سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



محمد تقی زاده در نشست شورا و حامیان آموزش و پرورش استان:
در شرایط فعلی در خوزستان تعداد هزار و 25 مدرسه و هفت هزار و 500 معلم کمبود داریم که این عامل نخست عقب ماندگی آموزش و پرورش استان است. کمبود نیروی کاری، با حضور معلمان در دو شیفت جبران می شود و این موضوع خلاقیت، نشاط و فرصت مطالعه و تفریح آن ها را می گیرد / متاسفانه نیروی کارآمد آموزش و پرورش خوزستان به طور بی رویه به استان های دیگر مهاجرت می کنند؛ باید تلاش کنیم میزان ماندگاری معلم های استان بیشتر شود
خوزنیوز: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال گذشته تنها پنج هزار سواد آموخته در استان داشته ایم و ریشه‌کن کردن بی سوادی در استان تا سال آینده امکان پذیرنیست.

تصاویر/ نشست مشترک شورا و حامیان آموزش پرورش خوزستان

به گزارش خوزنیوز، محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در نشست مشترک شورا و حامیان آموزش و پرورش استان خوزستان که صبح امروز سه شنبه بیست و هشتم مرداد ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد گفت: از نظر آمار تعداد دانش آموزان، خوزستان سومین استان در کشور و دارای هشت هزار و 805 مدرسه و 63 هزار و 470 معلم است.

وی افزود: این در حالی است که در شرایط فعلی در خوزستان تعداد هزار و 25 مدرسه و هفت هزار و 500 معلم کمبود داریم که این عامل نخست عقب ماندگی آموزش و پرورش استان است. کمبود نیروی کاری، با حضور معلمان در دو شیفت جبران می شود و این موضوع خلاقیت، نشاط و فرصت مطالعه و تفریح آن ها را می گیرد.

تقی زاده به وجود 573 مدرسه در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: خوزستان از نظر تعداد دانش آموزان عشایری دارای رتبه سوم اما بدترین کیفیت مدارس عشایری است و همین یکی از دلایل افت علمی و آموزشی استان ماست.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: براساس آماری که مرکز آمار ایران ارائه کرده، خوزستان داری 650 هزار بی سواد است که بر اساس برنامه پنجم توسعه تا سال آینده این عدد باید به صفر برسد؛ اما با توجه به این که آمار سوادآموزی در سال گذشته تنها 5 هزار نفر بوده این امر امکان پذیر نیست.

وی گفت: در زمینه ایجاد پایه پیش دبستانی در استان که یکی از کارهای اساسی محسوب می شود، تنها 120 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته اما تنها برای تبلیغات نهضت سوادآوزی 600 میلیون تومان تعیین شده که این ها بخشی از مشکلات آموزش و پرورش استان است و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

تقی زاده افزود: متاسفانه پیش از انقلاب آموزش و پرورش جز اولویت های نخست هیچ یک از دولت ها نبود و واقعیت این است که سطح دانش و فرهنگ هیچ جامعه ای بالاتر از سطح مدارس آن نمی باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان به وجود اولین دانشگاه ها و مدارس در خوزستان اشاره نمود و افزود: علت عقب ماندگی کنونی استان در زمینه آموزش و پرورش به یک فرد، دوره یا مجموعه خاص محدود نمی شود و درگیر بودن استان در سه جنگ بین المللی یکی از دلایل این مشکل است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش استان از نظر اعتباری در وضعیت خوبی قرار ندارد و تنها 200 میلیارد تومان به دستگاه های مختلف از جمله سازمان آب و برق استان بدهکار است. ارتقاء وضعیت آموزش و پرورش مستلزم عزم ملی و مدیریت جهادی است.

فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: متاسفانه رتبه آموزش و پرورش خوزستان در کشور رتبه جالبی نیست اما نباید مایوس شویم، زیرا هنگامی که عقب ماندگی محسوس است، با کمی تلاش به نتایج خوبی خواهیم رسید.

تصاویر/ نشست مشترک شورا و حامیان آموزش پرورش خوزستان
وی افزود: مردم خوزستان با مشکلات زیادی روبرو هستند و به تبع آن، فرزندان دانش آموز آنان نیز دچار مشکل هستند. معلمان باید به این دانش آموزان توجه کنند و آن ها را درک نمایند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به وجود 600 تا 650 هزار بی سواد در خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: این آمار حتما به دلیل غفلت ماست و در مرحله اول باید تلاش کنیم کلیه کودکان واجب التعلیم خوزستان سر کلاس حاضر شوند.

خبیر اضافه کرد: متاسفانه نیروی کارآمد آموزش و پرورش خوزستان به طور بی رویه به استان های دیگر مهاجرت می کنند؛ باید تلاش کنیم میزان ماندگاری معلم های استان بیشتر شود و به ارتقای وضعیت آموزشی استان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد تنها به دلیل وجود نداشتن منابع مالی نیست بلکه برطرف نمودن آن ها نیاز به همت دارد و اگر می خواهیم در نظام آموزش و پرورش تغییری ایجاد شود باید از ابزارهای تشویقی استفاده کنیم.

در این جلسه هم چنین عبدالرسول عمادی مشاور استاندار خوزستان در امر آموزش و پرورش به ارائه سخنانی پرداخت و گفت: آزمون های نهایی علاوه بر نمایش وضعیت دانش آموزان کشور، وضعیت استان در کشوررا مشخص می نماید.

تصاویر/ نشست مشترک شورا و حامیان آموزش پرورش خوزستان
وی افزود: خوشبختانه از سال بعد سامانه ای جهت حفظ و نمایش نتایج امتحانات نهایی به نام «سامانه آنلاین» به کار گرفته می شود که در این سامانه اطلاعات مربوط به همه دانش آموزان کشور وجود دارد و یکی از بهترین ابزارهای تحلیل وضعیت دانش آموزان است.

عمادی یادآور شد: در خرداد ماه امسال میانگین قبولی تمام دانش آموزان دوره متوسطه در خوزستان 80 درصد و میانگین نمره تمام دروس 11.7 بود که این نشان می دهد دانش آموزان در طول سال مطالعه دروس را چندان جدی نمی گیرند و تنها شب امتحان برای قبولی درس می خوانند.

مشاور استاندار خوزستان تاکید کرد: اگر علل افت و خیز تحصیلی دانش آموزان استان را به دقت بررسی و ریشه یابی کنیم در سال 94 قطعا می توانیم از نظر آموزش و پرورش وضعیت بهتری در کشور داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان هم در این جلسه گفت:افرادی که پیش از من صحبت کردند به رتبه وضعیت تحصیلی خوزستان در کشور اشاره نکردند و من هم چیزی نمی گویم اما از همه مسئولین درخواست می کنم به دنبال بررسی علت این موضوع باشند.

تصاویر/ نشست مشترک شورا و حامیان آموزش پرورش خوزستان
سیاحی افزود: انتظار داریم در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس کارگروهی تشکیل شود تا مشکلات مدارس و دانش آموزان در هر شهرستان به طور جداگانه شناسایی شود و شاید بسیاری از مدارس استان با حداقل مبلغ قابل بازسازی باشد.

حجت الاسلام رضا کلاه کج عضو شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: 950 هزار دانش آموز و 63 هزار معلم در خوزستان وجود دارد و اگر اگر با همین روال پیش برویم هیچ تغییر خاصی در وضعیت تحصیلی دانش آموزان استان نخواهد افتاد.

تصاویر/ نشست مشترک شورا و حامیان آموزش پرورش خوزستان
وی افزود: به نظر من بهتر است همه مدیران استان از جمله استاندار تعدادی از دانش آموزان نخبه استانی را به عنوان مشاور در امور دانش آموزی در کنار خود داشته باشند.

کلاه کج یادآور شد: در کشورهای پیشرفته ای مثل ژاپن مدارس سرایدار ندارند و از کوچکی به دانش آموزان مسئولیت های مختلف می دهند؛ هم چنین در مدارس این کشورها هیچ کس مردود نمی شود که این روند باید در مدارس کشور نیز الگوگیری شود.

Bookmark and Share
ایمیل مستقیم: info@khouznews.ir
پیامک: 30007957952165

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد