سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی


تسنیم گزارش می‌دهد/

سرگردانی تماشاگران فوتبال در ورزشگاه الغدیر اهواز

خبرگزاری تسنیم: با نتایج خوبی که تیم فولاد خوزستان در فصل گذشته لیگ بر‌تر خلیج فارس به دست آورد که این موضوع هواداران و تماشاگران زیادی را با ورزشگاههای اهواز آشتی داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، با شروع فصل سیزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران و کمبود تماشاگران در ورزشگاه‌ها مسئولان فوتبال کشور در صدد جذب تماشاگران برآمدند که به موفقیت چندانی دست نیافتند، اما در خوزستان وضعیت دیگری رقم خورد و با نتایج خوبی که تیم فولاد خوزستان کسب کرد تعداد تماشاگران چند برابر شد.

اما در لیگ چهاردهم ورق برگشت و تعداد تماشاگران خوزستانی در بازی استقلال اهواز- گسترش فولاد تبریز 110 نفر و در بازی فولادخوزستان - پرسپولیس حدود 10هزار نفر اعلام شد.

درباره علت عدم استقبال هواداران خوزستانی از مسابقات لیگ چهاردهم می‌توان دلایل زیادی را بیان کرد اما یکی از مهم‌ترین دلایل کمبود وسائل حمل و نقل عمومی که ممکن است تبعات ناگواری را برای استان و تماشاگران فوتبال خوزستان و اهواز رقم بزند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: سرگردانی تماشاگران فوتبال در اهواز ربطی به اتوبوسرانی ندارد و این سازمان نمی‌تواند خدمات شهری خود را برای ارائه سرویس به تماشگران فوتبال تعطیل کند.

محمد رستم منش در پاسخ به این سوال که برای رفع این مشکل چه اقدامی باید صورت بگیرد، عنوان کرد: باشگاه‌های فوتبال خصوصی هستند و برای تأمین اتوبوس و ارائه خدمات سرویس دهی به تماشاگران با بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی تفاهم نامه امضاء کنند.

وی اضافه کرد: مشکلات سرویس دهی سازمان اتوبوسرانی در ارائه خدمات به تماشگران اهوازی به باشگاههای فوتبال اعلام شده ولی آن‌ها تفاهم نامه همکاری امضاء نمی‌کنند.

در آن سوی موضوع اما دبیر هیئت فوتبال خوزستان معتقد است که تماشاگران فوتبال سرمایه‌های استان هستند و شهرداری اهواز برای جذب این تماشاگران باید خدماتی ارائه دهد.

کارون یعقوبی‌نژاد افزود: از سازمان اتوبوسرانی اهواز انتظار می‌رود همانگونه که با دیگر سازمان‌ها همکاری می‌کند خدماتی را هم به تماشاگران فوتبال اهواز ارائه دهد.

وی همچنین از تشکیل جلسه بین هیئت فوتبال و سازمان اتوبوسرانی اهواز در روزهای آینده پیرامون سرویس دهی به تماشاگران فوتبال خبر داد و گفت: امیدواریم همکاری‌های لازم صورت گیرد تا شاهد سرگردانی تماشاگران نباشیم.

یعقوبی‌نژاد همچنین از تشکیل جلسه‌ای درباره این موضوع در روزهای آینده در هیئت فوتبال خوزستان خبر داد.

حسین ‌ابن‌قاسم، سرپرست تیم فوتبال فولاد‌ خوزستان نیز اظهار کرد: هیئت فوتبال خوزستان، شهرداری و سازمان اتوبوسرانی موظف به ارائه خدمات جهت رفت‌ وآمد تماشاگران به ورزشگاه الغدیر هستند و این وظیفه باشگاه فولاد نیست.

وی اضافه کرد: ما هزینه‌ای بابت برگزاری بازی‌هایمان در ورزشگاه الغدیر پرداخت می‌کنیم و دیگر نمی‌توانیم هزینه‌ای هم بابت رفت‌وآمد تماشاگران بدهیم.

سرپرست باشگاه فولاد خوزستان عنوان کرد: شورای تامین باید به اتوبوسرانی اعلام کند که خدماتی را جهت رفت‌وآمد تماشاگران ارائه دهد.

وی عنوان کرد: به هر حال در این زمینه تمام ارگان‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند و هر دستگاه به وظیفه‌اش عمل کند.

اما رئیس شورای شهر اهواز نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: در لیگ سیزدهم اتوبوس‌های شرکت واحد برای سرویس دهی به ورزشگاه الغدیر اهواز اعزام شدند که متأسفانه برخی تماشاگر نما‌ها خساراتی را به اتوبوس‌ها وارد کردند.

رامی علاسوند مقدم عنوان کرد: برای ارائه سرویس دهی به تماشگران فوتبال باید میان باشگاه‌ها و سازمان اتوبوسرانی تفاهم نامه همکاری امضاء شود که امیدواریم این مشکل با تعامل رفع شود.

کمبود امکانات رفاهی، هوای گرم اهواز و در برخی موارد کسب نکردن نتیجه دلخواه تیم مورد علاقه سبب فشارهای روانی زیادی بر تماشاگران می‌شود و سرگردانی هزاران نفری آن‌ها در اطراف ورزشگاه غدیر در مسیر بازگشت ممکن است منجر به تبعات ناگواری شود و مسئولان مربوطه به فکر چاره باشند.

گزارش از سید علی رضا شریفی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد