سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدار بهداشتی به خوزستانی عزیز



بیماری‌های قلبی عروقی؛ اولین علت مرگ‌ومیر در خوزستاناجتماعی  10:34:22 1393/05/29
935-12214-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی اولین علت مرگ و میر در استان خوزستان هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌-منطقه خوزستان- دکتر سید سعید سیدیان اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیای کنونی، صنعتی و ماشینی شدن زندگی انسان‌ها، بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی و فشار خون شیوع یافته‌اند که مهار آنها تنها از طریق خودمراقبتی امکان‌پذیر است.

وی افزود: یکی از بیماری‌های شایع، بیمارهای قلبی و عروقی است که درحال حاضر اولین علت مرگ و میر در استان خوزستان است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص علل بروز این بیماری گفت: از مهم‌ترین علل بروز این بیماری، تغییر در سبک زندگی مردم و ماشینی شدن کارها است که این مساله موجب افزایش فشار خون، بروز بیماری قندی، چاقی، افزایش چربی خون، کم‌تحرکی و در برخی اوقات بی‌تحرکی می‌شود. علاوه بر این، رژیم غذایی نامناسب و مصرف دخانیات ازجمله سیگار از دیگر عوامل بروز این نوع بیماری‌‌ها است.

سیدیان به راه‌های پیشگیری از این بیماری اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین اصل در پیشگیری از بروز این بیماری‌ها خودمراقبتی است. انجام اموری ساده مانند ورزش‌های سبک در طول هفته در سه نوبت نیم ساعته، رژیم غذایی مناسب و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن می‌توانند نقش موثری در جلوگیری از بروز این نوع بیماری‌ها داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز چاقی، علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن، باید شاخص توده بدنی (BMI) را در حد مطلوب نگه داشت. شاخص توده بدنی (BMI)  بر اساس فرمول میزان وزن بدن بر حسب کیلوگرم تقسیم بر قد بر حسب سانتی‌متر به توان دو، محاسبه می‌شود. حال اگر میزان BMI کمتر از 18.5 باشد فرد لاغر، اگر بین 18.5 تا 25 باشد فرد دارای وزن متعادل، اگر بین 25 تا30 باشد فرد دارای اضافه وزن، اگر بین 30 تا 35 باشد فرد چاق و اگر این میزان از 35 بیشتر باشد فرد با چاقی شدید مواجهه است.

سیدیان عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه این است که افراد از سن 25 سالگی چربی خون و از سن 30 سالگی میزان قند خون خود کنترل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد