سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای خوزستان



تداوم گرما و شرجی تا چهار روز آینده در خوزستان

سازمان هواشناسی خوزستان اعلام کرد: با تقویت زبانه کم ارتفاع جنب حاره ای تا چهار روز آینده بیشتر مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان با پدیده گرما و شرجی(رطوبت بالا) رو به رو خواهند بود.اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده به تدریج بر شدت شرجی....

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده به تدریج بر شدت شرجی و گرما در اغلب مناطق خوزستان افزوده شود و مردم استان شاهد هوایی گرم با رطوبت بالا خواهند بود.
پدیده شرجی از روز پنجشنبه اغلب مناطق ساحلی و مرکزی استان بخصوص کلانشهر اهواز و شادگان را فرا گرفت بطوری که هندیجان و ماهشهر با رطوبت 95درصد بیشترین درصد رطوبت را دارا بودند.
پدیده شرجی که در خوزستان به خرما پزان معروف است معمولا در ماه های مرداد و شهریور به اوج می رسد ولی برخی مواقع تا مهر ماه نیز تداوم می یابد.
مرکز بهداشت خوزستان به شهروندان بویژه سالمندان و بیماران تنفسی و آسم توصیه کرد تدابیر لازم رابرای مقابله با گرمازدگی بکارگیرند.
در پی افزایش دما و شرجی در خوزستان ، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از شهروندان خواست در مصرف برق خصوصاˈ در ساعات پیک مصرف صرفه جویی کنند تا با قطعی برق مواجه نشوند.
در پی افزایش دما و گرما در چند روز اخیر گزارش هایی از خسارت به درختان مرکبات شمال خوزستان دریافت شده بود.
گرما در خوزستان از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان ادامه می یابد ولی از اواخر شهریور ماه از شدت گرما کاسته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد