سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت آب در اهواز


دیروز، پرمصرف‌ترین میزان آب در اهواز
پیک مصرف آب در اهواز چه زمانی است؟
اقتصادی  13:46:26 1393/05/25
935-9174-5 کد خبر
RSS :: پرینت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: هر ساله در فصل گرما میزان مصرف آب به اوج می‌رسد و روز گذشته به دلیل افزایش ناگهانی دما یکی از پرمصرف‌ترین روزها در میزان آب در فصل تابستان بود.

 

غلام‌رضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه‌خوزستان- عنوان‌کرد: پیک مصرف آب در اهواز از ساعات 11 تا یک بعدازظهر و  عصر 18 تا 2 بامداد است اما امسال خوشبختانه نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری در اهواز داشتیم.

 

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی غدیر و تأمین آب تصفیه‌خانه شماره 2 که 60 درصد جمعیت اهواز را تأمین می‌کند، به علاوه بر افزایش کیفیت آب، کمیت و راندمان آب به میزان مطلوبی بالا رفته است. در روزهایی که میزان مصرف آب بالا می‌رود تولید تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به اوج خود می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه‌داد: با هر افزایش 2 درجه‌ای دما، میزان مصرف آب 10 درصد بیشتر می‌شود. میزان مصرف آب در روزهای گرم تابستان به 40 مترمکعب در روز هم رسیده است.

 

وی یادآورشد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف آب در صرفه‌جویی آن خیلی تأثیر مثبتی داشته. مردم باید بیش از این در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

 

براتی خاطرنشان‌کرد: صرفه‌جویی‌های صورت گرفته، اهواز را از شرایط بحرانی کمبود آب که در کل کشور حاکم شده دور کرده و بحران کمبود آب به حداقل رسیده است؛ البته کم‌فشاری‌هایی در مناطق مختلف مشاهده می‌شود اما خوشبختانه منجر به بحران آب و در نهایت جیره‌بندی نشده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: با وجود بحران آب در کشور خوشبختانه در اهواز قطعی آب نداریم، مگر این‌که مشکل فنی یا شکستگی در تصفیه‌خانه‌ها یا شبکه‌های انتقال آب پیش بیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد