سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز



العربیه نوشت: عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن از ایران انتقاد کرد.
به گزارش مشرق به نقل از «الیمن آنلاین»، هادی در سخنانی مدعی شد: «ایران به میزان بسیار بالایی در مسائل داخلی یمن دخالت می کند. چهار کانال در ایران علیه یمن فعالیت می کنند. عبد الملک الحوثی مشاورانی دارد که در ایران هستند.»هادی ادعا کرد که دو تن از افسران ایران در حالی که برای ساخت کارخانه تولید موشک در یمن برنامه ریزی می کردند، دستگیر شدند.
او گفت که 1600 طلبه یمنی در ایران حضور دارند.
رئیس جمهوری یمن گفت: «حوثی ها جوانانی سر به هوا هستند که می خواهند یمن را به جنگ داخلی بکشانند، نه برایشان فراورده های نفتی مهم است، نه مردم و نه ارزش های ملی. آن ها از زمان جنگ اول به هیچ توافقنامه ای پایبند نبودند و دروغگو هستند.»رئیس جمهوری یمن گفت: «عمل سزارین برای خارج کردن حوثی ها از صنعا انجام خواهیم داد. اجازه کشاندن کشور به جنگ را نخواهیم داد و با شمشیر صلح جلو خواهیم رفت.»منبع: انتخاب

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد از ایران محترمانه درخواست می‌کنیم که روزنامه‌نگار و شهروندان آمریکایی دستگیر شده را فورا آزاد کند.
به گزارش مشرق، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد از ایران به صورت محترمانه درخواست می‌کنیم که روزنامه‌نگار و شهروندان آمریکایی دربند را آزاد کند.در این بیانیه‌ که در وب‌سایت سفارت مجازی آمریکا نیز منتشر شده است از ایران خواسته شده تا امیر حکمتی، سعید عابدینی و جیسون رضائیان که دارای تابعیت آمریکایی نیز هستند آزاد شوند."ایالات متحده احتراما از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد امیر حکمتی، سعید عابدینی و جیسون رضائیان را برای بازگشت به خانواده هایشان آزاد کند و با ما برای یافتن رابرت لوینسون و آوردن او به خانه همکاری کند."
"ما از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهیم امیر حکمتی، سعید عابدینی و جیسون رضائیان را فورا آزاد کند و احتراما از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهیم برای یافتن آقای لوینسون و بازگرداندن او به خانه با ما همکاری کند."
ایران بارها اعلام کرده است که اطلاعی از محل لوینسون، مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا، ندارد.
منبع: تسنیم

الموسوی در گفت وگویی رادیوی با انتقاد از « وعده های توخالی» برخی کشورها برای اعطای کمک های میلیارد دلاری به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، خاطرنشان کرد که ایران آمادگی دارد در صورت درخواست دولت لبنان، نیازهای ارتش این کشور به سلاح را در چند روز تامین کند.
به گزارش مشرق، «حسین الموسوی» نماینده حزب الله در مجلس لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا سلاح های مورد نیاز ارتش لبنان را تامین کند.
الموسوی در گفت وگویی رادیوی با انتقاد از « وعده های توخالی» برخی کشورها برای اعطای کمک های میلیارد دلاری به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، خاطرنشان کرد که ایران آمادگی دارد در صورت درخواست دولت لبنان، نیازهای ارتش این کشور به سلاح را در چند روز تامین کند.
مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها بر آمادگی خود برای کمک به ارتش لبنان در صورت درخواست این کشور تاکید کرده اند اما ناظران معتقدند که باندهای سیاسی لبنانی مخالف محور مقاومت ضدصهیونیستی در این خصوص مانع تراشی کرده اند.عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در ادامه بر ایستادگی همه لبنانی ها در یک صف واحد برای مقابله با تروریسم تکفیری که همه منطقه از جمله لبنان را تهدید می کند و اکنون بزرگترین خطر برای لبنان محسوب می شود، تاکید کرد.الموسوی اظهارداشت که ارتش لبنان تاکنون وعده هایی توخالی دریافت کرده و برخی کشورهای مدعی حتی یک گلوله هم تحویل ارتش لبنان نداده اند.
عربستان سعودی از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون وعده دو کمک ۳ و یک میلیارد دلاری به ارتش لبنان ونیروهای امنینی آن داده است اما « نبیه بری» رییس مجلس لبنان تاکید کرده که ارتش لبنان تا این لحظه از محل این کمک ها هیچ سلاحی دریافت نکرده است.روزنامه لبنانی السفیر اخیرا نوشت، نبیه بری در تماسی تلفنی با « سعد الحریری» رییس حزب جریان المستقبل که اکنون در عربستان بسر می برد، درباره سرنوشت کمک های وعده داده شده عربستان از وی سئوال کرد.الموسوی با تاکید به اینکه لبنان همچنان در معرض خطر تروریسم تکفیری قرار دارد، خواستار آماده باش کامل برای جلوگیری از هرگونه تجاوز احتمالی به لبنان شد.'روه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره از روز گذشته مرحله دوم از حمله خود به شهرک لبنانی عرسال در شمال شرق این کشور و نزدیک مرزهای سوریه را شروع کرده اند که تاکنون با ایستادگی نیروهای ارتش نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند.
این گروه ها حدود ۴ هفته قبل هم به شهرک عرسال حمله و به مدت ۵ روز آن را اشغال کردند و ارتش لبنان سرانجام موفق شد با تقدیم شهدا و اسرا آنها را تا بلندی های شهرک عرسال مجبور به عقب نشینی کند.
در حالیکه همه ناظران منصف و بیشتر گروه های سیاسی و مردم لبنان بر هماهنگی بین ارتش ها و دولت های لبنان و سوریه برای نابودی گروه های تروریستی تکفیری اصراردارند و حتی می گویند آمریکا و غرب به این نتیجه رسیده است که برای ریشه کنی داعش با دولت سوریه هماهنگی و همکاری کند، چرا باندهای سیاسی ضد محور مقاومت صهیونیستی در این مسیر مانع تراشی می کننداکنون درمحافل مردمی و سیاسی لبنان این سئوال مطرح است که چرا برخی باندهای سیاسی مخالف محور مقاومت ضد صهیونیستی وتکفیری با گروه های تروریستی تکفیری همصدا شده و خواستار توقف مبارزه حزب الله با این گروه ها هستند.
حزب الله بارها تاکید کرده است که برای دفاع از لبنان و مردم آن و حمایت از محور مقاومت ضد صهیونیستی در خاک سوریه با تروریست های تکفیری می جنگد. منبع: ایرنا





یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که یک موسسه علمی و تحقیقاتی در حوزه علوم و فناوری‌ هسته‌ای به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است.
به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی از اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که یک موسسه علمی و تحقیقاتی در حوزه علوم و فناوری‌ هسته‌ای به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است.
آنگونه که این نشریه ادعا کرده یکی از شرکت‌هایی که به لیست تحریم‌ها وزارت خزانه داری آمریکا اضافه شده شرکتی به نام نوآوری و تحقیقات نظامی است که سه سال قبل ثبت شده که تلاش داشته تا ایران را در راستای دستیابی به آنچه سلاح هسته‌ای نامیده، یاری کند.
این درحالی است که ایران بارها تاکید کرده که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این اقدام آمریکایی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که واشنگتن در چارچوب 5+1 با جمهوری اسلامی براساس برنامه مشترک اقدام توافق کرده بود که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نکند.
از سوی دیگر تحریم‌های جدید در شرایطی توسط وزارت خزانه داری آمریکا تصویب شده که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر دیپلمات‌های این کشور به همراه 5 کشور آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین با دیپلمات‌های ایرانی برای رسیدن به توافق جامع پشت میز مذاکره بنشینند.
روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای روسیه‌ای خود 5+1 را دعوت به واقع بینی کرده بود.منبع: فارس





روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به اینکه وعده‌های باراک اوباما درباره ایران عملی نشده است نوشت که ایرانیها به هیچ وجه از این رئیس جمهور آمریکا نمی‌ترسند.
به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره ایران نوشت: رهبران ایران یک درس کلیدی را در داخل کشور جا انداخته‌اند؛ اینکه آنها به هیچ وجه از این رئیس جمهور آمریکا نمی‌ترسند. اگر غیر از این بود آنها این اقدامات را انجام نمی‌دادند: یک مقام ارشد ایران روز چهارشنبه گفت: ایران اخیرا آزمایشهای جدید در زمینه ماشینهای پیشرفته فرآوری اورانیوم انجام داده است؛ مساله ای که برای کشورهای غربی که به دنبال محدود کردن برنامه هسته ای ایران هستند آزار دهنده است.
واشنگتن پست افزود: توسعه و ارتقای سانتریفیوژهای جدید ایران و جایگزینی آن با مدلهای فعلی به دقت از سوی غربیها رصد می‌شود چرا که ممکن است ایران را به صورت بالقوه به سمت ساخت بمب هسته‌ای نزدیک کند.
برخلاف دولت واشنگتن، ایرانی‌ها به خوبی بلدند چگونه شرایط و توافق موقت با گروه 1+5 را مدیریت کنند. هدف همه آنها به دست آوردن تواناییهای هسته‌ای است. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اخیرا گفت که برنامه هسته‌ای این کشور صلح آمیز است، تولید اورانیوم با غنای پایین است و نصب و راه اندازی سانتریفیوژهای جدید حق ما است. گزارشهای خبری همچنین می‌گویند که ایران در حال بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک است. ایران می‌گوید که این مدل می‌تواند مواد هسته ای کمتری نسبت به نوع قبلی آن تولید کند.
واشنگتن پست در ادامه می‌نویسد: این مساله رنگ و بوی شگردی دیگری می‌دهد. «مارک دوبوویتز» کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها می‌گوید: این غیرممکن است که از حرفهای آقای صالحی بفهمیم که منظور وی تغییر طراحی ساده یا کاهش برگشت پذیر تولید پلوتونیوم است یا جایگزینی هسته اصلی رآکتور که بازگشت آن برای تولید سوخت اورانیوم برای ساخت بمب اتمی را سخت می‌کند.

اگر ایرانیها با دومی موافقت کرده باشند کاخ سفید باید نتیجه گیری کند که توافق 24 نوامبر یک معامله برای امتیازات انحصاری درباره اراک درقبال تسهیل تحریمها بود. در هر موردی، باراک اوباما احتمالا تسهیل تحریمها را در قبال ابزارهای قابل بازگشت معامله می‌کند. اوباما می‌گوید که این توافق می‌تواند پایه ای برای دیگر موضوعات بغرنج به ویژه توانایی غنی سازی باشد. هرگونه سازش درباره اراک ممکن است نشانه این باشد که توافق جامع براساس تغییرات طراحیها، تغییرات فنی، شفافیت بالا و یک قرار داد کوتاه مدت پایه ریزی خواهد شد جاییکه بیشتر محدودیتها در عرض یک دهه یا بیشتر از بین خواهد رفت.
دوبوویتز نتیجه گیری می‌کند که دولت باراک اوباما به تعطیل کردن تاسیسات هسته‌ای ایران که به طور بالقوه برای ساخت سلاح هسته‌ای می‌توانند کاربرد داشته باشند و یا اوراق کردن ابعاد کلیدی برنامه نظامی هسته‌ای ایران متعهد نیست.
این گزارش مدعی شد: ایران می‌تواند کره شمالی دوم باشد در یک منطقه بسیار خطرناک. این می‌تواند نقض وعده‌های باراک اوباما برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران باشد. در هر سناریویی، توافق موقت میان ایران و گروه 1+5 برای نمایندگان و سناتورهایی که می‌خواستند به دیپلماسی یک شانس دیگر بدهند یک هشدار بیدار باش است. برای بقیه ما این به این معنی است که رئیس جمهور ما آماده است روی امنیت ملی ما ریسک کند، مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه افزایش پیدا کند و تهدیدها علیه اسرائیل بیشتر شود.منبع: فارس




یک کارشناس در این باره به «ایران هسته ای» گفت: «امریکا، اسراییل و عربستان سعودی آرزوهای خود را در قالب خبر بیان می کنند. این حرف ها را باید ناشی از شکست های پی در پی آنها در مقابل سردار سلیمانی و راهبرد منطقه ای نیروی قدس دانست».
به گزارش مشرق، برخی منابع نزدیک به عربستان سعودی و اسراییل طی هفته های گذشته خبرهایی در این باره منتشر کرده اند که مسئولیت پرونده عراق در ایران از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه گرفته و به افراد دیگری واگذار شده است.

از جمله روزنامه الشرق الاوسط که مستقیما به سعودی وابسته است و همچنین هفته نامه العرب که آن هم وابسته به لابی عریستان است مدعی شده اند پرونده عراق در ایران به سردار حسین همدانی یا آقای علی شمخانی واگذار شده است.
این در حالی است که کارشناسان در تهران می گویند این گزارش ها کاملا مضحک است.
به گفته این کارشناسان، پرونده منطقه به طور کامل در اختیار سردار قاسم سلیمانی قرار دارد و از جمله درعراق هم حرف آخر را –موضع رسمی ایران- سردار سلیمانی می زند.
یک کارشناس در این باره به «ایران هسته ای» گفت: «امریکا، اسراییل و عربستان سعودی آرزوهای خود را در قالب خبر بیان می کنند. این حرف ها را باید ناشی از شکست های پی در پی آنها در مقابل سردار سلیمانی و راهبرد منطقه ای نیروی قدس دانست».
یک کارشناس دیگر در گفت وگو با «ایران هسته ای» موفقیت های اخیر سردار سلیمانی در عراق را که باعث خشم امریکا، عربستان و اسراییل شده چنین برشمرد:

۱- مدیریت بحران سیاسی در عراق، حفظ ائتلاف شیعه در تماس با مرجعیت و روی کار آمدن العبادی

۲- تشکیل فراکسیون جدید در پارلمان عراق از سوی ابراهیم جعفری

۳- وارد کردن کردها به درگیری با داعش

۴- بهبود روابط کردها با دولت مرکزی شیعه در عراق

۵- حفظ نوری مالکی به عنوان یک سرمایه سیاسی در عراق 


پادشاه عربستان گفت که تروریسم در خاورمیانه محدود نمی‌شود و یک ماه دیگر به اروپا و یک بعد نیز به آمریکا می‌رسد.
 به گزارش مشرق، العربیه خبر داد ملک عبدالله پادشاه عربستان در دیدار با سفرای کشورهای خارجی با اشاره به اینکه باید با خطر تروریسم به شکل فوری و با داریت برخورد کرد، تاکید کرد که خطر تروریسم تنها در خاورمیانه باقی نخواهد ماند و به آمریکا و اروپا هم سرایت خواهد کرد.
ملک عبدالله در دیدارش با سفرا به آنها گفت: به شما و رهبران شما توصیه می‌کنم سریع‌تر به مقابله با تروریسم بروید. من اینجا تاکید می‌کنم که تروریسم یک ماه دیگر به اروپا و دو ماه بعد به آمریکا می‌رسد.پادشاه عربستان با اشاره به کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به سازمان ملل برای مقابله با تروریسم تصریح کرد که مبارزه با تروریسم نیازمند عقل، قدرت و سرعت است.
این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که عربستان یکی از متهمان اصلی حمایت از گروه‌های تکفیری و جهادی در جهان است و دولت ریاض در ابتدای بحران سوریه با تسلیح و کمک مالی به مخالفان تکفیری دولت سوریه نقش مهمی را در سازماندهی تروریست‌ها برای سرنگونی دولت دمشق ایفا کرده است.
پس از آنکه داعش یک خبرنگار آمریکایی را سر برید و حملاتی را به شمال عراق انجام داد، دولت واشنگتن دستور حملات هوایی به تروریست‌های داعشی را صادر کرد و همزمان متحدان کاخ سفید از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان هم از حملات نظامی آمریکایی‌ها به تروریست‌ها حمایت کردند.
پس از این مسئله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دست از حمایت آشکار و رسانه‌ای خود از تکفیری‌ها کشیدند به طوری که تا قبل از عملیات نظامی آمریکا رسانه‌های سعودی نیروهای داعش را با عنوان انقلابیون عراق و سوریه معرفی می‌کردند.
پیش از این نیز در سال ۲۰۰۱ هم پس از آنکه امریکا تصمیم به مقابله با القاعده گرفت، عربستان سعودی که خود حامی اصلی القاعده و دیگر گروه‌های تکفیری در پاکستان و افغانستان بود و به همراه امارات متحده عربی تنها کشورهایی بودند که حکومت طالبان را در افغانستان به رسمیت شناخته بودند تصمیم به عقب نشینی از مواضع خود گرفتند و همسو با آمریکا پشت متحدان خود در کابل را خالی کردند.




گزارش ژروزالم پست از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال:
نسخه ایرانی و ضد اسرائیلی اپلیکیشن پرطرفدار پرندگان خشمگین در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال رونمایی شد.

گروه جنگ نرم مشرق- سال‌هاست که هنر بازی‌نویسی و نرم‌افزارسازی به عنوان یکی از ابزارهای مهم جنگ روانی در جهان شناخته شده است. هرچند که کشور ما قدری دیر به سمت این صنعت کارآمد روی آورده است اما گاهی یک اقدام ساده و در عین حال هوشمندانه می‌تواند دشمنان اسلام را خشمگین کند. ژروزالم پست در گزارشی نسبت به یکی از بازی‌هایی که در این نمایشگاه رونمایی شده واکنش نشان داده است:

ایران در این هفته بُعد فرهنگی جدیدی از حالت ضد اسرئیلی قدیمی خود را رونمایی کرد که در آن اسرائیل را به خوک‌های بازی پرندگان عصبانی تشبیه کرده که تخم‌های پرندگان را می‌دزند.

عموم ایرانیان می‌توانند این بازی را در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که این هفته در تهران به روی مردم باز شد ببینند.

تشبیه اسرائیل به خوک‌های بازی «پرندگان عصبانی» + عکس

در بازی پرندگان عصبانی، بازیکنان از یک قلاب‌سنگ برای پرتاب کردن پرندگان به سمت خوک‌هایی که تخم‌های آنان را دزدیده‌اند استفاده می‌کنند. در نتیجه تمام خوک‌ها به خون‌خواهی تجاوزی که کرده‌اند کشته می‌شوند.

در نسخه ایرانی این بازی، خوک‌ها درون ستاره داود قرار گرفته‌اند، به طوری که با عملیات‌های انتحاری خودشان را به آنان می‌کوبند. برای کامل شدن تصویر، ایرانیان از پرچم اسرائیل نیز استفاده کرده‌اند.

روزنامه‌نگار ایرانی سبحان حسنوند، کسی که تصویر این بازی را در توئیتر خود منتشر کرده گفته است که این خوک‌ها در خانه‌ای سست (ستاره داود) جای گرفته‌اند تا خوب آسیب ببینند.

تشبیه اسرائیل به خوک‌های بازی «پرندگان عصبانی» + عکس

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده و شامل بخش‌های گوناگونی چون هنر بازی‌های رایانه‌ای، رسانه‌های آنلاین و واقعیت‌های الحاقی از رسانه‌های دیجیتال ایرانی و بین‌المللی است.




اخطار اندیشکده صهیونیستی:
مرکز امور عمومی اورشلیم در یادداشتی پس از آنکه همه اخبار نظامی و تسلیحاتی چند روز اخیر جمهوری اسلامی را مرور کرده، این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که اقدامات گذشته و حال جمهوری اسلامی ایران و بیانات مقامات ایرانی به این معناست که ایران می‌خواهد وارد یک دروان پسا عملیات لبه حفاظتی شده و در آن بماند و به نایبان خود اثبات می‌کند که همچنان رهبری و پشتیبانی تسلیحاتی آنان برای منازعه علیه رژیم صهیونیستی را به عهده دارد و این خود به معنای یک تهدید آشکار برای رژیم صهیونیستی است.

گروه جنگ نرم مشرق- مرکز امور عمومی اورشلیم در یادداشتی نوشته است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که یک پهپاد جاسوسی اسرائیلی را نزدیک آسمان نطنز منهدم کرده است. رسانه های سپاه نیز تصاویر لاشه این پهپاد را به شکل وسیعی منتشر کردند.

این اندیشکده صهیونیستی آورده است: سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، ادعا کرده است که بخشهایی از این پهپاد رژیم صهیونیستی (اسرائیل) سالم مانده و در دست تحلیل است و این پهپاد از مقصد یکی از کشورهای منطقه به پرواز درآمده است. حسین دهقان وزیر دفاع ایران نیز گفته است که ایران ترسی از تلافی قدرتمندانه نسبت به هیچ تجاوزی ندارد و پاسخی سخت و خردکننده به هر اقدام تجاوزکارانه توسط هر نیروی خارجی علیه حاکمیتش در هر زمان و مکان خواهد داد.

تهدید ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری باید جدی گرفته شود

مرکز امور عمومی رژیم صهیونیستی در ادامه گفته است: این نخستین باری نیست که ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری تهدید میکند. آیتالله خامنهای رهبر معظم ایران، در ماه گذشته اظهار کرد که حوادث غزه ایران را به این باور رسانده است که کرانه باختری باید مانند غزه مسلح شود و اقدامات در این زمینه باید انجام گیرد.

این اندیشکده صهیونیستی نوشته است: علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز ضمن تقدیر از نیروهای نظامی‌ای که این پهپاد را ساقط کردند گفته است که یک مانور نظامی زمینی و یک مانور نظامی هوایی در نزدیکی سایت‌های اتمی صورت گرفته بود و تجربیات آن برای حفاظت از امنیت سایت‌های اتمی ارزشمند بود. رضا طلایی نیک معاون حقوقی وزیر دفاع ایران گفته است که ایران حق تعقیب قانونی این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را دارد. و سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز افزوده است که این اقدام خصمانه علیه حاکمیت و تمامیت عرضی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

تهدید ایران نسبت به تسلیح کرانه باختری باید جدی گرفته شود
مرکز امور عمومی اورشلیم از این تصویر به عنوان سندی برای یادداشتش استفاده کرده و آن را هرچند که یک تصویر توئیتری است، اما برآمده از فیس بوک دفتر مقام معظم رهبری دانسته.

این اندیشکده آورده است: پیش از این‌ها نیز حسن روحانی، از دو موشک کروز (قدیر: نسل جدید موشک‌های کروز ضد ناو با برد 300 کیلومتر؛ و نصر بصیر: یک موشک کروز دریایی) و دو پهپاد ایرانی (کرار 4: یک پهپاد رهگیر؛ و مهاجر 4: برای تصویربرداری هوایی) پرده‌برداری کرده بود.

مرکز امور عمومی اورشلیم در ادامه این اخبار مرتبط با تسلیحات قدرتمند ایران آورده است: آنچه که باید به خاطرش اعلام خطر کرد این است که این بیان‌های تکراری سطح بالای ایران نسبت به تسلیح سازمان تروریستی فلسطین در کرانه باختری، یک تهدید آشکار علیه اسرائیل است.

این اندیشکده صهیونیستی برای داغ کردن جنگ روانی خود و فشار بر فلسطینیان، در انتهای پاراگراف بالا آورده است: این تهدید همچنین علیه مسئولان فلسطینی نیز هست.

مرکز امور عمومی اورشلیم در نوشته است: در زمان حکومت عرفات و بعد از آن، ایران کرارا تلاش کرده تا از طریق سودان و تونل‌های غزه - سینا یا کشتی‌های کارین A، فرانکوپ و ویکتوریا به فلسطینیان تسلیحات برساند. در طول عملیات لبه حفاظتی چند هفته اخیر، نظامیان حماس و جهاد اسلامی فلسطین راکت‌های ساخت ایران (فجر 3 و 5) را به سمت شهروندان اسرائیل پرتاب می‌کردند. و ایرانیان هم خوب می‌دانند که چطور آنان را قادر به تولید هزاران موشک و خمپاره کنند. ایران همچنین این سازمان‌های تروریستی را با اسلحه تک‌تیراندازی اتریشی و ایرانی (HS50 Steyr-Mannlicher) پشتیبانی کرده است. این همان اسلحه‌ای است که توسط حزب‌الله در جنگ دوم لبنان به کار گرفته شد. ایران همچنین حماس و جهاد اسلامی فلسطین را با تکنولوژی پهپاد در طول روزهای آغازین عملیات لبه حفاظتی پشتیبانی کرد.

این اندیشکده صهیونیستی در پایان آورده است: بیانات اخیر ایرانیان اثبات می‌کند که ایران می‌خواهد وارد یک دروان پسا عملیات لبه حفاظتی شده و در آن بماند و به نایبان خود اثبات می‌کند که همچنان رهبری و پشتیبانی تسلیحاتی آنان برای منازعه علیه اسرائیل را به عهده دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد