سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل های روز




سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده واشنگتن می‌تواند با ایران درباره داعش گفت‌وگو کند.
کد خبر: ۴۲۷۶۴۵
تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴-20 August 2014
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده واشنگتن می‌تواند با ایران درباره داعش گفت‌وگو کند.
به گزارش  تسنیم، ماری هارف با بیان اینکه گروه داعش چهره شیطان است گفت آمریکا تهدیدهای قلدرمابانه داعش را نادیده گرفته و به حملات هوایی خود علیه مواضع داعش نزدیک موصل ادامه می‌دهد. وی افزود: گفت داعش باید نابود شود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت این کشور با با هم‌پیمان‌هایش درباره داعش گفت‌وگو کرده است.
وی ادامه داد: 12 هزار جنگجو به عراق و سوریه آمده‌اند تا به همراه داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌ها مبارزه کنند.هارف افزود: ما باید در چند جبهه به داعش حمله کنیم. یکی در همان جبهه‌ای است که پنتاگون اقدام می‌کند و دیگر محروم کردن آنها از منابع است.

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی محرمانه با لحنی مشابه گزارش سال گذشته خود بار دیگر دکترین نظامی ایران را «دفاعی» دانسته است.
به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه‌ای که درباره توانایی‌های نظامی ایران به کنگره ارائه داده با لحنی مشابه گزارش سال گذشته بار دیگر بر «دفاعی» بودن دکترین نظامی ایران تأکید کرده اما مدعی شده ایران به «ایجاد بدون هیاهوی تشکیلات نظامی در داخل تنگه هرمز و حوالی آن» ادامه می‌دهد.پیش از این پایگاه خبری واشنگتن‌فری‌بیکن در 11 جولای، بخش‌هایی از این گزارش محرمانه پنتاگون را منتشر کرده بود، اما خبرگزاری بلومبرگ بامداد روز پنجشنبه در گزارشی از قول «کنث کازمن»، تحلیلگر مسائل خاورمیانه، مسأله اذعان پنتاگون به دفاعی بودن دکترین نظامی ایران را رویکردی کم‌سابقه از وزارت دفاع آمریکا یا سایر نهادهای این کشور دانسته است.
در چکیده اجرایی دوصفحه‌ای گزارش پنتاگون که طبقه‌بندی شده نیست آمده است: «راهبرد نظامی ایران دفاعی است و برای بازداری از حملات، دوام در برابر حملات اولیه، تلافی علیه یک نیروی متجاوز و پیشبرد مصرانه راه حل‌های دیپلماتیک طراحی شده است.»
پنتاگون این گزارش را بنا به درخواست کنگره تهیه کرده و در تاریخ 7 جولای آن را در اختیار قانونگذاران آمریکایی قرار داده است.کازمن درباره آن به بلومبرگ می‌گوید: «من هیچوقت ندیده‌ام که وزارت دفاع یا سایر نهادهای آمریکا به یکباره تا این حد صریح به این بپردازند که ایران دفاعی است یا تهاجمی. این گزارش به طور حتم، لحن بسیار متفاوت‌ و نرم‌تری نسبت به گزارش‌های ماقبل دارد».
با این حال، بر خلاف گفته کازمن، این اولین بار نیست که پنتاگون بر دفاعی بودن دکترین نظامی ایران تأکید می‌کند؛ این نهاد آمریکایی در گزارش دیگری که اردیبهشت ماه سال گذشته تقدیم کنگره کرده بود نیز بر همین موضوع تأکید کرده بود.پنتاگون در گزارشی که سال گذشته به کنگره ارائه کرد، برای اولین بار اظهار کرد که دکترین نظامی ایران بر پایه اهداف دفاعی قرار دارد.منبع: نسیم

باید به همراه شرکای خود این موضوع را مورد بررسی قرار بدهیم که چگونه می توان در زمینه اطلاعاتی امنیتی و هماهنگی فعالیت های نظامی به مقابله با داعش بپردازیم. این به معنی است که راه منابع مالی داعش را ببندیم.
فرانسه خواستار اقدام مشترک بین المللی با حضور ایران علیه داعش شد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه فرانسه ابراز امیدواری کرد همه کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله ایران به علاوه کشورهای عضو دائم شورای امنیت در کنار یکدیگر علیه افراد مسلح گروه تندروی دولت اسلامی (داعش) اقدام کنند.
لوران فابیوس که در جمع اعضای پارلمان فرانسه سخن می گفت ادامه داد: می خواهیم همه کشورهای منطقه، کشورهای عربی و البته ایران و 5 کشور عضو دائم شورای امنیت به اقدام علیه داعش ملحق شوند.
قبل از این دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا هم خواهان حضور ایران در اقدام بین المللی علیه داعش شد.گروه تندروی "دولت خلافت اسلامی" موسوم به داعش هم اکنون مناطق گسترده ای از خاک سوریه و عراق را در اشغال خود دارد. افراد مسلح داعش در مناطق تحت کنترل خود کشتارهای گسترده ای را علیه غیرنظامیان انجام می دهند.
وزیر خارجه فرانسه خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور گفت:  رئیس جمهور فرانسه از برگزاری نشست بین المللی برای مقابله با داعش خبر داد. باید به همراه شرکای خود این موضوع را مورد بررسی قرار بدهیم که چگونه می توان در زمینه اطلاعاتی امنیتی و هماهنگی فعالیت های نظامی به مقابله با داعش بپردازیم. این به معنی است که راه منابع مالی داعش را ببندیم. یعنی اقدام گروهی برای پایان دادن به تایید مردمی داعش در مناطق تحت کنترل این گروه.اولاند رئیس جمهور فرانسه هم روز چهارشنبه خواستار برگزاری نشست بین المللی برای مبارزه با تندروها به ویژه داعش شد



احکام روحانی:
پس از برکناری وزیر علوم توسط نمایندگان مجلس، روحانی در احکام جداگانه ای دکتر محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم و دکتر فرجی دانا را به عنوان مشاور رئیس جمهوری در امور علمی و آموزشی منصوب کردند.
حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی ˈمحمدعلی نجفیˈ را به عنوان سرپرست وزرات علوم منصوب کرد.

به گزارش عصرایران، پس از برکناری  ˈرضا فرجی داناˈ وزیر علوم در استیضاح مجلس، رئیس جمهور در احکام جداگانه ای ˈمحمدعلی نجفیˈ را به عنوان سرپرست وزارت علوم و فرجی دانا را به عنوان مشاور رئیس جمهوری در امور علمی و آموزشی منصوب کرد.

نجفی از سال 1360 تا 1364 در دولت محمد جواد باهنر، دولت موقت محمدرضا مهدوی کنی و دولت اول میرحسین موسوی سمت وزیر فرهنگ و آموزش عالی (وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعلی) را بر عهده داشت.
او  همچنین بین سال های 1367 تا 1376 در دولت های موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش بود. 

متن حکم حسن روحانی رئیس جمهور به این شرح است: 


بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی 

با تشکر فراوان از زحمات جناب آقای دکتر فرجی دانا در دوران مسئولیتشان به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، براساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم، شما را به سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برمی گزینم. 

امید است با توفیقات الهی و تلاش همه همکاران آن وزارت، اعضای هیأت های علمی و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید. 

حسن روحانی




نتانیاهو در ادامه رهبران حماس را تهدید کرد که اگر فکر می کنند امنیت اسراییل را با شلیک موشک هایشان می توانند تهدید کنند باید بدانند هر ضربه ای که به اسراییل می زنند 7 برابر آن را دریافت خواهند کرد.
نتانیاهو: توقف جنگ در غزه به
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در یک کنفرانس خبری در تل آویو اعلام کرد توقف جنگ در غزه به سه کشور ایران، ترکیه و قطر بستگی دارد.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نتانیاهو که در یک کنفرانس خبری به همراه موشه یعالون وزیر دفاع شرکت کرده بود ، گفت:" ما از تلاش های دیپلماتیک مصر قدردانی می کنیم و کابینه و پارلمان اسراییل طرح مصر را برای آتش بس پذیرفتند. اگر کسی می خواهد جنگ در غزه تمام شود باید حماس را متوقف کند. جهان عرب که روابط خوبی با حماس ندارند. برای این کار باید قطر ، ترکیه و ایران که با حماس روابط دارند، به این گروه فشار بیاورند.
نتانیاهو در سخنان خود با ادعای اینکه ذهنیت رهبران حماس مبنی بر ضعیف کردن اسراتییل با ادامه جنگ و حملات راکتی ذهنیتی اشتباه است، گفت : ما نه به دنبال صلح و آتش بس فوری هستیم و نه جنگ می خواهیم بلکه می خواهیم امنیت شهروندان مان تامین شود، چه این کار با جنگ و حمله باشد و چه با آتش بس.
نتانیاهو در ادامه رهبران حماس را تهدید کرد که اگر فکر می کنند امنیت اسراییل را با شلیک موشک هایشان می توانند تهدید کنند باید بدانند هر ضربه ای که به اسراییل می زنند هفت برابر آن را دریافت خواهند کرد.
اسراییل از بامداد سه شنبه و از زمان پایان مهلت قانونی آتش بس 5 روزه که دو دوره تمدید شد بار دیگر حملات خود را به منطقه غزه از سر گرفته است.
طبق آمار ها تا کنون بیش از 2050 شهروند فلسطینی در اثر حملات اسراییل در 40 روز گذشته کشته شده و دهها هزار نفر، خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.
اسراییل در حمله اخیر به غزه با واکنش اعتراضی بخش بزرگی از افکار عمومی جهانی مواجه شد اما نخست وزیر این رژیم بدون اعتنا به این مخالفت ها همچنان به آتش باران باریکه غزه و کشتار مردم بی دفاع آن ادامه می دهد.



رویترز نوشت: پس از سال ها تنش فزاینده میان ایران و غرب، انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران در بهار 1392 باعث شد مساحت جدیدی برای دیپلماسی به وجود بیاید که در نهایت منجر به توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5 شد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد ایران به تعهدات هسته ای اش در چارچوب توافق با گروه 1+5 پایبند است.
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد ایران اقدامات لازم را برای اجرای تعهداتش در قالب توافق تمدید 4 ماهه مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 در پیش گرفته است. 
این گزارش ادامه می دهد: ایران بخشی از ذخایر اورانیوم غنی شده در درصد بالا را به سوخت تبدیل کرده است.با این اتفاق، استفاده از این سوخت برای مصارف نظامی سخت است.رویترز این گزارش آژانس را مثبت توصیف کرد و نوشت: این گزارش قبل از ازسرگیری مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 منتشر می شود.
قرار است مرحله جدیدی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای تهران در اوایل ماه سپتامبر آینده برگزار شود.دو طرف چندی پیش درباره ادامه 4 ماهه مذاکرات توافق کردند. براساس این توافق، ایران 2.8 میلیارد دلار دیگر از پول های مسدود شده اش در بانک های جهان را دریافت می کند.
در مقابل، ایران متعهد شده بود بخشی از اورانیوم 20 درصدی اش را به سوخت هسته ای تبدیل کند.آژانس بین المللی انرژی اتمی مسؤولیت راستی آزمایی اجرای مواد توافق هسته ای ایران و 1+5 را برعهده دارد.  رویترز نوشت: پس از سال ها تنش فزاینده میان ایران و غرب، انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران در بهار 1392 باعث شد مساحت جدیدی برای دیپلماسی به وجود بیاید که در نهایت منجر به توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5 شد

واشنگتن پست مدعی است آزادی عکاس - خبرنگار این روزنامه که بنا به درخواست خانواده اش نمی تواند نام او را عنوان کند،روز چهارشنبه و با سپردن قرار وثیقه بوده است.
روزنامه واشنگتن پست آمریکا از آزادی عکاس - خبرنگار سوم که به همراه جیسون رضاییان خبرنگار این روزنامه آمریکایی و همسرش یگانه صالحی حدود یک ماه پیش بازداشت شده بود، خبر داد.  
به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی به نقل از یک منبع خانواده این عکاس خبرنگار در آمریکا نوشت: آزادی او روز چهارشنبه و با سپردن قرار وثیقه بوده است.واشنگتن پست می نویسد : دولت آمریکا موضوع دستگیری  رضاییان را در مذاکرات اخیر دو جانبه با ایران در ژنو، مطرح کرده بود.
ادعای آزادی این خبرنگار عکاس  و نام او  هنوز به تایید رسمی دولت آمریکا و مقامات قوه قضاییه در ایران نرسیده است.بنا به ادعای واشنگتن پست رضاییان و همسر ایرانی اش  به همراه این عکاس -خبرنگار  نزدیک به 1 ماه پیش بازداشت شدند. سخنگوی قوه قضاییه اتهام آنها را امنیتی اعلام کرده است.
ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه تایید کرد که مساله بازداشت رضاییان در گفت و گوهای اخیر دو جانبه بین نمایندگان آمریکا با هیات ایرانی در ژنو مطرح شده است.
واشنگتن پست می نویسد: رضاییان به همراه یگانه صالحی و یک عکاس – خبرنگار دیگر در روز 22 جولای (یک ماه پیش) دستگیر شدند که روزنامه واشنگتن پست بنا به درخواست خانواده این عکاس – خبرنگار  از عنوان کردن نام او خودداری می کند.
 


تحلیل «المانیتور»؛
هرچند از روز گذشته بار دیگر تهاجم رژیم اسرائیل به غزه آغاز شده، ‌‌گفته می‌شود تلاش‌ها برای یافتن راهکاری از طریق مذاکرات با میانجی‌گری مصر نیز ادامه دارد. با این حال، با گذشت چند هفته از آغاز دور جدید درگیری‌ها، اکنون خود محافل اسرائیلی نیز درباره هزینه و فایده‌های این موضوع به بحث می‌پردازند و از شکست رژیم اسرائیل در همه جنبه‌ها سخن می‌گویند.
کد خبر: ۴۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳-21 August 2014
چگونه رژیم اسرائیل در همه جبهه‌ها در جنگ غزه شکست خورد؟هرچند از روز گذشته بار دیگر تهاجم رژیم اسرائیل به غزه آغاز شده، ‌گفته می‌شود تلاش‌ها برای یافتن راهکاری از طریق مذاکرات با میانجی‌گری مصر نیز ادامه دارد. با این حال، با گذشت چند هفته از آغاز دور جدید درگیری‌ها، اکنون خود محافل اسرائیلی نیز درباره هزینه و فایده‌های این موضوع به بحث می‌پردازند و از شکست رژیم اسرائیل در همه جنبه‌ها سخن می‌گویند. 
به گزارش «تابناک»، سایت تحلیلی «المانیتور» در مطلبی به بررسی نتایج تهاجم رژیم اسرائیل به غزه پرداخته و می‌نویسد، هرچند هنوز برای بیان اینکه دستاوردهای هر یک از طرفین دقیقاً چه بوده زود است، ‌یک نکته کاملاً آشکار است و آن اینکه رژیم اسرائیل بهای بسیار سنگینی ‌در این جریان پرداخته است. 
در جریان جنگ اخیر، نه تنها رژیم اسرائیل ۶۴ سرباز و چهار فرد غیرنظامی خود را از دست داد، بلکه اقتصاد و همچنین موقعیت بین‌المللی این رژیم نیز ‌آسیب دید. صنعت گردشگری این رژیم عملاً فلج و اقتصادش به مدت بیش از یک ماه با بحران مواجه شد. همه این‌ها مواردی است که ‌بازگشت‌ناپذیر است. 
در اوج عملیات رژیم اسرائیل در غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با لحنی مبارزه‌جویانه اعلام کرد تا هنگامی که غزه‌ کامل خلع سلاح نشود، از پذیرش هر گونه موافقت‌نامه‌ برای آتش‌بس خبری نخواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد اکنون رژیم اسرائیل پرچم سفید خود را بالا برده است. هم‌اکنون هیچ ‌تغییر‌ محسوسی در توازن قوای دو طرف پدید ‌نیامده و حماس نیز ضمن تثبیت موقعیت خود در غزه، گام‌های مهمی در راستای شکستن محاصره این منطقه برداشته است. 
افزون بر این، آنچه اکنون کشورهای خارجی با نام «بازسازی غزه» از آن یاد می‌کنند نیز نکته مثبتی برای حماس به شمار می‌رود، زیرا مبالغ ارسالی از سوی این کشور‌ها، با نظارت حماس صرف شده و در راستای تقویت استحکامات در این منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از جنبه راهبردی، این موضوع را می‌توان ‌ناکامی واقعی برای رژیم اسرائیل دانست. 
چند روز پیش، یکی از مقامات ارشد اسرائیلی که همین اواخر به حلقه اصلی تصمیم گیری در این رژیم ارتقا یافته، اظهار داشته، ‌در جریان جنگ اخیر، رژیم اسرائیل آنچه در چهل سال ‌عرصه بین المللی به دست آورده بود، از دست داد و از جنبه راهبردی، متحمل خسارت بزرگی شد. دکترین نظامی رژیم اسرائیل که از سوی دیوید بن گوریون، نخستین نخست وزیر این رژیم طرح شده بود، بر یک اصل کلی استوار است: دستیابی به یک نتیجه قاطع با کشاندن میدان جنگ به قلمرو طرف مقابل و نیز ایجاد بازدارندگی.اکنون یک مقام اسرائیلی می‌گوید، از این اصول چیز زیادی برای رژیم اسرائیل ‌نمانده است.‌نکته بسیار مهم اینکه بر خلاف نبردهای متعدد قبلی، این بار میدان نبرد دقیقاً به قلمرو سرزمین‌های اشغالی کشیده شد. حماس خود را برای حمله زمینی ارتش اسرائیل آماده کرده بود و در مقابل، با استفاده از تونل‌های راهبردی خود، فضای مانوری را در میدان طرف مقابل به دست آورد. بسیاری از تلفات رژیم اسرائیل در قلمرو خودش اتفاق افتاد. حماس با استفاده از تونل‌های خود، عنصر غافلگیری را در مواجهه با رژیم اسرائیل پیاده کرد. 
همان مقام اسرائیلی می‌گوید، نکته مهم‌تر، اینکه جنگ اخیر بدون ایجاد بازدارندگی پیش رفت، زیرا حماس متحمل خسارتی جدی شد و یک درگیری نظامی تمام عیار میان حماس و ارتش اسرائیل رخ داد. در این جریان، حماس توانست در عرصه‌هایی با نیروهای اسرائیلی وارد نبرد شود که برایش کاملاً آشنا بود. در حقیقت، رژیم اسرائیل تصمیم گرفت با ‌عملیات زمینی، در عمق خاک غزه وارد عملیات شود. در این ماجرا، این رژیم توانست شماری از تونل‌های حماس را از بین ببرد، اما سرانجام ناچار شد با حماس بر سر میز مذاکره بنشیند. این در حالی است که مقامات اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند به هیچ وجه با حماس وارد مذاکره نخواهند شد. 
اما این هم پایان ماجرا نیست. در جریان عملیات اخیر رژیم اسرائیل در غزه، روابط این رژیم با آمریکا نیز دستخوش تحولات منفی شد. بحران اعتماد متقابل میان واشنگتن و تل آویو، طی این یک ماه به اوج خود رسید و جنبه‌ای آشکار پیدا کرد. در روزهای آینده، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برای بررسی همین تحولات در روند روابط دو طرف به تل آویو سفر خواهد کرد. 
یک مسأله مهم دیگر در همین زمینه، بایکوت رژیم اسرائیل از سوی اروپایی‌هاست. از‌ آغاز دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما، آمریکا و کشورهای اروپایی تصمیم گرفته بودند به روند صلح میان فلسطین و رژیم اسرائیل تحرکی جدید ببخشند؛ اما با آشکار شدن شکست این روند، اکنون اروپایی‌ها تصمیم گرفته‌اند با انجام کارهایی در برخی حوزه‌ها، از جمله اعمال برخی تحریم‌های اقتصادی، رژیم اسرائیل را در فشار گذارند.
اقدام اروپا در تحریم ورود مواد لبنی از سرزمین‌های تحت تصرف رژیم اسرائیل، یکی از همین اقدامات است که به تازگی انجام گرفته است. در اوضاع کنونی، آمریکا نمی‌تواند تحریمی را علیه رژیم اسرائیل اعمال کند، زیرا این امر به معنای پایان روابط راهبردی میان واشنگتن و تل‌آویو خواهد بود. به همین دلیل است که اوباما اکنون اقدام غیرمستقیم را ترجیح داده و تلاش می‌کند از پشت پرده اقدامات را هدایت کند. بر پایه شنیده‌ها، تحریم رژیم اسرائیل، از هجده‌ ماه پیش از سوی آمریکا و اروپا برنامه‌ریزی شده بود. در این راستا، از یک سو اروپایی‌ها نقش «شخصیت بد» ماجرا را ایفا کرده و به اعمال تحریم می‌پردازند و از سوی دیگر، اوباما با بیان اینکه قدرتی برای کمک به رژیم اسرائیل در این زمینه ندارد، عملاً به روند مذکور یاری می‌رساند. به این ترتیب، فشار‌ها بر رژیم اسرائیل تشدید شده و اقتصاد این رژیم ضربه خواهد خورد. 
هم‌اکنون تحریم اروپا تنها شامل مواد لبنی و فرآورده‌های دامی می‌شود. مرحله بعدی، تحریم ورود میوه، سبزیجات، ماکیان و برخی اقلام دیگر است؛ هرچند خسارت وارده به اقتصاد رژیم اسرائیل در مرحله کنونی چندان چشمگیر نیست،  روند ایجاد شده بسیار مهم است. برای نخستین بار، اروپایی‌ها از تهدید صرف دست برداشته و در عمل، واردات کالاهای اسرائیلی را تحریم کرده‌اند. 
هم‌اکنون تحریم اروپا اکنون آغاز شده و بر خلاف آنچه رژیم اسرائیل تلاش دارد از طریق تبلیغات وانمود کند، این نه یک اقدام «یهود ستیزانه»، بلکه اقدامی سیاسی است. این اقدام از سوی مهم‌ترین دوستان رژیم اسرائیل، یعنی اروپا و آمریکا برنامه ریزی شده تا به واسطه سیاست‌های نتانیاهو، بر دولت اسرائیل فشار وارد شود. در این شرایط، رژیم اسرائیل گزینه‌های چندان زیادی را مقابل خود نمی‌بیند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد