سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک بحران



رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رشد ۴ درصدی طلاق در سه ماهه اول سال ۹۳ خبر داد و گفت: بیشترین طلاق‌های ثبت شده زنان نیز به میزان ۵/۱۴ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاق‌های ثبت شده مردان به میزان ۲/۱۶ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال بوده است.
 
احمد تویسرکانی با اعلام این خبر گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۱میلیون و ۹۰۴ هزار و ۷۲۷ خدمت ثبتی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه شده که در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است، همچنین در این مدت ۷ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانکی توسط ادارات اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رشد ۱۲ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل وصول شده است.
 
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال ۶۱۸ هزار و ۸۱۹ سند مالکیت با رشد ۵ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در کشور صادر شده که ۹/۹۹ درصد از این میزان در سیستم کاداستر و به صورت ماشینی بوده است.
 
تویسرکانی اظهار داشت: در این مدت همچنین ۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۱۱ فقره انواع اسناد رسمی شامل اسناد بیع، صلح، وکالت‌نامه، اجاره، تقسیم نامه، گواهی امضاء، متفرقه و سایر اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی کشور با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادر شده است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۳ هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۱۵ ریال درآمد از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وصول شده که این میزان درآمد به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.
 
وی ادامه داد: همچنین در ۳ ماهه نخست امسال درآمد حاصل از صدور  سند کاداستری ۹۰ درصد و ثبت ملک و فروش نقشه‌های کاداستری ۷۱ درصد افزایش را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به رشد یک درصدی ازدواج در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۹۸ هزار و ۹۳۷ ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج در کشور به ثبت رسیده است.
 
وی افزود: در این مدت همچنین ۳۶ هزار و ۳۴۲ طلاق نیز با افزایش ۴ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در دفاتر رسمی طلاق کشور ثبت شده است.
 
معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بیشترین ازدواج‌های ثبت شده مردان در این دوره سه ماهه به میزان ۳/۲۶ درصد مربوط به رده سنی ۲۴ تا ۲۶ سال و بیشترین ازدواج‌های ثبت شده زنان به میزان ۱/۲۰ درصد مربوط به رده سنی ۲۱ تا ۲۳ سال بوده است.
 
وی گفت: بیشترین طلاق‌های ثبت شده زنان نیز به میزان ۵/۱۴ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاق‌های ثبت شده مردان به میزان ۲/۱۶ درصد مربوط به رده سنی ۲۷ تا ۲۹ سال بوده و از کل ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت شده در این مدت، ۱۹۸ هزار و ۹۳۷ واقعه ازدواج و ۳۶ هزار و ۳۴۲ واقعه طلاق به صورت الکترونیک به ثبت رسیده است. 
 
وی با اشاره به آمار عملکرد بخش مالکیت صنعتی سازمان ثبت اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۱۳ اختراع با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در اداره کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طریق سامانه مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.
 
به گفته وی در این مدت سه هزار و ۳۲۸ علامت تجاری با افزایش ۱۳۲ درصدی، ۸۱۶ طرح صنعتی با افزایش ۹۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۷۶۰ اظهارنامه ثبت بین المللی مادرید نیز از طریق این سامانه به صورت الکترونیک ثبت شده است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان تأکید کرد: در سه ماهه اول امسال ۱۳هزار و ۲۷ شرکت تجاری و تعاونی با کاهش ۱۷ درصدی و یک هزار و ۶۴۵ موسسه غیرتجاری با کاهش ۲۰ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری این سازمان به ثبت رسیده است.
 
پاسخ به ۹۰۳ هزار و ۴۹ مورد استعلام از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به شکل الکترونیکی و تشکیل ۱۶ هزار و ۹۹۲ پرونده الکترونیکی اجرای اسناد رسمی از دیگر اقدامات سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در سه ماهه اول سال جاری است که تویسرکانی به آنها اشاره کرد.
منبع: روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد