سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان



زمزمه های جدایی دو شهرستان /
امید نیوز : اسفند ماه سال 90 بود که لیست نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از میان صندوق های رای گیری با انتخاب مردم بیرون آمدند ، اما تا چشم روی هم گذاشتیم باید خود را برای یک انتخابات پرشور دیگر اما متفاوت تر آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی امید نیوز امیدیه  ، از ابتدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان خوزستان  ، شهرهای امیدیه ، ماهشهر و هندیجان به عنوان یک حوزه واحد مطرح شده بودند ، حوزه ای که با وجود مسافت ها فاصله نقاط مسکونی و شهری از یکدیگر مشکلات عدیده ای را برای شخص نماینده و برخی مردم روستاهای دوردست ایجاد کرده است .

بارها بحث منفک شدن شهرستانهای این حوزه انتخابیه در مجالس مختلف مطرح گردید اما از ضمانت اجرایی قابل قبولی برخوردار نبود و هر بار نیز به بهانه هایی این طرح به دست فراموشی سپرده شد .

اما تصمیم مستقل شدن شهرستان های امیدیه و ماهشهر از آنجایی قوت گرفت که نماینده کنونی این حوزه انتخابیه بارها با طرح وجود مشکلات فراوان در سرکشی از تمامی نقاط حوزه انتخابیه خود لب به اعتراض گشود و فتح بابی شد برای تلاش برخی مسئولین این دو شهرستان برای ارائه راهکاری مناسب مبنی بر جدایی این دو نقطه انرژی زا و مهم در کشور که تاکنون این رایزنی ها ادامه دارد.

ماه گذشته بود که اعضای شورای اسلامی شهرستانهای ماهشهر و امیدیه گرد هم آمدند و راهکارهایی را برای تدوین برنامه انفکاک حوزه انتخابیه مذکور ارائه دادند و همچنین خبردار شدیم که جمعه این هفته نیز همین اعضا با حضور برخی مسئولان محلی قرار نشست دارند که با این تفسیر باید گفت تصمیم مستقل شدن در حال قوت گرفتن است هر چند که باید گفت نشست های مورد ذکر برای قطعیت موضوع تعیین کننده نمیباشد.

در پایان میشود اینگونه به موضوع نگاه کرد که در صورت موافقت با منفک شدن حوزه انتخابیه این دو شهرستان عواید مطلوبی نصیب هر دو شهرستان خواهد شد چرا که همیشه مردم امیدیه از یک سو ادعا داشتند که نماینده شهرستان به آنها توجه ندارد و بیشتر وقت خود را مصروف ماهشهر نموده و از جایی مردم شهرستان ماهشهر نیز چنین عقیده ای نسبت به این مسئله داشتند که نهایتا راه برون رفت از مشکل موجود تنها جدا کردن این دو شهرستان انرژی خیز است تا ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و نهفته آنها بارور گردد و شاهد شکوفایی هر چه بهتر در این شهرستانها باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد