سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از بهبهان


فرماندار بهبهان:

۲.۵ میلیارد دلار برای تکمیل پالایشگاه بیدبلند ۲ نیاز است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بهبهان گفت: پس از اختلاس ۳ هزار میلیاردی عملیات ساخت پالایشگاه بیدبلند ۲ متوقف شد و برای تکمیل این طرح به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نیاز است.

حسین ملک خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از اهواز، اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پالایشگاه بیدبلند 2 این پالایشگاه در سال 95 به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: پس از اختلاس 3 هزار میلیاردی عملیات ساخت پالایشگاه بیدبلند 2 متوقف شد و اکنون منتظر سرمایه گذار برای تکمیل این طرح هستیم.

فرماندار بهبهان با اشاره به اینکه متاسفانه بانک صادرات توانایی تأمین اعتبارات را ندارد، عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه 2 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شده و پس از اختلاس در بانک صادرات منتظر سرمایه گذار برای اجرای این طرح هستیم.

وی بیان کرد: پالایشگاه بید بلند 2 در صورتی که به بهره‌برداری برسد، توانایی تصفیه یک هزار و 700 میلیون فوت مکعب گاز ترش در روز را دارد.

رئیس شورای اداری بهبهان اضافه کرد: همچنین در صورت راه اندازی پالایشگاه بیدبلند 2، تصفیه 300 فوت مکعب گاز شیرین در روز انجام می‌شود.

ملک خدایی افزود: سود حاصله از این بهره‌برداری براساس برآوردهای انجام شده و قیمت‌های فعلی جهانی حداقل 800 میلیون دلار در سال است.

فرماندار بهبهان گفت: استانداری خوزستان، نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری بهبهان در حال پیگیری برای تأمین اعتبارات لازم هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد