سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز




کد خبر: ۴۲۵۹۹۴
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲-16 August 2014
سخنگوی وزارت کشور در خصوص سرنوشت دانایی‌فر گفت: در رابطه با سرنوشت ایشان خبر تازه‌ای نداریم، اما موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد و ما در حال پیگیری هستیم.
به گزارش فارس حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سؤالی در رابطه با آخرین وضعیت دانایی‌فر مرزبان اسیر ایرانی گفت: در رابطه با سرنوشت ایشان خبر تازه‌ای نداریم، اما موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد و ما در حال پیگیری هستیم.
او همچنین درباره آخرین وضعیت لایحه تقسیمات کشوری و بحث تقسیم‌بندی کشور به پنج منطقه گفت: چیزی که در این رابطه در رسانه‌ها مطرح شد، از اساس کذب بود.
سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: آن چیزی که الان مطرح است، لایحه تقسیمات کشوری است که ما به دولت دادیم و در آن لایحه مطلقا از تقسیم کشور به پنچ قسمت وجود ندارد.
چندی پیش معاون وزیر کشور از تقسیم‌بندی کشور به پنج منطقه خبر داد که انتشار این خبر با انتقادهایی در سطح کشور همراه بود.

العبادی که پیشتر در لندن نیز زندگی کرده، برای ایرانی‌ها شناخته شده است؛ هر چند هیچ گاه یک گزینه نخست‌وزیری به شمار نمی‌رفت. یک منبع آگاه در بغداد، مدعی‌ است، ایرانی‌ها به نماینده حزب‌الدعوه گفتند‌ از هر گزینه‌ای که اهل سنت و کردها را نترساند، حمایت خواهند کرد.
کد خبر: ۴۲۵۹۱۸
تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸-15 August 2014
حیدر العبادی چگونه نخست‌وزیر عراق شد؟چهل و هشت ساعت پیش از انتخاب حیدرالعبادی به ‌نامزدی برای نخست‌وزیری عراق، سرنوشت‌ساز بود. تلاش‌ها برای متقاعد کردن نوری المالکی به نخست وزیری در اوج قرار داشت. 

به گزارش «تابناک»، علی هاشم خبرنگار ارشد شبکه تلویزیونی المیادین در مطلبی برای المانیتور ‌با مقدمه کوتاه فوق، اخبار در دسترس خود در‌باره چگونگی جانشینی العبادی به جای نوری المالکی را منتشر کرد‌. 

بنا به ادعای وی، نوری المالکی حاضر نبوده هیچ پیشنهادی در این باره را بپذیرد. هرچند وی ‌می‌دانست ‌گزینه دیگری برگزیده شده، مایل بود تا آخرین لحطه به مبارزه ادامه دهد. المالکی بر این باور بود، ‌باید احترام تک تک آرایی را که در انتخابات به دست آورده حفظ کند. این در حالی بود که هم دوستان و هم دشمنان وی در حال تلاش برای کنار رفتن او بودند. 

بنا به ادعای منابع المانیتور، «چندین گزینه برای المالکی وجود داشت، او گزینه معاونت ریاست جمهوری را رد کرد، المالکی به نخست وزیری چسبیده بود و حاضر نبود، نظر دیگران در این باره را مورد توجه قرار دهد. اصلی‌ترین استدلال او این بود که رهبر بلوک سیاسی است که انتخابات را برده و بنا بر قانون اساسی، این حق اوست که دولت جدید را تشکیل دهد». 

با ادامه مذاکرات، یکی از رهبران قدیمی حزب‌الدعوه با راه‌حلی که گمان می‌کرد مسأله را حل خواهد کرد راهی ایران شد، او همراه با نام العبادی، سوابق و مواضع وی را به ایران برد. تا آن زمان العبادی خارج از فهرست گزینه‌های احتمالی نخست وزیری یعنی عادل عبدالمهدی، ابراهیم الجعفری، احمد چلبی، قصی السهیل و طارق نجم بود. 

العبادی که پیشتر در لندن نیز زندگی کرده، برای ایرانی‌ها شناخته شده است؛ هر چند هیچ‌گاه یک گزینه نخست‌وزیری به شمار نمی‌رفت. یک منبع آگاه در بغداد، مدعی‌ است، ایرانی‌ها به نماینده حزب‌الدعوه گفتند‌ از هر گزینه‌ای که اهل سنت و کرد‌ها را نترساند، حمایت خواهند کرد. به باور ایرانی‌ها، اکنون اولویت باز شدن کانال ارتباطی با دیگر احزاب است.ایرانی‌ها می‌دانند که اصلی‌ترین مشکل کنونی، نبود اعتماد میان بخش‌های گوناگون جامعه عراق است. 

همه این اقدامات در حالی بود که علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران، یک ماه پیش به عراق سفر کرده و به بغداد، اربیل و نجف رفته بود. اوضاع منطقه بسیار متفاوت شده ‌و داعش اکنون به نزدیکی مرزهای ایران رسیده است و آخرین شهری که به اشغال داعش درآمد، جلولا است که ‌۴۰ کیلومتر با ایران فاصله دارد.

گزارش سازمان عدالت و توسعه حقوق بشر با انتشار گزارشی تاکید کرد که چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات متحده عربی با آموزش اعضای گروهک منافقین در صدد ایجاد ناامنی و تنش سیاسی در ایران هستند.
کد خبر: ۴۲۵۹۲۶
تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷-15 August 2014
گزارش سازمان عدالت و توسعه حقوق بشر با انتشار گزارشی تاکید کرد که چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات متحده عربی با آموزش اعضای گروهک منافقین در صدد ایجاد ناامنی و تنش سیاسی در ایران هستند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، سازمان عدالت و توسعه حقوق بشر با انتشار یک گزارش تاکید کرد که عربستان، امارات متحده عربی، کویت و بحرین با حمایت مالی گسترده از گروهک منافقین خلق و آموزش نیروهای آن در خاک برخی کشورهای عربی خلیج فارس، در نظر دارند از آنان برای ایجاد ناامنی و تنش سیاسی قریب الوقوع در ایران بهره‌برداری کنند.
بر اساس این گزارش، دفتر مشاوره سازمان عدالت و توسعه به ریاست زیدان القنائی یادآور شد که امارات متحده عربی، تعدادی از اعضا و سران گروهک منافقین را به چند کشور اروپایی از جمله فرانسه اعزام کرده است تا در آنجا در خصوص برپایی انقلاب در ایران و براندازی انقلاب اسلامی این کشور و رهبران آن و نیز تسلط بر تاسیسات و مراکز عمومی آن، آموزش ببینند.
این سازمان همچنین در گزارش خود تاکید کرده است که برخی کشورهای عربی خلیج فارس از میزبانی اعضای گروهک منافقین و نیز حضور هیت های اهوازی در این کشورها، به عنوان برگه فشار علیه نظام حاکم ایران استفاده می کنند.
این سازمان از دست داشتن امارات در آموزش تعداد زیادی از سازمان های پنهانی در خاورمیانه خبر داد که در زمینه قاچاق آثار تاریخی به اسرائیل و مدیریت گروههای تبلیغاتی به منظور جاسوسی برای اسرائیل را برعهده دارند.

فارن افرز:
همزمان با این پیشروی ها ، اقدامات این گروه بحران شدید انسانی را در میان اقلیت های مسیحی و ایزدی عراق به دنبال داشته و موجی از ترس و وحشت را در سراسر منطقه کردستان عراق به راه انداخته است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارن افرز در گزارشی به قلم باراک مندلسون تحت این عنوان که « چرا داعش به دنبال رویارویی با آمریکاست » نوشت: دولت اسلامی عراق و شام ، داعش ، در حال پیشروی است. این گروه دو ماه پس از حملات گسترده خود در شمال و مرکز عراق اکنون پیشروی به سمت اربیل مرکز کردستان عراق را آغاز کرده است.

به گزارش «انتخاب»، همزمان با این پیشروی ها ، اقدامات این گروه بحران شدید انسانی را در میان اقلیت های مسیحی و ایزدی عراق به دنبال داشته و موجی از ترس و وحشت را در سراسر منطقه کردستان عراق به راه انداخته است .

داعش همچنین به پیشروی های خود در سوریه ادامه داد و حتی ظرف چند روز توانست بخش های شهر مرزی عرسال لبنان را به اشغال خود درآورد.

اقدامات داعش بسیاری را به هراس انداخته و این گروه دشمنان بسیاری پیدا کرده است. نظامیان عراقی ، سوری و لبنانی ، شبه نظامیان شیعه عراقی و لبنانی ، کردهای عراق ، سوریه و ترکیه و نیز نیروهای مخالف سوری اسلام گرا و سکولار برای مقابله با این گروه بسیج شده اند و آمریکا نیز به صف دشمنان داعش پیوسته است.

از چشم انداز نظامی ، تمایل داعش برای مقابله با گروه های مختلف در جبهه های متعدد اقدامی در خور توجه است. این گروه با تضعیف بسیاری از رقبای خود تا حدودی جسورتر شد . تسلیحات پیشرفته و مرگباری که این گروه در مسیر پیشروی در عراق به غنیمت گرفت به تقویت این گروه کمک کرد و داعش در نهایت توانایی حیرت آوری در سازماندهی و استقرار مجدد نیروهای خود همزمان با تغییر نیازهای عملیاتی این گروه نشان داد.

شهرت این گروه در زمینه برخورداری از قابلیت های نظامی و ارتکاب اقدامات وحشیانه رو به افزایش گذاشت و در مقابل تضعیف مقاومت ها در برابر اقدامات این گروه و فرار غیرنظامیان را از هر شهر و منطقه ای به دنبال داشت که داعش در حال پیشروی به آنجا بود.

پیشروی تقریبا بلامانع داعش به سمت اربیل، موجب حیرت کاخ سفید و بسیاری از دیگر ناظران شد. بسیاری پیش بینی می کردند کانون فعالیت های این گروه در عراق ، در بغداد پایتخت که اکثر ساکنان آن سنی هستند متمرکز باشد. آنها همچنین معتقد بودند نیروهای پیشمرگه کرد از توانایی و قدرت کافی برای مقابله با حملات داعش برخوردار هستند و قادر به پیشگیری از پیشروی های این گروه خواهند بود.

اما این پیش بینی ها اشتباه از آب درآمد و دولت اوباما را وادار به مداخله کرد. برخی همچنان معتقدند حملات هوایی آمریکا علیه داعش ممکن است به تضعیف این گروه بینجامد و به همین علت راهبرد داعش ممکن است غیرقابل پیش بینی به نظر برسد.

در واقع اقدامات اخیر داعش ادامه تلاش های اولیه این گروه برای گسترش کنترل خود بر مناطق جدید و منابع طبیعی ، اجرای ایدئولوژی افراط گرایانه و نیز افزایش برتری این گروه در میان گروه های تندرو قلمداد می شود.

در حال حاضر نمی توان گفت که آیا قصد داعش، تحریک آمریکا برای مداخله است یا این ارزیابی اشتباه است. باور این موضوع که داعش متوجه نبود تهدید مرکز منطقه کردستان عراق به منزله به چالش کشیدن ائتلاف آمریکا با کردها و تحریک این کشور به اقدامی مقابله جویانه است دشوار به نظر می رسد.

احتمال می رود داعش این چالش را به عنوان شرایط برد- برد تلقی می کند.

چنانچه آمریکا نمی توانست از متحدان خود محافظت کند، نیروهای داعش قادر بودند به عمق خاک منطقه کردستان عراق پیشروی کنند و بسیاری از ساکنان غیرسنی مجبور به فرار می شدند.

اگر آمریکا تصمیم می گرفت از جانب متحدان خود مداخله کند همچنانکه به این اقدام نیز متوسل شد در آن صورت داعش باید به این باور می رسید که می تواند مواضع خود را در میان گروه های تندرو تقویت کند.

داعش می تواند از حملات هوایی به عنوان مدرکی دال بر آن استفاده کند که واشنگتن در حال راه اندازی جنگ علیه اسلام است و خود را حامی مسلمانان در برابر حملات « صلیبی » نشان دهد.

به طور کلی چنانچه داعش بخش وسیعی از قلب خاورمیانه را به تصرف خود درآورد ، حاکمیت اسلامی را اجرا و با رژیم های مرتد و حامیان آنها مقابله کند القاعده مجبور به حمایت کامل از این گروه خواهد شد.

هواداران داعش از پیشتر از همه جهادیون خواسته اند تا از عمر البغدادی سرکرده این گروه حمایت کنند. در نتیجه احتمال می رود شمار جنگجویانی که با ترک القاعده به داعش می پیوندند افزایش یابد.
علاوه بر این فرماندهان القاعده نیز برای ترک این شبکه و عضویت در داعش تحت فشار قرار خواهند گرفت.

در واقع کشاندن پای آمریکا به مداخله نظامی در عراق خطرات چشمگیر و قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

داعش پاسخی برای حملات هوایی آمریکا ندارد. آمریکا قادر است با حملات هوایی خود ضربات مهلکی به داعش وارد کند که می تواند به تضعیف این گروه بینجامد و با حمایت از نیروهای کرد در جبهه زمینی مانع از پیشروی های داعش در شمال عراق شود.

اما رویکرد محتاطانه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مداخله خارجی و نیز بی میلی آشکار وی از اینکه بار دیگر گرفتار جنگ عراق شود ظاهرا موجب کاهش خطرات پیش روی داعش شده است.

در واقع به نظر می رسد آمریکا تمایل به مداخله نظامی چندان گسترده ای در عراق ندارد و ترجیح می دهد دامنه این مداخله محدود باشد.

علاوه بر این ، اجتناب اوباما از توسل به هر اقدامی در سوریه بدان معناست که مناطق تحت کنترل داعش صرفنظر از آنچه در عراق روی می دهد به مکانی امن برای این گروه تبدیل خواهد شد.

مداخله در عراق خطرات و پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت اما چنانچه آمریکا در این زمینه پیشگام نباشد تهدید های داعش رو به افزایش خواهد گذاشت.

دستیابی به یک راه حل پایدار برای این مسئله، مستلزم تحولات سیاسی عمیق در عراق و سوریه است که واشنگتن نسبت به این مسئله توجه چندانی نشان نداده است.

بعید به نظر می رسد این تحولات به قدری سریع محقق شود که بتواند به تهدیدی فوری پاسخ داد. عملیات هوایی داعش را به میزان قابل توجهی تضعیف خواهد کرد اما حملات محدود آمریکا تنها کمکی جزئی و ناکافی خواهد بود.

مقابله با داعش تا حدودی خشم و نفرت از آمریکا را به دنبال خواهد داشت اما خطر پیشروی های داعش بسیار بیشتر خواهد بود. 



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاریم‌، گفت: زمانی از افرادی استفاده کردیم که ‌هم‌اکنون در کنار ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاریم‌، گفت: زمانی از افرادی استفاده کردیم که ‌هم‌اکنون در کنار ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، کارشناس مسائل سیاسی گفت: علاوه بر این، برآوردها و تحلیل برخی شخصیت‌های فرهنگی کشور از فرهنگ بسیار متفاوت بوده و فاصله برخی برآوردها از زمین تا آسمان است و کسانی قدرت و حکومت در دستشان بود که نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ داشتند، به گونه‌ای که حتی عده‌ای از این افراد نه تنها در مقابل جبهه دشمن صفحه‌آرایی نکردند، بلکه برخی از کارهای آنان در امتداد دشمن بوده و حتی کارهای فرهنگی نیمه تمام دشمن را تمام کردند.

وی بیان کرد: نباید حوزه فرهنگ را به امان خدا بسپاریم و فرهنگ را در معرض این آمد و شده‌ای متعدد و متنوع قرار دهیم، در زمان‌هایی ما از افرادی استفاده کردیم که عده‌ای از مسئولان عالی حوزه فرهنگ ما هم اکنون در کنار کاخ ملکه انگلستان جا خوش کرده‌اند و یک معاون‌ همان آدم نیز در خارج از کشور الان برای ‌بی. بی. سی پادویی می‌کند.

صفارهرندی ادامه داد: ما باید حوزه فرهنگ را از در معرض قرار گرفتن انتخاب این افراد خارج کنیم و تدبیری باید بالای سر حوزه فرهنگ باشد تا با فرماندهی حوزه فرهنگ، برای سالم‌سازی محیط‌های فرهنگی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تغییرات اخیر صورت گرفته در شهرداری تهران ادامه داد: در جاهایی محیط کارمان را باید به گونه‌ای ترسیم کنیم که خانم‌ها احساس امنیت بیشتری کنند و در زمانی که عده‌ای حرکتی فرهنگی انجام می‌دهند، یک مرتبه جیغ‌های بنفشی در فضای رسانه‌ای پخش می‌شود، طوری که برخی‌ها می‌گویند باید از شدت بی‌ربط بودن خود را به دیوار کوبید و اعتنایی به این حرف‌ها نگذاشت و متأسفانه برخی از این افراد هم از مسئولان حکومتی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تفسیر موضوع جداسازی خانم‌ها و آقایان در محیط‌های اداری اذعان کرد: آیا همین آقایان درست می‌دانند که ناموسشان 8 تا 10 ساعت از عمر روزانه خود را در کنار یک مرد نامحرم در یک اتاق بگذارند.

وی ادامه داد: در آن محیط الفت و انس ذهنی و عاطفی پیدا ایجاد می‌شود و دائم گفت‌وگو می‌کنند و من معتقدم همه این‌ها مورد سئوال است و این چه سنخیتی دارد که یک زن و مرد نامحرم در یک اتاقی محرم کلام هم شوند و همین آدم‌ها، زمان اختلاط با همسرشان نصف و کمتر از همین زمان است.

وی با اشاره به برخی موازی‌کاری‌ها و عدم فعالیت جبهه‌ای در حوزه فرهنگ ادامه داد: وقتی فرهنگ را به دست تک تیراندازی‌هایی می‌سپاریم که هر کدام یک هدف متفاوت را از دیگری نشانه می‌گیرند ‌همین رفتارهای غیر جبهه‌ای وضعیت فرهنگی را به اینجا کشانده است.

صفارهرندی ادامه داد: برخی‌ها در جامعه به جای آنکه اصالت را به خانواده بدهند، به فرد می‌دهند و داشتن فرزند را نشان عقب‌ماندگی می‌دانند و با همین تفکرات، امروز نسل آینده در معرض تهدیدات متعددی قرار گرفته، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در 200 سال آینده دیگر از نسل ایرانی در روی زمین خبری نباشد.‌

وی تصریح کرد: با همین آهنگ رشد جمعیتی که پیش رو داریم از سال 1420 روند کاهش جمعیت در کشور شروع می‌شود و تا سال 1450 جمعیت ما با همین آهنگ رشد به نصف جمعیت تقلیل می‌یابد و با این اوصاف جمعیت چنان پیر و فرسوده می‌شود که نشاط و اشتهای عمل و خدمت ندارند‌.




باید هر چه زو‌د‌تر یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا کند تا کشور از رکود بیرون شود. تا هنگامی که دولت عزم خود را برای حذف یارانه نقدی قشرهای پر‌درآمد جامعه جزم نکرده است، وضعیت‌ همین گونه خواهد ماند و همه تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود، چیزی جز دور باطل نمی‌تواند باشد.
کد خبر: ۴۲۵۵۲۵
تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱-14 August 2014
این ماه نیز یارانه نقدی یارانه تولید را بلعیدیکی از وعده‌های دولت یازدهم برای گشایش در کسب و کار و خروج از تورم، فعال کردن واحد‌های تولیدی‌ تعطیل شده در دوران دولت‌های دهم و نهم بود. مجلس شورای اسلامی نیز برای اینکه بتواند دولت را در این کار ‌همراهی ‌کرده و موانع قانونی کار را را رفع کند، با تصویب قانونی، ۱۰ هزار میلیارد از یارانه نقدی را به این کار اختصاص داد. 

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون ‌بیش ‌از ۵۰ درصد‌ کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی به دلیل کمبود اعتبار و برخی موانع پدید آمده در دولت‌های قبلی به حالت تعطیل ‌یا نیمه تعطیل در‌آمده‌اند‌ و چشم انتظار کمک ۱۰ هزار میلیاردی دولت برای راه‌اندازی دوباره هستند؛ اما تا کنون این وعده دولت محقق نشده است. 

بنا بر این گزارش، چندی پیش، مقامات تیم اقتصادی دولت اعلام کردند، حدود ۱۰ میلیون تن از قشرهای پردرآمد جامعه شناسایی شده‌اند و به زودی یارانه نقدی این افراد قطع خواهد شد و در‌آمد حاصل از این کار ‌بلاعوض و یا به صورت وام بانکی در اختیار تولید‌کنند‌گان قرار خواهد گرفت. 

این مقام با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها گفت: آمار و ارقام حاکی از آن است که شمار چشمگیری از مردم برای دریافت یارانه نقدی ‌نام‌نویسی نکرده‌اند و ۱۰ میلیون ‌از افراد پردرآمد جامعه شناسایی شد‌ه‌اند که به سادگی می‌توان آن‌ها را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد. 

وی در این نشست، از نحوه اجرا و حتی زمان اجرای این طرح خبری نداد، ولی انتظار بر این بود که در یارانه نقدی این ماه، تعدادی از این افراد لحاظ شوند.

‌همچنین روز گذشته بی‌توجه به مطالب گذشته، از ۱۰ میلیون تن، ‌۲۰۰ هزار تن کاهش یافت و اعلام شد، تا کنون فقط توانسته‌ایم اطلاعات حساب ۲۰۰ هزار تن را این گونه جامع و کامل به دست بیاوریم. 

اما با کمال ناباوری در یارانه نقدی که امروز ‌قابل برداشت شده است، حتی این تعداد نیز مشمول دریافت یارانه شده‌اند و مانند سایر افراد نیازمند جامعه، یارانه نقدی دریافت می‌کنند. 

سعید زمانیان با اظهار این مطلب که ادامه پرداخت یارانه به قشرهای پر‌درآمد در حالی از سوی دولت ادامه دارد که تنها در بخش عمران چهار میلیون تن به دلیل نداشتن اعتبار کافی از کار بیکار شده‌اند، گفت: امروز دیگر عزم راسخی که در آغاز‌ به کار دولت بود، وجود ندارد. 

وی افزود: ‌۱۸ میلیون ‌از افراد جامعه‌ مستقیم و غیر‌مستقیم از قبل کارهای عمرانی نان می‌خوردند و چهار میلیون تن نیز‌مستقیم درگیر این کار بودند. امروز اینها کاملا بیکارند. با اختصاص ۱۵ یا ۱۶ درصد از اعتبار تنها می‌شود از پروژه‌ها نگهداری کرد و هزینه‌ای برای ادامه کار نمی‌ماند، درنتیجه پیمانکاران ناگزیرند که پروژه‌ها را بخوابانند و خوابیدن پروژه، یعنی بیکاری گسترده در جامعه. 

این نماینده مجلس تأیید کرد: باید هر چه زو‌د‌تر یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا کند تا کشور از رکود بیرون شود. تا هنگامی که دولت عزم خود را برای حذف یارانه نقدی قشرهای پر‌درآمد جامعه جزم نکرده است، وضعیت‌ همین گونه خواهد ماند و همه تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود، چیزی جز دور باطل نمی‌تواند باشد. 

هم‌اکنون پرسش این است، با توجه به مواضعی که دولت اعلام می‌کند، آیا پایگاه اطلاعاتی دولت و بخش‌های گوناگون با یکدیگر هماهنگی دارند یا خیر؟ 

آنچه مسلم است، اینکه ادامه وضعیت موجود، چیزی جز بی‌مهری به افرادی که برای بهبود اوضاع از یارانه خود انصراف داده‌اند‌ و نیز ‌کسانی ‌که در انتظار یارانه تولید هستند تا چرخ صنعت کشور را به گردش در‌آورند، نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد