرداخت و گفت: کشاورزی در استان خوزستان 4 فصل است ولی در استان‌های سردسیر یک بار زمین‌ها زیر کشت می‌ود وانتقال آب برای کشاورزی آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

لاهیجان‌زاده درباره صنایع آب بر نیز گفت: خوزستان از نظر منابع زیرزمینی، آب، و اتصال با دریا غنی است و قابلیت احداث صنایع آب بر در خوزستان نسبت به استان‌های فلات مرکزی بیشتر است.

وی با بیان اینکه دبی رودخانه کارون نباید کمتر از 300 متر مکعب در ثانیه برسد عنوان کرد: کاهش دبی کارون باعث تبدیل شدن این رودخانه به زهکش می‌شود که ضررهای جبران ناپذیری به کشاورزی وارد می‌کند.

مدیرکل سازمان محیط زیست بیان کرد: میلیون‌ها نفر نخل در حاشیه کارون وجود دارد که با شور شدن آب همه آن‌ها رو به نابودی می‌روند و سبب مضرات زیادی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد