سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این دولت، دولتی نیست که بخواهد از حقوق ملت عقب نشینی کند، اظهار کرد: این دولت بزرگترین و بهترین پشتیبانی ملت را دارد و همکاری و هماهنگی سران قوا در بهترین حالت است. همه ما در کنار هدایت‌های رهبری به صورت ید واحده‌ای هستیم که به کسی نه اجازه می‌دهیم میان قوا اختلاف ایجاد کند و نه خدای نکرده به رهبری توهین کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس‌ جمهوری روز دوشنبه در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعلام کرد: مبنای ما در سیاست خارجی، در مذاکرات هسته‌ای و در تعامل با جهان، خواست ملت است. آنچه را مردم از ما خواسته‌اند و یا خواهند خواست، با کمال شهامت و بدون دغدغه دنبال خواهیم کرد و به حول و قوه الهی این مسیر را به خوبی به انتها خواهیم رساند.

به گزارش «انتخاب»،دکتر حسن روحانی در این همایش اظهار داشت: اگر دچار محاسبه غلط شویم به پیروزی نمی‌رسیم و یا با هزینه گزاف به پیروزی دست پیدا می‌کنیم؛ در هشت سال دفاع مقدس هم هر جا درست محاسبه کردیم با هزینه کم پیروز شدیم و هر جا خوب محاسبه نکردیم به فتح نرسیدیم.


چکیده اظهارات رییس جمهوری در این همایش به شرح زیر است:

تأکید بر محاسبه درست برای پیروزیما در تمام صحنه‌ها وقتی دقیق با طرف مقابل مواجه می‌شویم، اگر از قدرت خود و دشمن و شرایط منطقه و جهان محاسبه درست نداشته باشیم، به پیروزی نمی‌رسیم. سنت خداوند، سنت ثابت است؛ آنجا که عقل و محاسبه و تدبیر و آینده‌نگری و محاسبه درست قدرت خود و محاسبه دقیق قدرت دشمن پیش رو باشد، خدا هم کمک می‌کند.

برخی داخلی‌ها تعامل‌هراسی می‌کنندآنها که به ناروا ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی را مطرح می‌کنند و از طرف دیگر در داخل هم یک عده تعامل‌هراسی را مطرح می‌کنند، باید بدانند که ایران سراسر صلح و پرهیز از جنگ و مداخله در امور دیگران است؛ اسلام سراسرش هدایت و شیعه همه‌اش اخلاق و کرامت انسانی است.

آنچه تعامل‌هراسان می‌گویندعده‌ای در داخل تعامل‌هراسی می‌کنند و می‌گویند چرا به یک خارجی نزدیک شدید؟ می‌گویند خارجی‌ها الکتریسته خطرناکی دارند، به آنها نزدیک نشوید! یک آقایی می‌گوید هر موقع با خارجی‌ها مذاکره کردیم دچار شکست شدیم. این همه امام و رهبری فریاد زدند خودباوری و اعتماد به نفس؛ این است اعتماد به نفس افرادی که تعامل‌هراسی می‌کنند.

آنها که وقت مذاکره می‌لرزند، جای گرم پیدا کنندما در منطق کم نمی‌آوریم؛ ما دیپلمات‌های مجربی داریم. امروز در رأس وزارت امور خارجه افرادی هستند که جزو برترین دیپلمات‌های جهانی هستند و نه فقط منطقه؛ از بس بعضی‌ها هراسان زندگی می‌کنند و چون خودشان اعتماد به نفس ندارد، دیگران را هم این چنین می‌بینند لذا چند مورد از مذاکرات خود را در کتاب هسته‌ای آوردم تا این ترسوها بخوانند. یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.

نرمش قهرمانانه هراسی غلط استتعامل‌هراسی و مذاکره‌هراسی و مفاهمه‌هراسی غلط است؛ حتی نرمش قهرمانانه هراسی غلط است. 

تدبیر می‌خواهیم به جای تصمیمات یک شبهایران در سایه استقلال و خودباوری در برابر دیگران می‌ایستد و از منافعش دفاع می‌کند؛ امروز این دولت اهل شعار نیست، اهل عمل است؛ ما شعور می‌خواهیم به جای شعار؛ تدبیر می‌خواهیم به جای تصمیمات یک شبه.

برد – برد؛ برای همه روابط خارجیتصمیم دولت یازدهم بر تعامل سازنده با دنیاست. شما (سفرا و نمایندگان ایران در خارج) باید اراده ملت ایران را برای سیاسیون و افکار عمومی جهان باز کنید وتوضیح دهید. ما در پی روابط نزدیک‌تر با دنیا هستیم البته از حقوق و منافع و امنیت ملی خود دفاع می‌کنیم و سفرا مدافعان این عرصه هستند. ما تعارف نمی‌کنیم و شعار نمی‌دهیم و دنبال یک روابط صمیمانه و برد - برد نه فقط در روابط هسته‌ای بلکه در تمام روابط‌‌‌مان هستیم.

خط قرمز خط قرمز ما هیچ چیز جز منافع ملی ما نیست؛ آنجا که منافع ملی بخواهد خدشه‌دار شود خط قرمز ما است.

دیپلمات‌ها، اراده ملت ایران مبنی بر اعتدال را به دنیا برسانند سفرا دیده‌بانان ما در دنیا هستند. سفرای ما دیده‌بانان خط مقدم‌اند؛ دیپلمات‌های ما نباید در دنیا غافلگیر شوند بلکه باید قبل از حادثه بتوانند حادثه را پیش‌بینی و آن را به مرکز منتقل کنند. دیده‌بانان ما با چشمی بصیر و دقیق و بینا زوایای مختلف را ببینند و تحلیل و گزارش کنند و به دنیا برسانند که اراده این ملت اعتدال و تعامل با جهان است.

برد – باخت، ثابت و باقی نمی‌ماندما دنبال برد - باخت نیستیم. چون برد – باخت، ثابت و باقی نمی‌ماند؛ آن که می‌ماند و پایه‌ای برای حرکت بعد می‌شود برد - برد است. در بحث هسته‌ای نیز بنای ما برد - برد است. دنیا بفمهد که هیچ عجله‌ای نداریم، در عین حال تاخیر را هم به نفع کسی نمی‌دانیم.

به هیچ وجه از حقوق مسلم ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کردما بر مبنای عقل و شرع و فتوای رهبری عزیز، دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم و دنیا بداند ما با جدیت دنبال مذاکره و حل مسایل هستیم و همه بدانند که مذاکره را برای مذاکره نمی پذیریم.
دنیا بداند اراده جدی برای حل و فصل مسایل داریم اما به هیچ عنوان از حقوق مسلم ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

سه قوه در کنار هدایت های رهبری ید واحده هستیماین دولت، دولتی نیست که بخواهد از حقوق مسلم ملت عقب‌نشینی کند. این دولت بهترین و بالاترین پشتیبانی مردمی و ملی را پشت سر خود دارد و بهترین شرایط را برای تعامل با سایر قوا داراست و امروز سه قوه در کنار هم هستیم و همگی در کنار هدایت‌های رهبری عزیز یک ید واحده هستیم، به هیچ کس اجازه نمی دهیم بین قوا اختلاف ایجاد کرده و خدای ناکرده به رهبری معظم انقلاب توهین کند.

با لبخند و منطق سخن می‌گوییمبه صورت یکپارچه، خودباور، مستقل و دلیرانه ایستاده‌ایم و در عین حال در میدان مذاکره البته با لبخند و منطق سخن می‌گوییم و با کمک پروردگار به پیروزی دست خواهیم یافت.

روان‌سازی روابط‌ اقتصادی از وظایف مهم سفرا استامروز یکی از مسایل مهم کشور بخش اقتصاد و فناوری است تلاش همه سفرا و نمایندگان کشورمان باید در کنار سایر وظایف‌شان، روان‌سازی روابط اقتصادی‌ کشورمان با جهان باشد.

رابطه با همسایگان و کشورهای منطقه در اولویت نخست دولت قرار داردبرای این دولت رابطه با همسایگان و کشورهای منطقه در اولویت نخست قرار دارد و در ۱۱ ماه گذشته با بسیاری از همسایگان‌مان روابط نزدیک‌تری ایجاد کرده‌ایم و تنها یکی دو کشور از همسایگان‌مان هستند که امیدواریم آنها هم به جرگه اکثریت بپیوندند. امروز روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و جهان بهتر از گذشته است و جایگاه ایران کاملاً متفاوت شده و چهره واقعی ایران در حال نمایان شدن است.


اجازه نمی‌دهم کسی به رهبری توهین کند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این دولت، دولتی نیست که بخواهد از حقوق ملت عقب نشینی کند، اظهار کرد: این دولت بزرگترین و بهترین پشتیبانی ملت را دارد و همکاری و هماهنگی سران قوا در بهترین حالت است. همه ما در کنار هدایت‌های رهبری به صورت ید واحده‌ای هستیم که به کسی نه اجازه می‌دهیم میان قوا اختلاف ایجاد کند و نه خدای نکرده به رهبری توهین کند.





تکذیب سخنان منتسب به رئیس مجلس در مورد انتقاد از سخنان روز گذشته ی رئیس جمهور؛
یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس گفت: اینکه می گویند اقای لاریجانی گفته اند سخنان آقای رئیس جمهور غیرقابل قبول بوده و در شان رئیس جمهور نبوده، حقیقت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس انتقاد علی لاریجانی رئیس مجلس از رئیس جمهور را تکذیب کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس به خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» گفت: در پی سخنان روز گذشته آقای رئیس جمهور نشستی غیرعلنی در مجلس به منظور بررسی اظهارات ایشان تشکیل شد.

این نماینده مجلس افزود: اینکه می گویند اقای لاریجانی گفته اند سخنان آقای رئیس جمهور غیرقابل قبول بوده و در شان رئیس جمهور نبوده، حقیقت ندارد.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی در این جلسه گفتند، اگر آقای روحانی این سخنان را نمی گفتند، بهتر بود.

وی در توضیح این سخنان منتشره به نقل از لاریجانی گفت: این سخنان را آقایان دیگری در مجلس به زبان آوردند.

یوسفیان ملا بیان داشت: رئیس مجلس خطاب به نمایندگان گفت که مسائل و مشکلات مهمتری در کشور وجود دارد که باید آنها را حل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی فرمودند، این مسئله نباید فرسایشی شود و مجددا تبدیل به دعوا شود، چراکه مردم فکر می کنند مسائل اقتصادی در درجه ی دوم است و دعوا در درجه ی اول.

وی در ادامه ضمن عاقلانه و خوب توصیف کردن سخنان رئیس مجلس گفت: جناب لاریجانی از نمایندگان خواستند که از این مسئله عبور کرده و به سمت مسائل اقتصادی رفته و روی این مسائل تمرکز کنند.

یوسفیان ملا گفت: آقای لاریجانی خیلی عاقلانه این مسئله را جمع کردند.

گفتنی است، امروز جعفر قادری نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص جلسه غیرعلنی امروز برای بررسی اظهارات اخیر رئیس جمهور، مدعی شد: رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که صحبت های رئیس جمهور قابل دفاع و قابل قبول نیست و باید هر کس در هر جایگاهی باید شان جایگاه خود را حفظ کند.





وزیر نفت:
زنگنه با بیان اینکه عده ای همچون بابک زنجانی در دوره دولت گذشته، پول نفت و کشور را بردند و حاضر نیستند آن را پس بدهند، به پرونده قضایی این متهم فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: میزان اموال بابک زنجانی بسیار کمتر از بدهی 8 هزار میلیارد تومانی است که او به دولت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت گفت: دو میلیارد و 700 میلیون دلار در دولت قبل با امضای چند وزیر و رییس کل بانک مرکزی به حساب بانک جعلی بابک زنجانی در تاجیکستان واریز شد و کلا از بین رفت.

به گزارش «انتخاب»، ˈبیژن نامدار زنگنهˈ که بامداد سه شنبه در برنامه اقتصادی ˈپایشˈ در شبکه یک سیما سخن می گفت، افزود: دولت قبلی بیش از دو میلیارد و 700 میلیون دلار با مصوبه کار گروه اقتصادی خود به بابک زنجانی داده بود.

وی گفت: نامبرده بانکی در تاجیکستان و سپس مالزی درست کرده بود که معلوم نشد چیست و چرا چنین ریسک بزرگی کرده اند.

وزیر خاطرنشان کرد: ˈ پیداست که وی در این کار تنها نبوده است چون مگر می شود یک نفر به تنهایی بتواند این همه پول را بخورد هر چقدر هم آدم زرنگی باشد؟!ˈ.

زنگنه با بیان اینکه عده ای همچون بابک زنجانی در دوره دولت گذشته، پول نفت و کشور را بردند و حاضر نیستند آن را پس بدهند، به پرونده قضایی این متهم فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: میزان اموال بابک زنجانی بسیار کمتر از بدهی 8 هزار میلیارد تومانی است که او به دولت دارد.

وزیر نفت، بخش عمده این بدهی را مربوط به نفت خامی دانست که به او داده بودند تا آن را در خارج بفروشد اما هرگز پول آن به حساب دولت واریز نشده است.

وی گفت: ˈشاید اصلا قرار نبوده وی پولی پرداخت کند، اما مردم مطمئن باشد تا زمان حضور من راه استفاده چنین افرادی برای خوردن پول بیت المال بسته شده است و چنین اشخاصی امکان سوء استفاده و رانت خواری را پیدا نخواهند کرد.ˈ

زنگنه تاکید کرد: با دولت کنونی، ˈدوران آن خورد و بردها تمام شد.ˈ

وی افزود: برخی از آقایان زبانشان دراز است. برخی ها از نجابت من سواستفاده می کنند در صورتی که بابک زنجانی پول بیت المال را خورده است.



چارچوب های قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی عراق به عنوان میثاق ملی مبنای انتخاب نخست وزیر توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان ملی عراق است.شمخانی با دعوت از همه گروه ها و ائتلاف های عراق به اتحاد و رعایت چارچوب های وحدت ملی به منظور حفظ منافع ملی و در نظر گرفتن حاکمیت قانون، توجه به شرایط حساس کشور عراق به منظور مقابله با تهدیدات خارجی را خواستار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران از روند قانونی طی شده در خصوص انتخاب نخست وزیر جدید عراق حمایت می کند.

به گزارش «انتخاب»، شمخانی روز سه شنبه در همایش سالانه سفرا و روسای نمایندگی های خارجی جمهوری اسلایم ایران در خصوص تحولات سیاسی اخیر عراق، انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر به ایشان، مرجعیت ، مردم و گروه های سیاسی عراق تبریک گفت.

وی افزود: چارچوب های قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی عراق به عنوان میثاق ملی مبنای انتخاب نخست وزیر توسط فراکسیون اکثریت در پارلمان ملی عراق است.شمخانی با دعوت از همه گروه ها و ائتلاف های عراق به اتحاد و رعایت چارچوب های وحدت ملی به منظور حفظ منافع ملی و در نظر گرفتن حاکمیت قانون، توجه به شرایط حساس کشور عراق به منظور مقابله با تهدیدات خارجی را خواستار شد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی با تقدیر از نقش مرجعیت دینی به عنوان رکن پایدار حفظ انسجام و اتحاد در عراق بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه و امن به منظور خدمت رسانی به مردم و ارتقاء جایگاه منطقه ای اش تاکید کرد.





وقتی آب و هوای کیش، خاطره به یاد می آورد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سایت خبری گزارش داد که «کارگردان مستند ستاد انتخاباتی حسن روحانی بعد از انتصاب به سمتی دهان‌پرکن در منطقه آزاد کیش، موضع خود را 180 درجه تغییر داده است، به طوریکه پیش از دریافت این پست، او مکرراً در دفاع از مهندس موسوی سخن می گفت ، اما اینک و پس از دریافت این شغل نان و آب دار ، مواضعی کاملاً متفاوت اتخاذ کرده و اتفاقاً خاطراتی را نیز به یاد آورده است»

به گزارش «انتخاب»، صراط در این مورد نوشت: حسین دهباشی که اخیرا سمت وسوسه کننده "مدیر جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش" به او اعطا شده، در صفحه فیسبوک خود تصاویری را بازنشر داد که به نوشته او، "نشان می‌داد اسراییلی‌ها چگونه حامی میرحسین موسوی و جنبش سبز شده‌اند". 

دهباشی این پست را روز 20 تیر ماه منتشر کرده و نوشته است: "آن‌روزها نگارنده البته برایِ سال‌ها بود که در آمریکا زندگی می‌کرد. و به چشمـ‌هایِ متحیّرِ خود می‌دید که اسرائیلی‌ها چگونه حامی میرحسین و جنبشِ سبز شُده‌اند.

مسلمانی به کنار. با هر روایتی که بگوییم، شعارِ "نه غزه و نه لبنان” شعاری غیرِ انسانی بود و مایه سرافکندگی ما نزدِ روشنفکران و آزادگانِ جهان. با جانم فدایِ ایران و مخالفت با مثلا احمدی‌نژاد این‌ها هم هیچ‌جوری توجیه نمی‌شود. هرشعاری سرِجایِ خودش. اصلا چه ربطی داشت. برادران/ خواهرانِ من، نگارنده به چشم خود می‌دید که چه قندی در دلِ ضدبشری‌ترین و افراطی‌ترین گروه‌هایِ صهیونیست آب می‌شود از طرحِ آن شعارِ نادرست.

انتظارِ من از میرحسین این بود که همانجا و درجا بگوید: آری به جانم فدایِ انسان… چه در غزه و چه در ایران.   نمی‌شود هم آزاده بود و هم طرفدارِ سازمان مجاهدین خلق یا بی‌تفاوت به ظلمِ بی‌نظیرِ صهیونیست‌ها.
دهباشی در خاتمه نیز نوشته است:با همهء مِهری که به  میرحسین‌ موسوی دارم گاه و… روزی صدهزاربار از او دلگیر و غمگین می‌شوم [به خاطرِ سکوت‌اش در برابرِ شُعارِ نه‌غزّه و نه‌لُبنان]."

دهباشی

دهباشی



دهباشی

دهباشی

نه غزه نه لبنان، فقط کیش!

دهباشی برای مطلب خود عنوان "به خاطر سکوت‌اش در برابر شعار نه غزه و نه لبنان" را انتخاب کرده تا درست همزمان با اوج‌گیری انتقادها از دوستان سیاسی اش، خود را از اتهام سکوت در برابر این شعار مبرا کرده باشد.

او در حالی میرحسین موسوی را بعد از دریافت پست جدیدش در کیش، به راحتی در صفحه شخصی‌اش متهم کرده، که اندکی قبل از آن، زمانی که هنوز از پست وسوسه کننده در کیش خبری نبود، با اشاره به وعده روحانی برای رفع حصر موسوی و کروبی، به صراحت تاکید کرده بود که حسن روحانی را مسئول جان میرحسین موسوی می‌داند.
نه غزه نه لبنان، فقط کیش!

کارگردان مستند انتخاباتی روحانی 11 اردیبهشت قبل از دریافت پست جدید در منطقه آزاد کیش نوشته بود: "از خیابانِ ثارالله سرازیر شدیم پایین. پیچیدیم تویِ خیابانِ مقّدسِ اردبیلی. بعد از کنار ساختمانِ اجلاسِ سرانِ کُنفرانسِ اسلامی دور زدیم و… اتوبانِ چمران را ادامه دادیم. من رانندگی و کارگردانی می‌کردم. دکترحسنِ‌ روحانی بر صندلیِ کناری نشسته بود. بر صندلیِ عقب سه نفر نشسته‌بودند. نفرِ وسطی، سیّدعلی‌میرفتاح بعضی از سئوالات را می‌پرسید. در سمتِ چپ و راست او فیلمبردارهایمان، یکی تصویر آقای روحانی و دیگری انعکاسِ تصویر او در آینهِ جلو را می‌گرفت. و عقب‌تر از همه دکترحسام الدین‌آشنا نشسته و گاه راهنمایی‌هایی‌ می‌کرد. ماشینِ محافظِ‌ها دنبال‌مان می‌آمد و ما عمدا بیسیم همراه‌مان را خاموش کرده‌بودیم مبادا پیام اعتراض‌شان به آن شبگردیِ دیرهنگام مجبور به بازگشت‌مان کُند… این‌ها را عمدا می‌نویسم که ببینی همه ی جُزئیاتِ آن‌شب را یادم هست.

در راه چندبار نگارنده و دیگران، پُرسیدیم : فُلانی، بخشِ بُزرگی از این مردم به اُمیدِ رهایی محصورین به شُما دل می‌بندند امّا مگر چه می‌تواند بکند در این میانه، رئیسِ قوّهء مُجریّه؟ و ایشان هربار پاسُخ داد: رئیسِ‌جمهور مطابقِ قانون رئیسِ شورایِ عالیِ امنیتِ ملّی است، شما قدرت‌اش را در حل این قبیل موارد دستِ‌کم نگیرید.

و… حالا، برادرِ گرامی‌ام، جنابِ آقایِ دکترحسنِ روحانی، ریاستِ معززِ جمهوریِ‌اسلامی‌ایران و ریاستِ محترم شورایِ عالیِ امنیتِ ملّی کشور، که خُدا می‌داند چقدر دوست‌تان داریم …، قسم به همان شب، که اگر تارِ مویی از سرِ میرحسینِ‌موسوی کم شود و احیانا شبی چون امشب در راهِ بیمارستانِ قلبِ تهران جان‌دهد و خلاص‌شود، اینجانب به عنوان عضوِ سابقِ ستاد انتخاباتی‌تان، صرفا شُما را مسئول می‌داند."


گفتنی است حسین دهباشی 27 آبان ماه سال گذشته، به عنوان عضو غیرموظف به هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اضافه شد. عضویت غیرموظف او در ابتدای تیرماه امسال به عضویت موظف تبدیل شد و سرانجام مدیریت جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش نیز به او رسید. 

علی اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حکم انتصاب این منتقد سابق روحانی آورده است: "نظر به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست مدیریت جزایر اقماری منصوب می شوید"

مدیرعامل منطقه آزاد کیش البته به این نکته اشاره نکرده است که حسین دهباشی چه سوابق و تجارب ارزشمندی در حوزه گردشگری ، سرمایه گذاری و برنامه ریزی دارد و او، پیش از آغاز این دولت، کجا بوده است؟!
نه غزه نه لبنان، فقط کیش!

جزایر اقماری کیش شامل هندورابی، بنی فارور تحت نظر سازمان منطقه آزاد کیش اداره می‌شود و سرمایه گذاری در آنها برای تبدیل شدن به مراکز توریستی آغاز شده است. حسن روحانی در سفر نوروزی خود به جزیره کیش، به وسیله بالگرد از جزیره هندورابی نیز بازدید کرد.

علت اینکه چگونه شخصی که قبل از دریافت یک سمت، مکرراً نظراتی را منتشر می کند که برای دولت مشکل ساز است، اما یکباره تغییر عقیده می شود و سپس، اتفاقاً پستی مهم را نیز دریافت می کند چیست؟ 

نقش آب و هوای جزیره کیش در به یاد آوردن برخی خاطرات چیست؟


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک جهانی در جدید‌ترین بررسی خود در 7 کشور منطقه خاورمیانه، ایران، مصر، تانزانیا، لیبی، یمن، مصر و لبنان اعلام کرد که این کشورها باید در مدت 7 سال رشد اقتصادی معادل 6.5 درصد باید داشته باشند تا با معضل بیکاری بتوانند مقابله کنند.

بر اساس این گزارش بانک جهانی اعلام کرده است به منظور تامین 30 میلیون شغل طی مدت 7 سال در فاصله سال‌های 2014 تا 2020 این رشد اقتصادی برای کشورهای یاد شده ضروری است.

بر اساس اعلام بانک جهانی کشورهای شمال آفریقا معروف به منا طی مدت 7 سال اگر سالانه رشد اقتصادی 5 درصد داشته باشند 24 میلیون شغل ایجاد می‌شود که رشد بیکاری در این کشورها متوقف می‌شود.

بر اساس این گزارش چشم انداز برای اقتصاد کشور مصر، تانزانیا، اردن و ایران در سال 2014  مثبت است.

گزارش اشاره می‌کند به اینکه لیبی، لبنان و یمن برای اینکه به یک اقتصاد پایدار برسند باید بهبود اقتصادی در این کشورها ایجاد شود

به گفته این گزارش سرعت مورد انتظار هنوز با نرخ رشدی که در این کشورها در فاصله سالهای 2000 تا 2011  دیده می‌شود فاصله دارد

نرخ بیکاری در مصر در سه ماه چهارم سال گذشته حدود 13.4 درصد و در اردن 11 درصد و در تانزانیا 15.3 درصد بود.

گزارش بانک جهانی تاکید کرده است زمانی که این کشورها قبل از سال 2011 رشد سریع کردند اما این رشد پایدار نبود بنابراین نتوانستند با بیکاری مقابله کنند.

منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد