سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول



در طوفان روز سه شنبه دو نفر از هموطنان ما در دزفول و اندیمشک فوت کردند ، آنها هم مثل آن مرحومین تهرانی ماله همین آب و خاک بودند. در این دوروزه هم من هرچقدر سایت مدیریت بحران استان رو چک کردم هیچ اخطاری راجع به این طوفان ندادند. پس مدیریت بحران برای چه موقعی است؟ مگه با سازمان هواشناسی ارتباط مستقیم ندارند که اعلام خطر کنند؟
امین محراب از فعالان محیط ریست دزفول، مطلب زیر را برای خوزنیوز ارسال کرده است:

روز سه شنبه 28/5/93 طوفان و گردو خاک با سرعتی معادل 100 کیلومتر در ساعت شمال و غرب خوزستان از جمله شهرستان های دزفول و اندیمشک و شوش را درنوردید.
این خلاصه خبری است که رسانه های استان خوزستان و معدود رسانه های کشوری منتشر کردند ، اما واقعا چرا طوفانی به این شدت که موجب قطع برق کل شهرستان دزفول در روز حادثه شد و در برخی نقاط تا ساعت 15 روز بعد برق نداشتند منتشر نشد؟ واقعا دوستان و حضرات بالا نشین تجربه بدون وسایل خنک کننده در گرمای 55 درجه رو دارند؟
خسارتی که طبق گفته شهردار دزفول فقط 14 میلیارد ریال به شهرداری خسارت وارد کرده و خسارت های زیادی هم به بخش کشاورزی و تاسیسات برقی دزفول وارد کرده است.
راستی این مسولان و رسانه های پایتخت که بعد از طوفان حدود دو ماه پیش " تهران " یقه پاره می کردند کجا هستند؟
کارشناسانی که بعد از وقوع طوفان تهران تمام نقشه های جوی چند روز قبل از طوفان را بررسی کردند و ادارات و نهادهای مختلف رو مقصر کردند کجایند؟
جالب است بدانیم که در طوفان تهران اعضای کمیسیون های کشاورزی و اجتماعی مجلس پیگیر پیدا کردن مقصر بودند و طبق خبر سایت سازمان هواشناسی "  گزارش توفان 12 خرداد ماه 1393 تهران که در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تهیه شده بود , در جلسه عصر روز یکشنبه 29/4/1393 کمیسیون محترم کشاورزی مجلس قرائت گردید." اما تا بحال هیچ واکنش و عکس العملی از نمایندگان مجلس واعضای کمیسیون های کشاورزی که از قضا نماینده محترم دزفول هم عضو کمیسیون کشاورزی می باشد هم نیست.
راستی از صدا و سیما هم خبری نبود ونیست ، بقول دوستان که در شبکه های اجتماعی نوشتند: ما هم هستیم در این آب و خاک باور کنید ...

آقایان ، مسولین عزیز ، رسانه های بزرگوار کشور

 در طوفان روز سه شنبه دو نفر از هموطنان ما در دزفول و اندیمشک فوت کردند ، آنها هم مثل آن مرحومین تهرانی ماله همین آب و خاک بودند.
در این دوروزه هم من هرچقدر سایت مدیریت بحران استان رو چک کردم هیچ اخطاری راجع به این طوفان ندادند. پس مدیریت بحران برای چه موقعی است؟ مگه با سازمان هواشناسی ارتباط مستقیم ندارند که اعلام خطر کنند؟

اما صحبتی با مسولین دلسوز! دزفول

چرا هیچ اخطار و پیش بینی از سوی هواشناسی دزفول به جهت وقوع طوفان اعلام نشده. مگر غیر از این است که پیش بینی برای جلوگیری از خسارت های بیشتر و آمادگی دستگاه های اجرایی می باشد؟ شاید بخواهند بگویند که ما در دزفول دستگاه نداریم ولی در استان چی؟ در سازمان مرکزی چی آنجا هم ندارید؟ چطور سازمان هواشناسی کشور بر روی صفحه اطلاع رسانی خودش اخطار داده ولی شما اطلاع نداشتید؟

و صحبتی هم با مسولین و اعضای کمیته بحران شهرستان دزفول 
 
مگه حتما باید سیل و زلزله بیاید که بحران به حساب بیاید؟ طوفان هم جزو مصادیق بحران است. تا جایی که من اطلاع دارم هم بعد از این حادثه جلسه کمیته مدیریت بحران شهرستان دزفول تشکیل نشده در صورتیکه قاعدتا بعد از این حادثه باید تشکیل جلسه می داد. 
مسولین عزیز ، حالا که اتفاق افتاده و دیگر کاری نمیشود کرد ولی حداقل به فکر تامین خسارت وارده به کشاورزان و گلخانه های شهرستان باشید. از همه مهمتر خانواده این مرحوم فراموش نشود ، بازدید و عرض تسلیت به خانواده این عزیز از دست رفته حداقل کاری است که می تونید انجام بدهید هر چند امیدوارم از هر طریقی که صلاح می دانید به فکر پرداخت دیه این مرحوم باشید.
در پایان امیدوارم که دیگر از این اتفاقات پیش نیاید و همچنین از فرماندار محترم شهرستان دزفول انتظار می رود تا پیگیر دلایل اعلام نشدن این موضوع از سوی سازمان های مربوطه از جمله هواشناسی دزفول شوند چه بسا امکان روی دادن این اتفاقات در آینده بعید نیست.
خداوندا همه ما را از گزند خطرات حفظ و عاقبت به خیر گردان.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد