سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز



روزنامه الاخبار لبنان در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که آیت الله سیستانی به تازگی نامه‌ای را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته است.
کد خبر: ۴۲۴۵۲۰
تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹-11 August 2014
روزنامه الاخبار لبنان در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که آیت الله سیستانی به تازگی نامه‌ای را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته است.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الاخبار خاطرنشان کرد که این نامه "محرمانه"، چند ساعت پس از نشست بی‌نتیجه سران حزب الدعوه، که با اختلاف نظرهایی در زمینه نامزدی نوری مالکی برای سومین دوره نخست وزیری همراه بود؛ ارسال شده است.
الاخبار خاطرنشان کرد که جزئیات این نامه اعلام نشده است.
این روزنامه لبنانی نوشت، با ادامه پیش بینی ها در خصوص مالکی، ابراهیم جعفری و دیگر نامزدها برای نخست وزیر، آیت الله سیستانی با انتقاد از نوری مالکی موضع خود را درباره او اعلام کرد و گفت که چنگ زدن به منصب اشتباه بزرگی است. وی پس از آن مستقیما نامه‌ای را برای رهبر انقلاب اسلامی فرستاد.الاخبار همچنین به نقل از منابعی در حوزه علمیه نجف، خاطرنشان کرد که آیت الله سیستانی پس از تماسهای تلفنی سران ائتلاف ملی با او، تصمیم گرفت این نامه را بنویسد.
این منابع پیش بینی کردند که مالکی از سوی رهبری ایران حمایت شود، امری که به گمانه زنی‌های مطرح شده مبنی بر خروج "هادی العامری" (با 40 کرسی پارلمانی) از دولت قانون، پایان داد.
الاخبار خاطرنشان کرد که پیش از این نیز در گزارشی در سایت مجله آمریکایی "مونیتور" اعلام شده بود، مالکی در نامه‌ای به آیت الله سیستانی به او در خصوص دخالت در امور سیاسی هشدار داده است.

وزیر نفت با تشریح ابعاد جدید توافق نفتی ایران و روسیه از آسان سازی عملیات بانکی بین دو کشور به منظور یکی از مفاد توافق دوجانبه یاد کرد و آخرین وضعیت بازگشت احتمالی شرکت توتال فرانسه به فاز 11 پارس جنوبی و صنعت نفت را تبیین کرد.
کد خبر: ۴۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶-10 August 2014
وزیر نفت با تشریح ابعاد جدید توافق نفتی ایران و روسیه از آسان سازی عملیات بانکی بین دو کشور به منظور یکی از مفاد توافق دوجانبه یاد کرد و آخرین وضعیت بازگشت احتمالی شرکت توتال فرانسه به فاز 11 پارس جنوبی و صنعت نفت را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه درباره جزئیات امضای تفاهم نامه نفتی با فدراسیون انرژی روسیه، گفت: هفته گذشته به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه به مسکو سفر کردم که در جریان سفر به روسیه تفاهم نامه ای به منظور توسعه روابط اقتصادی، فنی و تجاری بین دو کشور امضا شده است.

وزیر نفت افزود: در این سفر همچنین توافق نامه ای برای آسان سازی عملیات بانکی میان بانکهای ایرانی و روسی باهدف شتاب بخشی در عملیات تجار دو کشور امضا شد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در دیدار با همتای روسی خود (الکساندر نواک) درباره برگزاری بهتر و موفق تر اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی میان دو کشور (که قرار است شهریور در تهران برگزار شود) مذاکراتی انجام شد درباره خرید نفت ایران از سوی روسیه اظهار کرد: در مذاکرات برای فروش نفت، خودمان را محدود به چیزی نمی کنیم اما شایعاتی که درباره امضای قرارداد با روسیه برای فروش نفت ایران وجود دارد، صحت ندارد.

این مقام مسئول درباره روند توسعه فازهای پارس جنوبی نیز گفت: طبق برنامه قرار است تا پایان سال آینده حدود ٢٠٠ میلیون متر مکعب گازبه تولید پارس جنوبی افزوده شود که سهم سال ٩٣ و ٩٤ هر کدام ١٠٠ میلیون متر مکعب است.

زنگنه درباره فاز ١١ و احتمال حضور شرکت فرانسوی توتال در این فاز گازی هم توضیح داد: با برداشته شدن تحریم‌ها ممکن است بسیاری از شرکتها در پروژه های صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه حتی اگر تحریم ها برداشته نشود ایران  توسعه فاز ١١ را شروع خواهد کرد، بیان کرد: البته توسعه فاز ١١ پارس جنوبی پس از هفت فاز اولویت اول (١٢و ١٥ تا ١٧ پارس جنوبی) و فازهای اولویت بعدی یعنی، فازهای ١٩،١٣، ٢٠ و ٢١، ٢٣ تا ٢٤ و ١٤ این میدان گازی آغاز می شود.
زنگنه درباره واردات بنزین توضیح داد: واردات بنزین طبق برنامه تا پایان امسال انجام می شود و از خرداد ماه بنزین یورو ٤ وارد کشور شده است.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش ٧٠٠ هزار بشکه ای ظرفیت تولید تا پایان سال ٩٤ که در بسته "سیاست خروج غیر تورمی از رکود" به آن اشاره شده است، تاکید کرد: تا پایان سال ٩٤ چنین برنامه‌ای وجود ندارد، ضمن اینکه این سیاست به سرعت روی رکود تاثیر نمی گذارد و در واقع برای سالهای آینده است.این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برنامه وزارت نفت برای افزایش ٧٠٠ هزار بشکه ای ظرفیت تولید نفت سه ساله است.
نوری مالکی یکشنبه در سخنرانی عمومی ضمن پافشاری دوباره برای تصدی سمت نخست وزیری در دوره سوم گفت که از فواد معصوم رئیس جمهور به دادگاه شکایت می کند زیرا او با نقض قانون اساسی وی را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی نکرده است.
مقاومت نوری مالکی در برابر فشار کناره گیری/ موضع گیری آمریکا علیه نوری مالکی / استقرار نظامیان حامی نخست وزیر در بغدادآمریکا از نوری مالکی نخست وزیر عراق انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، نوری مالکی نخست وزیر دو دوره عراق با وجود مخالفت همه گروه های سیاسی و فراکسیون های کرد، عرب های سنی و شیعه، همچنان برای تصدی نخست وزیری در دوره سوم پافشاری می کند.

در حال حاضر تنها گروه حامی ادامه نخست وزیری نوری مالکی، فراکسیون دولت قانون به رهبری وی است.

نوری مالکی یکشنبه در سخنرانی عمومی ضمن پافشاری دوباره برای تصدی سمت نخست وزیری در دوره سوم گفت که از فواد معصوم رئیس جمهور به دادگاه شکایت می کند زیرا او با نقض قانون اساسی وی را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی نکرده است.

نوری مالکی در سخنرانی اش، رئیس جمهور جدید عراق را به نقض قانون متهم کرد و گفت که او به وظیفه قانونی اش برای معرفی گزینه فراکسیون بزرگتر در پارلمان برای نخست وزیری خودداری کرده است.

دادگاه قانون اساسی عراق اعلام کرد بزرگترین فراکسیون در نخستین جلسه دوره جدید پارلمان، متعلق به ائتلاف "دولت قانون"  به رهبری نوری مالکی است.

این فراکسیون هم بر معرفی نوری مالکی برای سمت نخست وزیری در دوره جدید اصرار دارد.

در همین ارتباط، رسانه ها خبر دادند که پس از سخنرانی نوری مالکی، شماری از نظامیان حامی وی، در مناطق استراتژیک بغداد مستقر شده اند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هم گفت تشکیل کابینه جدید عراق برای ثبات این کشور، مسئله سرنوشت سازی است.
او همچنین از نوری مالکی خواست بحران سیاسی در عراق را تقویت نکند.

کری به خبرنگاران در سیدنی استرالیا گفت: روند تشکیل کابینه جدید در عراق برای تحقق ثبات و آرامش در این کشور، مهم است. امیدواریم آقای مالکی بحران سازی نکند.

یک مقام آمریکایی هم به رویترز گفت واشنگتن سخنان نوری مالکی نخست وزیر عراق درباره شکایت از رئیس جمهور این کشور را نگران کننده می داند اما چیزی نمی بیند که نشان دهد نیروهای نظامی عراقی با شیوه غیرعادی مستقر شده اند.
وی با این حال تایید کرد فضای بغداد، بحرانی است.

این مقام آمریکایی گفت: با فواد معصوم رئیس جمهور عراق صحبت کردیم. معاونان وی گزارش ها درباره محاصره ساختمان ریاست جمهوری توسط تانک ها را تکذیب کردند.

منابع آگاه در پلیس عراق هم گفته اند که یکشنبه شب نیروهای نظامی ویژه حامی نوری مالکی در مراکز استراتژیک بغداد مستقر شدند.

حیدر العبادی معاون رئیس پارلمان عراق گفت بزرگترین فراکسیون پارلمانی در آستانه معرفی گزینه خود برای نخست وزیری است و نوری مالکی هم باید از این سمت کناره گیری کند.

العبادی یکی از شخصیت های است که نام وی به عنوان یکی از جایگزین های نوری مالکی مطرح شده بود.

منتقدان مالکی می گویند او با در پیش گرفتن سیاست های فرقه گرایانه، باعث نارضایتی عرب های سنی و حمایت بخشی از آنان از داعش شده است.

در هفته گذشته نماینده آیت الله سیستانی هم به طور غیرمستقیم از نوری مالکی خواست از سومین دوره نخست وزیری چشم پوشی کند.
نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نمازجمعه گفت که کسی را به عنوان نخست وزیر معرفی شود که توانایی حل مشکل داعش را داشته باشد.

رویترز می نویسد : به نظر می رسد صبر آمریکا در مقابل عراق در حال تمام شدن هستند. برخی پافشاری نوری مالکی برای ادامه نخست وزیری را شبیه صدام حسین می دانند.

آمریکا همچنین حمایت خود را از فواد معصوم در برابر انتقادات مالکی اعلام کرده اند.

"ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: ما حمایت خود را از  روند انتخاب نخست وزیری که بتواند آرمان های ملت عراق را از طریق ایجاد اجماع ملی و حکمرانی همه جانبه جامه عمل بپوشاند اعلام می کنیم.
آمریکا به صورت کامل از رئیس جمهور جدید عراق به عنوان ضامن قانون اساسی حمایت می کند.



حسین طلا در گفت‌وگو با «تابناک»:
مشکلات فراوانی دست به دست هم دادند تا کاپیتان پر سابقه حاضر در کابین هدایت هواپیما هم نتواند مانع از شکل گیری فاجعه شود و هواپیما اندکی بعد از برخاستن از زمین به دلیل رعایت نشدن موارد تذکر داده شده، سقوط کند؛ حالا باید ببینیم آیا ممکن است خلبانی با درجه «استاد خلبانی» که 8000 ساعت پرواز بدون حتی یک سانحه را در کارنامه داشته و در سال آخر خدمت خود به سر می‌برده، مقصر شناخته شود؟!
کد خبر: ۴۲۴۵۹۴
تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹-11 August 2014
حادثه دردناک روز گذشته، همان گونه که سریع رقم خورد و بسیاری را شوک زده کرد، ظاهرا قرار است به سرعت هم به شناسایی افرادی که قصوری در این باره متوجه عملکردشان است، منجر شود؛ این را از سخنان دبیر مجمع نمایندگان استان تهران می‌توان دریافت که به نوعی رنگ و بوی افشاگری دارد.

به گزارش «تابناک»، حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده‌های جان باختگان سقوط پرواز تهران-طبس، عامل اصلی بروز این حادثه را به کارگیری هواپیمایی دانست که اجازه پرواز نداشته و افزود: هواپیمای ایران 140 که روز گذشته حادثه خونینی را رقم زد، مدتی است که مجوز پروازش در کشورمان محدود به شروط خاصی شده بود که روز گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت نشدن هر کدام از محدودیت‌ها، به معنای غیر مجاز بودن پرواز این هواپیماست، افزود: هواپیمای سقوط کرده که در حقیقت محصول مشترک سه کشور ایران، اوکراین و روسیه است، از موتور Tv3-117 بهره می‌برد که از جمله ضعف های آن، عدم هماهنگی با هوای گرم است و به این دلیل کارشناسان تاکید دارند که نباید در روزهای گرم از آن بهره برد ولی این مهم نادیده گرفته شد تا رویدادی تلخ و غیر قابل جبران رقم بخورد. همانگونه که پیشتر در آبان ماه 1381 یکبار، سال 90 در اصفهان برای بار دیگر و دو بار هم پیشتر در اراک و تهران دچار سانحه شده بود.

طلا با اشاره به نامه‌ای به تاریخ دوازدهم اسفندماه سال گذشته که بعدها در دهم اردیبهشت ماه سال جاری دستمایه تنظیم صورتجلسه‌ای درباره مشکلات هواپیمای ایران 140 شد، پرده از اتفاقاتی عجیب و غریب در این باره برداشت و گفت: آن گونه که صورتجلسه معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد، در چند ماه اخیر دو بار کارشناسان زبده درباره مشکلات این نوع هواپیما با یکدیگر به بحث و تبادل آرا پرداخته‌اند که در نهایت مجوز پرواز ایران 140 مشروط به شروطی مجاز شناخته شد که اکنون شاهدیم نه تنها رعایت نشد‌ه‌اند، بلکه موجب جابجایی کارشناسان امضا کننده ذیل صورتجلسه را هم فراهم آورده‌اند!

برای آنکه ایران 140 پرواز کند، همه کارشناسان را برکنار کردند!
وی افزود: از جمله نکاتی که مورد توجه این کارشناسان قرار گرفته، تاثیر پذیری منفی زیاد موتورهای این نوع هواپیما از گرمای هواست که بر راندمان آنها اثر شدید می‌گذارد و به همین دلیل پرواز این نوع هواپیما در هوای گرم ممنوع اعلام شده است ولی مسئولان برای رفع این ممنوعیت، همه کارشناسانی که امضایشان ذیل این مصوبه بود و بعضا از چهره‌های برگزیده انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی هستند را جابجا و به نوعی برکنار کردند تا محدودیت قانونی را کان لم یکن کرده باشند!

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با وعده پیگیری این مسائل در مجلس شورای اسلامی، گفت: این در حالی است که بر اساس استاندردهای پروازی، هر چه هوا گرم‌تر باشد، از بار هواپیما موقع برخواستن از زمین کم می‌کنند که این نکته هم درباره پرواز 5915 رعایت نشد تا نه تنها هواپیمای سقوط کرده برخلاف تصمیماتی که درباره نوعش گرفته شده، در روزی با گرمای حدود چهل و یک درجه سانتیگراد به کار گرفته شده باشد، بلکه اخبار واصله حکایت از آن داشته باشد که در زمان شروع پرواز، 470 کیلوگرم اضافه بار داشته؛ یعنی خطا اندر خطا!

طلا با اشاره به چگونگی سقوط این هواپیما گفت: همه این مشکلات دست به دست هم دادند تا کاپیتان پر سابقه حاضر در کابین هدایت هواپیما هم نتواند مانع از شکل گیری فاجعه شود و هواپیما اندکی بعد از برخاستن از زمین، به دلیل آنکه قطعاتی در موتور سمت راست آن ذوب شده و موجب آتش گرفتن موتور شده بود، از مسیر خود منحرف شده و سقوط کند؛ حالا باید ببینیم آیا ممکن است خلبانی با درجه «استاد خلبانی» که 8000 ساعت پرواز بدون حتی یک سانحه را در کارنامه داشته و در سال آخر خدمت خود به سر می‌برده، مقصر شناخته شود؟!

این نماینده مجلس در ادامه مشکلاتی که سبب برکناری کارشناسان رد صلاحیت کننده ایران 140 و برخی پروازهای شرکت های دیگر شد را مسائلی غیرفنی می‌داند که می‌بایست رئیس هواپیمایی کشوری به عنوان تصمیم گیرنده مستقیم در این باره و در ادامه وزیر راه و شهرسازی نسبت به آن پاسخ گو باشند و افزود: از ورود سریع دستگاه قضایی به ماجرا خرسندیم و منتظر خواهیم ماند تا مستندات پرونده مورد بررسی قضایی قرار گرفته و به حکم منجر شود اما به رغم آن، از وزیر و افراد مسئول در این باره خواهیم خواست که به مجلس آمده و به ابهامات نمایندگان در این باره پاسخ بدهند و مطمئن باشید که اگر برای مان قصور فرد یا افرادی مسجل شود، با آن برخورد خواهیم کرد.



شرکت ملی نفت ایران در سال 2001 قرارداد 25 ساله صادرات گاز به امارات را با شرکت اماراتی الهلال (کرسنت) امضا کرد. در این قرارداد، قیمت گاز فروشی با نفت مرتبط شده بود.
کرسنت: دادگاه علیه ایران حکم دادشرکت کرسنت اعلام کرد دادگاه بین المللی در پرونده قرارداد گازی، به سود این شرکت و علیه ایران رای داده است. 

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، شرکت اماراتی دانا گاز در بیانیه ای اعلام کرد: دادگاه بین المللی حکم داد که قرارداد 25 ساله صادرات گاز شرکت ملی نفت ایران به شرکت نفت کرسنت امارات، صحیح و برای دو طرف الزام آور است. 
شرکت اماراتی الهلال زیرمجموعه داناگاز است.
همچنین براساس این حکم، شرکت ایرانی ملزم به صادرات گاز به طرف اماراتی از دسامبر 2005 بوده است. شرکت ملی نفت ایران در سال 2001 قرارداد 25 ساله صادرات گاز به امارات را با شرکت اماراتی الهلال (کرسنت) امضا کرد. 
در این قرارداد، قیمت گاز فروشی با نفت مرتبط شده بود.
با این حال پس از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، شماری از مقامات ایرانی خواستار تجدیدنظر در قیمت شدند. 
در نهایت ایران تصمیم گرفت تا زمان تجدید نظر در قیمت گاز، فروش گاز به امارات را متوقف کند. 
شرکت کرسنت از ژوئیه 2009 به دادگاه بین المللی علیه ایران شکایت کرد. 
هیات داوری نیز متشکل از سه قاضی براساس متن قرارداد میان شرکت های ایرانی و اماراتی تشکیل شد. 
دانا گاز در این باره اعلام کرد: شرکت ایرانی در سال 2010 صادرات گاز به امارات را آغاز کرد اما این روند متوقف شد. یک منبع آگاه در این باره به رویترز گفت: صادرات گاز ایران به امارات به زودی ازسرگرفته نمی شود زیرا این موضوع نیازمند توافق های دوجانبه و تکمیل زیرساخت هاست. 
براساس این قرداد، طرف اماراتی می تواند سالانه 600 میلیون فوت مکعب از گاز ایران وارد کند اما برای صادرات فعلی گاز از ایران به امارات، نیازمند رایزنی دوطرف برای تعیین کمیت اولیه است. 
پیش بینی می شود امارات به دنبال دریافت میزان بیشتری از گاز از ایران باشد. 
در بیانیه داناگاز  آمده است: شرکت کرسنت امیدوار است همه مسائل موجود با ایران از طریق مذاکرات سازنده با شرکت ملی نفت ایران به صورت دوستانه حل و فصل شود.    


حساب توئیتر منسوب به سرکرده گروهک تروریستی داعش در واکنش به پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت که با وی خواهد جنگید.
کد خبر: ۴۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹-11 August 2014
حساب توئیتر منسوب به سرکرده گروهک تروریستی داعش در واکنش به پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت که با وی خواهد جنگید.

به گزارش خبرگزاری فارس حساب توئیتر منسوب به «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش در واکنش به پیروزی «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: اردوغان سکولار است و بر اساس شریعت ما فرمانروایی نمی‌کند بنابر این باید به خاطر حمایت او از نیروهای پیشمرگه با او مبارزه کنیم.

وی همچنین مدعی شده که به زودی خلیفه «خاورمیانه جدید» خواهد شد و دیکتاتورها روی آرامش به خود نخواهند دید.
کمیته عالی انتخابات ترکیه یکشنبه شب اعلام کرد که رجب طیب اردوغان توانست در اولین انتخابات مستقیم ریاست‌جمهوری، با کسب 51.85 درصد آرا به پیروزی برسد. «اکمل الدین احسان اوغلو» اصلی‌ترین رقیب اردوغان توانست 38.43 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و «صلاح الدین دمیرتاش» تنها 9.72 درصد آرا را به دست آورد.
اردوغان یکشنبه شب پس از اعلام نتایج اولیه و مسجل شدن پیروزی‌اش در انتخابات با حضور در مسجد «ایوب سلطان» استانبول، سخنرانی کوتاه و غیررسمی‌ای را انجام داد. وی در این سخنرانی آرای مردم ترکیه به خود را نشانه «اراده» و خواست مردم این کشور دانست.

تلویزیون عراق اعلام کرد که دادگاه عالی قانون اساسی عراق فراکسیون «دولت قانون» به ریاست نوری المالکی را بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان اعلام کرده است بنابراین مالکی می‌تواند نامزد پست نخست‌وزیر شود.
کد خبر: ۴۲۴۶۰۵
تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰-11 August 2014
تلویزیون عراق اعلام کرد که دادگاه عالی قانون اساسی عراق فراکسیون «دولت قانون» به ریاست نوری المالکی را بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان اعلام کرده است بنابراین مالکی می‌تواند نامزد پست نخست‌وزیر شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، تلویزیون دولتی عراق گزارش داد که «نوری مالکی» نخست وزیر فعلی این کشور بزرگترین فراکسیون در پارلمان را دارد.
بر اساس این خبر دادگاه قانون اساسی عراق نیز این خبر را تأیید کرده و اعلام کرده که به این ترتیب احتمالا مالکی برای دور سوم نخست وزیر عراق شود.
بر اساس قانون اساسی عراق‌، بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق حق دارد نامزد پست نخست‌وزیری را معرفی و رئیس جمهور وی را مامور تشکیل کابینه جدید کند.
انتخابات سومین دوره پارلمان عراق پس از سقوط صدام، در تاریخ 10 اردیبهشت برگزار شد و طبق گزاش کمیساریای عالی انتخابات عراق، فراکسیون دولت قانون به رهبری نوری مالکی با 92 کرسی، حائز بیشترین آرا شد.

رئیس جمهوری سوریه طی حکمی وائل حلقی، نخست وزیر کنونی سوریه را بار دیگر برای تشکیل کابینه مکلف کرد.
کد خبر: ۴۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰-10 August 2014
رئیس جمهوری سوریه طی حکمی وائل حلقی، نخست وزیر کنونی سوریه را بار دیگر برای تشکیل کابینه مکلف کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه طی این حکم وائل حلقی که در دولت پیشین سوریه نیز سمت نخست وزیری این کشور را بر عهده داشت بار دیگر مسئول تشکیل کابینه کرد.
بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه که چندی پیش برگزار شد برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد و طبق قانون اساسی وی باید نخست وزیر را برای تشکیل کابینه معرفی کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد