سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده



مهر: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از هماهنگی با دادستانی کل کشور برای وصول مالیات پرونده موسوم به فساد مالی بزرگ 3 هزار میلیارد تومانی که مسائل مربوط به دادگاه آنها به اتمام رسیده است، خبرداد و گفت: مالیات ارزش افزوده و مستقیم بیش از 50 شرکت زیرمجموعه گروه آریا رسیدگی و مشخص شده است.

علی عسکری در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مالیاتی فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی گروه آریا گفت: ارقام بدهی مالیاتی مربوط به بخشی از این پرونده که مورد رسیدگی قرار گرفته، مشخص شده است اما بهتر این است که ارقام اعلام نشود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم پرونده هایی که به قطعیت رسیده است، مشخص است، تصریح کرد: مالیات بیش از 50 شرکت زیرمجموعه گروه آریا در این بخش ها که رسیدگی شده، معلوم است.

وی از هماهنگی با دادستانی کل کشور برای نهایی کردن و وصول مالیات پرونده هایی که مسائل مربوط به دادگاه آنها به اتمام رسیده است، خبرداد و گفت: البته بدهی مالیات پیش از سال 89 آنها مورد رسیدگی قرار گرفته و وصول شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: پرونده های پس از این سال هم مورد رسیدگی قرار گرفته که بخشی از آنها در مرحله تشخیص مالیاتی و بخشی در مرحله صدور برگ قطعی مالیات است.

موضع افخم درباره مرگ یک ایرانی در فیلیپین

ایسنا: مرضیه افخم افزود: مرحوم آقای پرویز خاکی که از 27 ماه پیش و در پی درخواست دولت آمریکا از فیلیپین، توسط مقامات قضایی این کشور دستگیر و در بازداشت به سر می برد، به دلایل نامعلوم و در اثر شرایط نامساعد در یکی از بازداشتگاه های شهر مانیل درگذشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص درگذشت یک تبعه ایرانی که در فیلیپین بازداشت و روز دوشنبه (93/5/27)جان باخت، ضمن ابراز همدردی با خانواده وی اظهار داشت: در تماس با مقامات کشور فیلیپین موضوع چگونگی در گذشت مرحوم خاکی را پیگیری می‌کنیم

مرضیه افخم افزود: مرحوم آقای پرویز خاکی که از 27 ماه پیش و در پی درخواست دولت آمریکا از فیلیپین، توسط مقامات قضایی این کشور دستگیر و در بازداشت به سر می برد، به دلایل نامعلوم و در اثر شرایط نامساعد در یکی از بازداشتگاه های شهر مانیل درگذشت.

افزود : بر اساس اطلاعات واصله، دولت آمریکا با اتهامات واهی از مقامات قضایی فیلیپین درخواست استرداد این شهروند ایرانی را نموده و آنان را به شدت تحت فشار قرار داد. وزارت امور خارجه بلافاصله و پس از آگاهی از بازداشت تبعه ایرانی ، با انجام اقدامات لازم و از جمله استخدام وکلای مجرب از استرداد وی به آمریکا جلوگیری کرد و طی 27 ماه گذشته که مراحل رسیدگی قضایی این پرونده در جریان بود، تاکید بر موضوع سلامتی و نحوه نگهداری مرحوم پرویز خاکی در بازداشتگاه ، در کنار سایر پیگیری‌های قضایی، از مهمترین اقدامات بوده است.

وی افزود: در چارچوب حمایت از اتباع ایرانی بویژه ایرانیان در بند، موضوع مرحوم آقای پرویز خاکی در دستور کار بخش های مختلف ذیربط قرار داشته و از کانال های دیپلماتیک این موضوع را پیگیری می نمودند که متاسفانه و پیش از به نتیجه رسیدن این اقدامات، از درگذشت نامبرده در زندان مطلع شدند.

سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا که همواره تامین منافع غیرمشروع خود کشورهای دیگر را با شعار نقض حقوق بشر تحت فشار قرار می دهد این بار نیز بی اعتنا به مبانی و اصول حقوق بشر ، با اتهامات واهی زمینه ساز بازداشت تبعه ایرانی در فیلیپین گردید که متاسفانه این شهروند ایرانی در غربت دار فانی را وداع کرد. وزارت امور خارجه در تماس با مقامات کشور فیلیپین موضوع چگونگی در گذشت مرحوم خاکی را پیگیری می‌نماید.

قیمت جدید شیر اعلام شد

فارس: قیمت شیر پاستوریزه کم چرب 2 هزار تومان، شیر پر چرب با 3 درصد چربی 2300 تومان، شیر نیم چرب با میزان چربی 2.5 درصد 2200 تومان و شیر کامل با حداقل چربی 3.2 درصد 3500 تومان تعیین شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه بحثی در مورد افزایش قیمت محصولات لبنی مطرح نیست، گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت شیر کم چرب۲۰۰۰ تومان و شیر پرچرب ۲۳۰۰ تومان تعیین شده است.

محمد فربد اظهار داشت: بحثی برای برگزاری جلسه‌ جهت تعیین قیمت جدید محصولات لبنی مطرح نیست و کارخانه‌های صنایع لبنی می‌توانند طبق آخرین مصوبه تنظیم بازار، افزایش 15 درصدی را در قیمت محصولاتشان در مقایسه با قیمت خردادماه اعمال کنند.

وی تصریح کرد: طبق بخشنامه اوایل امسال دولت، صنایع لبنی اجازه افزایش قیمت محصولاتشان را در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال نداشتند، ولی از تیرماه امسال بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، امکان افزایش 15 درصدی قیمت تمام محصولات لبنی فراهم شد.

فربد با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان صنایع لبنی همزمان با ماه رمضان ترجیح دادند که قیمت محصولاتشان را افزایش ندهند، گفت:‌ بسیاری از کارخانه‌ها، از مردادماه قیمت محصولات خود را تغییر دادند.

فربد با تشریح جزئیات آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت‌گذاری انواع شیر، گفت: طبق این مصوبه، قیمت شیر پاستوریزه کم چرب 2 هزار تومان، شیر پر چرب با 3 درصد چربی 2300 تومان، شیر نیم چرب با میزان چربی 2.5 درصد 2200 تومان و شیر کامل با حداقل چربی 3.2 درصد 3500 تومان تعیین شده است.

نرخ سود روزشمار بانک‌ها تعیین شد

مهر:بانک مرکزی در بخشنامه‌ ای به کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری تحت نظارت خود اعلام کرد از ابتدای شهریورماه امسال نرخ‌های سود سپرده های کوتاه مدت روزشمار در تمام شرایط 10 درصد است.

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: نظر به اتمام مهلت تعیین شده برای اصلاح نرخ های سود سپرده های کوتاه مدت ویژه ای که قبل از تاریخ 1393/2/13 با نرخ ها و شرایط خاص ایجاد گردیده بودند، به اطلاع کلیه بانکها و موسسات اعتباری تحت نظارت  می رساند از تاریخ 1393/6/1 نرخ های سود سپرده های کوتاه مدت روزشمار در تمام موارد اعم از قبلی و جدید، صرفا" 10 درصد می باشد.

بانک مرکزی در این بخشنامه از اعضای هیات مدیره بانکها ، مدیران عامل و معاونان مدیرعامل هر بانک خواسته است در رعایت نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار نهایت دقت و همراهی را به عمل‌ آورند.

قیمت جدید پراید و تیبا اعلام شد

ایسنا: قیمت جدید محصولات پرتیراژ گروه خودروسازی سایپا که مشمول کاهش قیمت شده است، مشخص شد.

روز گذشته جلسه مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، شورای رقابت و مدیرعامل دو شرکت بزرگ خودروسازی برای بررسی قیمت جدید خودروهای پرتیراژ داخلی برگزار شد.

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، قیمت جدید محصولات سایپا که مشمول کاهش قیمت شده به شرح زیر است:

1- قیمت تیبا SX با کاهش 473 هزار تومانی از 24 میلیون و 183 هزار تومان به 23 میلیون و 710 هزار تومان کاهش یافته است.

2- قیمت پراید SE 111 با کاهش 503 هزار تومانی از 20 میلیون و 443 هزار تومان به 19 میلیون و 940 هزار تومان کاهش یافته است.

3- قیمت پراید SE 131 با کاهش 402 هزار تومانی از 20 میلیون و 122 هزار تومان به 19 میلیون و 720 هزار تومان رسیده است.

4- قیمت پراید SE 132 با کاهش 608 هزار تومان از 20 میلیون و 208 هزار تومان به 19 میلیون و 600 هزار تومان کاهش یافته است. 

اسکناس جدید 20 هزاری در راه بازار

مهر: سامانه مدیریت حساب‌های دولتی، چکاوک و انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی توسط رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد.

محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی ‌پرچمدار معرفی و کاربری فناوری ارایه خدمات بوده و موتور محرک صنعت فناوری اطلاعات کشور به شمار می رود، گفت: تحولات فناوری طی بیش از دو دهه اخیر، نظام‌های بانکی‌سراسر جهان را دچار دگردیسی عمیقی نموده است. خوشبختانه، نظام بانکی کشور ما نیز از این روند بین‌المللی دور نبوده و با کاربری گسترده فناوری در انجام عملیات بانکی به ویژه ارایه خدمات به مشتریان، وسیعاً از امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره جسته است.

دبیرکل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بی اغراق می‌توان ادعا کرد نظام بانکی ما همواره پرچمدار معرفی و کاربری فناوری در ارایه خدمات و عملیات درونی خود بوده و موتور محرک صنعت فناوری اطلاعات در کشور به شمار می رود.

وی ضمن ابراز رضایت از روند روبه پیشرفت خدمات بانکداری الکترونیک در ایران افزود: جای خوشوقتی بسیار است اذعان داریم سطح ارایه خدمات و کاربری پرداخت و بانکداری الکترونیکی در ایران بر اساس بیشتر شاخص‌های جهانی، در سطح کشور‌های پیشروست و از این لحاظ، تحقق یکی از آرمان‌های چشم انداز بیست ساله نظام در خصوص کسب جایگاه اول منطقه‌ای، به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

احمدی کسب این موفقیت بزرگ را مرهون تلاش‌ها و اقدامات گسترده‌ای دانست که در سطح نظام بانکی و شرکت‌های فناوری صورت پذیرفته ‌است. وی ‌گفت: در این میان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در هدف گذاری، بسترسازی و هدایت مجموعه بانک‌ها برای نیل به این اهداف متعالی از جایگاه ممتازی برخوردار است.

دبیرکل بانک مرکزی سپس به موضوع فرصتها و تهدیدهای کاربری فناوری در عملیات و خدمات بانکی اشاره کرد و رسیدگی و تشخیص و مدیریت این موضوع را چالشی بزرگ پیش روی بانک مرکزی به عنوان متولی نظام پولی کشور برشمرد.

وی در ادامه گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بنا به قانون وظیفه تسهیل مبادلات و موازنه پرداخت‌ها را بر عهده دارد. در کنار این وظیفه ایجابی، وظیفه مهم نظارت بر صحت و سلامت نظام بانکی کشور نیز بر عهده این نهاد است که با وضع و نظارت بر مقررات حوزه پولی، مدیریت مطلوب مخاطرات بانکی را به انجام می‌رساند که تسامهاً می‌توان آن را نقشی سلبی قلمداد کرد.

احمدی ایجاد توازن میان دو هدف به ظاهر متناقض، یکی معطوف به توسعه و تسهیل و دیگری معطوف به تحدید و ساماندهی را چالش‌هایی در خور توجه خواند و افزود: تنها با ایجاد ساختارهای مناسب می‌توان با این اهداف روبرو شد.

وی در ادامه ضمن«اطلاعات محور» برشمردن‌ بانک مرکزی خاطرنشان کرد: ورودی‌های این سازمان، داده‌ها و اطلاعاتی است که بر مبنای تحلیل آنها تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌شود. حصول اطمینان از کیفیت داده‌ها و توان تحلیل آنها در زمانه‌ای که زندگی می‌کنیم، برای هر سازمانی پیچیده و دشوار تلقی می‌شود، لیکن این پیچیدگی‌ها برای سازمانی که صرفاً بر مبنای داده‌ها و اطلاعات کار می‌کند، اهمیتی حیاتی داشته و به نوعی با فلسفه وجودی آن گره خورده است.

دبیرکل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: گزافه نیست اگر بگوییم در طول سیزده سالی که بانک مرکزی مدیریت امور پرداخت و بانکداری الکترونیکی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده، کارنامه موفقی از خود بر جای نهاده است.

احمدی‌ برخورداری از نظام‌های پرداخت روزآمد و استاندارد،‌ همگامی با آخرین فناوری‌های روز و همچنین تکمیل تدریجی احاطه اطلاعاتی بانک مرکزی بر آنچه که در حوزه پول و ارز می‌گذرد، را دستاوردهای غیرقابل اغماض بانک مرکزی عنوان کرد. بانک مرکزی برای رفع چالش میان تسهیل و نظارت، دو راهبرد توسعه سامانه‌های بین بانکی و متعاقباً احاطه اطلاعاتی بر مبادلات آن را اتخاذ نموده است.

دبیرکل بانک مرکزی در ادامه گفت: در راهبرد اول بانک مرکزی به عنوان نهادی حاکمیتی، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای تسهیل مبادلات پولی را فراهم کرده و محیطی را فراهم می‌آورد که بر اساس استانداردهای جهانشمول بانکی، امکان معرفی خدمات جدید را توسط بانک‌ها میسر سازد. از سوی دیگر سرپرستی سامانه‌های زیرساختی، مجموعه بسیار گرانبهایی از داده‌ها و اطلاعات واقعی را گردآوری می‌کند که بر مبنای آن و با احاطه اطلاعاتی بانک مرکزی از آنچه که در نظام پولی کشور می‌گذرد، نظارت موثر و کارا محقق می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: اتخاذ این راهبردها با کسب نظر مشاوران بین‌المللی و کارشناسان داخلی چه در خصوص راهبرد پرداخت‌ها که در سال 83 اجرای آن آغاز گردید و چه در خصوص نقشه راه 1400 بانک مرکزی، که به لطف پروردگار از امسال اجرایی می‌شود، صورت پذیرفته است.

احمدی برخورداری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را زمینه ساز اجرای راهبردهای یاد شده دانست و گفت: بازسازی و بازآرایی زیرمجموعه فناوری بانک مرکزی در سال‌های اخیر، آنها را در جهت نیل به اهداف حاکمیتی بانک مرکزی سازماندهی و هدایت کرد؛ به گونه‌ای که هم اکنون ایفای وظایف و نقش‌های حاکمیتی اولویت اصلی این حوزه است.

دبیرکل بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: نقش بانک مرکزی و زیرمجموعه‌های آن، تصدی‌گری خدمات بانکی نیست بلکه فراهم آوردن زیرساخت و بسترهایی است که در آن بانک‌ها و سایر شرکت‌های فناوری بتوانند خدمات خود را به صورت استاندارد و با لحاظ الزامات مدیریت ریسک گسترش دهند و در این میان آنچه که برای نظارت بانک مرکزی مهم و حیاتی به شمار می رود، اطلاعاتی است که بر این بسترها مبادله شده و واجد ویژگی‌های صحت، دقت و روزآمدی است.

وی در پایان، ایجاد و توسعه سامانه‌های جدید و بهبود و بازنگری در سامانه‌های موجود در چارچوب‌ راهبردهای فوق را همواره از وظایف حوزه فناوری بانک و شرکت‌های زیرمجموعه آن عنوان کرد و از حضار دعوت نمود تا از نمایشگاه دستاوردهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت هفته دولت برپا شده است بازدید نمایند.

به گزارش بانک مرکزی، این سخنان در آیین گشایش«نمایشگاه دستاوردهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» که با حضور رییس کل، اعضای هیات عامل، مدیران کل، مدیران و جمعی از کارشناسان بانک مرکزی برگزار شد، عنوان شد.

در این مراسم که همزمان با استقرار دولت یازدهم در بانک مرکزی برپا شد،7 طرح خدمات نوین بانکداری الکترونیک رونمایی و افتتاح شد و رییس کل بانک مرکزی از سامانه های مدیریت حسابهای دولتی ، سامانه چکاوک و سامانه انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی رونمایی کرد. سپس کارشناسان فناوری اطلاعات بانک مرکزی و شرکتهای تابعه؛ پورتال کاشف ، سامانه ارزش افزوده مرکز شتاب ، سامانه پرداخت الکترونیک سیار(سپاس) و سامانه استعلام بانکی را معرفی نمودند و از مزایا  و ویژگیهای آن سخن راندند.

در بخش دیگری از این مراسم، سکه یادبود منقش به شعار «آرامش و امید» که به مناسبت استقرار دولت یازدهم ضرب شده است، رونمایی شد. در این نمایشگاه همچنین از نسل جدید ایران چک 50 هزار تومانی منقش به تصویر بارگاه حضرت امام رضا(ع) و اسکناس جدید 20 هزار تومانی منقش به تصویر بادگیرهای ایرانی پرده برداری شد.

واکنش افخم به درخواست میانجیگری در یمن


تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر درخواست از ایران برای میانجیگری در یمن را رد کرد، وی همچنین با اشاره به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت که ایران مصمم به همکاری با آژانس است.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشورمان در نشست خبری امروز خود اظهار داشت که درخواستی برای میانجیگری ایران در تحولات یمن دریافت نشده و اینها گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.

وی افزود که «امیدواریم آینده سیاسی یمن براساس مشارکت همه گروه‌ها و احزاب سیاسی در فضای مسالمت‌آمیز شکل‌ بگیرد.»

یک پایگاه خبری یمنی روز گذشته مدعی شد دولت یمن از «پادشاهی عمان» خواسته است تا برای ممانعت از راهپیمایی و تجمع مردمی در صنعا، از ایران بخواهد در این خصوص کمک کند.

افخم در ادامه گفت که «دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن در سلامت به سر می‌برد.» نور احمد نیکبخت دیپلمات ایرانی سفارت یمن در صنعا پایتخت یمن اوایل مردادماه سال گذشته توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که همکاری‌های ایران و آژانس رو به جلو است. و ایران مصمم به همکاری با آژانس است. افخم همچنین از آژانس خواست تا مانع از تاثیرگذاری امور سیاسی بر روند فنی و حقوقی مذاکرات با ایران شود.

افخم مسیر گفتگوها با آژانس و نیز سفر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران را که طی روزهای آغازین هفته جاری انجام شد  «سازنده» خواند.

مرضیه افخم همچنین از انجام مذاکرات ایران و 1+5  در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.  بعلاوه قبل از این نشست آقای ظریف و خانم اشتون در اوایل سپتامبر دیدار دو جانبه خواهند داشت.

رایزنی‌های ایران با کشورهای مختلف درباره عراق

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره یادداشتی که اخیرا نخست وزیر انگلیس در ساندی تلگراف نوشته است که در بخشی از آن به احتمال همکاری لندن با تهران در مقابله با داعش اشاره داشت از رایزنی های در جریان ایران و کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی خبر داد و مطلب دیوید کامرون را نیز در همین چارچوب دانست. افخم با این حال تصریح کرد که «ایران گفتگوها را در چارچوب مقررات بین‌المللی و نظر دولت عراق تنظیم و از آن‌ها استقبال می‌کند.»

پناهجوی کُرد عراقی به ایران نداشته‌ایم

افخم  همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تحولات در کردستان عراق تقاضایی برای پناهجویان کرد عراقی به مسئولان ایرانی مطرح شده است یا خیر؟ گفت: هنوز به شکل رسمی گزارشی مبنی بر ورود پناه‌جویان کرد به خاک کشور نداشتیم و چنانچه این مساله پیش آید و مسئولان عراقی درخواستی دراین باره داشته باشند آن را بررسی و اعلام نظر می‌کنیم.

رفتار و گفتار آمریکا درباره داعش متناقض است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران به تناقضات در اقدامات و اعلامیه های دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و خواستار اعلام مواضع صریح واشنگتن در این زمینه شد. افخم درباره همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با داعش اشاره داشت که «اگر در گفتار و رفتارشان تناقض نباشد شرایط برای برداشت و ارزیابی‌های دیگر فراهم خواهد شد.» افخم در همین زمینه حمایت آمریکا از کشورهای تامین کننده منابع مالی و یا حمایت‌های سیاسی از تکفیری‌ها و داعش را روشن دانست.

افخم موضع جمهوری اسلامی در روابط خارجی با همه کشورها از جمله آمریکا را مبتنی بر اصول و خطوطی دانست که «در چارچوب نظام طراحی شده است.» وی با این حال تاکید کرد:« رویکرد ما مبتنی بر گفت‌وگو و تعامل سازنده برای تکریم ملت ایران مبتنی بر احترام متقابل است.» سخنگوی وزارت خارجه به کسانی که نسبت به این رویکرد انتقاد دارند گفت:« نقد باید منصفانه و مبتنی بر اطلاعات دقیق باشد.»

محکومیت از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به  غزه

مرضیه افخم نقض آتش بس موقت در غزه از سوی رژیم صهیونیستی و از سرگیری حملات علیه ساکنان بی دفاع غزه که از شب گذشته صورت گرفته را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه این اقدام را «حاکی از عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به هر نوع توافق و همچنین روح وحشی گیری این رژیم نسبت به مقاومت و مردم پرافتخار فلسطین» دانست. افخم با تاکید بر حمایت ایران از ایستادگی مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی از کشورها و مسئولان بین المللی خواست تا اقدامات جدی نشان دهند.

آمریکا به کنوانسیون اشکال منع تبعیض نژادی متعهد باشد

افخم درباره واکنش وزارت خارجه امریکا به موضع ایران در قبال حوادث شهر فرگوسن بر « نظرات صریح‌ ایران» به عدم پایبندی دولت آمریکا به کنوانسیون اشکال منع تبعیض نژادی تاکید کرد. به گفته افخم نه تنها ایران بلکه کشورهای مختلف به این تحولات واکنش داشته‌اند و این اتفاقات نشانگر« مطالبات جدی» برای کشوری است که داعیه حقوق بشر دارد.

ایران آماده همکاری با عربستان است

سخنگوی وزرات خارجه کشورمان درباره روابط ایران و عربستان نیز بر جایگاه دو کشور در  منطقه تاکید داشت و از اعلام آمادگی ایران برای همکاری با عربستان خبر داد. اخیرا حسین صادقی، سفیر جدید ایران در ریاض مستقر شده و پیش بینی می شود نقطه آغازی بر بهبود روابط دو کشور باشد.

عضویت دائم ایران در شانگهای بحث درون گروهی این سازمان است

سخنگوی وزارت خارجه اخبار مربوط به احتمال عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای را تایید نکرد و این موضوع را بحث درون گروهی میان اعضای این سازمان دانست. نشست سران سازمان همکاری شانگهای در 21 شهریور در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود و به احتمال زیاد رئیس جمهور کشورمان نیز شرکت خواهد کرد. برخی خبرها حاکی از موافقت با تغییر وضعیت سه کشور ایران، هند و پاکستان از عضویت ناظر به عضویت رسمی است.

ظریف به اروپا می رود

افخم بدون اشاره به زمان دقیق و نام کشورها،  از  سفر وزیر امور خارجه به برخی کشورهای اروپایی طی دو هفته اتی خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد